Motori od 4kw se vezuju u trougao. Ako je motor ispravan možda su kablovi ispucali od stajanja pa pri paljenja motora dolazi do proboja
Dakle, kao novi (čitaj naivni) podstanar upitam predsednicu skupštine stanara zašto nam ne radi ventilacija u zgradi. Ona će na to " ne radi već 20 godina, pola stanara zazidalo ventilacione otvore, neki je problem da motorima na tavanu". Ponudim se da ih pogledam, pa ako su pregoreli(ili crkli ležajevi) da ih odnesem kod majstora da ih popravi. Odem na tavan, a tamo haos. Jedan motor izgoreo, nema kaiševa (popravimo nekako). Drugi motor nestao, nema ni kaiševa ni remenica ( i to sredim nekako). Motori su bili od 1.1KW, 380V vezani u zvezdu.
Problem je treći motor. Njega smo ostavili za kraj jer je naizgled bilo sve OK. Motor od 2.2KW i remenica sa 4 kaiša. Ležajevi na oko dobri, samo nema osigurača u razvodnoj tabli. Zamenim osigurače-crvena podnožja-znači 10A. Pokrenem motor i momentalno izbija jedan osigurač. Motor se pokreće preko kontaktora sa slike. Odem opet na tavan da pregledam motor (pomislim da je i on izgoreo) i vidim da je vezan u trougao. Izmerim otpore unimerom i oni su kao na slici. Nema otpora prema masi.
Ispravak:
Motor izgleda nije od 2.2 kako piše na razvodnom ormaru već od 4KW.
Pločica na motoru ne postoji ali pločici pored ventilatora stoji " 112 M 4", pa sam našao taj motor u "Sever"ovoj tabeli koju prilažem.
Pitanje: zašto je ovaj motor vezan u trougao i da li ima potrebe za tim? (Nema instalacije za zvezda-trougao) Ako su hteli trougao, kako je moguće da su dimenzionisali osigurače na 10A?
Ništa mi nije jasno
svaka preporuka je dobrodošla
Motori od 4kw se vezuju u trougao. Ako je motor ispravan možda su kablovi ispucali od stajanja pa pri paljenja motora dolazi do proboja
Motori od 4kw se vezuju u trougao. Ako je motor ispravan možda su kablovi ispucali od stajanja pa pri paljenja motora dolazi do proboja
I ja takođe mislim da se taj motor treba vezati u trougao ali mi nije jasno zašto su u razvodnom ormanu osigurači od 10A? Startna struja pri pokretanju ide i do 6 puta od nominalne, a to je daleko preko 10A. Da su hteli da rade Y-D(pa možda zaboravili), doveli bi 6 žica do razvodnog ormana koji je sprat ispod, a pošto nisu, znači planirali su da motor ide direktno u trougao.
no comment
Да је само 30% па ни по јада, него је полазна струја 5 до 6 пута већа од номиналне.Зато морају доћи троми осигурачи да би издржали тај краткотрајни струјни удар при стартовању мотора.
no comment
Zavisi od toga koja je sprega za 400V nominalni napon.
Ako je nominalno 400V u trougao onda je u zvezdi 700V ili verovatnije da je 400V u zvezdi a 220V u trouglu. Tako ti njega vezi u zvezdu pa probaj.
Ako je ovaj drugi slucaj onda je tebi vezano u trougao struja veca pa i zato izbija osigurac.
Zvukoljub je dao dobar podatak.Trofazni motori u startu trenutno povuku do 8 puta vecu struju i za njih se koriste tromi osiguraci K klase
odnosno automatski C klase.Nije dozvoljeno da se predugo zAlecu ako je prisutan pad napona veci od dozvoljenog.
To bi bilo ukratko.To je podatak od sina koji je projektovao elektroinstalacije za industriju(izmedju ostlog).
Ako si siguran da ovo sklopka za taj motor onda on nije sigurno 4kw.Pogledaj u katalogu dimenzije motora pa probaj da odrediš o kom se motoru radi.Još mi nešto tu nije jasno,koliko vidim u sklopku ulaze četiri žice.Tri izlaze na bimetal TRB-iskra ). Skini žice sa izlaza bimetala pa onda izmeri međufazne napone,možda je neki kontakt izgoreo na bimetalu ili sklopci .Ovo je cest kvar kod takvih instalacija.Ako ovo radiš ,proveri da li su žice ka motoro stvarno te ili je to komanda za nešto drugo.Rastavi žice na motoru i na izlazu iz bimetala,probaj om metrom-posle ih kratko spoj kod motora pa probaj ponovo.Ujedno ceš videti da li su negde u kratkom spoju.Ovo je iz iskustva , pa vidi možda sam ti pomogo-
pozdrav!
da ne ispadne da sam bezobrazan jer ništa ne javljam, ali predsednik skupštine stanara ( koji ima ključ od razvodnog ormana) otišao na odmor. Dolazi sutra pa ću valjda ovih dana videti na čemu sam
nisam mislio da ću preživeti onu vrućinu na tavanu i da ću se vratiti da ovo pišem, ali...
Izmerio motor(dimenzije) i utvrdio da je jeste od 4KW. Međutim, bilo je do osigurača. Neverovatno je da u radnjama ni ne znaju šta tražim. Valjda su svi odavno na automatskim.
Jedva sam našao i to mi je čovek prvo rekao da nema, pa onda rondao po magacinu i našao tri komada
Stavio ih i sada sve radi.
Pitanje: Kako sam postavio tajmer da ventilacija ne bi radila noću(jer je bučna), da li će ovi osigurači izdržati to stalno paljenje i gašenje motora ili treba razmišljati o tome da ih zamenim sa automatskim ?
pozzz
Stvarno su pojedinci napravili nauku od motora koji ima 4Kw i čovek je na kraju namestio.Pa da li na taj motor treba da ide kontaktor i bimetal od 40A ili možda da se upušata na zvezda-trougao.
Links:
[1] http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files//sites/default/files/112_m_4_sve_0.jpg
[2] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-389842
[3] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/pilgrim1972
[4] http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files//sites/default/files/112_m_4_sve_1.jpg
[5] http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files//sites/default/files/klembart_motora_2.2kw_0.jpg
[6] http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files//sites/default/files/kontaktor_za_2.2kw_0.jpg
[7] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-389858
[8] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/kirgi
[9] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-389860
[10] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-390211
[11] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/petko013
[12] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-390213
[13] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/zvukoljub
[14] http://www.podsvojostreho.net/adserver/www/delivery/ck.php?n=a9b20567&cb=12354551126612312
[15] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-390218
[16] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-390228
[17] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/90727
[18] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-390245
[19] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/branimir
[20] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-390254
[21] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/93393
[22] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-390346
[23] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-390409
[24] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije/trofazni-motor-izbija-osigura%C4%8D#comment-393205
[25] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/connan
[26] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/elektroinstalacije
slike uz post