Izmenjivač se odzračuje preko radijatora ili ostatka sistema. Cirkulacija će isterati sav vazduh.
Svejedno je gde je pumpa.
Izrada Akumulacione posude
Ok, da li neko ima iskustvo sa valsir mixal alpex cevima. Ovo je link :http://www.etazgrejanje.com/katalog.php?prodID=752
Cena mi deluje ok, da li su zahtevne po pitanju savijanja i da li lako pucaju?
Ljudi, ja pokrenuo temu i nije me bilo, nisu mi stizala obavestenja, evo kako sam odlucio i sta sam smislio, nabavio sam jajastu cisternu od nafte metalnu 1500 litara, planirao sam da je punim na 1000 litara, sad kako sam mislio da resim zagrevanje i hladjenje vode, hteo sam da postavim u donjoj zoni izmenjivac koji ce biti zatvoren sistem sa kotlom i zagrevati vodu u akumulatoru toplote, a drugi postavljam pri vrhu vode koji ce preko mesnog ventila grejati kucu tj ici na radijatore, e sad sta mene muci, kotao dok je bio na naftu bio je 34 kw, sad posto cu ja kombinovati svasta ne znam bas znagu, ali mislim oko20 KW da ce biti, sad posto planiram da radim izmenjivac bakarnim cevima, mozete li ki reci kako da izracunam koliki izmenjivac treba, znaci imam taj od kotla koji jje 20 KW, i izmenjivac za grejanje kuce koja trosi oko 67 kw, ako se ne varam, moze pomoc u tome i sta mislite uopsteno o ideji
Da li ces kotao koristiti i za grejanje kuce ili samo akumulacije? Potrosnja kuce od 67kwh mi je malo nerealna, da li je to na dnevnom nivou? Meni za par dana dolazi majstor pa cu videti sa njim da li da radim akumulaciju sa izmenjivacem ili ce biti otvoren sistem. Mislim da je Tihi napisao da je formula za izmenjivac povrsina x toplotna provodljivost x razlika u temperaturi vode.. Za bakar je oko 0.7 koeficijent toplotne provodljivosti. To znaci da je potreban bakarni izmenjivac povrsine 3m2 pri razlici temperature vode od 10C za 21kwh energije.
Ja sam zamislio da kotao preko izmenivaca greje akumulaciju, a da se kuca greje preko drugog izmenjivaca, kvadratura kuce je oko 40 m2. Planirao sam i da ostavin meku baypas opciju, da kotao moze direktno da greje kucu. ali otom potom. Sad ja to za izmenjivac tj povrsinu ne razumem najbolje. Ako imate neki bolji predlog, voleo bih da cujem. Znaci kod mene bi voda u akumulatoru bila stalna, ne bih je koristio u sistemu.
Šta će dva izmenjivača? Treba samo onaj za kuću, a kotao-akomulator samo direktno povezati preko pumpe i stvar radi. Na svaki izmenjivač se gubi bar 5*C.
Od bakra kojeg prečnika misliš praviti izmenjivač? Izmenjivač se ne pravi većeg kapaciteta nego što su toplotni gubici kuće na čas.
Ako ti je onih 67kw potrebna energija za jedan dan, izmenjivač bi trebao da bude oko 3,5kw tj meka bakarna cev Fi 18mm dužine 18m.
Izvinjavam se ja sam pogresio u pisanju, mislio sam na 6 do 7 KW da kuca trosi na sat mislim toliko mi je radijatora potrebno. E sad znaci mislite da je bolje tako da se urai, i slaze se sa vama, sad hteo sam tako jer mi je cisterna od nafte, mislim da li ne bude pravilo problem sto je malo masna voda? A kotao znaci mislite da povezem tako, da odozdo uzima toplu a odozgo hladnu vodi, tj mislim kako da reim kretanje vode odakle i kuda? Mislio sam izmenjivac da pravim, posto je ovo gotova cisterna, ne mogu je seci, vec sam mislio da prorezem neki prozorcic, i da kroz njega ubacim izmenjivac od tvrdih bakarnih cevi uradjen kao sto je ovde uradjeno http://www.youtube.com/watch?v=DuBBMfGd4sk&feature=plcp tu je covek do duse pravio cisternu, ali na taj princip i ja mislim, e sad, znaci posto ocekujem potrosnju od 6 do 7 KW znaci treba mi izmenjivac od 7 KW, sad da li da koristim cevi od 18 mm, i koliko mi treba cevi, ili mogu da stavim deblje cevi, i koliko bi onda izlo sazmerno, tacnije mene interesuje koliko kvadrata treba za tih 7 KW, a ja cu posle da racunam, kolika je povrsina cevi. Sta mislite o takvom resenju.
Za 5*C razlike, 7kw energije, bakarne cevi, potrebno je 2m2.
Cirkulacija je: iz donje zone akomulatora se uzima hladnija voda, pumpom šalje u kotao i vraća nazad u akomulator ispod izmenjivača.
Izmenjivač može i tako, ali sa cevima 22mm treba skoro 30m tj 150 evra. Koliko sam video, aluplex cevi za podno su mnogo jeftinije, proveri.
Mada, 7kw na 40 kvadrata? Nemaš nikakvu izolaciju? Ja imam 10kw na 270 kvadrata. Stavi bar 10cm mineralne vune na tavan (160din/m2) i te pare ćeš uštedeti na izmenjivaču.
Tako sam negde racunao, evo i skice prostora koji se hreje, pola kuce je izolovano stiroporom 10 cm, pola nije jos, na plafonu za sada nemam nista jer je iznad mene jos jedan stan koji nije moj. E sad ne znam da li ste me razumeli, moja zamisao je da grejem vodu u akumulacionoj posudi na 80 stepeni C, a u sistemu , sad ne znam koliko treba da bude optimalno, uglavnom sam mislio da stavim mesni ventil povezan na izmenjivac, mozda gresim negde ispravite me , sad posto pravim neki gorionik, a laniram i zutomatiku, zamisao mi je da kotao radi punom parom, zagreje vodu u akumulatoru na 80 stepeni i gasi se dok temperatura ne padne na nekih 50 stepeni pa onda ponovo u krug.
Zaboravih ...
Ja sad stvarno ništa ne razumem.
Ako ti je pola stana izolovano s 10cm stiropora a pola nije, komšija ispod i iznad, grubo računajući sada ima oko 3.2kw/h gubitaka na -20. 80% zime gubici su 1,2kw/h.
I na sve to još kotao od 20kw? Sa još investicijom od bar 700 evra? I još loženje, ogrev...?
Tvoje grejanje se rešava jednim malim 6kw elektrokotlom od 200evra koje će trošiti mesečno 600kw struje, pa nećeš čak ni u crvenu zonu ući (sem u januaru oko 200kw).
Da si stavio 10cm izolaciju svugde, (ili kad to budeš uradio) stan bi imao 1,5kw/h na -20, a 80% zime 0,5kw/h. Koji kotao to može osim elektrokotla?
Znam sta kazete, inace u kuci toj sa tri stana zivimo samo mi, pa je zato nezgodno, za drugi deo izolacije nisam imao novca, ali vec sam uradio ovu instalaciju, a elektrokotao mi je plan za kasnije, jer imam problem sto imam monofaznu struju, tako da je malo problematicno s obzirom da je kuca oz 1898. godine. Uglavnom pravim taj gporionik na biomasu i pelet i automatiku za njega. Sta mislite za ovu akumulacionu posudu i ovaj nacin kako sam zamislio da ona funkcionise?zato sto je kotao vece snage nego sto je potrebno, a ima i veliku iskoriscenost jer nje bio na naftu pa je najpriblizniji onome sto se zahteva, visk energije, mislim razliku od one potrebne bih koristio za zagrevanje te akumulacione posude, a on bi odmarao dok se ne potrosi tj pdne temperatura u akumulacionom sudu na 50 stepeni
Naravno da to može tako da radi. Da li je isplativo je već drugo pitanje.
Lutati sa rešenjem je najskuplje... trebalo se opredeliti. Pola izolovano, pa stao, kotao prevelik, mali rezervoar, struja monofazna i još se pravi kotao na biomasu. Sve same investicije, ne zna se koja je veća.
Ako je već kupljen rezervoar (treba ga hemijom oprati od nafre) i odlučeno da se ulaže u njega - opet je nepoznanica šta se time dobija kad se ne zna koja je potrebna temperatura radijatora. Tada je jedino rešenje kupiti još radijatora (bar još toliko) da bi akomulacija išta akomulirala a to je još jedna investicija.
Sve se to lepo može izračunati i ići na sigurno. Ovako mogu da se utuku pare, a da efekta nema.
Znam sve i svesno sam usao u to, jer novca u kesu nemam za investivcije, najlakse je bilo kupiti gotove te uredjaje da ih tako nazovemo. Ovako uzeo sam kotao od kako je deklarisano 34 KW jer je bio na naftu za 200 e, uzeo sam gorionik na naftu koji je bio uz njega za 3000 dinara, zbog ventilatora, gorionik sam za sada uradio ali u kartonskom obliku kao maketu, cisternu sam kupio za nesto manje od 100 e, zapremine j 1500 litara jajastog oblika. Nisam imao drugog izbora, da uvedem trofaznu izaslo bi me , ako bi je uopste i dobio, jer bi mi trazili naravno u srbiji je tako, dozvolu za gradnju objekta iz 1898. godine .... Srbija nazalost. Odlucio sam se na ovakve korake, predlozite mi cime da se resim te nafte, tj ostataka po zidovima posude, sto se tic cevi za taj izmenjivac mislite da idemo sa LAPEX cevima, mogu li one da izdrze da stoje u temperaturi od 80 stepeni?
Mene takodje ceka ciscenje cisterne od nafte pa razmatram par opcija. Jedna je da gornji deo cisterne kompletno otvorim. Nesto kao poklopac 30 cm sirine i celom duzinom cisterne. Tako bi mogao lepo da pridjem svakom delu sa kompresorom i temeljno je operem. Druga opcija je da sipam vodu do kraja i ispustim je za dan dva da vidim sta ce izaci i da li ima potrebe za hemijom. Oko 20 godina nista nije sipano u nju tako da nema taloga u donjem delu. Za par dana mi dolazi majstor za grejanje pa cu videti sa njim da li da idem na otvoren ili zatvoren sistem sa izmenjivacem. Ako bude otvoren tada cu verovatno otvoriti cisternu i mozda je i ofarbati iznutra. Ne zelim da mi korozija iz cisterne zavrsi u radijatorima. Ako bude zatvoren sa izmenjivacem nema potrebe za detaljnim pranjem. Drugar mi je preporucio neko sredstvo za odmascivanje. Proizvodjac je AXEL i zute je boje. Ima ga u svakom maxiju. Kaze da ECOCLEAN koga prodaju na benz. pumpama za skidanje ostataka nafte takodje ostavlja mastan trag. Alpex cevi su atestirane na radnu temperaturu do 90C tako da mogu da se koriste bez problema. Mislim da su najpovoljnije mixal valsir.
I ja sam razmisljao da je ne perem ali ne znam dal ne bude smetalo pumpi i kotlu, ocistili smo u njoj sta je bilo, samo su masni zidovi, ima otvor kao na tenku E sad taj izmenjivac sa alpex cevima, moram da ga projektujem, jer jos uvek nemam ideju kako da ga uradim u obliku kvadra?
Pogledajte
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
možda može da Vam koristi. Bar kao ideja.
Naravno, malo ispred i malo iza ima dosta o tome.
Tihi, koja je minimalna duzina izmenjivaca da bi se toplota adekvatno prenela,. Dvoumim se izmedju rednog ili paralelnog.
Mislim da je najbitnije da ga sto vislje pozicioniras u cisterni
Nema minimalne. Dužina koju napraviš je za snagu X sa razlikom temperature Y. Kakav napraviš takav imaš. Važna je površina izmenjivača i nema veze dal je redni ili paralelni.
I važno je da bude u gornjem delu gde je voda toplija.
Ja sam napravio od aluplexa jer je kao malo jače baštensko crevo, možeš praviti oblik i savijati ga kako hoćeš.
Kako napreduje izolacija za akumulator?
Nisam još ništa uradio, ali trenutno mi je ideja da (ipak) stavim vunu u najlon i tako sve stavim oko akomulatora. Video sam da se mineralna vuna stavlja u najlon na spuštenim plafonima a tako sam uradio i na svom (običnom) plafonu. Tako se vuna ne može navlažiti a 10cm je dosta debelo. Video sam i da Bosh svoje izolacije isporučuje posebno, čak ima i cibzar da se to poveže.
To je rešenj ako se ne pojavi bolje.
I ja mislim na taj nacin da je upotrebim, s tim sto je meni palo na pamet da upotrebim strec foluju kojom zamotavaju palete sa ciglama i slicno. Jer je rastegljiva, cak mozda ne mora ni da se lepi sama se lepi za sebe, verovatno jer je naelektrisana.
Profi proizvođači stavljaju skaj, ali ni on se ne tegli. Lepše izgleda, ali ne znam koliko košta tih 8m2 što mi treba. Ne znam ima li skaj neki poseban uticaj osim estetskog,
Meni svakako najlon neće doći direktno na akomulator već na 4cm stirodur pa se nadam da može trajno da izdržava 80*C. Možda i to treba proveriti?
Da to sam video i njima koliko sam video izolacija je kao korito iz dva dela i samo se spoji i zasnira se taj skaj.Znaci meni treba 30 metara ALPEX cevi za taj moj izmenjivac? A devljina cevi je 18 mm jel tako?
Ja sam koristio Rehau od 20mm i za njih piše da imaju koeficient provodljivosti 0,35 tj duplo manji nego za bakar. Dakle, duplo duži nego ako je bakarni izmenjivač.
Ni drugi proizvođači valjda nisu puno drugačiji.
Sad ne razumem najbolje, izvinjavam se sto ne razumem najbolje, koliko mi treba metara te ALPEX cevi, za potrebe od 7 KW, a koliko bakarne da gledamo kao 20 mm cevi
Imam jos neke opcije, kakva je provodljivost gvozdenih cevi i pvc cevi za vodu, da vidim koju opciju da izaberem. Trazio sam informacije ali nisam nasao
Mislim da pvc cevi ne trpe vecu temperaturu od 60C
Ok, postavljam u gornjoj zoni i kombinovacu sa termostatskim mesnim ventilom da bi sprecio prebrzo hladjenje akumulacije. Da li je potrebno staviti nesto za automatsko odzracivanje izmenjivaca posto ce biti u nizoj zoni u odnosu na radijatore, oko 1m mislim? Da li je bitno da pumpa bude na povratnom vodu ili je sve jedno posto je sistem pod pritiskom?