Provodljivost je bakar 0,7 crne cevi 0,55 a aluplex 0,35.
Za 7kw treba izmenjivač oko 4m2. Pa sad računaj koliko metara treba od različitih materijala i koliko to košta.
Izrada Akumulacione posude
4 m2 znaci, a nije isto za svaki od ovih materijala ili gresim?
Po mom proracunu za 7 kw, tj 4 m2 je potrebno 71 metar cevi od 18 mm precnika
Ako je cev od bakra onda da. Od 18mm imaš i meki bakar koji se lako oblikuje, ali ne znam koliko košta. Ako koristiš tvrdi bakar izračunaj i za deblje (22mm i 28mm).
Mislim da je jeftinije alpex cevima za podno to uraditi. Sa njima se lako radi, može se lako oblikovati i na prečnik od 30cm, nema lemljenja niti bilo kakvog dodatnog rada. Na kraj se stavi poluspoj i pređe na bakarni razvod. Plastika, do 120*C, izdržava 10 bara... meni se to učinilo dovoljno dobro i još najjeftinije pa sam tako i uradio.
Zar nije dovoljno 1m2 bakarnih cevi pri temperaturnoj razlici od 10C, 4m2 je za alupex cevi i temperatrnu razliku od 5C. Na pocetku grejanja kad je akumulacija na maksimalnoj temperaturii to bi bilo oko 45kw snage pa bi dobro dosao termostatski mesni ventil.
Da ja mislim da uradim sa tim mesnim ventilom, e sad ako uzmem alpex da li to znaci da mi treba 140 metara ili ne razumem najbolje proracun?
Pitanje je šta se želi napraviti.
Formula se zna a ja sam dao podatke za 5*C i snagu od 7kw. Nisam proveravao svaki put kad sam pisao pa mi je mikintosh poturio podatak koji nije tačan, a Mbane ga primetio.
Dakle, izmenjivač 7kw, deltaT 5*C, bakar 2m2, crne cevi 2,5m2, a alpex 4m2.
10 stapeni je, po meni, prevelika razlika jer se značajno umanjuje kapacitet akomulatora. To bi značilo da akomulator ugrejan na 80*C daje na izmenjivaču 70*C. I može se koristiti do, recimo, oko 60*C (kada je polazna voda 50*C) što znači da ima samo 20*C korisne toplote. Sa 5*C razlike to bi bilo 25*C tj 25% više svaki dan. Nije zanemarljivo.
To najviše zavisi od izvedenog grejanja tj površine radijatora u odnosu na gubitke.
Evo prilazem kako sam smislio, radicu izmenjivac sa ALPEX cevima u spirali, tj dvostruka spirala, jedna 40 cm precnika, druga 30 cm precnika, da bih mogao da smestim 71 metar cevi. E sad sta me interesuje ovde je jako gruba sema, sad mene interesuje, sta sve nedostaje, nepovratni ventili, sta jos od uredjaja .....mesni ventil, expanziona posuda .... moze li help. Hvala svima unapred.
Mozda bi ti bilo lakse da izmenjivac napravis od mekih bakarnih cevi. Dovoljno ti je 30m i lakse bi to spakovao. Ne znam kolika je razlika u ceni. Mozda bi bilo bolje napraviti izmenjivac u obliku zmije. Tako bi zauzeo manje prostora od tih 40cm sa spiralom. Samim tim bi izmenjivac bio u toplijoj vodi. Za vezu izmedju radijatora i izmenjivaca ti treba exp. posuda, manometar, odzracno lonce, sigurnosni ventil, mesni ventil i ne znam da li sam jos nesto propustio. Ako ti je kuca prizemna mozda mozes da napravis i otvoren sistem bez izmenjivaca i ekspanzione posude. Samo sipas malo manje vode u cisternu.
uh razlika u ceni je ogromna tj od alpexa kosta mislim 3 puta manje. E sad mene muci kako da sve to postavim i gde da postavim na ovom crtezu sta od tih potrebnih stvari?
Kosta 3 puta vise ali ti treba duplo manje cevi. Probaj ovaj programcic, nije los
Ovo je napisao clan drugog foruma danas
Prva poruka
Ja sam uradio slican sistem prosle godine sa cisternom od 3000l i dva grejaca 3x3kw i 3x2 kw i zadovoljan sam.Ove godine sam prijavio da odvojim struju(dva brojila) da bi izaslo jeftinije.pumpu koja crpi toplu vodu OBAVEZNO postaviti u gornji deo tanka.Rezervoar mora dobro da se izoluje min 5cm stiropora i-ili 10cm vune(ja sam stavio samo 5 cm pa mi je i u podrumu(100m2) toplo celu zimu sto mi i odgovara zbog radionice).Obavezno postaviti i trokraki mesaoni ventil kojim se vrsi regulacija izlaza.nisam dizao pod pritisak nego sam ostavio otvorenu posudu i sto je najvaznije --RADI
Druga poruka
Ja sam sve radio na osnovu iskustava sa interneta i nekog svog licnog(zaposlen sam u firmi gde koristimo izmenjivace i ventile samo u vecoj formi).Cisternu sam dva dana prao od nafte,naprskao faminom iznutra pa prao vodom i deterdzentima,i ipak je smrdelo mesec dana iz cisterne.probao sam da dignem na mali pritisak ali sam ipak ostavio otvorenu posudu,kad se ukljuci pumpa podigne 0.3-0.5bar na potisu sto je dovoljno da posalje u radijatore.Povratni vod sam prigusio(1\3 otvorena slavina).Na usisu pumpe sam postavio trokraki regulacioni ventil,koji rucno podesavam u zavisnosti od potrebne temp.Pumpa je postavljena u gornjem delu cisterne,tako da uvek gura najtopliji deo vode.Zanimljivo je da kako se trosi toplota moze se videti i razlika izmedju slojeva vode i do 20stepeni(imam dva termometra pa merim temp. u dnu i u vrhu).Losa stvar koju sam uradio je sto sam cisternu ostavio otvorenu i sto ce u gornjem delu brze propadati od korozije ali nisam imao odgovarajuci izmenjivac,i za sada je tako.
Zanimljiv je programcic, samo steta sto ovi radijatori sa izmenjivacem nemaju trokraki ventil. Sad mi dosta stvari izgleda jasnije, videcu jos sta i kako cu, u krajnjem slucaju, mogu i da postavim elektro grejac samo jbg, nema nista od toga ogranicen sam sa monofaznom strujom
Napravi konstrukciju i jednim krugom ideš do kraja (npr većim) a drugim krugom se vraćaš na početak (npr manjim). Pronađi cevi i vidi kako se savijaju (makar kupio 2m) pa vidi da to ne bude prenapregnuto. Ima tu neko pravilo da se ne savija više od nekog broja prečnika (možda 10, ne znam) a ti ne idi do granice. Nije problem ako je prečnik i pola metra. Razmak između cevi bi trebao biti polovina prečnika cevi.
Topla voda u rezervoar treba da ide ispod izmenjivača a ako je to jedini način grejanja (kotlom) onda pri dnu 10 cm iznad uzimanja hladne vode ili pola metra sa strane.
Treba mešni ventil za podešavanje temperature polazne vode i ekspanziona posuda u krugu sa radijatorima. Nepovratni ventil ja nemam i ne znam gde bi ga stavio. Jedino ako misliš napraviti varijantu da možeš direkto grejati i kuću bez rezervoara. Tada treba jer je kotao bez pritiska, ali nisam siguran kako to izvesti (nisam o tome razmišljao). Kada tok treba da promenim ja samo zatvorim sve ventile (4) i otvorim 2 koja želim. Tako se gubi malo vode u sistemu, ali to ne radim često (do 10 puta za zimu) pa ni vode nije trebalo dodavati. Zavisi od dužine instalacije.
Da da tako sam i mislio u dva kruga da se provuce i staje tacno kao sto sam racunao. Aha znaci toplu vodu dovodim ispod izmenjivaca razumeo sam sad. Cek posto se greje samo na kotao, predlazete da postavim dovod tople vode iz kotla 10 CM iznad mesta gre uzima hladnu ako sam dobro razumeo? Znaci, mesaoni ventil postavljam naravno na izmenjivacu, da li to znaci, ako na primer voda iz sistema se vraca hladnija za 2 stepena, on dodaje tople vode da napravi tu koja je definisana, a ako nema razlike u tempperaturi povratne vode iz nekog razloga, on ne uzima nista iz tople vode, vec samo voda koja je u sistemu kruzi, ako sam dobro ukapirao rad tog ventila? Koliko vi drzite temperaturu u sistemu?
Za tu varijantu je potreban termostatski 3K mesni ventil, ne moze obican mehanicki.
aha aha , znaci ima i takav, nije svaki trokraki i termostatski, ucim svakog casa nesto
Lepo bi bilo imati termostatski, ali ja sam najdeblji video od 3/4". Za 7kw je na granici, ali i on mora da se podešava.
Ja imam pravljenu elektroniku koja to reguliše na osnovu sobne temperature, ali iz iskustva od ove tri zime, dovoljna su samo 3 položaja mešnog ventila (samo topla voda, pola:pola i samo povratna voda kada se pumpa gasi i taj položaj mi sprečava gravitacionu cirkulaciju). Ja sam krenuo sa 10 pozicija i sistem je previše trom da bi se takva preciznost videla i osetila.
Povratna voda mi je oko 5*C hladnija. Na 0*C napolju polazna voda mi je 40-45*C. Dobro si razumeo smisao mešnog ventila, s tim da se pumpa gasi kada ne treba dodatne tople vode. Ali to je teško bez automatike.
Ako ne planiraš automatiku (koja je dosta skupa 200-300evra, ja sam moju pravio pa je bila ispod oko 80evra materijal) onda je termostatski ventil dobro rešenje. Namestiš polaznu vodu 50*C a sobni termostat pali i gasi pumpu. Jednostavno i efikasno. Uglavnom su namenjeni kupatilima, ali ne vidim zašto ne bi moglo.
Topla voda iz kotla treba da dolazi što niže da bi iskoristio kapacitet akomulatora. Kod mene je ispod izmenjivača jer ložim samo kad moram tj kad potrošim rezervoar pa neću da grejem ceo akomulator već samo gornji deo. Glavno grejanje mi je strujni grejač koji je, naravno, na dnu. Polaz za kotao i dolaz vode iz kotla mogu biti blizu na 15-20cm jer topla voda odmah ode na gore.
Da da razumem, bolje zagreva vodu i pravi mesanje vode, onako kako sam ja nacrtao, topla voda bi se kretala neprirodno, tj uzimali bi hladnu vodu i kako bi se u gornji deo ubacivala topla, mrala bi na dole da popunjava bocu Da tacno takav ventil se upotrebljava za tuseve i slicno ... A sto se tice automatike, iovako je moram praviti za gorionik, tako da mozda uradim nesto i za ovo cudo, sad ne znam koliko kostaju motorizovani ti ventili, ili kako se to vec zove i izgleda?
Ovo je jeftinija varijanta, ventil za sanitarnu ali moze da posluzi
http://www.metacon.rs/katalog.php?prodID=113&catID=95
Ovaj je vec odlican i duplo skuplji u kompletu sa termostatom
Sad ja gledam kao ove njihove primere, sta mislite, moze to za funkcionise ovako kao na ovom primeru, 4 je radijator koliko sam video
ili ovako , nemam pojma sad mnogo o tom ventilu, gledam dokumentaciju
Obrati ti pažnju gde se taj termostatski ventil stavlja. Dobro to prouči. Ja sam se o tome dosta razmišljao i nisam našao sigurno rešenje za direktno loženje u kuću.
Ako se termostatski ventil stavi na mesto mešačkog ventila i opredeliš se da kotao greje rezervoar a rezervoar kuću - onda nema problema.
Ali ako prebaciš sistem da kotao greje kuću može doći do problema u slučaju kada nema zahteva za toplotom u kući. Dakle otvoren termo ventil maksimalno (60*C) i naložiš kotao koji prebaci tu temperaturu. Ako ne može da prođe sva toplota kroz njega, eto, kotao proključao.
Nisam siguran da si primetio da ti je potrebno dva mešna ventila: jedan koji reguliše temperaturu u kući i drugi koji reguliše temperaturu povratne vode kotla (da ne kondenzuje).
Da mislio sam kao sto ste rekli da stavim na kucu preko akumulacione posude, bez dodira sa kotlom. e sad sto se tice ovog za kotao, da li to vazi i za gusane kotlove, jer sam negde cuo da su problem samo limeni kotlovi?
Da mislio sam kao sto ste rekli da stavim na kucu preko akumulacione posude, bez dodira sa kotlom. e sad sto se tice ovog za kotao, da li to vazi i za gusane kotlove, jer sam negde cuo da su problem samo limeni kotlovi?
a zar nije to malo suludo da greješ svu vodu u akumulacionoj posudi, a onda da tu toplotu prenosiš na radijatore? Nekako mi je logičnije da samo viškove toplote čuvaš u akumulacionoj posudi Pretpostavljam da će ti trebati i mnogo više vremena od trenutka kada počneš da ložiš do trenutka kada radijatori počinju da budu topli
Mislim da nece tu biti problema, jer ja planiram vodu da dogrevam i kucu a ne da grejem... znaci kad temperatura u akumulacionoj posudi padne na 50 stepeni, kotao pocinje da radiponovo da dogreje vodu
Mislim da nece tu biti problema, jer ja planiram vodu da dogrevam i kucu a ne da grejem... znaci kad temperatura u akumulacionoj posudi padne na 50 stepeni, kotao pocinje da radiponovo da dogreje vodu
eto šta se događa kad ne čitam temu od početka
hehehe, znam svima se desava nama
Danas sam video ovaj izmenjivac i cena je dosta niska. Da li bi njega na primer mogao da iskoristim za vezu izmedju cisterne i sistema grejanja. Cisterna bi bila kao otvoren sistem a grejanje zatvoren. Visine je 50cm, sirine 20cm i ima oko 20cm. Koja bi to jacina od prilike mogla biti?
http://www.kupujemprodajem.com/Izmenjivac-toplote-2954712-oglas.htm
Aha ove za vodu pvc otpadaju, mozda trpe u kratkom intervalu, ali za ovo nema sanse. A ove ovicne gvozdene cevi, kakva je njihova provodnost?