15 kw može grijati duplo veću izolovanu kuću. Moj kotao Termoflux 25 kw na ovim temperaturama grije 150 m2 kuću i pomoćnu zgradu i rasadnik ponekad uključi pumpu preko termostata. Kotao stalno radi na modulaciji koja je oko 7-8 kw i jedino ode povremeno na kratko na 16 kw kada rasadnik uključi svoju pumpu. Ako je kod kolege kuća izolovana taj kotao je i prejak, čak i da nije izolovana 14 kw nije slabo za 78m2. Dali je kotao ispravno podešen, dali je podešen automatski rad snage, ako jeste dali kotao ide do maksimalne snage (kod mene je od 1 do 5). Kotao 14 kw na 78m2 mora postići maksimalnu temperaturu kada se kuća grije na 21°C.
Grejanje na pelet
Ne znam vise sta raditi, zvali smo servisera
On kaze da joj je i onaj radijator od dva metra previše.
Ali sam primetio da nema konstantnu snagu plamena
Znam da kada cisti gorionik smanji dotok peleta, ali ovo se desava i kad je u radu to pise i na displeju,čas smanji se plamen skoro do gasenja pa se pojaca.
Ne znam dali se moze u skrivenom meniju to promeniti.
Ili da nije prejaka promaja odzaka?
Napisao sam koji su radijatori ako moze neko da mi da njihovu ukupnu snagu? 3 rad. 600 *1600, 1rad.600*2000 i susac?
Slažem se sa Tarzanom, i više nego dovoljno je tih 14kW snage za vazu kvadraturu. Bez problema bi trebao on da napravi da se ide u gaćama. Nego Miki Milane koliko vi dnevno kilograma peleta potrošite na ovim temperaturama?
Potrosi dva dzaka, radi non stop,
Meni se cini kao da nema dovoljno energije ona je postavljena na maksimum snage, koliko ja mogu ovako
stelovati.
Čistiš li kotao redovno, i kako kotao sagorijeva, jeli unutra crn ili siv kotao, mjeri li ti kotao temperaturu dima.
Probao sam, da sve radijatore zavrnem osim susaca, kada je postigla temp 65,odvrnem jedan radijator 600*1600
Normalno padne na 61 i dugo vremena drzi i pocne dizati temp.
Vec kad sam drugi i treci odvrnuo istih dimenzija preko dva sata je radila a temp. Vode se nije digla preko 58.
Kada sam cetvrti odvrnuo pala je na 52 i nema sanse da krene na gore.
Redovno se cisti, sto se tice sagorevanja cesto se smanjuje i pojacava jacina plamena, smatram da bi trebalo da to bude konstantno, osim kad pise onaj mod za ciscenje gorionika. Snaga je na 5.
E sad, dali moze da se poveca kolicina peleta u gorioniku?
Na koliko stepeni si postavio zadatu radnu temperaturu, i kad ti mijenja snagu plamena dali ti se na displeju mijenja snaga kotla od 1 do 5.
Нисам стручњак за грејање, али колико сам читао по разним местима не могу се радијатори, тј. вентили одвртати и завртати произвољно. Потребно је урадити тзв, балансирање система и при томе је најбоље имати мерни уређај да се може мерити полазна и повратна темпрература воде у систему, а сем тога потребно је уградити и антикондензациони аутоматски вентил, да би систем радио како треба и да би температура у котлу била изнад 57 степени целзијуса због онемогућавања кондензације и стварања чађи и гарежи.
Malo on ima radijatora da je to potrebno balansirati, mogu biti svi odvrnuti na prigušnicama do kraja. Njemu je problem na kotlu jer mu kotao iz nekog razloga nema snagu da namiri toplotni gubitak kuće. Moj kotao sa 15 kw može grijati na ovim temperaturama 200 m2 srednje izolovane kuće.
Dali možete izracunati ukupnu snagu radijatora?
3 komada 600*1600
Jedan 600 * 2000
I susac 1200 * 600
Panelni turski.
Panelni radijator na tvojoj temperaturi vode 600x1600 ima oko 2500 w.
Kod tebe treba doći proveren majstor da ti pogleda sistem, nešto tu neradi kako treba. Ja alfom 90 od 9kw grejem 60 kvadrata i bojler.
Kotao je u pitanju, treba tu provjeriti dali je doziranje peleta po snagama i ventilator u fabričkim mjerama.
Tarzan, on radi neravnomerno, ne znam da li kod tebe do ne postine temperaturu konstantno ista velicina plamena, ovde se cesto menja, čas pojača pa smanji, pa onda ide u onaj mod za ciscenje gorionika.
Kod drugih peci dok ne postigne temp. Plamen tuce kao brener konstantno. I da jos napomenem mi smo ga kupili od jednog koji je grejao stan 56kvm.
Ja bih najvise voleo da je uštrojen i da mu je to greska.
Smatram da nema sanse da ne moze zagrejati vodu u peci i radijatorima na zadatu temp.
Moze samo biti da oni ne mogu postici da zagreju prostor.
Ispravite me ako gresim..
Plamen nije 100% stabilan zato što dozator stalno poklapa plamen. Može da se desi da nemožeš postići temperaturu u prostoriji ako nema radijator dovoljno wati, ali tvoj kotao 15 kw mora postići maksimalnu temperaturu 80 do 90 stepeni. Sobzirom da si ga kupio polovan može lako biti da su parametri poremećeni. Moraš doći do fabričkog podatka za parametre za taj kotao a za to moraš naći i njegovu šifru. Probaj na Jutjubu ukucaj model kotla.
free picture upload
Ovo su ti parametri za como 22, a šifra za servisni meni je A9. Probaj uđi u parametre pa zapiši od 1 do 5 doziranje i ventilator.
Dolazi veceras sreviser pa cemo videti sta kaze. Pa javim.
Mada ce me ubedjivati da je pec mala, kao da gledam. Zvao sam i ostale vkv majstore i svi kazu da je to dovoljno kilovata....
Više nego dovoljno.
Resili smo, pelet je jako loseg kvaliteta pa je pec bila za pola snage uštrojena. Ipak hvala mnogo na razumevanju i savetima.
Zar je moguće da pelet može biti toliko loš.
Pozdrav svima.
Ovog leta preko subvencija drzave za zamenu kotla menjamo kotao alfa plam central 23 sa peci kepo mc 20.
Ranije smo imali Vailant kotao na struju od 18 KW limitiran na 14KW i grejali smo dnevnu sobu i kupatilo, posto nam je kuca bila u renoviranju.
25 + 5=30m2 majstor nam je rekao da bi za grejanje cele kuce mesecna potrosnja trebala da bude ispod 30000 dinara mesecno.
U kucu smo se bili uselili poslednjih dana decembra. racun za januar je bio 60000 dinara, februar isto,mart malo manje, april malo manje od marta, ukupno oko 200000 dinara. U maju prodali kotao bez razmisljanja. Inicijalno smo hteli da ugradimo pelet, ali kad se gradi kuca uvek zafali novca. Procena majstora je premasena za 100%, pa smo mnogih planova morali da se odreknemo da bi se uopste uselili u kucu.
A kredit ostao da se placa... Kupili smo polovan alfin kotao koji sam naveo na pocetku.
Prilikom renoviranja smo uradili instalaciju grejnih tela kroz betonsku kosuljicu alu plex cevima.
Dve spavace sobe od po 16m2 sa 1600x600 panelnim radijatorima,hodnik800x600(10m2) kupatilo susac, sa podnim grejanjem na povratu iz susaca i dnevna soba(25m2)1600x800+800x600(10ak m2 kuhinjskog dela ima podno grejanje na povratu ovog manjeg radijatora,u okviru iste prostorije).Svi imaju termoglave sem velikog u dnevnoj sobi.
Alfu sa pumpom i ekspanzionom posudom smo prodali i sada u kotlarnici ispod stepenista imamo samo razvod sa termomanometrom na povratnom vodu do kugla ventila(15ak CM od razvoda aluplex cevi su postavljeni ovi kugla ventili na obe cevi).
Sad sto se tice finansija stojimo ocajno, ali moramo nesto da zavrsimo za ovu sezonu.
Kuca je 70 kvadrata za grejanje bez zidne izolacije i sa 5 cm mineralne vune na ploci.
Alfom sam se grejao dve zime i prve potrosio 5 tona ugljaStanari i 7-8 metara drva. Ove zime oko 20metara bagremovih drva.
Planiramo izolaciju, ali je to trenutno preskupo, a nismo jos uvek u mogucnosti da podignemo kredit za to.
Sada bi nam znacilo vase misljenje o najboljem nacinu povezivanja sistema, kako ne bi posle morali previse da ulazemo u modifikaciju celog sistema.
Citao sam ovaj forum i shvatio da je potrebam 3ki mesni(termostatski) na kotlu sa temperaturom povrata od 60+stepeni.
AT sa elektronikom za pracenje punjenja i startovanjem i gasenjem kotla.
3ki mesni sa regulacijom temperature ka radijatorima.
Sad necemo moci da kupimo AT, pa sam razmisljao da kupimo heimeier 3ki mesni kao sto kepo preporucuje i da nesrecno drzim temperaturu vode na nekom nivou i regulisem sobe termo glavama. Ili da kupimo HS i jos jedan termostatski 3ki(ako je ovo izvodljivo) i neku pumpu za radijatorski krug. Da ja sam odredim temperaturu ka radijatorima na termostatskom, a da on kada temperatura predje zadatu zatvori dolaz sa kotla.
Tu mi nije potrebna nikakva elektronika(od elektricnog kotla imamo termostat q7 sa relejem u kotlarnici koji se ne koriste vec 2 godine) a mogao bih sledece godine da dodam umesto HS bafer. Mislim da bi mi po prostoru stao od najvise 500 litara.
Ocekujem da kotao bude u kotlarnici za nekih mesec dana.
Znam da bih na prvom mestu trebao da imam izolaciju i to i planiram.
Ali i do izolacije moram da se grejem nekako.Lozenje nije opcija i najradije bih postavio gasni kotao,ali zivim na selu i gas nije prosao.
Pelet mi je trenutno jedina opcija.
Izabrao sam ovaj kotao posto je mala razlika izmedju minimalne snaga na 15 i 20 verziji. a central23 nije mogao da postigne temperaturu vode od 50c i po 4-5 sati lozenja. a kotao na struju nikada nije spadao ispod 6KW.
Sta je vasa preporuka za postupno postavljanje sistema(bez elektricnih grejaca na baferu) kako bih na kraju imao potpuno automatizovan sistem, sa finom regulaciom u dobro izolovanoj kuci?
Dali moze ovaj heimeier termoststski ventil da se koristi za regulaciju vode ka radijatorima i ako moze kako?
Ako ja dobro razumem sistem on bi na npr 40c(ako sondu stavimo ka radijatorima) poceo da otvara A(hladna voda), a zatvara B(Voda iz kotla) sve dok temperatura vode iz kotla ne predje 65c itek onda bi zatvorio vrucu vodu. Ili gresim jer bi on stalno regulisao temperaturu prema sondi? Ako je ova druga verzija onda mi to pije vodu ispod 40 mi nema efekta za grejanje,a preko 70 nebi trebalo da ide u panelne radijatore.
Svaka sugestija je dragocena i ni jedan savet nije suvisan.
Hvala svima unapred.
Planiramo izolaciju, ali je to trenutno preskupo, a nismo jos uvek u mogucnosti da podignemo kredit za to.
Ja bi se najpre još neko vreme grejao na drva jer je to naj jeftinije a kad postavim izolaciju i vidim koliko malo trošim nebi ni prešao na pelet.
Grejanjem na stuju si potrošio celu kotlarnicu.Na pelet će biti malo jeftinije ali i dalje skupo a ventili i elektronika ili bimetal su finiš cele price.
I sam si shvatio da izolacija sama greje kuću.
Kuca je 70 kvadrata...grejao dve zime i prve potrosio 5 tona ugljaStanari i 7-8 metara drva...druge zime oko 20metara bagremovih drva.
Prvo niste trebali da prodajete el.kotao, već da ga zadržite i dodate ovaj novi na pelet. I to bi trebalo da bude neko konačno stanje jer je kuća male kvadrature.
E sad, na trenutnom stanju na toj kući bez izolacije ja nebi razmatrao drugi vid grejanje osim drva i uglja. Grejanje na čvrsto gorivo bih čak zadržao i u krajnjem sistemu za sam pik zime i ledene dane . Plus to bi mi bila varijanta za slučaj nestanka el.energije.Tako obično ljudi projektuju kotlarnicu kada prave novu kuću veće kvadrature (par stotina kvadrata). Većim delom grejne sezone se preko dana greju na pelet a noću na el.kotao po nižoj tarifi. Sve je automatizovano, potrošnja peleta i troškovi su prihvatljivi, plus oko grejanja "ništa ne pipaju". Kada dođu ledeni dani i kotao neprestano radi u gornjem opsegu snage,potrošnja peleta značajno poraste, povremeno se javljaju problemi sa sagorevanjem, stvara se šljaka, puni se piksla, kotao stane sa radom,... Onda je optimalno: rano ujutru jedno loženje kotla na čvrsto gorivo i "podizanje sistema" koje kasnije preuzima kotao na pelet i samo održava. Ovo vam pričam iz iskustva ljudi koji su već "obrnuli igricu" što se tiče grejanja i kojima je kroz kotlarnicu prošao svaki energenet. I na kraju vratili se "staroj ljubavi"...
Ja imam svi kotlovi osim gasa, na čvrsto gorivo ,pelet, struja
Proslu zimu potrosio pola tone peleta , a naj vise koristio klimu , prvo izolacija pa sve ostalo
...prvo izolacija pa sve ostalo
Shvatam ja da treba prvo da se uradi izolacija.
Ne bih menjao vrstu ogreva da nisam primoran na to.
Ja dosta putujem, a ukucani nisu u mogucnosti da loze kad ja nisam tu.
Moram da promenim nacin grejanja. Struju imam u nekoj srednjoj tarifi iako mi strujomer obracunava i skupu i jeftinu.
Nisam razumeo obrazlozenje u kome moram da platim novi prikljucak da bi mi obracunavali dve tarife...
Gas nije prosao kod mene ,ostaje mi samo pelet.
Kad sredim potkrovlje grejace se jos nekih 80 kvadrata i tada ce biti dobro izolovan objekat, zato sam uzeo kotao od 20 kw.
Kotlarnica nije dovoljno velika za 2 kotla, izuzev kotla na struju, koga vise ne unosim u kucu. Imam deo ispod stepenica visine oko 170cm sirine skoro metar i po i tu planiram da ubacim AT.
Drva i ugalj su postali toliko skupi da kostaju isto kao pelet.
Sem ako nemas svoju sumu ,onda se isplati ta muka.
Alfa central 23 nije mogla dobro da greje kucu i zato je i izbacena.
Jednostavno nije nije bilo moguce u hladnom periodu u nekom razumnom roku podici temperaturu vode iznad 50 stepeni. Govorim o 6-7 sati lozenja. Kada gori ugalj i kada lozis celu noc onda je toplo, ali treba i da se spava nocu, a ne na 2 sata da se obilazi loziste.
Moje pitanje sada je da li ce sa dva termostatska ventila heimaier koje preporucuje kepo uz svoje kotlove moci da se regulise polaz kabradijatorima ili ne?
Jedan da se koristi kao anti kondenz, a drugi da regulise temperaturu ka radijatorima. To su oni ventili sa termoglavama sa sondom koja ide na cev.
Takodje da li moze do kupovine AT da se sa dve T racve i parcetom cevi spoje topla i hladna voda izmedju 2 ventila umesto HS?Naravno sa pumpom i u radijatorskom krugu.
Kasnije bih dodao AT i elektroniku za startovanje i iskljucivanje kotla sa srksonovog bloga.
Sto se tice nestanka struje, kod mene dosta varira napon, pa imam UPS sa korekcijom istog, provereno radi do 1kw. A ako ucestaju nestanci nabavicu neki mali agregat.
da li moze do kupovine AT da se sa dve T račve i parčetom cevi spoje topla i hladna voda izmedju 2 ventila umesto HS?
A ovo sa termostatskim ventilima je prihvatljivo rešenje. Ja sam to kod mene tako napravio bez automatike.
Jednostavno u prostorijama ne moze da se postigne temperatura preko 21 stepen.
Oseca se podhladjenost i blaga neprijatnost.