Dobro bi bilo da oblozis sa stiroporom ili gipsom ako ce biti u kuci. Danas sam nasao hidrofor od 130 litara pa cu ga iskoristiti za ekspanziju.
Izrada Akumulacione posude
Tihi, danas sam kupovao termostate. Radni ili regulacioni su do 90C sto mi odgovara ali ni jedan zastitni nisam nasao ispod 110C. Koliko tvoj zastitni ima C? Mislim da je 110C previse za akumulaciju od 3000 L.
Standardni bojlerski sigurnosni je, kažu, 92*C. Možda da staviš i 2 regulaciona i vežeš ih u red. Bitno je da ne bude samo jedan i da on zalepi pa da voda prokuva. Mada za 3000l treba puno vremena za to. 110*C je neupotrebljivo.
Inače razika je i što sigurnosni termostat kad iskoči mora da se ručno vrati (moj se šrafcigerom obrne za 90*). pa znam kada je odreagovao (još se nije desilo).
Ja bih stavio što višlje pošto je najtoplija voda pri vrhu -dakle 30cm.
Imaš na onom linku formulu pa zadaj parametre. Materijal biraš sam, koji ti se sviđa ili koji je jeftiniji. Svaki ima svoj koeficient k pa računaš površinu. Za bakar k=0.7, a za onaj, moj Rehau alpex prouzvođač napisao 0.35. Taj podatak moraš naći od proizvođača.
Ako hoćeš delta t=5*C, sa bakarnim cevima je izmenjivač od 2.5m2 tj 45m fi 18mm ili 35m fi 22mm. Alpex duplo duži. Od viška glava ne boli, samo džep. Ako staviš duplo duže bakarne cevi iskoristićeš još 2.5*C iz rezervoara a platićeš duplo više.
Tihi 2,zanima me tvoje mišljenje o izmenjivaču za PTV koji bi ugradio u moj akumulator?Nabavio sam cisternu 2700l.izmenjivač za solarno ću uraditi po tvojim uputama ali me muči PTV,dali da radim "bojler u bojleru"ili cevni izmenjivač?Ovo drugo mi se čini interesantno ali nemam pojma o izračunavanju veličine izmenjivača
Ja ne koristim PTV pa ne znam koliko ti mogu pomoći. Neke paramtre znam pa ti može služiti za procenu.
Temperatura vode u rezervoaru 70*C, izmenjivač od 10kw, protok 2m3/h, temperatura vode kroz izmenjivač se povećava za oko 30*C. Izmenjivač je oko 200evra.
Ja sam planirao da stavim prohromski bojler od 200-300l u rezervoar, ali milsim da je grehota seći taj tvoj rezervoar da bi stavio bojler.
Pre par dana sam aktivirao sistem sa cisternom i za sada se jos uvek uhodavam. Hvala svima na velikoj pomoci .Tihi tebi sam najvise zahvalan na svim savetima upucenim do sada . Uskoro cu opisati i postaviti fotke sa cisternom koju sam povezao na sistem grejanja.
Zadovoljstvo mi je ako je priča pomogla. Slikaj i kači. I UŽIVAJ.
Posle dve nedelje upotrebe akumulacije mogu da iznesem utiske stecene do sada. Vodu grejem iskljucivo nocu tokom 8 sati jeftine struje. 2 grejaca ukupne snage 9kwh na jedno i iste snage je povezano na drugo brojilo. Nakon punjenja temperatura u donjem delu cisterne je 40C, u srednjem delu 82C i u gornjem oko 78C. Polazni vod je oko 10-15 cm udaljenosti od vrha cisterne i temperatura vode je oko 80C. Nemam mesni ventil. U 10 uvece nakon celodnevnog rada temperatura u donjem delu je 30C, srednjem 40C i gornjem delu 75C. Temperatura polaznog voda je oko 50C. To je bila situacija pre otoplljenja. Sad kad je otoplilo u polaznom vodu u 10 uvece je bilo 65C. Kuca ima oko 120kvm, prizemna je debelih zidova i bez fasade. Tokom dana temperatura je oko 21C a tokom noci oko 18C. Potrosnja u punom rezimu rada 72kwh jeftine struje po brojilu tokom noci. Ukupno 144kwh. Plasio sam se slabe cirkulacije posto je prelivna posuda samo 50cm iznad pumpe ali sam neocekivano dobio gravitacionu cirkulaciju do pola kuce bez pumpe. Pumpa je 6/4 sever i srecom ima na sebi ventil za podesavanje protoka tako da je sad na minimumu i super radi. Kad je bila na maksimumu suvise brzo je vukla vodu i mesala je. Takodje sam se plasio da ce biti problema sa vazduhom u sistemu ali ga na moju radost uopste nema iako je u pitanju 3000 litara vode. Radijatori su ozraceni samo prilikom pustanja u rad celog sistema i vise ih nisam odzracivao. Za sada sam zadovoljan i razmisljam da polazni vod podignem na sam vrh cisterne posto se na kraju dana voda rasloji u razmaku od par cm i razlika temperature vode bude i 40C. Mesni ventil nisam postavio iz straha da ne umanji cirkulaciju vode sto je bio neopravdan strah. Na svim radijatorima imam termo glave i bezicnim termostatom ukljucujem pumpu. Ujutru je malo neprijatan miris vazduha zbog pretople vode u radijatorima ali cim se spusti ispod 80C sve je ok pa se razmisljam da li uopste da stavim mesni ventil. Sledeca stavka je kupovina kotla na drva povezivanje na postojeci sistem ako struja puno poskupi. Za sada sam racunao da me kilovat izadje oko 4-5 dinara sto je veoma povoljno i radi na dugme bez ikakvih obaveza.
Nisam video da si i ovde pisao, ali je važno da radiš brzo, pre prvog, pa ponavljam post.
Bravo Branimire, vrlo je lepo što si izgurao investiciju do kraja.
Nekoliko ideja i saveta, pošto sam ja tvoje nedoumice prošao i rešio ih, mislim, na dobar način. Možda neko ima i bolje rešenje?
1. mešni ventil ti rešava dva problema: problem suviše tople vode u polazu pa radijatori ne budu jako vreli i problem gravitacione cirkulacije jer se zatvara kada ne radi cirkulaciona pumpa.
Ja sam to rešio posebnom elektronikom koja mi kontroliše temperaturu posle mešnog ventila tako da sam eksperimentalno utvrdio koja mi temperatura vode treba na nekoj spoljnjoj temperaturi, radijatori su mi uvek mlaki a u sobama je uvek toplo. Ne znam koliko bi to koštalo, ali da mi nije sinovac (koji je završio automatiku) to napravio uzeo bih trokraki termostatski ventil (7-8 000din).
2. razmisli dobro o taktici rasporeda struje po brojilima. Prve zime sam se i ja tako grejao, pazio da ne odem u crvenu zonu ni na jednom brojilu, a onda sam shvatio da crvena zona i nije tako skupa ako se nema više tarife. 1kw niže tarife u crvenoj zoni je duplo jeftiniji nego 1kw više tarife u plavoj zoni. Cela je računica da se ne sme imati više tarife.
Zadnje 3 godine sam odvojio jedno brojilo za kuću a drugo samo za grejanje. Idi na sajt EPSa i na kalkulatoru uporedi koliko košta 2500kw niže tarife i 2kw više (račun 8000din) a koliko 600kw više i 1900 niže tarife - 13 300din (ili pročitaj tvoju stvarnu potrošnju). Kažeš da trošiš 72kwh po danu (plus redovna potrošnja) što znači da ćeš za mesec dana upasti u crvenu zonu. To ne smeš da dozvoliš jer je 1kwh više taife u crvenoj zoni kao suvo zlato - skoro 18din.
Da bi ovako uradio, a trebao bi da uradiš odmah do 1. kada se vrši očitavanje brojila, treba ti samo 1 ili 2 prekidača 1-0-2 koja koštaju zajedno oko 1500din i nešto žice pa da prespojiš tako da sva potrošnja za grejanje ide na jedno brojilo, a sva ostala potrošnja na drugo.
Kad prođe grejna sezona, onaj prekidač vratiš na položaj 1 i imaš dva nezavisna potrošača (kao kod mene pa onda roditelji imaju svoje a ja svoje brojilo i svako plaća svoju struju).
Drugi prekidač je za grejače (dovoljno je za jedan od 9kw, jer jedan možeš vezati fiksno a drugi od 9kw neka ima mogućnost da se prebacuje) i u položaju 1 se napaja sa jednog a u položaju 2 sa drugog brojila. Ovo je korisno jer ja imam nepotrošenih 400kwh do kraja plave zone (1600kwh) na brojilu za kuću, što je čista grehota, pa onda nekoliko dana grejači rade i na ovo brojilo dok se ne približi potrošnji od 1600kwh. Tako, brojilo za kuću izmeri nešto manje od 1600kwh, a brojilo za grejanje onoliko koliko treba (najviše je bilo oko 2700kwh, ali sa odnosom 2kwh više tarife i 2700kwh niže tarife).
Dobro razmisli o ovome, može ti uštedeti puno para, čak smanjiti troškove grejanja na pola.
I 1kw treba da te košta ispod 3 din.
Tihi, hvala jos jednom na pomoci i podrsci pruzenoj do sada.
1. Mesni ventil nisam stavio iz straha da ce otezati cirkulaciju vode ali mi se totalno suprotna stvar desila. Srecom pumpa ima regulacioni ventil na sebi pa nisam morao da je menjam. Gravitacionim strujanjem su mi radijatori u prvoj polovini kuce koju inace koristim tokom dana mlaki i odrzavaju temperaturu prostora tako da se pumpa veoma retko ukljuci. Mozda 2 puta po 10-15 minuta do 3-4 sata popodne. Posle 4 popodne vec mora malo cesce da radi pumpa. Pre spavanja zatvaram putem termoglava radijatore u prvoj polovini kuce i otvaram u spavacim sobama. Bezicni termostat uslovljava pokretanje pumpe. Sa ovakvom situacijom me zanima da li bi mi mesni ventil bitno smanji potrosnju? Poprilicno sam istanjio finansije i jos se zaduzio pa mi je svaki dodatni trosak u ovom trenutku malo komplikovan.
2. Limitatori su mi problem tako da sam uslovljen da koristim oba brojila. Inace dodatno brojilo sam cekao 3 meseca koliko se ceka i za jace limitatore tako da ta opcija otpada sto se tice ove zime. Malo pre sam na kalkulatoru eps racunao sa mojom potrosnjom od 4200 kwh za grejanje i 900 kwh za ostale potrosace u obe kuce i razlika je tolika da mi se za sada ne isplati doplata za jace limitatore. Znacilo bi mi da mogu da dodam jos jedan grejac od 6kwh i da bezbrizno preguram zimu. Da sam bio pametan i ovako se grejao prethodne 3 zime umesto na propan ustedeo bih za fasadu na kuci do sada.
1. gravitaciona cirkulacija ti može biti korisna ako je raspored prostorija odgovarajući (meni su bliže kotlarnici kupatila, kuhinje, nevažne sobe, a dnevne i dečije su sa druge strane pa mi je apsolutno nepoželjna). Za mene je to značajan gubitak.
2. Koliko koštaju ti limitatori za 20A? 18kw vuče oko 16A struju pa ti treba prvi preko toga. I treba ti na jednom brojilu, onom za grejanje. Sa 25A limitatorima se gura 24kw.
Verujem da si izračunao dobro, ali korišćenjem jednog brojila do 1600kwh mesečno koji ima višu tarifu i drugog koji nema potrošene više tarife razlika mora biti značajna.
Možda se u tvom slučaju to ne isplati, sve zavisi od broja kw u višoj tarifi.
Ja,Bogu hvala,stigao pred sam finiš mog akumulatora,upravo ovih dana postavljam izolaciju.Ako niste zaboravili radi se o akumulatoru koji pravim od cisterne za plin kapaciteta 2700l.Sada sam u nedoumici oko mešnih ventila pa ako ima iskusnih(a ima)pomozite pri odluci,savetujte,dajte lična iskustva.Tihomire,sve sam ono povario bez ikakvih problema.Radi se o vrlo kvalitetnoj citerni izrađenoj od nekog materijala koji nije podložan koroziji,debljina mu je 6mm.Nabavio sam expanzionu posudu od 200l,nadam se da će biti dovoljno.U celi krug sam uključio i solarni siistem od tri kolektora i izmenjivač za PTV te dodao dva grejača po 6kw za "nedajbože" nestanka peleta ili nekih drugih "elementarnih nepogoda" E sad:-Ovo http://www.etazgrejanje.com/katalog.php?prodID=1230 mi se čini privlačno ali ne znam dali ovaj ventil može da funkcioniše tako da propušta u sistem zadanu temperaturu,valda mu je to uloga.Za ovu grejnu sezonu će biti sasvim dovoljno da ovo sve pustim u rad na "ručni" pogon a automatizacija celog sistema će sačekati sledeću godinu,valda sam zaslužio malo odmora.Inače,krajnja namera mi je da sistem koncipiram tako da mi dnevna temparatura bude 23*C a noćna 19*C i neću se smiriti dok to sve ne automatizujem ali to je priča za sledeću godinu.
Tihi, trenuntno mi je odobrena snaga po brojilu 11.04 kw. Svaki dodatni kilovat se placa oko 1500 dinara ali je problem sto se ceka minimum 3 meseca za ugradnju tako da mi to ne vredi za ovu zimu. U svakom slucaju cu morati da ih pojacam da ne bih gasio bojler tokom jeftine tarife kao sto sada radim i da bih postavio tajmere za ves i masinu za pranje sudova kao najvece potrosace u kuci pa da rade nocu. Gravitacionom cirkulacijom imam grejanje u prostoru koji koristim tokom dana tako da mi je to ok i u slucaju nestanka struje da ne bih kupovao ups. Jos se nisam igrao sa prigusnicama na radijatorima ali mislim da i tu moze jos malo da se prilagodi protok vode u radijatorima. Za sada samo koristim termoglave.
Lave, da li ti je potreban trokaki ventil za regulaciju temperature u polaznom vodu ili za zastitu kotla i cirkulaciju izmedju kotla i cisterne. Onaj esbe na linku koji si postavio funkcionise mislim kao ladomat i imaju i pumpu u sebi. Za polazni vod ako hoces varijantu bez elektronike ovo ti je najbolje resenje. http://www.metacon.rs/katalog.php?prodID=116&catID=99 Postoji i mogucnost da stavis i ovakav ventil http://www.metacon.rs/katalog.php?prodID=538 ali ti u tom slucaju treba motor i upravljacka automatika koja je dosta skupa ukoliko nije u ssm varijanti kao kod Tihog.
Svaka cast za cisternu i molim te postavi fotke kad zavrsis. Sa cime ste varili cisternu i da li ste je busili? Ne zaboravi da postavis drvene podloske ispod cisterne da se ne bi hladila preko betona.
Ja sad ništa ne razumem. Limitatori su osigurači od npr 16A i ako se povuče veća struja iskoče pa ih moraš vratiti. Kakve to ima veze sa snagom? To može biti na 220V snaga od 2.5kw ili na 380V snaga od oko 6kw po fazi tj 18kw ukupno. Šta si u stvari uzeo od EPSa?
Dodatak:
Ipak razumem. Ti imaš limitator na 16A i angažovanu snagu od 11.02kw. Sledeći razred je osigurač od 20A za snagu od 13,8kw a osigurač od 25A je pod angažovanom snagom od 17,25kw.
Oni to računaju na 220V. Ti naravno možeš (kao i što jesi) napravio grejače na 380V i da na 16A osiguraču vučeš 18kw, 20A celih 22kw a 25A i svih 28,5kw.
EPS te ograničava samo osiguračima a naplaćuje fiksni deo na osnovu tražene angažovane snage. Nema ograničenja snage kao takve.
Da upravo tako ali je problem sto je distribucija u Pancevu katastrofalna i ako udjem u proceduru za dobijanje jacih osiguraca od 16A to moze potrajati najmanje 3 meseca tako da za sada ostajem u ovoj varijanti sa grejanjem na oba brojila. Zanima me samo sta ce nasi bajni strucnjaci iz ministarstva energetike osmisliti kao novi tarifni sisetem ciju primenu najavljuju od iduce godine. Nadam se da ce i dalje ostati velika razlika izmedju skupe i jeftine struje posto nocu imaju velike viskove a tokom dana im je frka i nedostatak struje. Dobro je da nisu uveli 2 sata jeftine struje tokom dana posto bi verovatno ceo sistem doziveo kolaps i bilo bi opet restrikcija kao 90-ih kad su izvozili struju.
Ako je tačno ono što piše u novinama, grejanje od februara na struju u svim varijantama će biti neisplativo.
Pravio sam juče simulaciju za sebe i zaključak je porazan: čak i niža tarifa plave zone je skuplja nego gas. Ulazak u crvenu zonu je čista katastrofa.
Za mene najava poskupljenja struje od 10% i promena tarifnog sistema niže:više na 1:2 za mene znači poskupljenje grejanja 3 puta.
u toj verziji:
grejanje strujom u nižoj tarifi sa akumulatorom toplote poskupljuje za 2x+10%
jedina preostala alternativa grejanja na struju, su toplotne pumpe, sa kojima će poskupljenje iznositi 10%
pri tome su kombinacije toplotne pumpe i akumulatora ,ekonomskli neisplative, zbog relativno niskih temperatura na kojima rade pumpe.
dakle, već viđeno da se ovde svakih nekoliko godiina menja sistem grejanja.
Dobrodošli u Jevropu Serbistanci, radićemo ko robovi od jutra do sutra samo da platimo mesečne dadžbine i kredite na koje su navukli ljude!
........ radićemo ko robovi od jutra do sutra .........
Gramatička greška nije buduće nego je to već sadašnje vreme.
Moracemo da stelujemo potrosnju tokom cele godine. Ne znam da li je kod vas moguce licno zvati distribuciju i ocitavati potrosnju. U tom slucaju moze se pisati vise tokom leta i manje tokom zime.
Da bi se 1m3 vode zagrejao za 1*C potrebno je 1,16kw.
Ili 1m3 vode temperature 60*C ima 70kw energije.
Tako kaže teorija.
Neznam odakle je ta formula. Ja imam Pufer Bosch 1000l ali je realna zapremina 977 l imam i ekspanziju 80 l, ekspanzijsku posudu za sanitarnu vodu 24 l, bojler 100 l sa zmijom, radijatore Vogel & Noot
600 x 600
600 x 800 4 kom
600 x 1200
600 x 1400 2 kom
900 x 800
900 x 1000 Da li neko zna kolika je količina vode u svim radijatorima i cevima, i kolika je približna količina u celom sistemu? Pitam to jer imam peć Vaillant eco 12 kw i njoj je potrebno da od 40* c (temperatura koju pokazije displej na peći ) da zagrije vodu do 80*c potrebno 8 sati na snazi od 12 kw. Možda je to i zbog napona koji je sad od 200-205 V. Iako imam projekat nigde se ne pominje količina vode u sisitemu. Tako da mogu samo nagađati. Dali ima u radijatorima 200 l vode ili više. Koliko je vode u ekspanzijama 60 %,70 %? Hvala na pomoći
Moracemo da stelujemo potrosnju tokom cele godine. Ne znam da li je kod vas moguce licno zvati distribuciju i ocitavati potrosnju. U tom slucaju moze se pisati vise tokom leta i manje tokom zime.
Bojim se da slučajno strujomer rikne ili da dođe neki drugi popisivač, a onda utvrde da je stvarno stanje manje od predhodnih i onda će ispasti da sam krao struju. Ja imam releje koji mi automatski uključuje peć kad je jeftina tarifa, tako da sam za decembar potrošio skupe 253 Kw i 2367 jeftine i račun je bio 10.900 dinara. A u Januaru 124 +2350 tako da će biti još oko 800 din manje. Kuća je adaptirana na sprat 130 m2, novi Pvc prozori, fasada sa 5cm stiropora dodato još 10 cm, na krovu je Ursa staklena vuna 20 cm,ispod vune Alu folija i gips ploče. Sve to je pomoglo da budu toplotni gubitci 9,30 Kw., na -18* c. Bitno je još da izolujete cevi Cu, koje idu iz podruma gore jer su i tu gubici. Stavijo sam Plamaflex od 13 mm 2 puta. Interesuje me kako se određuje temperatura po kojoj se izračunavaju toplotni gubici kod mene -18*c?
Pozdrav,
Od skoro sam postao "ponosni" vlasnik parnog cevnog kotla (jos jedna od mnogo genijalnih ideja mog oca ), koji treba da koristimo kao toplovodni kotao za grejanje.
Moram da postavim slike jer ovako nesto verovatno jos niste videli (bar ja nisam)!!!
Kotao je snage 40KW i ima 160l vode, pumpa Wilo Star RS 30/6 i 4 kraki mesajuci ventil 5/4 vezan pre pumpe.
Sve to ne bi bio problem da u kuci nemamo samo podno grejanje i mozete da predpostavite koji problem imam sa kondenzacijom i cestim lozenjem (kako bih izbegao prokuvavnje kotla).
Posto vec danima prelistavam teme vezane za grejanje, shvatio sam da nemam drugo resenje osim da se grejem preko akumulatora toplote i vec pomenute "lokomotive", s tim sto bih isao na otvoren-zatvoren sistem.
Otprilike sve mi je jasno oko tog sistema samo mi je potrebna pomoc oko izracunavanja kolicine vode u akumulatoru, duzine izmenjivaca radjenog od bakarne meke ili aluplex cevi.
Posto imam kompletan projekat grejanja dacu vam sve potrebne podatke.
Kuca je izolovana (blok,stiropor 5cm,cigla 12cm,fasada), PVC stolarija, ukupne grejne povrsine prizemlje+sprat+potkrovlje 450m2, potkrovlje nije zavrseno ali je postavljeno podno grejanje i ne greje se.
1. Duzina creva u podovima je 1600m, kolicina vode u sistemu zajedno sa glavnim vodom i jednim radijatorom u podrumu otprilike 300l
2. Potrebna toplotna energija 8,3kw+8,3kw+6,3kw, ukupno 23kw
3. Na sabirnicima nema termo glava tako da temperature regulisem smanjenjem protoka.
4. Imam elektro kotao 36kw sa pumpom, koji nije otkacen sa sistema.
5. Imam i pumpu 1" Grundfos UPBAS 20-4 180.
Sistem sam zamislio ovako: kotao-pumpa-cisterna, s tim da mogu i da ukljucim i elektro kotao za eventualno nocno dogrevanje. Na zatvorenoj strani izmenjivac-3kraki termoventil-pumpa vezana na sobni termostat.
p.s.menjam parni niskopritisni kotao snage 40kw(1000eu,bez garancije), za Bosh Solid 2000B-62 30kw(900eu, sa dve god.garancije).Prevoz i četke za čišćenje cevki GRATIS !
Količina vode treba da bude 1500l pa naviše. Tih 1.5m3 vode bi omogućilo loženje svakih 8-12 sati pri prosečnim temperaturama, a kad jako zazimi (-10) onda loženje svakih 6 sata.
Izenjivač je problem i treba da je oko 23kw. Ja ga imam (sada mi je višak jer sam prešao na zatvoren sistem pošto mi je stari akomulator procureo) Rehau aluplex od 20mm dižine 120m u krugu sa sve držačima i koji je snage oko 11kw. Trebala bi ti 2 takva. Kako moj izmenjivač izgleda možeš naći u temi "grejanje - uradi sam" na 8. stranici ako nisu moderatori brisali.
Ako ideš na meke bakarne cevi onda je problem još veći jer ih nema preko 18mm i ukupna dužina bi trebala biti oko 130m a to nije ni malo lako smestiti u akomulator.
Uh bre ko da razvlaci 200m creva kroz cisternu.
Nego reci mi imam Termorad Bojler 200l sa jednim izmenjivacem koji je bio povezan na system, kako kazu izmenjivac snage 17kw, a greje vodu od 15-75 za 170min.
Sta mislis da li bih mogao da iskoristim njega ?
...ionako grejem dva sprata 8,3+8,3kw
Ne mora to tako ružno da izgleda, ne beži unapred od posla. Kod mene je to izgledalo ovako
ovo za 17kw ne znam. Snaga izmenjivača se računa kao razlika ulazne i izlazne temperature i to još u nekoj trećoj temperaturi (zagrejanoj vodi). I ovaj moj izmenjivač je od 70kw ako imaš ulaznu vodu od 10*C a izlaznu od 70 potopljen u vodu od 80*C. Zato onih 17kw ništa ne znače bez uslova merenja. A to sa razlikom od 10*C ulaz-izlaz sigurno nije 17kw.
Slab izmenjivač znači da nema grejanja.
Ne bezim od posla, a I bas me briga da li izgleda ruzno ili lepo nego rekoh da ustedim koju paru.
Izmenjivac imam I ne koristim ga zato sto u sebi ima I elektro grejac sa kojim grejem vodu, crevo 200m bi kostalo 30000, u najboljem slucaju tvojih 100m po recimo upola cene 8000,
a povrh svega kao sto si sam rekao treba smestiti 200m u gornji deo cisterne.
Zato sam te pitao da li eventualno mogu da iskoristim taj izmenjivac.
Poz drugari! Evo, peć sam završio i sad bih želeo da napravim akumulator toplote. Inače, nemam nikakve mešajuće ventile ili sl. Najprostoja varijanta je.
Hteo sam da aku. bude zatvorenog tipa, bez izmenjivača unutra. Da li to može i kako se povezuje?
Na otpadu bih pronašao cev velikog prečnika i samo zatvorio gore i dole. Pronašao sam ovu šemu, ali mi nije baš najjasnija http://217.26.67.168/uploads/3/3/3339525/ShemaInstalacije.jpg
A jbg, ovo planiram u kuci da postavim na vidno mesto