Kako naknadno ugraditi dumnjak u kuci u kojoj uopste nema dimnjaka? Koja je najjeftinija varijanta, vidjao sam da ljudi izvlace limene dimnjake, jel ima neko iskustva sa tim? Hvala unapred
Naknadno ugradjivanje dimnjaka
Pozdrav, ja sam imao neprijatno iskustvo prošle godine sa dimnjakom i hteo bih da ti skrenem pažnju kroz šta sam ja prošao. Ovo što je zvukoljub rekao je tačno pogotovo ako se uzme u obzir da zidanje odžaka nije posebno velika investicija u poređenju sa drugim radovima (naravno, svako raspolaže novcem koji ima) i treba da potraje koliko i kuća, pa na tome ne bi trebalo štedeti. Ne mislim ni da treba da se rasipa ali da se uradi sve ono što je neophodno jer se problemi mogu javiti i biti jako neprijatni.
I ja sam hteo privremeno/jeftino rešenje pa sam onda morao u sred zime da gradim odžak. Prošle jeseni kupio sam peć na drva i pošto ni ja nisam imao odžak reših da samo provučem sulundar kroz ploču na plafonu i krov, koji je inače za sada na jednu vodu i prekriven ondulinkama. Tako sam i uradio i tada su počeli problemi. Nakon par dana loženja i pošto je spoljna temperatura pala počele su po malo da se slivaju kapljice veode niz "nove čunkove". Voda je bila pomešana sa gareži pa je bilo jako teško očistiti cevi. Kako je vremenom spoljna temperatura padala tako je i problem postajao intenzivniji. Količina kondenzata koji se slivao je takođe bila uslovljena i količinom vlage u vazduhu spolja u datom trenutku, pratio sam na higrometru. Kada bi peć bila naložena u početku je voda manje lila međutim, tokom noći kada peć smanji temperaturu voda je bukvalno padala kao kiša sa dela plafona oko sulundara i tako padajući na peć prskala okolo i po zidu i po podu. Pojavila se crna fleka na plafonu a zid nikad nisam uspeo do kraja da očistim. I tako sam u sred zime prestao da ložim i morao da potražim zidara da mi ozida odžak na -10.
Video sam da na zapadu postoje čunkovi kojima su duplirane cevi, jedna u drugoj, a za prostor između nisam siguran, mislim da je samo vazduh izolator. Ne znam ni koje su cene ali znam da ih oni koriste a da ih nisam našao kod nas.
Toliko i pozdrav!
Nisam ja mislio da uradim dimnjak kako tako, vec sam pitao koje mi je najjeftinije dobro resenje za zidanje. Raspitao sam se, Shidel je naravno najbolji i njega bih i uradio da imam centralno grejanje. Ali ja cu da lozim jednu pec, tako da sam uzeo elemente Arandjelovac, mnogo je jeftinije od Shidela, a mislim da je ok kvalitet. Izidao sam dimnjak, i odlicno je ispao. E sad, imam jedno pitanje. Unutra sam ga oblozio rigipsom koji je otporan na temperaturu, i kad ga izgletujem i prekrecim ovih dana izgledace savrseno. Postavicu i slike kad ga zavrsim. Pitanje je cime da oblozim dimnjak napolju? Sta je najbolje resenje? Da li da izlepim stirodur ili tako nesto?
neznam šta si tačno uradio tako da postoje dve opcije : prva da si kupio samo šamotne cevi pa sad razmišljaš kako da završiš, a druga da si kupio i oplatu (betonski prefabrikat uglavnom sive boje)
Oblaganje dimnjaka plastikom, da ako imaš neko dobro osiguranje koje će ti priznati i izgorelog pikasa kao i kolekciju oldtajmera (da kopiram homera simpsona )
Prva opcija :
potrebno je da cevi obzidaš sa ciglom i da ubaciš termoizolaciju između cevi i zida (staklena vuna)
druga opcija:
Samo omalteriši.
Rekao sam da sam ga izidao elementima, znaci cev pa izolacija pa betonska oplata. Znaci najbolje je da ga izmalterisem spolja? Ruzni su mi samo ti blokovi da stoje na krovu, neravni su, a i kontam zbog kise i snega da ga zastitim bar malo. I sta mi je najbolje za kapu? Betonska ili limena? Iznutra sam ga uradio rigipsom kao sto sam i napisao, i super izgleda.
Pa betonski prefabrikat, odnosno ako hoćeš samogradnju (da ne kupuješ gotove) jednostavno zašaluj na dvorištu , izbetoniraj, i par nedelja kasnije postavi (tako dobijaš više mogućnosti za davanje ličnog pečata ) i napomena ugradi u beton 2-4 plastične tiple u koje ćeš moći kasnije da zašarafiš dodatni krov na ođaku (meni je sva limarija na krovovima ružna uključujući i oluke, al kad nema bolje onda
dimnjak nikako ne oblagati zapaljivim materjalima, a stiropor i stirodur su veoma zapaljivi. Pravilno je postaviti mineralnu vunu 5-8cm pa fasadnu ciglu a ukoliko će dimnjak biti stalno u upotrebi bolje i ne stavljati kapu, ali obratiti pažnju kod završetka dimnjaka jer nikako ne treba zabetonirati šamotnu cev na kraju jer se prilikom rada od toplote širi i za par cm pa hoće da pukne ako se ''zalepi'' na kraju.
drug peco to sam i pomenuo betonski prefabrikat je elemenat koji se pravi u fabrici a korisnik ga samo postavi , (ili opcija da ga sam napraviš na zemlji , pa kad sazori onda ga instaliraš)
kako si to zamislio bez kape ? pa šta će da štiti termoizolaciju oko cevi od atmosferskih uticaja ?jedino ako ne misliš da će kolega da loži 12 meseci godišnje
i to širenje mi nije jasno po prečniku ili visini
Postovani forumasi.
Mene zanima sledece: Planiram da montiram dimnjak od inoxa ali neznam koja mi dimenzija treba. Neznam kako se racuna.Dali se visina racuna od izlaza iz peci do vrha ili kako. Dimnjak zidani vecinom krece od povrsine na kojoj stoji i pec, dok inox krece jedno 2m vise tako sto na kolenu koje izlazi iz zida ima otvor za ciscenje pa mu netreba vertikala od dole. Planiram da montiram etaznu pec CENTRAL 23 to je alfa vranje pa me zanima koji precnik mi treba inox dimnjaka ako krece jedno 2m vise od nivoa peci a da pri tome nepredje visinu od 6m. UNAPRED ZAHVALAN.
Izolacija + cigla se postavlja na betonski element svuda gde on ide van kuće, kapa nije potrebna kad se loži a kad se ne loži ionako nema puno padavina a dimnjak bi trebalo da ima i odvod kondenzata spojen na kanalizaciju tako da ako upadne nešto kiše nije problem čak i bez tog odvoda a te kape dosta remete strujanje dima i prave više problema neko koristi. Cevi se šire neznatno po širini a po visini na 10tak metara i po par santima pa hoće da puknu ili da podignu celu konzolu u vis. Za završnicu odžaka evo par sličica iz šidelovih uputstva, vredi pregladati ih komplet ima tu pametnih stvari
pod kapom se uglavnom misli ovo što je na prvoj slici od prethodnika označeno kao krovna ploča od staklo-betona
Ja najčešće to radim sa običnim betonom (jeftinije, a ima mnogo više mogućnosti za izmene dizajna) izliva se na zemlji (tj na ravnoj površini ) a kada sazori (min 14 dana) postavi se na ođak.
takođe ugrađujem 2-4 plastične tiple sa gornje strane za slučaj da se posle par sezona (ako se primeti preterano zakišnjavanje) može postaviti i krović iznad cevi.
Ukoliko nisi primetio početak posta G. jovicak je već odradio spoljni deo ođaka sa bet. blokovima pa bi za ovo rešenje morao da ruši, da kupuje te imitacije zida njih da postavlja i ufff...
A za tebe G. polo pa central23 ima izlaz od 145mm znači minimalni prečnik odvodne cevi je 150mm, korisna visina dimnjaka se uvek računa kao visina od ložišta do vrha dimnjaka
E sad nisam te ništa razumeo gde, šta kako zašto ajd okači sliku mesta gde planiraš postaviti tu furunu pa da mogu da pričam ... (da li imaš postojeći dimnjak na koji se priključuješ ili planiraš ceo dimnjak od inoxa (brrr...)
1. Dimnjacku kapu ne bi trebalo praviti od obicnog betona vec od nekog lakog i na sunce, kisu, mraz i slicno otpornog materijala. Razlog - vrh dimnjaka nikako ne bi trebalo da bude tezak sto je problem, pri olujnim vetrovima i potresima. Zivimo u takvom podrucju gde je moguce i jedno i drugo i ko hoce neka se igra sa svojim parama i zivotima.
2. Najbolje je da je dimnjak staticki obezbedjen odgovarajucom temeljnom stopom koja, i prema proracunima i prema iskustvu, za dimnjak od 6-7 metara ne bi trebalo da bude manja od 75x75x15 cm, odgovarajuce armirana i da svakako bude odvojena od temelja gradjevine.
3. Sam dimnjak, najmanje u delu koji je slobodan a to je iznad najvise ploce mora biti citavom tom visinom ukrucen, pogotovu ako je visina iznad najviseg ukrucenja preko 2.50 metara. Najbolje je da da dimnjak ima sopstveno ukrucenje od svog temelja do vrha. Ukrucenja i otvori u plastu dimnjkaka za montazu armaturnih sipki koja daje kao predlog i mogucnost Schidel nisu dovoljni. To je cak i Schidel u svojoj dokumentaciji naglasio, doduse sitnim slovima ali jeste naglasio. Znaci, u skladu sa visinom, tezinom i lokalnim uslovima osmisliti i projektovati i izvesti ukrucenje. Razlog - opet oluja i potres.
4. Ako se vec zida ciglom onda ga treba zidati po gradjevinskim pravilima o minimalnoj debljini noseceg zida. Sta to znaci? Niko ne zida ni prizemnu kucu, ukupne visine 3 metra, gde mu je noseci zid manje debljine od 25 cm, zar ne? Ali zato svi zidaju dimnjak visine 7-8 metara na tzv. pola cigle odnosno 12.5 cm i ocekuju stabilnost. Sto bi rekli, e to nece da moze. Zid dimnjaka mora da bude tzv. puna cigla a to je 25 cm.
5. Dimnjak, ali apsolutno, citavom svojom visinom se zida neprekinuto sto znaci da se ne naslanja i ne dodiruje nikakve betonske ploce i druge nosece ili nenosece elemente gradjevine u kojoj ili pored koje se zida. Dimnjak je gradjevina u gradjevini, objekat za sebe i tako ga treba posmatrati i graditi.
6. Nikakvi materijali koji ne izdrzavaju minimum 200 stepeni ne bi trebalo da se koriste pri izgradnji dimnjaka. To znaci ni za spoljnu oblogu!
7. Postoje pravila o minimalnoj visini dimnjaka u skladu sa konstrukcijom krova ali pored toga treba uzeti u obzir i mikro uslove u smislu vetrova, blizine drugih objekata, uzvisenja i drveca.
8. Zastitna kapa protiv padavina ima smisla iskljucivo onda kada dimnjak nije u funkciji, znaci od 15.04 do 15.10 je postaviti a od 15.10 do 15.04 je skinuti.
9. Dimnjak mora da bude izolovan tako i toliko da se obezbedi da na vrhu dimnjaka onda kada je spoljna temperatura -15 stepeni C bude temperatura dimnih gasova ne ispod 185 stepeni C. Ovi podaci vaze za lozenje suvim ogrevnim drvetom. E sad, da li mi lozimo suvim ogrevnim drvetom???
10. Dimnjak se gradi u maju, junu, julu i avgustu da bi se tokom septembra osusio i spremio za pocetak sezone od 15.10. Sada, u novembru, idemo u Argentinu i Juznu Afriku da im zidamo dimnjake.
Е Астреа да те нема ваљало би те направити ...
Глава ме већ боли од јављања на телефон и избегавања зидања димњака по логици " па мени су тако рекли " .
Све што си написао јако је ко бункер ... И потписујем то .
Нема ту шта да се паметује, човек је написао како јесте и како треба ко не жели да се држи тога самом себи прави проблем. Било би перфектно кад би на форуму било бар мало још таквих како Астреа.
Evo i slika. Ovako je izgledalo ranije, napravio sam sator da zastitim kucu od prasine.
Pa smo prijatelj i ja probili plocu
Ovako izgleda ozidan iznutra
Rigips je moja ideja, i sam sam ga uradio. Moram da se pohvalim
Danas sam izgletovao i prekrecio
Bas je super, moram da izrazim pohvale na svoj racun.
Pogled sa skele
A sad pitanja. Da li da oblazem dimnjak spolja ili samo da ga malterisem? Da stavljam kapu ili ne? Limar je opsio dimnjak, tako da je to zavrseno. I jel treba jos nesto da uradim, da mi je nesto promaklo?
Iako sam sve napisao u prethodnom postu ´ajde da te pitam -
- Koliko izolacije imas izmedju plasta i cevi?
- Cime si spajao cevi?
- Cime si ukrutio dimnjak, pogotovu onaj deo iznad zadnje ploce?
- Kako je i cime je obezbedio limar da voda ne prolazi izmedju dimnjaka i lima?
- Ako dimnjak oblazes verovatno pod tim podrazumevas izolaciju dimnjaka spolja?
- Ako vec planiras da radis izolaciju spolja zar nije trebalo limar da to radi posle izolacije?
Izolacija izmedju plasta i cevi je termo uze, kanap sto se obmotava oko spojeva, ceo dimnjak je visok 4m, jer sam ga zidao od 1. sprata pa nagore, potroseno je oko 10-12m kanapa.
Cevi su spajane samotnim setom, to su mi dali na gradjari, i malterom.
Za ukrucenje nisam siguran, taj deo je radio moj prijatelj, verovatno je povezao sa plocom sto smo probili, pitacu ga.
Limar je opsio dimnjak i zatvorio medjuprostore nekim crnim lepkom, tu se nisam mesao.
Ne znam da li je neophodna izolacija, zato i pitam, ali bih da uradim nesto zbog izgleda i da ga zastitim od kise i snega.
Limar je to obavio pre izolacije jer sam se bojao kise, da ne ulazi u kucu, jer sam znao da ce oblaganje dimnjaka da potraje nekoliko dana/nedelja, zbog finansija pre svega
Neki savet/uputstvo/preporuka Astrea?
Imas ili nemas izolaciju dimnjaka izmedju cevi i plasta?
Izolacija dimnjaka je neophodna stvar kako bi se sprecila kondenzacija i potrosnja ogereva drzala u granicama normativa.
Cevi se spajaju vatrostalnim kitom a ne samotnim setom koji sluzi za krpljenje ozida sporeta.
Znaci, dimnjak ti nije ukrucen, nego jednostavno poslagani betonski plastevi i spojeni malterom. Ja bih se plasio svakog malo jaceg vetra, a posto vidim po tablicama da si iz BG kosava tamo bas lepo duva...
Dimnjacka kapa je neophodna ali ne bih je radio od betona jer je pretezak, ovih koji rade tzv. peno beton ima po Bg.
Opet se vracam, ako nije izolovana cev onda ne vidim svrhu izolovati plast, neizolovana cev je kao starinski dimnjak sa svim manama i prednostima
Limenu kapu protiv padavina zimi ne treba stavljati da ne bi kondenzat cureo po krovu i zidu, a na leto se stavi da se spreci ulaz vode od pljuskova i dugotrajnih kisa. Znaci ne gine 2 puta godisnje penjanje na krov.
Na gradjari su mi za izolaciju dali termo kanap, koji se obmotava oko spojeva cevi, i to smo uradili, trostruko. Nista drugo mi nisu ponudili. Dimnjak nije visok, ne prelazi vrh kuce, u ravni je, i taj deo krova je pod velikim nagibom, skoro pa uspravan, ne moze da se stoji na njemu, tako da dimnjak skoro pa ide uz krov, ako me razumes, pa ne verujem da vetar moze nesto tu da pokvari. Jel mi neophodna jos jedna izolacija, osim tog kanapa? Zasto mi to nisu rekli na gradjari? I kako se ukrucuje dimnjak? I jel mozes da mi preporucis pec koju da uzmem? Znam da je kamin verovatno najbolji, ali mi je skup, pa sam mislio nesto poput Milan Blagojevic, ona ugaona pec, ili Blist Valjevo, ili Carobna pec, ili tako nesto? Sve se krecu do 20.000, pa jel znas mozda koja je dobra? Ta ugaona pise da ima 10kw snage, da li je to uopste bitno?
Taj kanap ti sluzi samo za dihtovanje izmedju komada cevi a ne za izolaciju, valjda to shvatas...nije neka nauka.
Pravila sam ti dao u jednom od prethodnih postova i pronadji se u njima. Na stovaristima gradjevinskog materijala radi ljudi kojima je posao trgovina i oni nisu duzni da znaju tehniku. Ne mozemo bas svi sve da radimo, ne bi postojale skole da mozemo, zar ne? Oko ukrucenja dimnjaka pogledaj na ovom forumu "statiku dimnjaka" i slicne teme, ukucaj u pretrazivacu na naslovnoj strani foruma pa ces videti dosta zanimljivih stvari koje si mogao a i trebalo je da procitas PRE nego si zidao svoj dimnjak.
Ne znam kolika snaga peci ti treba. A koju pec uzeti...kada odredis snagu sve je ostalo izgleda stvar ukusa i novca pa to lepo prepusti zenskom rodu
Koliko skole mi treba da izidam jedan dimnjak od 4m je u najmanju ruku diskutabilno. Ja mislim da ce me moj posluziti. Hvala u svakom slucaju
Zamolio bih moderatore da mi oproste na ovakvom postu, ali ovo me razbesnelo... Zbog čega sam četri godine išao u školu, zašto nisam bežao sa časova u kafiće , kad sam mogao lepo da otaljam školu i da dođem da me ovde nauče struci ... Inače profesori stručnih predmeta su mi bili tri inžinjera arhitekture , dva inžinjera statike i građevinski tehničar(nažalost sada pokojni)
1. Kada budeš imao prilike stavi na zemlju list papira a pored njega crep pa pogledaj kako se ponašaju na vetru (naj lakši materijal za koji znam a da zadovoljava te standarde je lim a njega sigurno nebih preporučio nikome)
90%dimnjaka u našoj zemlji je pokriveno kapama od betona debljine 5-7cm(na obodu 5 a u cntru 7) uključujući i dimnjake u Kraljevu, i ni jedan nije pao
2.slažem se za stopu ali ne i za dimenzije.
Ukoliko je dimnjak unutar objekta (kao u slučaju predlagača teme) potrebno je napraviti stopu spoljašnjih dimenzija dimnjaka i debljine min 20cm (MB30) (mora se staviti napomena da nije isto dimnjak od 7metara koji stoji na livadi i dimnjak od 7metara koji metar viri iz objekta)(koliko se bavim građevnom nijednom nisam video projekat dimnjaka sa zasebnom stopom uvek je ona vezana za postojeće temelje, a svi znamo da se projekti crtaju po idealnom sistemu tj nigde se ne štedi u projektu (to se kasnije radi prilikom izvođenja))
3.Ukrućenje ? Da za prefabrikovane dimnjake Ne za zidane (u cement malteru)
U ćoškovima blokova obzide su ostavljene rupe za ukrućenje, i ukoliko u njih stavite po jednu R10 i popunite osttak sa cement malterom, slobodno spavajte
4.Dimnjak uzidan punom ciglom na pola cigle se ponaša kao stub dimenzija 38,5x38,5cm (kao primer bih naveo Konak Kneginje Milice Koji je sagrađen na livadi i svi njegovi dimnjaci još stoje iako tada nije bilo cementa, a zidan je na pola tadašnje cigle (15cm))(neko je pomenuo uticaj vetra i potresa )
5.Gde si to video (u kom projektu odnosno na kom gradilištu)U projektima je naveden proboj dimnjaka kroz ploče, a zida se kao sastavni deo zida (barem je tako nacrtano u mojoj knjizi iz građevinskih konstrukcija)(zavod za uđbenike i nastavna sredstva beograd)
6.Tačno No comment
7.Tačno No comment
8. Tačno (momci našli smo dobrovoljca da se penje na sve naše krovove da nam skida kape sa dimnjaka i da ih na proleće vrati)
Dimnjak treba završiti sa dimnjačkom pločom , pa tek nakon 12 meseci prekontrolisati koliko je kiše uspelo da napada (ukoliko nije ništa napadalo ili je količina mizerna (reda veličina samo je prvih metar cevi vlažan) ostaviti tako kako je , a ukoliko je došlo do ozbiljnijeg zakišnjavanja onda postaviti i kapu
9.Tačno No comment
10.Tačno , ali...
Hajde daj nam svoju adresu da se doselimo kod tebe preko zime pa ćemo da zidamo naše dimnjake na proleće
Idemo na jug , a ko časti?
Hajde da se i ja malo složim sa Astrea-om
Izolacija između plašta i cevi je apsolutno potrebna in to min. 5cm staklene vune ili sličnog nezapaljivog materijala, ovo što je navedeno o spjanju isto se slažem, plaštove takođe treba spojiti sa cementnim malterom u razmeri min 1:3
Ukoliko sam dobro video po slikama Dimnjak se nalazi u potkrovlju i između ploče i vrha dimnjaka je manje od 2m, (mislim da ćeš možda imati problema sa radom dimnjaka na vetrovitom vremenu ukoliko ti je dimnjak na jugoistočnoj strani krova)
Ma da, Astrea napricao bajke, to znam cak i ja koji se ne razumem u ovu tematiku. Meni je dimnjak bio potreban sad, jedino da vratim vreme na jun pa da ga zidam tad. I sta da ukrucujem toliko, ide iz kuce, uzidan u plocu i viri van kuce oko dva metra, ne prelazi vrh krova, da vidim koji to vetar moze da ga porusi. Gluposti. Inace, dimnjak ide iznad kuce malo vise od 2 metra, slikao sam pre nego sto je zavrsen. Nadam se da ce vuci dobro, ako ne bude, uvek mogu da dozidam jos. A sto se tice izolacije, nisu mi u gradjari ponudili, ne znam zasto, a kad sam pitao za izolaciju rekli su mi da je kanap "sasvim dovoljan". Magarci. Koje to probleme moze da mi stvori?
Кад је димњак у питању боље размишљати која ће бити најбоља варијанта, а не најјефтинија.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..