Vidi,za tebe je ova pec prevelika.Nadji neku manje snage.Temperatura izlazne vode se steluje sa regulatorom promaje,tj.po tvojoj potrebi moze biti 40 ili npr.70 stepeni C.Pretpostavljam da bi radio neku jeftiniju varijantu sa panelnim radijatorima,pa da ti odmah kazem da neces naci takav koji daje 5 kw na realnoj temperaturi vode od oko 60 stepeni.A pec.....pa,patice se ona sa samo dva grejna tela,brzo ce zagrejati tu malu kolicinu vode i nece ti grejati kuhinju.Razmisli da ubacis radijator i u kupatilo,a pec uzmi manju,inace ako bude velike snage moraces stavljati radijator i u kuhinju jer te ona nece tu ogrejati.
"Prity" kamini i peći za etažno i centralno grejanje
Hvala pre svega na odgovoru i savetu !
Radijatori kao što si predpostavio bili bi panelni .Nije mi problem ni radijator u kuhinji a kupatilo i terasu ako treba sa kojim rebrom da "obogatim " Nema ni manje snage trenutno bar što se trenutnog izbora tiče a i cena mi je povoljna. Radim sam ,otvoren sistem sa ekspanzijonim pored dimnjaka,bez mnogo pompe.Pex al pex 16 ili 18 +pumpa+bajpas elektronski ventil u slučaju nestanka struje.
Kao prvo daj mi dimenzije sobe pa da ti izracunam potrebnu snagu,kako znas da treba bas 5kw.
Хвала ти пуно ! http://www.kspromet.hr/izracun.asp?P=1
Pa u principu moze da prodje i taj proracun ,mada nije to bas tako prosto.Velicina radijatora ti zavisi od duzine vodova od kotla do radijatora,lokalnih otpora i najvaznije od temperature vode u kotlu.
Otvoreni sistem je sistem sa ekspanizonim sudom ciji je jedan kraj u direktom kontaktu sa atmsoferom.Spaja se na mrezu,odmah iza kotla sa dve cevi,direktnom vezom,bez ventila,jedna cev u potisini,a jedna u povratni vod.Pritisak u mrezi zavisi od visine ekspanzinog suda i obicno je oko 0,3 bara.Mora biti zasticen od smrzavanja,a to se positze i dodavanjem jednog ventila koji ubacuje malo vode od potisnog voda pri dnu suda.Ukoliko zelite crtez ili podrobnije inrofmacije,tu sam.Napravio sam ih bar 50-tak,od 30-500l.
koliko bi trebalo da bude precnik te direktne veze, s obzirom na "zaglavljivanje" mehurica vazduha pri odzracivanju ?
gde se moze kupiti otvorena ekspanziona posuda reda velicine oko 5 litara, ili neka ideja kako bi se moglo napraviti ?
trenutno na sistemu sa kaminom imam sud od oko 1litra i pokazao se premalenim. koristi se propilen antifriz tako da zamrzavanje nije tema.
Po pravilu treba minimum da bude 1 col,ali u tvom slucaju dovoljno je i fi 18 bakarna cev.Ne razumem o kakvom se zaglavljivanju mehurica radi?Gde kupiti posudu nije mi poznato,rekao sam da ih sam pravim a inace 5 litara ti je malo,bar 25 litara.
ok, i ti si potvrdio preporuke. trenutno imam 12mm i odzracivanje je nepouzdano. nastane vazdusni cep, eto to je to kako sam nazvao zaglavljivanje.
ceo sistem sadrzi oko 6-7 litara.
poz.
Energija,
ceo sistem grejanja ima 6-7 litara?
Ne bih bas rekao.Sto se tice odzracivanja vazduh ne moze da se "zaglavi".Naime,od kotla do prelivnog suda moras imati konstantan uspon i tada ce i kroz cev precnika 5 mm odzracivanje biti potpuno.Dakle,nemas problem sa precnikom cevi nego sa nivelacijom iste.Proveri to.
evo detalja.
-izmenjivac vazduh-voda sa turbulatorima (standardni izmenjivac koji se primenjuje u 99% fabrickih gasnih kotlova u Evropi) uzet kao rezervni deo za ugradnju u kotao, ima oko 1,5 litar zapremine.
-oko 16m razvodne cevi x 2, ukupno 32m fi 16/20mm
- izmenjivac voda-voda u obliku bakarne spirale spoljni fi18mm duzine oko 20m (savijena bakarna cev).
Ovaj izmenjivac se nalazi potopljen u vodenom akumulatoru toplote.
Zapreminu znam po osnovu kolicine antifriza koju je potrebno sipati. posto je sistem ispiran vodom pre prvog punjenja mozda je zaostala koja litra vode, ali tu je negde manje vise zapremiina.
Sve je hidraulicki odvojeno od daljeg razvoda grejnog sistema u kome je voda i koji je shodno tome vec zapremine.
U italijanskim i nemackim uputstvima za ugradnju kamina nailazima na preporuku veze sa prelivnim sudom od najmanje 30mm a najcesce 50mm pa sam zato pitao za isksustva iz prakse.
Sistem radi ali nije jos optimalno u svemu, recimo odzracivanje je nepouzdano (udarim cvrgu po crevu i zaglavljeni mehur vazdua pronadje svoj put nagore) a ponekada se desi da se prelije iz ekspanzije toliko da pri hladjenju dodje do usisa vazduha.
Posto koristim mesavinu antifriza i vode mozda to ima nekog uticaja, uglavnom praktican problem je tu.
Ekspanziona posuda koju koristim je rezervni deo iz automobilskog sistema hladjenja.
To sam uzeo u nameri da iskoristim senzor nivoa u posudi za dojavu tj paljenje lampice tako da imam daljinsku dojavu kada treba dopuniti sistem.
U praksi posuda je premala inace druhih zamerki nemam.
Od prosle godine citam komentare o prity kotlovima, i konacno je doslo vreme da i ja prokomentarisem na osnovu sopstvenog iskustva. kotao je postavljen pre par nedelja, za sada sam zadovoljan, mada u ložište može stati čudo drva, spremio sam nekih 9 kubnih drva, verovatno cu morati da dokupim jos nekih 2-3 m, ... kotao je 17+6 kW i za sada odlično greje (videcemo sta ce biti kad upekne minus).
Ja sam planirao da nesto ovako uradim, ali sam odustao ove godine, sledece godine sigurno cu da uradim.
TUTITURUMTU@ Koliko kvadrata grejes? Jel vatru odrzavas stalno ili gasis nocu?
joj ne znam ni ja koliko grejem ... mal je komplikovano ...grejem 88 kvadrata (ovo crveno), s tim sto je gore jos uvek sve otvoreno (nemam sobna vrata) a tu je i otvor za potkrovlje koji nije zatvoren i ušuškan kako treba. .
u sobi br.1 moci cu da postavim jos jedan radijator od 1200 kasnije ( nisam ga kupovao sada, ne planiram da je grejem) . cak i ovu sobu desno od nje koja je obojena crveno ne planiram da grejem ove zime, ali smo postavili radijator kako bi krug grejanja bio veci ( desilo mi se par puta da kad dodjem kuci s posla a moja zena bila vredna pa ga lepo nalozila i onda izlazna temperatura bude 80 i nesto stepeni. odem gore i odvrnem ventil u toj sobi da spustim temp). ostaje mi samo spavaća soba (soba br.2) koja je rizicna, ali nije mi ni bitna previse u narednih par godina.
instalisana snaga je 13.5 kW, s tim da je postavljen i kombinovani grejač u bojleru (koji jos nije u funkciji-nikako da svratim i kupim obicno pancir crevo za vodu od 250 din.. jbg). bice i bolje kad odvojim sprat od prizemlja (ispod steptenista je WC tako da tu moram da postavim neku pregradu sa kliznim vratima i ujedno odvojim fizicki prizemlje od sprata i sprecim da toplota iz donjeg hodnika ide u gornji). tada cu moci bezproblema da otvaram vrata od kuhinje gde je smesten kotao, jer kad se lep loži bude bas toplo... pretoplo za mene...
ne lozim nocu, jos uvek nije toliko hladno. videcemo kad stignu mrazevi.
e da , dve bitne stvari.... kuca je izolovana, stiroporom 5 cm( gore je pvc stolarija a dole drvena)... i kuca je dupleks sistem, sve sto vidis kod mene isto to ima i moj brat s druge strane. znaci imamo jedan zajednicki zid tako da nemam mnogo gubitaka s te strane iako on jos uvek nije uradio grejanje vec lozi u dve sobe u prizemlju
Hvala.
Ja jos uvek razmisljam o grejanju na Prity pec, ima vremena do sledece godine. Taman da cujem i tvoje iskustvo kad prodje zima.
na zalost, kad je potrosnja u pitanju (jer svakako ce biti toplo, u to ne sumnjam) nece mi ova godina biti merodavna... iz sledeceg razloga:
pored ovog (svako)dnevnog posla imao sam par kuhinja koje sam dogovorio da odradim, tako da smo nekom tipu ja i brat platili da nam iscepa drva. e sad, lik je odradio posao zaista svaka mu čast (kao za sebe), samo sto on izgleda ima smederevac kod kuce, tako da su drva sitnija nego sto bi trebalo, a ja tada jos nisam imao odradjenu instalaciju i nisam znao koliko je ložište kotla...jbg...
Ima li iko od vas iskustva sa etažnim grejanjem (bilo otvoreni ili zatvoreni sistem) u vikendicama? Nama je palo na pamet da tako grejemo vikendicu sa dve etaže od po 45m2. Prvo što nam je zatim palo na pamet je da ćemo vrlo brzo zažaliti, kad se sve to smrzne ako ostavimo voduu sistemu preko nedelje. A da praznimo svaki vikend - tek to je sumanuto. Svi nas uveravaju da je isplativija čak i struja od ovakve egzibicije. Šta vi mislite?
moze se i permant nasuti u sistem,doduse to nije onaj za auta ali je slican ,ide u sisteme za grijanje,jedino sto mu ne znam cijenu i koji minus podnosi,mada unutar vikendice ne moze biti veliki minus.
Sipaj antifriz za tu namenu,kanta selovog od 20 l je oko 6000 din i ne mislis.
kod mene su na poslu postavljali komplet grijanje,pa sam vidio da su momci dovozili taj antifriz u bacvama od 200 l.naravno kod nas je veliki kapacitet pa je stalo mnogo,ali uglavnom to je taj fazon.
Ide se na 10 do 20 posto od ukupne kolicine tecnosti u sistemu.
Koristi se propilenski glikol antifriz koji je upravo i namenjen za tu svrhu.
Preporucena upotreba je 40% antifriza i 60% vode (od strane samog proizvodjaca).
To je dovoljno do -20C.
Koristim antifriz vec 2 godine i nije bilo zamrzavanja do -22C, testirano prakticno.
Ali, upotrebom antifriza menja se toplotni kapacitet medija a time i snaga grejanja radijatora i to u smeru smanjenja za oko 20%.
To znaci da sam grejni sistem pre svega pumpa mora da ima mogucnost povecanja protoka da bi zadrzao perfomanse dosadasnjeg grejanja.
Hvala na savetima! Ako se odvažimo da potrošimo toliko novca na vikendicu, svakako ću vam javiti da li se isplati.
Pozdrav svima.Ja koristim prity za etazno grejanje vec dve godine ova mi je treca godina.Grejem samo sprat kuce gde mi je pec namestena u kuhinji i greje i dnevnu sobu,dok u ostalim sobama i kupatilu imam radijatore.Povrsina koju grejem tj.sprat je oko 85m2.Do prosle godine sam trosio oko 15m3 drva,nisam imao izolaciju na kuci koja je od pune cigle.Ove godine sam stavio stiropor 5cm pa cemo da vidimo.Moj jedini problem je sto kad otvorim vratanca peci da ubacim drva on dimi,i da bi goreo dobro moraju da budu otvorene klapne za regulisanje promaje na njemu.Odzak mi je klasican neznam koji je precnik ali za klasicne peci.Na samom prity-ju sam dobio na izlazu za dimovodnu cev reducir na klasican cunak.Nadam se da sam malo pomogao oko ovih peci a meni treba savet kako da resim problem sa dimljenjem peci prilikom lozenja.
Pozdrav.
Koji je tip peći koju si kupio?
Mislim da je to velika potrošnja drva za tu kvadraturu.
I ja sam kupio Prity FG V16, njena snaga je 16 + 6.
Problem dimljenja prilikom loženja je uglavnom uslovljen dimnjakom (odžakom) ukoliko je kako se to kaže začadio od upotrebe ili ukoliko je peć začadila (zaprljana) i može se javiti ukoliko je loše dimenzionisan odžak kao i ukoliko je povišen atmosferski pritisak.
Odžak (dimnjak) povremeno mora da se čisti zbog nataložene čađi i gareži, a isto važi i za peć i za čunkove.
Probaj sve to da očistiš, pa vidi ima li razlike.
Evo sta ja koristim za 60 kvadrata K1 CP V 8kW + emisija 5kW = 13kW.
Nisam se pokajao! Trosi ne smem da napisem Pola tone uglja i pola kubika drva.Neka sve bude u ceni Ugalj 4500 din drva 3000 din kod mene u carsiji.
znaci polovina toga je 4000 grubo po meseu ,a bice duplo u hladnim mesecima! Medjutim cilj mi nije samohvala potrosnje,vec ophodjenje sa peci,a to je sledece cunkovi i pec se moraju cistiti kao i sporet svako toliko kad se primeti da dimi. Isto tako i dimnjak,sto zahteva nedeljno jedno ciscenje peci minimum! Ne bi se ona dimila kad bi cug bio stalno otvoren da sva toplota ode kroz dimnjak. U ostalom to i nije neka ozbiljna pec,vec vise mu dodje kao neka igracka ,koja ipak greje i to odlicno tih 60 kvadrata bez specialne izolacije.
Imam FG V15-3G snaga mu je ista kao fgv16.Jednom nedeljno cistim cunkove i samu pec(koja je za ciscenje veoma teska,narocito deo iznad rerne),a odzak po potrebi.Medjutim dimljenje je nakon ciscenja jedan do dva dana slabo i onada ponovo krene.Samo da kazem ne dimi on dok su vratanca za lozenje zatvorena vec samo kad ih otvorim da ubacim drva.
Otvoreni ili zatvoreni sistem grejanja, sve jedno ako dodje do pregrevanja kotla preko 90 pa i 100 C*. Naime kod pregrevanja dolazi do povećanog pritiska u sistemu zbog čega dolazi do otvaranja ventila sigurnosti i izbacivanja viška sada već vrele vode koja odmah po isticanju prelazi u paru. Zbog vrelog ložišta voda se u kotlu i dalje zagreva i ukoliko presek tj dimenzija ventila sigurnosti ne može da primi svu količinu vode koju pritisak potiskuje, normalno je da dolazi do još većeg povećanja pritiska u sistemu i do eventualnog prskanja najslabijeg dela sistema. Upravo sam imao skoro takav slučaj u Vranju, srećom da se čovek nije opario a došlo je do prskana i izletanja cevi na spoju iza peći.
Razlog svemu ovome je bilo nestručno izvedena instalacija. Naime ne bih da nikoga ovde degradiram ali vidim da creator navodi cene od 25 - 30 eura po grejnom telu koliko se i ovde kreću. Želim da kažem da mnogi majstori kod instaliranja grejanja odrade samo fizički deo posla dok tehnički stručni deo na nuli. Zato je i cena takva. Prosek po jednom stanu je 8 do 10 grejnih tela puta 25 eura to je 200 do 250 eura za rad a materijal je uglavnom oko 1800 do 2500 eura. Rad svega 10 %. Uzmite sada bili koju drugu delatnost pa uporedite. Prava cena rada je od 50 do 70 eura po grejnom telu jer grejanje nije vodovod i da je važno da samo instalacija ne curi. Stručno izvedeni radovi, pravilan proračun grejnih tela, ekspanzione posude, ventila sigurnosti, dimenzionisanje cevi, pumpe, snage kotla i na kraju uputstvo za pravilno korišćenje i rukovanje je garancija da i u slučaju nestanka struje ne dodje do pregrevanja i neželjenih posledica. U svom više od 25 godišnjem radu još mi se niko nije požalio bez obzira na skuplju cenu u odnosu na druge. Verujte da su mnogi opet ponovo plaćali prepravke. Zato ne nasedajte na jeftinu cenu već tražite od majstora garanciju za sigurnost u radu. Najčešći je problem u lošoj izvedenoj cevnoj mreži a zatim u lošem proračunu jer mnogi rade odokativno. Tu sam da svakome rado dam stručan savet oko izbora oprema prema uslovima stanovanja.
Za sve one kojima je peć u dnevnom boravku i žale se na dimljenje prilikom loženja. Uvek pre loženja zapalite najpre malo hartije u peć, par listova iz novina, a zatim krenite sa lozenjem. Dimljenje se najčešće javlja kada je napolju malo toplije a unutra se mora ložiti i kod niskog pritiska-vlažnog vremena.
Otvoreni sistem, otvorena ekspanziona posuda.
Veličina, zapremina posude zavisi od količine vode u sistemu odnosno toplotne snage sistema (proračun). Dimenzija cevi za vezu posuda sistem takodje proračun. Visina ugradnje i način veze zavisi od napora pumpe. Kontrola se vrši preko prelivne cevi. Zaštita od smrzavanja je dobra izolacija i posude i cevi, jer se obično postavlja u potkrovlju. Ako je preostala visina napora pumpe, (od potrebne za savladjivanje otpora u sistemu) veća od visine postavljene otvorene ekspanzione posude sistem nemože da funkcioniše pravilno. Zato je potrebno dati podatke da bi se pravilno odredila visina postavljanja ekspanzione posude kao i njena zapremina.
Imamo isti problem.Naime kupio bih ovaj sporet 5+12 Kw.Za 60 kvadrata ukupno. Kuhinja i dve sobe su u pitanju. Naravno 3 m visine. Radijatore bih stavio u dve sobe gde bi se kuhinja grejala na onih 5 kw. Radijatori bi bili max
10 kw,odnosno 5kw po sobi. Ranije je smederevac*bez kotla sa cime sam grejao kuhinju i sobu sa otvorenim vratima ,koja se morala dogrevati! A drugu sobu posebno loziti .Racunica je sledeca. Dve termoakumulacione od po 5 kw su dovoljne po sobi .Ako je ucinak prityja stvarnih 12 kw onda je stvar resena i ulazim u investiciju.
Pitanje ,zbog cega se javljam u ovoj temi je , Kolika je temperatura u napojnom toplom vodu iz ovog ,ajde da ga nazovemo uredja?