Da li je moglo da dodje do ostecenja cilindra?
Pozdrav svima! Ovako,imam motornu testeru stihl 041 av. Testeru sam kupio pre nekih mesec dana,kompresija je bila potpuno ok. Od tada do danas sa njom isekao sam oko 4 metara drva. Danas sam radio sa njom odprilike dva i po sata i u toku sece primetio sam da je promenila zvuk na kratko ( kao da gubi snagu ), u toku sece, na sledecem balvanu naglo je izgubila snagu i stala u toku rada. Posle toga kada sam pokusao da je upalim naravno nisam mogao,sada je kompresija veoma slaba a kada kanap vucem do kraja oseti se da teze ide. Predpostavljam da nesto sa motorom nije uredu,slabo se razumem oko mehanike,pa bih vas zamolio da mi napisete sta joj se desilo,sta je moglo da se pokvari u motoru i iz kog razloga je dosto do kvara? Da napomenem ulje za mesavinu koristim iskljucivo original stihl i mesavinu pravim 1dl ulja : 4.5 l benzina.
Unapred hvala!
Da li je moglo da dodje do ostecenja cilindra?
Ako je zaribala vjerovatno da je doslo, sve zavisi koliko je doslo do zaribavanja, neko manje zaribavanje se moze ispolirati u servisu i klip takodje, samo karike promjeniti. U vecini slucajeva se moze rijesiti poliranjem. pozdrav
Zaboravio sam da napisem,kada se desilo to da je izgubila snagu i stala u toku rada,iz pravca karburatora se pusilo i ne prijatno je mirisalo. Iskreno se nadam da nije preterano zaribala. Nije da ne mogu uopste da povucem kanap ali se povlaci teze u odnosu na paljenje. Voleo bi da nije dosto do veceg ostecenja cilindra jer za ovu testeru je jako tesko naci originalan cilindar,moze da se nadje ali to je uglavnom china, loseg kvaliteta na zalost.
Pozdrav!
Druze na pamet ne mozemo znati nista, dok se ne skine cilindar i ne pogleda onda ces znati na cemu si, bas najgori slucaj je da strada cilindar ali skroz rijetko, vecinom se karike zamijene ako je malo zaribalo, Npr. ako si pri pokusaju paljenja izvukao polovinu konopca i tu je zaglavila onda ti je sigurno stradao klip, vrlo moguce i cilindar, medjutim po tvom opisu ne bi trebalo da bude vecih ostecenja. ili odnesi u servis ili otvori kuci, ali obavezno nove dihtunge stavi kad budes vracao, LP
Hvala ti puno! Ovih dana cu je odneti u servis pa cu se javiti.
pozdrav
Kao sto sam i napisao, javljam se. Juce sam bio da podignem testeru iz servisa, popravljena je. Receno mi je da su stradale samo karike a uzrok stradanja istih je pregrejavanje. Kaze "zalepile su karike" ( sta mu to znaci stvarno ne znam ), do pregrejavanja je doslo forsiranjem testere, srecom nije doslo do ostecenja klipa i cilindra. Do duse taj dan pre nego sto se desio kvar na testeri sekao sam sa tupljim lancem, pod punim gasom i blago sam pritiskao testeru, ali mislim da to nebi trebalo da joj smeta jer je jaka testera. E sad zanima me i vase misljenje, da li je to mogao da bude uzrok kvara?
Inace nove karike koje su ubacene izasle su 4e
Туп алат је пропаст за било коју машину, па тако и моторну тестеру. Исто тако се оптерећују и штемалице ако су сечива тупа на алату који се користи. Без добре припреме и оштрог сечива нема доброг посла.
Jedan od jako cestih faktora zaribavanje je siromasna smijesa. Sa dobro podesnomom smijesom (ovdje mislim na odnos zraka i goriva) motorka nece zaribati ni sa najjeftinijim dvotaktolom pa makar se islo i ispod 2%
Cesto majstori motorku nasteluju po uho onako na suvo da radi. Razlog je jako prost...Svaka 2t masina na blaze siromasnoj smijesi daje nesto vise obrtaja i snage. Ali se naravno trosi brze klip karike cilindar.... Tako da ju je najbolje podesiti na blago bogatiju smijesu.
Ako ti je svjecica bijele ili sive boje onda je vjerovatno razlog zaribavanja bila siromasna smjesa. To korigujes na karbu H i L vijcima...napisacu nekada detaljnije o tome ako koga interesuje...posto su mi 2t masine veliki hobi
Inace...kod zaljepljivanja klipa cilindar se jako rijetko osteti....mali smirgla i ko nov. Cilindar se najcesce osteti kod pucanja karike. Takodje zna ostetiti se kad ispadne osigurac iz klipa, ili se razleti neki od iglicastih lezajeva.
Prijatelju hvala ti na savetima!!! Zamolio bih te kada imas vremena da mi napises detaljno o stelovanju dizni "hight i low" na karburatoru.
O tome samo znam da se jedna koristi za stelovanje sporog obrtaja motora u ler gasu a druga za veliki broj obrtaja.
Unapred hvala! Pozdrav
Pozdrav.
znam da je tema Stihl ali.....
Dobio sam od tašte alpinu , koja nije radila 1-2 godine (možda i više):
Probao sam je upaliti i nekako jedva je upalila. Nisam ništa sekao nego je odmah i ugasio...
Posle par dana pokušao ponovo da upalim ali nije htela.
Svećica baca varnicu i dobija gorivo. Ali uvek bude "zapljunuta" , tj. kao da suviše benzina ode na nju.
Primetio sam da fali šrafčić kojim se reguliše ler gas, tako da je sad na minimumu (ne znam da li to može biti problem , jer sam probao da palim i minimalnim stiskanjem gasa).
I pri paljenju kroz rupicu na čepu prsne benzin.
Pri paljenju redovno povučem sauh,ali ništa.
Smeša je 5 % (tako piše na mašini).
Hvala unaprec.
Links:
[1] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-394594
[2] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/dzevy
[3] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-394601
[4] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/stevcho
[5] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-394622
[6] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-394628
[7] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-394640
[8] http://www.podsvojostreho.net/adserver/www/delivery/ck.php?n=a9b20567&cb=12354551126612312
[9] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-394647
[10] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-395179
[11] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-395185
[12] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/zvukoljub
[13] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-395417
[14] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/apokaptus
[15] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-395622
[16] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati/problem-sa-motornom-testerom-stihl-041#comment-395696
[17] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/wladosh
[18] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/alati
Iskreno ti simptomi su mi kao da mjesavina nije OK, ako kanap tesko vuces to su simptomi zaribavanja, najbolje je da otvoris motor i pogledas kako izgleda klip i da pogledas ima li znakova zaribavanja, ona se najcesce se desava sa strane gdje izlaze ispusni plinovi zbog velike temperature. Ako je mjesavina dugo stajala ulje u gorivu gubi svoja svojstva i postaje losijeg kvaliteta (kod tebe ne bi trebalo da je losa jer 1 mj nije dugo), u gl skini cilindar i pogledaj, pa javi rezultate.
Pozz