Šta znači "grejač zalepio" i kako je to "probio na elektroniku"? Pre će da bude da je zalepio rele, pa grejač pregoreo, što je već do elektronike. Kolika je garancija na elektroniku? Koliko se sećam, po Zakonu o zaštiti potrošača, garantni rok ne može da bude kraći od dve godine.
Grejanje na pelet
Tako je, samo on kaže da je grejač ubio rele, mada i ja mislim da je obrnuto.
Dve godine na elektroniku, pet na kotao.
Ako okretanje utikača ne uspe, privremeno stavljam prekidač kojim ću paliti grejač, dok ne pokušam da zamenim rele, ili dok ne kupim novu ploču.
Ok ova investicija je sada u ovom momentu stvarno mnogo za mene, sa postojecim stanjem koje su mogucnosti da se poboljsa situacija.
1. Posto majstor treba da dodjem do kraja nedelje da doda jos jednu pumpu za bojler tople vode. Trenutno imam problem jer je pumpa za radijatorsko vezana na povratni vod i ujedno greje i bojler tako da radijatori rade samo kada je temperatura na trokrakom na 60C. Ako je trokraki ventil podesen na 60C radijatori rade OK jedno 30min i nakon toga pocinju da se hlade. Pa ce doci da doda jos jednu pumpu samo za bojler i da postojecu za radijatore stavi iza trokrakog ventila. Trenutno je Buffer--> Pumpa za radijatore --> Trokraki. (slika 1)
2. Pumpu u kotlovskom krugu prebaciti na pogvratni vod (kao na slici 2)
3. Diferencijalni termostat za buffer (koji bi mi vi preporucili)
4. Temp u podnom podesiti na 35C
5. Temp u radijatorima na 45 (kada se doda jos jedna pumpa za bojler i kada budem u mogucnosti da radijatori rade normalno)
Da li cu ovim cinom malo poboljsati situaciju sa mojim grejanjem?
.
Biće svakako bolje, samo bih još savetovao da posle svake pumpe ugradite i nepovratni ventil.
Nepovratni ventili vec postoje ali samo za podno i radijatorsko i oni se nalaze u oba slucaja ispred pumpi (pretpostavljam da ih je majstor postavio na pogresno mesto (vidi se na slici za podno a za radijatorsko je na izlazu iz bafera)
Kako je zmajdin gore napisao dovoljan je diferencijalni termostat i sa jednom sondom koji bi bio na sredini buffer-a. To jeste jeftino rešenje, ali ima i nekih ograničenja.
Vidim na Vašim fotografijama neke termometre sa AliExpress-a, pa sa istog tog Ali-ja kao diferencijalni termostat može poslužiti ovaj: https://www.aliexpress.com/item/W1401-DC12V-digital-display-thermostat-I...
Nepovratne ventile stavite POSLE SVIH pumpi.
Recite majstoru da malo prati forume i pročita neku literaturu na temu posla kojim se bavi.
Ove termostate koje ste videli na slikama sam postavio cisto radi ocitavanja temperatura. Inace sam ih kupio ovde u Srbiji. Preko AliExpress-a mogu da porucim ali vreme cekanje je veliko. Da li kod nas moze da se nadje i gde bih mogao da ga kupim. Ja sam nasao ovo:
http://www.nokesoft.net/Diferencijalni_termostat/
http://www.kupujemprodajem.com/Digitalni-diferencijalni-termostat-291468...
Mozda znate za neku jeftiniju varijantu koja moze da se nadje kod nas.
Nisam siguran tj ne znam dali bi mi neki od ovih zavrsio poso.
Zamolio bih Vas samo da mi kazete razlog zasto ide posle pumpe jer ja sam laik po pitanju grejanja a sistem koji su radili ovde kod mene je tek treci (mislim na bafer itd itd). Mada majstora koji je radio je jedan od najboljih u mom gradu. A razlog zasto ide posle pumpe mi je potreban da imam argumente da kada budem pricao sa njim koliko toliko znam o cemu pricam.
Hvala unapred
Ako Vam cena odgovara, onda ovaj diferencijani termostat sa drugog linka završava posao baš onako kako Vam treba.
Da preskočimo stručnu literaturu, dovoljno je pročitati ovu temu: http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Hvala na brzom odgovoru, samo jos jedno pitanje. Rekli ste nepovratni ventil posle svih pumpi. Pumpa za podno je na odlaznom vodu iz bafera, Radijatorska je trenutno na povratnom ali ce biti na odlaznom. Pumpa kotao --> buffer je trenutno na polaznom iz kotla i rekli ste da treba na povratnom. Da li znaci i da za kotlovsku pumpu koja ce biti na povratnom vodu treba iza pumpe.
Kao i da se postavi nepovratni iza pumpe koja ce biti za bojler.
Izvinjavam se na smaranju ali stvarno mi je bitno da sve ovo objasnim majstoru jer kao sto ste i sami rekli trosim dosta energija za dzabe, pa ovim Vasim strucnim objasnjenjima pokusavam da sredim sistem grejanja i koliko toliko ublazim stetu.
Hvala jos jednom
Kada sam napisao iza svake to podrazumeva i iza pumpe u kotlovskom krugu. Znači gledano u smeru protoka vode u povratnom vodu ide prvo pumpa pa nepovratni ventil pa kotao. To isto važi i za pumpu bojlera.
Nešto o čemu sam gore u postu pisao po tačkama imate ilostovano na sledećoj fotografiji. Dat je samo jedan grejni krug, ali i svaki sledeći bi bio isti, nakačen na sabirnicu naravno.
Postovanje, opet ja . Samo da potvrdim da prepravke koje treba da se urade su kao na prilozenoj skici. Trenutno stanje i preporuka Vas sa foruma.
Zaboravio ja samo da nacrtam nepovratni na povratnom vodu ka kotlu
Tako je, samo on kaže da je grejač ubio rele, mada i ja mislim da je obrnuto.
Dve godine na elektroniku, pet na kotao.
Ako okretanje utikača ne uspe, privremeno stavljam prekidač kojim ću paliti grejač, dok ne pokušam da zamenim rele, ili dok ne kupim novu ploču.
Koja drskost od strane "majstora" Upravo to je jedan od razloga zasto sam sve izlaze iz elektronike (osim ventilatora) povezao preko pomocnih releja. Osim sto sam rasteretio releje na elektronici, ostatak kontakata sam iskoristio za signalizaciju, uslove, medjublokade i razlicite vrste napajanja (AC-DC)
Gde je nepovratni ventil posle pumpe u povratu ka kotlu?
Kako to stoje ovi termostatski trokraki ventili u polazu ka radijatorima i ka podnom? U povratu je dobro nacrtano.
Ciljanu temperaturu kotla dignite na 80C.
Diferencijalni termostat neka isključuje kotao-gorionik na temperaturi od 78C u donjoj tački buffer-a, a neka ga uključuje na temperaturi cca 40C i više u gornjoj tački buffera.
Smanjite temperature polaza i u kući navikavajte ukućane na 21C do maksimalno 22C.
Nepovratni ventil posle pumpe u povratku sam zaboravio da nacrtam izvinjavam se.
Da termostatski trokraki ventili u polazu ka radijatorima i ka podnom (ako sam Vas dobro razumeo da tako treba).
U donjoj tacki buffer-a ima temp od 78C samo kad grejanje ne radi. Cim se ukljuci grejanje temp u dodnjem delu buffer-a padne na nekih 70C za manje od 10min. Dok gornja polovina bufer-a ima temp od nekih 75. Ali vremenom donja polovina ide i do cak ispo 50C a gornja dodje na nekih 60. Da li je majstor pogresno onda povezao buffer na ceo sistem?
i pitanje. Kada se prebaci pumpa u kotlovskom krugu da bude na povratnom vodu da li mi je potrebna jos jedna pumpa na odlaznom vodu od kotla ka buffer-u?
Neće da bude potrebna još jedna, šta više - bila bi samo smetnja, kao što je smetnja ova koju već imate postavljenu na potisni vod.
Sad mi ništa nije jasno...
Probao sa okretanjem utikača, ista situacija, čim se kotao uključi u struju, grejač dobija 220v. Isključio iz struje, stavio novi grejač, uključio u struju, nema 220... Ploča na novi grejač pušta 220v tek kad ispiše "grejač uključen" i prekida 220v pred kraj faze "stabilizacija plamena".
Znači kotao normalno radi sa novim grejačem. Ploča i rele su ok.
Otkud stalnih 220v sa neispravnim grejačem?!
A kak to meriš da znaš kad ima napon ?
Da termostatski trokraki ventili u polazu ka radijatorima i ka podnom (ako sam Vas dobro razumeo da tako treba).
Da li je majstor pogresno onda povezao buffer na ceo sistem?
Termostatski ventili treba da postoje za oba grejna kruga kao i do sada, samo što su loše nacrtani na skici.
Majstor je dobro povezao buffer i on upravo tako i treba da radi, a to što se brzo prazni zavisi od mnogo parametara i nedostataka komponenti koje sam navodio u prethodnim postovima, ali je sad to investicija za neka bolja vremena.
Jedino ove povratne vodove od sva tri grejna kruga treba staviti da se vraćaju pri dnu buffera, nikako na sredini.
Okačio sam Vam fotografiju u prošlom postu sa detaljnom šemom, a Vi pitate da li Vam treba još jedna pumpa na potis iz kotla. Vidite li je na šemi? Naravno da je nema. Znači ide po jedna pumpa za svaki grejni krug na potis, a za kotlovski krug isto jedna na povrat.
Добар дан добри људи, јел има неко искуства са овим пелетом?
Купљен је као украјински ал испаде да је италијански. Пуни пикслу пепелом до врха после само пар паљења, а остатак пелета не сагорева у потпуности.
Е сад је питање дал може подешавањима да се среди то или је баш лош пелет, котао је тоби 12.
Ne znam kakav je taj pelet, ali ja sam sa Tobijem 30 imao slična iskustva sa nekim drugim peletom. Mislim da je problem u lošem sagorevanju peleta i rešio sam to proširivanjem rupa za sekundarni vazduh na piksli i podešavanjem doziranja peleta i ventilatora, pa je posle toga sve bilo u redu.
Problem je u peletu. Može to malo da se ublaži pojačavanjem vetrea ili smanjivanjem doziranja, ali ne i da se natera da radi kako treba. Prosto, ne valja pelet.
ja isto imam тоби 12. sa novom elektronikom , nijemi jasno kako taj problem sa pikclom, kod mene nema nista ni pepeo ni pelet uvek cisto svese rupe vide , promenjeno 4 vrste peleta
Postovani, opet ja ali sta cu kada me je muka naterala
Juce su mi bili majstori i odradjeno je:
2. potrebna je posebna pumpa za bojler sanitarne vode koji je tu u kotlarnici, rad pumpe bi kotrolisao termostat bojlera sanitarne vode (pumpa se pali 2x dnevno od 06:00-07:00 uz pomoc kontrolera koga sam ja namestio nakon odlaska majstora) jer mi je on reko da ona mora stalno da radi .
4. kod kruga za radijatorsko grejanje staviti trokraki mešni ventil (recimo ESBE VRG131) pa posle njega staviti postojeću pumpu pa nepovratni ventil (ostao je za sada isti trokraki sa termo glavom) podesen na 45C.
Ostale izmene ( tacku 5 koja je ja mislim i jedna od bitnijih odradi ce za 10-tak dana (sezobna grejanja pa je prezauzet) tacka 8 ce izgleda imati malo problema jer serviser za Alfa Plam nije siguran da moze to da poveze sa kotlom.
Sa ovim izmenama evidentno je da grejanje radijatorsko radi fantasticno na temp od 45C.
Ranije je kotao iz stanja standby u radni rezim isao na svakih 15min (kada grejanje ne radi) jer se voda u samom kotlu hladila hladnijom vodom iz buffer-a. Posle ovih izmena kotao radi (kad gejanje ne radi) na svakih otprilike 2 sata. Mozda nisam napomenuo ali pumpa u kotlovskom krugu je kontrolisana od strane kotla i ona se pali na 50C kada voda u kotu dostigne tu temperaturu. tj takoreci se ne gasi.
Sada jedno pitanje: kada budem prebacio pumpu u kotlovskom krugu na povratni vod da li bi ona trebalo stalno da radi ili postoji neka jeftinija varijanta koja bi to mogla da resi.
Majstor se malo bunio oko nepovratnog ventila jer sam mu ja rekoa da ih stavi posle pumpe. On mi kaze kakve veze ima ti imas pa imas nepovratni ventil i on radi
Zaboravih takodje za tacku 1 koja bi bila preporuka za sabirnicu za 3 grejna kruga.
Unapred hvalal
Sve to priučeno, i što je najgore sujetno do zla Boga! I sigurno je došao tu, uradio šta je uradio, ali da se zapitao zašto to tako mora, sigurno nije! Sutra će već kod nekog drugog da napravi sve nakaradno i ajmo jovo nanovo! Sve smo mi to zaslužili!
1. predlog za sabirnicu - Razdelnik HV 60/125 3 kruga - MIK MARING - http://www.etazgrejanje.com/katalog/kombinovani-razdelnici-do-50-kw-hv-6...
2. nikako pumpa za bojler sanitarne vode ne treba da radi stalno. Najjeftinije i primitivno rešenje je da je povežete umesto električnog grejača u zimskom periodu dok je grejanje preko kotla aktivno, a leti da vratite u rad električni grejač. Uključivanje i isključivanje te pumpe će kontrolisati radni termostat bojlera.
3. uraditi kako je savetovano
4. kod kruga za radijatorsko grejanje smanjite polaz i na 40C, jer je i ovih 45C previše. Poenta je da u referentnoj sobi gde je sobni termostat bude 21C do 22C i da su radijatori konstantno mlaki i da sobni termostat što ređe isključuje pumpu. Znači konstantno grejati prostorije sa što nižom temperaturom vode u radijatorima, a time održavati 21C do 22C
5. Ova tačka je više nego obavezna!!!
6. Da bi kvalitetno radila tačka 5 najjeftinije rešenje je prvi deo iz tačke 7, i to umesto postojećeg trokrakog termostatskog ventila staviti trokraki mešni ventil (recimo ESBE VRG131 i Seltron Promatic ACC40). Može da ostane kao i do sada onaj trokraki termostatski ventil u povratu, ali pumpu premestiti na taj povratni vod, međutim ponovo će se brzo rashlađivati buffer i sve prepravke koje radite imatiće mali stepen iskorišćenja iz razloga što ni pumpa ni trokraki ventil u povratu neće biti adekvatno kontrolisani. Pumpa u kotlovskom krugu definitivno ne sme da radi stalno, već kada se napuni buffer da se isključi i da trokraki mešni ventil ode u zatvaranje, a to se postiže sa gore pomenutim regulatorom. Za nijansu jeftinija varijanta je Seltron Promatic ACC40 (cca 190 EUR) od kombinacije (a koja je nešto naprednija) Seltron Promatic SCC30 i motorni pogon Seltron Promix AVC05 (cca 230 EUR)
7. drugi deo ove tačke je kontolisana temperatura polaznog voda - uraditi kada se steknu finansijski uslovi
8. Opet priučeni serviser koji se ne meša mnogo u svoj posao. Diferencijalni termostat (onaj sa KP) neka poveže da njegov rele uključuje i isključuje kotao-gorionik baš tamo na njegovoj elektronici gde bi povezao i sobni termostat, obično tu stoji kratkospojnik na kontaktima 7 i 8.
9. pogledati prvu rečenicu
"Majstor" neka uzme jedno baštensko crevo od 20 metara i neka stavi papirnatu kuglicu na početku creva i neka duva u isto i neka vidi da li se kuglica otkotrljala dalje po dubini creva, a onda neka tu istu kuglicu stavi na kraj creva pa neka duva u crevo sa istog kraja kao prvi put, pa neka vidi da li se kuglica uopšte pomerila tamo pred kraj creva. Očigledno je da dotični nije bio na časovima fizike u školi. Oko ovoga dalje ne bih polemisao.
Nije mi nesto jasno oko ovog mog grejanje , radijatorsko ( desno na slici ) radi ok , a podno ( leva pumpa ) ja mislim da ovaj trokraki ventil treba staviti drugacije , zato sto posle 2 sata uključenog grejana , tek tad počinje podno da radi i ventil pusta povratnu vodu na podno ( a dok ne pusti povratnu vodu na podno , ne moze da ode vruća voda na gore ) . Evo slike pa mi pojasnite malo , i da zovem majstora hvala unapred
Zvao sam servis, (garancija na elektroniku istekla), kažu grejač zalepio i probio na elektroniku...
Nova ploča 110€+pdv.