Inox je odličan izbor , ako mozete da zastitite i drugu stranu gde je provar , ako ga ne zaštitte , onda je to više nije inox . Gasna zaštita je najlakša ali i skupa , argon , formir gas ...
Izrada Akumulacione posude
Da li će AT biti pod pritiskom? Da li ga planirate za zatvoreni sistem?
To sam zaboravio napisati, zbog jednostavnije izrade AT neće biti pod pritiskom, zato i pravim 3 izmenjivača.
Inox je odličan izbor , ako mozete da zastitite i drugu stranu gde je provar , ako ga ne zaštitte , onda je to više nije inox Smile . Gasna zaštita je najlakša ali i skupa , argon , formir gas ...
U to se ne razumem. Vario je varioc, čovek se bavi samo varenjem inoxa, nadam se da je dobro uradio, tj. da neće biti poplave u podrumu
Iz iskustva tri saveta:
1. iznad AT bi trebao da imaš prelivni sud (zatvoren) spojen tanjom cevi (može i 25mm) sa AT. Širenje vode je dosta veliko tako da računaš da zapremina prelivne posude bude bar 4% zapremine AT. Važno je da AT uvek bude pun vode jer tako najmanje rđa a da u prelivnoj posudi visina vode varira.
2. AlPex cevi su plastične i posebno obrati pažnju da ne isplivaju na površinu. Meni su Rehau cevi (100m koje sam koristio kao izmenjivač) isplivale i podigle ceo izmenjivač iako sam imao više od 10kg tereta na izmenjivaču.
3. Razmisli kako ćeš videti kolika je visina vode u AT. Ja sam u tu svrhu izvukao providno crevo pored AT tako da vidim nivo uvek. Ovo u slučaju da ne staviš prelivni sud zbog visine prostorije. Svakako treba i u prelivnom sudu uvek da znaš koliko vode ima jer voda isparava pošto je sud bez pritiska.
Moj AT je od 2500litara i slika je od 15.03.2010.na
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Na žalost nemam ga više jer me je majstor prevario u debljini stakloplastike pa je procureo posle4 godine.
I ja se spremam jos jedan AT da napravim ali ipak bi zadržao klasičan koncept: sud pod pritiskom od konstukcijskog čelika S235. Traji to godinama ne trreba se bojati za dugovečnost.
Koliko vas košta AT po litru zapremine? mada dovoljan je podatak koliko ste planirali da vas sve ovo košta?
Za sud pod pritiskom najveći problem je bilo dance (to je ona polulopta sa obe strane valjka). To je (tada bilo) strašno skupo jer mora da bude kao polulopta a za prečnik veći od bojlera od 80l je skupo a prečnih preko 1m je tada moglo da se napravi samo u 2-3 fabrike u Srbiji. Možda se sada nešto promenulo pa treba videti.
Meni su za AT od inoxa tražili 2010. 4500evra, od čelika 2500evra a ja sam ovaj od plastike napravio za 500evra.
Sada imam AT od 1000l Sunsystem, radi 5-6 zima i rešio sam problem u pola cene. Isti je kao i https://www.keeptank.rs/akumulatori-toplote
Ima i većih zapremina. Bilo mi je jeftinije nego da ga pravim.
Danca nemoraju da budi polulopte vec za radne pritiske do 3bara je sasvim dovoljno da bude plitko dance i za precnike od 1-1.2m. Danca su skupa ako se prave toplim postupkom žarenjem pa na presu. Ako se rolaju na hladno kuglama to onda više nije toliko skupo. Sada su sunsystem-ovi AT bas konkurentni jedina im je mana sto su od tankog lima. Poslenji put jada sam racunao iz neto mase ispada samo 2.8mm. Inace sunsystrm jr potpuno potisnuo centrometel-ove AT kod nas.
Danca sada možete kupiti za neke normalne pare na više mesta. Prave ih na hladno, izvlačenjem pomoću kugli. Imate nekoliko firmi u okolini Bg-a, mislim da samo oko Obrenovca imaju 2 ili 3 takve firme. Ne znam da li je dozvoljena reklama ovde pa neću navoditi imena. Potražite na googlu nešto tipa danca za tankove i izaći će odmah na vrhu
Moguće je da ne mora takvo dance ali su m svi rekli da ne može da pude ravno tj kao kutija. Ne znam tehnologiju ali sam video cenu i odustao.
Centrometalov je preskup a Sunsystem ili Burnit (na izgled je isto) prave sa svim otvorima pa onda na različite modele stavljaju izmenjivače. Ja sam uzeo bez izmenjivača i imam 13 otvora priključke, grejače, termometre i svašta još.
Za debljinu ne znam šta da kažem, ali ako se sistem ne dopunjuje previše i ako mu se ne menja voda (što je uglavnom slučaj) onda novi kiseonik ne ulazi u sistem pa sistem i ne rđa. Zato sam rekao da je važno da je sistem (i AT) stalno pun.
Moze i ravno dance sa ojačanjima nije to neki problem . Kao što se u AT moze dodati neki inhibitor korozije pa nema problema sa rdjom . S druge strane , izrada AT od inoxa je meni nepotrebna i jalova rabota . Pre svega jer se ne moze obezbediti zaštita provara , skupo i komplikovano .A inox bez zaštite postaje obično gVojze
@tihi2, hvala mnogo na savetima, ne samo ovom nego i svim ranije koje si pisao, čitam ovaj forum više od godinu dana. Moram da priznam da si ti jedan od glavnih "krivaca" zašto sam ušao u ovaj projekat
Sve je urađeno od inoxa, tako da ne bi trebalo biti problema sa rđom.
Računao sam na distancere koji će nosač sa cevima za izmenjivače držati u centru posude, ali ugradiću i distancere koji će držati celu konstrukciju po vertikali.
Koliko vas košta AT po litru zapremine? mada dovoljan je podatak koliko ste planirali da vas sve ovo košta?
Nadam se oko 1000 eur sve ukupno
Evo dole jedne tabele sa realnim troškovima koje sam platio do sad (oko 680 eur), i planiranim koje tek treba da platim (nadam se oko 300 eur). Što se tiče ukupnih troškova nadam se da ću imati podatak za nedelju-dve, kad završim sve radove.
0.476evra/l je dobra cena za AT. Mada sa sadašnjim cenama sunsystem AT postaje neisplativo praviti u SSM varijanti.
Jesam ja to dobro video da je debljina inox ploča 1 i 1.5mm? Da li je tanko jer ipak treba da drži 2.1 tone vode?
Ako to poredim sa običnim AT lim je debljine 2.8mm a inox 1mm. Nekako mi to tanko,
Jedino ako se napravi gušći kavez okolo a to može i od običnih cevi.
Tenzor ističe važnost zaštite mesta vara, gledaj da to bar namažeš nekom zaštitom otpornom na vodu i temperaturu.
Problemi sa nerdjajućim čelicima na mestu vara je upravo speficičnost zaštite na mestu zavara . Sa strane gde se vari vilo kojim postupkom se obezbedjuje zastita ako je tig ili mig/mag gasom , kod elektrode sljakom . Medjutim sa druge strane materijala na mestu provara takodje treba obezbediti zaštitu da ne bi izgoreli legirajući elementi , a svakako se mora i očisititi ta druga strana da bi se uklonili svi ostaci oksidacije i gorenja . U praksi se ovo teško izvodi i poprilično je skupo . Drugi problem kod AT od inoxa , kao i kod bojllera je izbor elektro grejača . Recimo inox i bakar se ne trpe a efekti "elektrokorozije " mogu da budu vrlo nezgodni . Bilo kako bilo posuda je tu , a svršenom poslu mane nema
Jesam ja to dobro video da je debljina inox ploča 1 i 1.5mm? Da li je tanko jer ipak treba da drži 2.1 tone vode?
Ako to poredim sa običnim AT lim je debljine 2.8mm a inox 1mm. Nekako mi to tanko,
Jedino ako se napravi gušći kavez okolo a to može i od običnih cevi.
Tenzor ističe važnost zaštite mesta vara, gledaj da to bar namažeš nekom zaštitom otpornom na vodu i temperaturu.
Dobro si primetio, 1mm su zidovi, pod i plafon 1.5mm. Tanko jeste, ali oko posude idu 4 metalne šelne širine 100mm kao ukrućenje. Prema proračuni hidrostatičkog inženjera iz brodogradilišta Bezdan ne bi smelo da dođe do bilo kakve havarije.
Pošto je kuća u izgradnji, podrum će biti prazan prilikom probe, a tu je i kaljužna pumpa za svaki sličaj
Drugi problem kod AT od inoxa , kao i kod bojllera je izbor elektro grejača . Recimo inox i bakar se ne trpe a efekti "elektrokorozije " mogu da budu vrlo nezgodni .
Predvideo sam magnezijumsku anodu iz tog razloga, da li da nabavim inox grejače, jer nisam ih još kupio?
Stavio bih 3 grejača 6/4" od 6kW.
Obavezno inox grejače i dobro i izmereno uzemljenje . Za tu zapreminu je jedna MG anoda malo (bar ove štapne što se prodaju za bojlere ). Bar 2 kom i da legnu maksimalno na nosač. Usput rečeno grejači ako imaju gumicu obavezno na navoj par namotaja teflona . I vodite računa o pozicijima grejača da bi se moglo kasnije prići cevastim ili nasadnim ključem br 60 . Ti grejači umeju dobrano da zapeknu
Da li će AT biti pod pritiskom? Da li ga planirate za zatvoreni sistem?