Zapekao ventil na radijatoru koji je ugradjen pre 4 god. (zgrada je u pitanju). Stoji na max. odvrnut i ne moze da se zavrne. Posto nisam uspeo rukom, skinuo sam rukohvat pa sam probao kljestima ali ne ide i dalje. Sta savetujete? Da li sme da se podmaze WD-eom? Pitam jer nisam siguran da li sam ispravno cuo, jer kako mi se cini ventil je od mesinga a WD nagriza mesing ili gresim?
SITNE POPRAVKE NA KUĆNIM VODOVODNIM INSTALACIJAMA.
U zgradi ne diraj ventile na radijatorima, jer u slučaju havarije niko nema pravo ulaziti u podstanicu i zavarati toplovod osim ovlašćenih ljudi iz toplane.Za takve poslove obrati se nadležnoj službi za održavanje zgrade.SSM intervencoja može biti sa dalekosežnim i skupim posledicama.
Da ali je pretoplo u stanu, treba malo smanjiti temp. Samo taj ventil ne radi, ostali se bez problema odvrcu i zavrcu kao na svakom radijatoru.
Kao što već rekoh, samo ovlašćena ekipa to može da reši.Ako treba da zameni ventil, a takodje može i da zahteva od toplane da isključe grejanje u slučaju havarije.
Ok, hvala na odgovoru.
naravno ako nemas glavni ventil za tvoje kupatilo,ako je krupan navoj mozes bilo koju virblu tog precnika, a ako je sitan onda stepa promet ,mislim da ima i nantes kupatila,ili pijaca polovno
Pre svega, želeo bih da se zahvalim autoru teme i ostalim moderatorima na izvanrednom sajtu. Mnoge korisne stvari su naučene.
Nisam uspeo da nadjem konkretno temu vezanu za problem curenja vode na spoju okretne lule (izliva) i tela slavine. Da li je uopšte moguće to sanirati jednostavnom promenom zaptivne gumice ili je jednostavno došao kraj izlivu? Kod mene je u pitanju minotti jednoručna slavina sa gornjim izlivom. Kad se pusti voda curi i pored matice kojom se izliv pričvršćuje na slavinu. Rastavio sam je sa idejom da promenim zaptivnu gumicu, međutim (naravno) nema da se kupi nova takva gumica (prečnik oko 25 mm).
Јесте, то је проблем, наћи резервне делове, међутим решење је у замени комплетне изливне луле.
Hvala, to sam i ja mislio.
Možda zbog drugih ljudi sa sličnim problemom možete da date savet da li je uopšte moguće popraviti curenje na spoju izliva i slavine. Meni, ovako laički, deluje da tu zamena zaptivne gumice ništa ne rešava.
Update: Pošto je slavina već bila rastavljena promenio sam gumice sa obe strane okretnog zgloba (ona sa strane izliva je bila prilično oštećena). Zbog neodgovarajućeg prečnika gumice i krte gume, pri pokušaju razvlačenja je dolazilo do pucanja. Ja sam zbog toga "za broj manju gumicu" dobro zagrejao vrelom vodom i na silu navukao na mesto. Stavio sam teflon traku na oba navoja, ne mnogo, koliko da popuni zazor navoja i prilično jako sve zavrnuo na mesto. Zasad drži vodu, videćemo dokle. Vrednost uloženog materijala oko 10 din.
Обично не решава, јер каменац абразивно делује и кад се уочи цурење већ је ствар пропала.Постоје ту неки покушаји тефлон траком, кудељом итд. али то је све по систему држи буре воду док мајстори оду.
Pozdrav,
Da li ek ventil sa kuglom može da se drži u nekom međupoložaju (smanjim protok za lavabo, npr), ili je preporuka da bude potpuno otvoren/zatvoren.
Hvala.
Не разумем, зашто је потребно држати отворен ек вентил у неком међуположају, кад се редовним вентилима на батеријама регулише проток.
Baterija je jednoručna, lavabo je veoma mali i pravim neke kombinacije kako da smanjim prskanje. Da, naravno i jednoručnom baterijom se kontroliše jačina mlaza, no, želim da korigujem i taj maksimalni mlaz na bateriji. Ranije su na tom mestu bili ek ventili sa vretenom, virblom ili kako se već zove, ali sam to promenio nedavno radi jednostavnijeg zatvaranja vode na tom točećem mestu.
Da ne dužimo, onako je kako sam i pretpostavljao -- treba držati potpuno otvoren kuglasti ek ventil. Hvala na brzom odgovoru.
Ако је потребно ограничити максимални проток на батерији (било једноручна или не), може се онда то регулисати и на ек вентилу.Ништа се лоше неће догодити.
Hvala na pojašnjenju, Zvukoljub.
Kad sam već tu, imam još jedno pitanje. Da li se negde mogu kupiti inox rebrasta creva i na licu mesta iseći na potrebnu dužinu i upasovati holendere?. Pošto već imam takva creva na bojleru u kupatilu, želeo bih takvo rešenje i na dovodu vode u vodokotlić.
Dodatak pitanju: da li se baterije za lavabo koje su stojeća varijanta (na samom lavabou) moraju povezivati isključivo putem brinoks veza koje sa jedne strane imaju m10 navoj a sa druge holender za ek ventil (priložena slika) ili se i tu može nešto kvalitetnije napraviti (čitaj: inoks rebraste cevi pa neki prelaz na holenderu, blabla...)
Znam da je korektno pozvati majstora, nisam protiv toga u načelu, ali ipak je to sitna intervencija, a dolazak bi se svakako naplatio.
Веза са инокс цевима се ради, али за то треба посебан алат за пертловање, јер се цеви секу на меру и монтирају се холендери пре пертловања.Тако да то без специјалног алата неће моћи да се уради или да сам узмеш мере и одеш код мајстора само да ти направи везе према мерама.
Ok, taj deo mi je jasan, nego nisam bio siguran za drugu stranu cevi, tj. za ove M navoje koji idu u bateriju (viđao sam brinokse sa M8, M10, M12)
Takođe, treba naći majstora koji ima opremu a i "radnju" gde mogu da odem, pošto nje varijanta "na poziv" (na primer 500 dinara crevce a 2000 dolazak )
Код Еуротис система, у колено (део у зиду) уврће се дупла нипла, а на њу се причвршћује холендер са еластичном везом.Ако си у Новом Саду или у близини није проблем да се то уради.
Iz Beograda sam i uspeo sam danas da u jednoj elektro-vodo radnji izradim Eurotis inox crevo za vodokotlić. Vrlo je povoljno, prijatno sam iznenađen. Međutim, i dalje ostaje nerešeno pitanje stojećih baterija za umivaonik za koje nema lako dostupnih (gotovih) rešenja (ili barem vlada generalno takvo mišljenje kod ljudi koje sam pitao) za izbegavanje povezivanja elastičnom (pancirno crevo) vezom. Naravno, sve se može napraviti, no, za malu količinu bi to bilo neisplativo.
Pozdrav majstori,
Imam problem sa slavinom. Prilikom pranja sudova, verovatno pod uticajem vrele vode slavina je pocela da curi sa strane. Dok voda ide na slavinu, sa strane ne curi, vec samo kad se zatvori slavina. Morali smo da zavrnemo ventil kako bi voda prestala da ide. Pretpostavili smo da je u pitanju gumica, ali kad smo odvrnuli ukapirali smo da ova slavina nema gumicu vec neki cvrsti krug. Ubacicu slike da vidite model slavine. Curi iz ovog plavog kruga.
Molim za pomoc.. Nadam se samo da ne mora da se menja cela baterija...
Ovo liči na uložak od kineskih slavina. Nov košta oko 100-150 dinara.
Hvala na odgovoru.. Snasli smo se uz pomoc ljubaznog cikice iz komsiluka.. Ovo plavo se polomilo, pukla je plasitka.. Novo nas je kostalo 400din.
Pozdrav
Pozdrav ljudi, imam jedan problem:
Zivim u zgradi i jutros je dosla komsinica koja zivi ispod mene sa porukom da curi voda iz mog kupatila. Otisao sam dole i pogledao, fleka postoji a kapljice i dalje padaju. Nisam siguran odakle kaplje i sta je problem, u prilogu vam saljem sliku cevi iz mog kupatila, takva ista je kod komsinice, samo sam ja obelezio gde je sta. Ako neko ima neku sugestiju ili pitanje kako da resim ovo, tu sam.
Uros
Највероватније је иструнула гензла испод вц шоље.Међутим, то није посао за ссм.Треба имати искуства за такве радове.
Hvala na odgovoru.
Koliko bih me kostao taj posao kod majstora?
тешко је на невиђено причати о цени.Све зависи од обима посла.
Curi mi voda na tus bateriji na preklopniku za toplu i hladnu vodu. Moze li se to srediti ili moram menjati bateriju?
Био је неки мој пријатељ који је то поправљао и од старих батерија правио нове, међутим добио је изненадни позив одозго и више није међу нама.То је био прилично сложен посао јер је правио и посебне алате за обраду тих сицева да би се могле користити друге димензије гумица, јер каменац направи чудо током времена.Сад не знам никог ко се бави таквом врстом поправки, зато мислим да је најједноставније уградити нову батерију.
Postovanje.moj problem je sljedeci. Novogradnja je u pitanju.kuhinjska jednorucna baterija marke unitas dvije cijevi je stavljena bez napajanja protocnim bojlerom tj. napajanje je preko bojlera u kupatilu.Posto jos ne zivim odnoano dodjem povremeno zatvaram glavni ventil od vode.kada odvrnem ventil na toj kuhinjskoj bateriji imam hladnu vodu na obe strane rucice.e sad..kada upalim bojler i nakon dvadesetak minuta kad on posalje toplu vodu prema kuhinjskoj bateriji na rucici od tople vode uredno imam toplu vodu ali kad okrenem rucicu na hladnu stranu vode hladne nema.tad na ventilu hladne vode ispod sudopera otvorim ili pomjerim malo vise ventil i hladna voda potece bez ikakvih problema.tad je sve uredno...imam i toplu i hladnu mjesa vodu uredno i nema problema pri ponovnom paljenju i zagrijavanju vode iz bojlera.samo svaki put kad zatvaram vodu pa poslije par dana pa otvorim desi mi se ovo sto sam gore naveo.
teoretski bi trebao da postoji ventil za celo kupatilo. u tom slučaju on se zatvori ,pa se menja taj za bojler.
a u praksi se dešava da ga nema ili da je u sličnom stanju kao i onaj za bojler. u tom slučaju se zatvara cela vertikala ili cela zgrada ili...
nije to tako veliki problem niti treba previše vremena da se zameni.
mada... posle 40...50 godina bi bilo normalno da se zameni kompletna vodovodna instalacija... a kad se već otvori radnja, onda i struja, pločice, sanitarije....