Povezao sam elektro motor kao sto se vidi na slici i izbacila mi sklopka...pa se pitam ako bi neko strucniji mogao da pogleda slike pa da mi objasni, ali onako na neki laicki jezik. Na poklopcu se vide neke seme, koje ja ne znam da procitam....povezao sam kako sam mislio da treba. Plavu ( 0 ) nisam vezivao na motoru. Uzemljenje jesam ( mozda se ne vidi na slici). Motor je 4 Kw. Na trecoj slici je kako sam povezao uticnicu, mislim da je to dobro...uzemljenje je nacrtano, nula takodje, i ove tri gore. Hvala.
Pomoc oko povezivanja elektro motora
To uzemljenje ne treba da bude spojeno na toj sabirnici.Normalno je da će sklopka izbaciti jer taj motor u startu povuče i do 50A.
Sta da radim...da otkacim uzemljenje sa motora?
? Da nađeš nekog da to veže kako treba.
Da li je moguće da si uzemljenje vezao na one mostove,ja u prvi mah nisam primetio to "oko".Skidaj to dok te nije zdrmala struja.Uzemljenje se veže za kućište.
Sta da radim...da otkacim uzemljenje sa motora?
Veži uzemljenje na šraf koji sam obeležio strelicom
wbr
Ma nisam vezao uzemljenje za te mostove. Normalno sam vezao ( gde treba). Carlos, ne vidi se na slici, desno od strelice, ispod uvodnika ima sraf za uzemljenje. Nego pitao sam da li da otkacim, jer kazete da ne treba da bude na toj sabirnici....povuce mnogo struje u startu. A sto se tice uticnice u zidu...ona je dobra, koristim je. Nije mi jasno da li treba ti mostovi da se ispremestaju? Kako je onda motor koriscen pre mene?
Ovako kako si vezao je ok. Motor ti je vezan u zvezdu, ne treba da prevezuješ mostove jer je u trouglu polazna struja veća. Neka ti neko premeri motor.
Ne diraj to golim rukama kad se ušteka! Premerider ti lepo da li je u kratkem spoju jen od tri namotaja sa kučištem od motora. Vidova sklopka izbaciva u tem slučaju. Nemam vakultet, ali znam i ja ponešto!
Taj motor mora ići na radni stol,prvo vidjeti koliko vuče struje,možda je dio statora uništen i PAZI SE,struja se ne da dirati
Može struja da se dira, ali samo jedan put. Posle toga grobari rade svoj posao.
Hm...ovako....motor neki put odmah izbaci , a neki put se zavrti pa izbaci, mislim izbaci odma i tad, ali radi sekundu, ili manje. Isto tako se ponasa i kad otkacim uzemljenje. Da li to znaci da motor negde baca na masu ( ili kako se to vec kaze)? Treba li da ga nosim kod nekog viklera? Da li oni resavaju takav problem?
Pozdrav!
1 - ispitati mernim instrumentom, dali ima 380V između sve tri faze u utičnici...
2 - treba da ispitaš el.motor
3 - kad kažeš "izbaci sklopka"...konkretno na šta misliš? jel na fid sklopku, automatske osigurače, ili nešto drugo?
Najbolje uslikaj tu sklopku i postavi sliku, jer to zna zabuniti ljude...imao sam dosta takvih slučaja
4 - el.motor 4KW nije baš poželjno startovati ubadanjem trofaznog utikača u utičnicu, može to poslužiti čisto ono za ispitivanje ispravnosti el.motora, ali na duže staze trebaš staviti grebenasti prekidač ili kontaktor!
Neznam kako si uključivao? ali i to može biti jedan od uzroka izbacivanja sklopke...inače kad se tako startuje el.motor, prisloniš utikač tek-tek u ležište utičnice,a da faeze nemaju spoja, i onda blagim udarcem(dlanom) ugurati!
Ali treba biti spreman, da se odmah isključi po potrebi što baš i nekad nije prijatno, zbog električnog luka koji se pojavljuje!
5 - osigurači u ormanu... vrlo bitna stavka - kakvi su? Topljivi,ili automatski(brzi/tromi)? poželjna slika istog
6 - inače dobro si sve spojio, i to treba bez problema da radi na kućnu instalaciju. Uzemljenje je obavezno, i treba biti povezan na kućište el.motora, kao što se vidi sa slike!
7 - vikler rešava taj problem sto se tiče samog motora, ali to ti je zadnja varijanta, a boga mi i najskuplja...a možda je motor i ispravan...nezna se!
8 - nisi rekao šta želiš okretati sa tim el.motorom? I dali je el.motor u praznom hodu bio, dok si ga startovao i izbacivala "sklopka"?
korak po korak, i rešićeš problem...
pozzz joe!
Uf..Joe...hvala na ovim brojevima! Ajde redom da odgovaram.
1 - Nisam ispitao uticnicu mernim instrumentom (nemam), ali kao sto sam pisao gore, ta uticnica mi radi sasvim normalno na druge motore, pretpostavljam da ima 380V izmedju sve tri faze.
2 - Nisam ispitao motor.
3 - Lose sam se izrazio. Ne izbaci mi sklopka glavna, nego samo osigurac. Imam one automatske osigurace. (Sad dok pisem ovo setio sam se...jbt, mozda mi je slab osigurac!!! Nemam nacina da to proverim sad, sutra cu. To ti kao ono " Nece auto da mi upali, ne znam sta mu je, sve izgleda dobro?! ... A si probao da sipas gorivo??? "
4 - Znam za to ubadanje uticnice, prvi put mi izbacio osigurac zbog loseg ubadanja. Imam jednu DM sklopku od 16A, da stavim nju? Problam mi je sto nemam plocicu na motoru...flomasterom pise na poklopcu 4KW , 1400 obrtaja. Srazmerno tezini motora i broju obrtaja (za koje sam se uverio da su tacni), i precniku osovine, rekao bi da je i to 4KW tacno, ali ne znam koliko ampera ima? U poredjenje sa drugim motorima slicnih i istih karakteristima mislim da mnema vise od 10A.
5 - Osiguraci su automatski, mislim brzi, jer mi odma izbaci. Mada jednom sam ga ukljucio,i radio je ( to onda kad sam otkacio uzemljenje)....A to onda i znaci da mi nije slab osigurac?!
6 - Znam da treba uzemljenje, samo sam probao bez njega.
7 - Mislim da mi ne treba vikler, jer kao sto kazem jednom je motor radio. Ako ne rasim problem ja, uz pomoc SSM-a, onda ce resiti neki, hm, kako da kazem obicni elektricar.
8 - Motor mi je trenutno bez opterecenja, mislim dok sam ga isprobavao.
Ajde pomozite.
Taj motor je ispravan sto posto...
Imas drugi problem.Snadji se i prikljuci ga negde gde nema automatskih osiguraca (komsija,devojka,rodjaci...),ili pak za probu izmosti tvoje,STO TI NIKAKO NE PREPORUCUJEM JER JE TA RADNJA OPASNA PO ZIVOT!
Mada,kada sam pazljivije procitao tvoje postove,mislim da nas malo pokusavas da ..hm..
Recimo,kako si siguran da je broj obrtaja tacan,kada motor ne radi ni pola sekunde?
Cime si merio?
Znas da izmeris RPM a neznas da vezes motor?
Hm!
To, da izmostim osigurace ne bih znao da uradim, necu ni da pokusavam.
A sto se tice zavitlancije, mislis li da ja imam neku korist da sad ovde sa svima vama....pokusavam da....hm.....??? Svasta!
Nemam merac RPM-a, ali sam vican tim obrtajima jer se bavim struganjem drveta, izradom strugova za drvo, raznih ostrilica, trakastih slajferica, itd. Tako da sam, kako da kazem, u kontaktu sa raznim brzinama, i umem da prepoznam kad se nesto vrti 2800 RPM....1400 RPM...700 RPM. Nije tako tesko uociti razliku izmedju 2800 RPM i 1400 RPM, pogotovo kada motor krece u startu sa tolikim brojem. pola sekunde ili sekunda uopste nije malo. Uostalom, mozda nisam pisao do sad, ali jednom mi je motor radio par sekunde 4-5, a onda je nesto pocelo da vibrira, onako da lupka po radnom stolu gde mi je stojao, pa sam ga ja sam ugasio, mislio sam da sklonim drangulije sa stola tipa klesta, srafcigere i da ga fiksiram za sto sa stegama, da vidim da l' ce da prestane da lupka. Medjutim posle kad sam ga upalio izbacio mi odma'?! U firmi gde sam radio ima puno motora od 4KW i 1400 RPM. Svaki je skoro iste tezine kao ovaj moj. Da je razlika u obrtajima bila bi i razlika u tezini zbog namotaja. To je jos jedan od razloga zasto verujem da ima 1400 RPM-a...ako vec sumnjate u moju procenu golim okom. Ako imas npr busilicu sa potenciometrom, ali neki model koji nema regulaciju brzina samo na prekidacu, nego posebno 1-2 brzina, ili A-B-C-D...onda jasno mozes da vidis razliku izmedju 3000 RPM - 2000 RPM - 1000 RPM.
I kakvo je ono pitanje : Znas da izmeris RPM a ne znas da vezes motor?
To su dve razlicite stvari, dva pojma, dve struke. Da imam onaj digitalni merac brzine, odnosno obrtaja bilo bi dovoljno da znam samo da pritisnem dugme i uperim stvar prema predmetu koji se okrece. Mogao bi da budem i pekar, a opet da znam da izmerim broj obrtaja nekog motora.
Bolje da si mi rekao sta da radim sa onom DM sklopkom od 16A. Da li da je vezujem za motor ili ne?
Snadji se i prikljuci ga negde gde nema automatskih osiguraca (komsija,devojka,rodjaci...)
Vec ti je receno da motori imaju veliku startnu struju,i da osiguraci,pogotovu ako su tipa A i B,odreaguju jako brzo i motor ne stigne da se pokrene.Sa osiguracima 10A nema teorije da krene;sa16A tipa A ili B,dopisivacemo se do 2014 god...C tip nekada i podnese start,kada je motor bez opterecenja u startu,i dobro namotan,sa ispravnim lezajevima...
DM,pa vezi je,ako nista drugo,dobijas da ce sve tri faze stici istovremeno na EM
Ako imas proveren motor iste snage,pokusaj da njega ukljucis na istom mestu gde ukljucujes ovaj
Sa osiguracima 25A,motor ce ti sam reci da li je ispravan ili ne (a to je i najtacnija metoda) ;ima samo par mogucnosti:
a) motor ispravan, radi
b) motor neispravan,pregreva se,izlazi dim iz njega,izbacuju osiguraci
Za drugu vrstu pomoci,ne posedujem potrebno znanje.
Savet:odvoj sumu koliko kostaju dve pakle boljih cigareta i odnesi motor kod nekog viklera da ti kaze ispravan ili ne.
Mislim da je sve receno.
Pozdrav svima!
@dejan - sad mi je malo jasnija slika.
Znači izbacuju automatski osigurači...da ne ulazimo sad, od koliko su ampera, brzi/spori, koje marke, još ako su stariji i postavljeni u orman pre 20godina, dali ide direktno sa ta 3 osigurača napajanje u tu trofaznu utičnicu, ili ima još nešto usput što napajaju itd...
Inače za el.motor od 4KW dovoljni su topljivi osigurači od 16A!
Najbolje bi bilo ispitati motor, jer nemiriše mi na dobro iz opisanog u tački 5 , jer ovako samo kružimo okolo!
Ako utvrdiš da je motor ispravan, onda može dalje da se duma oko automatskih osigurača...
Naravno da možeš staviti tu DM sklopku, čak što više poželjno, jest da neodgovara opseg zaštite...
Skini poklopac sa sklopke, i videćeš neko dugme za podešavanje,
Ako kažeš da je motor 4KW, onda je nominalna struja 8A! Te sklopke imaju opseg štelovanja od 10-16A, stavi ga na minimum i to je to, bolje nego da nemaš ništa.
Što se tiče viklera...hmmm imam prijatelja i znam kako rade...
Ljudi im prezentuju neku priču oko problema, a naravno predpostavlja problem već unapred, premeri namotaje el.motora i namotaji dobri, a on kaže da je sve crklo, i plasira priču da će on viklovati za pola cene ili nešto manje nego što se vikluje, čak će doći i da poveže na licu mesta, naravno sa odklanjanjem nedostataka da bi motor radio.
Po potrebi zameni ležajeve, ofarba, ušminka i to je to...najslađa lova
Da sam ja vikler, i ja bi tako radio!
Zovi ti nekog običnog električara da dođe sa instrumentom, i ispita motor, ili nađi instrument, pa ti opišem u kratkom postupku ispitivanje.
Ili motiraj tu DM sklopku, i motor pod mišku i idi kod nekog ko ima topljive osigurače pa probaj tamo
pozzz joe!
Malo je zeznuto što nema pločice sa podacima motora. Obično motori od 4kw rade u trouglu, zvezda se koristi za , 3 x 220v ili 3 x 660v. Savet je da dovedeš električara da ga pregleda vidi sa kolegom sa posla ili da odneseš motor kod viklera. Nisu svi lopovi i đubrad ima nas i poštenih koji kad je motor ispravan to i kažu.
Drugari, potrebna mi je pomoc. Treba da povezem trofazni motor na sistem. Interesuje me da li se on moze povezati i na trougao i na zvezdu tj na oba nacina po volji, i ako moze koja ce biti razlika. U prilogu je i sklop osiguraca koji su predvidjeni za njega kao i tablica sa motora . Motor je od krovnog ventilatora, vezuje se na razvodni orman (sa 3 faze)
Da ne ostane bez odgovora.
Gledajući njegovu pločicu,može i zvezda i trougao.Predlažem da se prvo poveže u zvezdu i tako proba.
Takođe predlažem da se proba preko kontaktora.
Motor se povezuje u zvezdu. Trougao je za mrežni napon 3 x 220v.
Sve si dobro povezao a opet nešto ne valja...Po bojama bi se reklo da si doveo sve tri faze na pravo mesto ali da li među njima ima 380 V,to treba izmeriti.Drugo ,motor od 4 kw povlači prilično struje u startu u "trokutu"...
Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/