Sad skoro mi se deslio na Vectri isto nesto sto me je nerviralo par dana.
Desavalo se da pri prelasku preko udarnih rupa izgori osigurac na koji su povezne pozicija sata, instrument table, kupe svetlo, svetlo u gepeku, svetlo u haubi i sva cetiri migavca.
Taman je prosao 10.12 prosle godine, pa mi je znacilo da radi osvetljenje instrument table da bi se navikavao na nova pravila, resto potrosaca nije bilo preterano znacajno. Kupio sam desetak odgovarajucih osiguraca u nameri da menjam dok ne nadjem vremena da sednem da vidim sta ga muci. Nazalost jedan od tih osiguraca nije hteo da se prekine kao sto je predvidjeno nego se istopio i ostao spojen. Dve sekunde kasnije sam video beli dim koji dolazi iz prostora haube koji me je naterao da odamh stanem otvorim haubu i proverim sta se desava. Ispostavilo se da se odrala izolacija zice koja napaja malu lampu u poklopcu haube bas na mestu gde je odrana farba sa leve vodjice haube na koju je vezana.
Ugasio sam svetlo, sacekao da se zica i osigurac ohlade, zamenio ponovo osigurac i izolvao zicu, prvo izolir trakom, a posle i keper trakom jer manje osetljiva ne mehanicka ostecenja i resio problemcic, koji verujem da bi pretstavio oziljan problem nekom drugom vozacu.
Pozdrav,
SaleB
Ja takvih iskustava imam dosta, ali pocecu sa jednim koje mi je posebno drago (posebno dugo me je nerviralo).
Opel Ascona 1.8i 18E motor, ali je primenjivo kod mnogih drugih automobila.
Tad sam jos vozio na benzin i bio mlad na temu voznje, automobila i sl. Simtom: auto se normalno krece, ali u desnim krivinama gubi snagu i gasi se.
Na kolima je bilo sve ispravno, sve pregledano redom. Zamenjeni kapa ruka i kablovi i problem je prestao da se ispoljava punih cetiri dana. Posle nekoliko meseci samu uzeo silikonske kablove koji su resili problem.
Sada cu napraviti digresiju da objasnim kako je doslo do problema.
Par meseci pre prve pojave problema crkao je akumulator, pa sam stavio neki dobar polovan, ali veci nego sto je bio predvidjen 68A umesto 55A, posle toga je radjen alternator i majstor rece: Ïmas veliki akumulatror, ja imam dobar polovana alternator malo veci od tvog posto imas veci akumulator nece ti smetati. Posle toga sam kupio novi akumulator standardne velicine, koji se redovno prepunjavao i ispustao isparenja na onaj ventilcic na boku. U nekom trenutku pre cele ove price sam zamenio kablove i u setu dobio kabl od bobine koji je duzi nego sto je potrebno zbog razlicitih pozicija na kojima se bobine montiraju na toj generaciji opela. Visak sam smestio u prostor izmedju akumulatora i krila.
Desilo se da je kiselina curela direktno na taj kabl i istopila izolaciju. U normalnim uslovima kabl stoji dovoljno daleko od metalnih delova. U desnoj krivini se nasloni na levi kos, baci varnicu na njega i auto se ugasi. Kada sam stavio silikonske kablove posle tri dana su i oni izgoreli, ali su ostali beli tragovi na povrsini na osnovu kojih sam shvatio sta se desavalo.
Problem sam resio ponovnom zamenom kablova i postavljanjem creva na ventil akumulatora, koje sam spustio pored menjaca da visak curi napolje.
Ovde je specifican splet dogadjaja doprineo problemu, ali moze da se desi na svakim kolima koja imaju granicno mali akumulator u odnosu na predvidjeno, a posebno ako je regler ne sasvim ispravan ili ne ispravan. Problem moze da bude i komplikovaniji, ko je ventil akumulatora zatvoren onom kapicom, koju je serviser pri ugradnji zaboravio da skine ili ako nema ventila uopste, u tom slucaju moze da se razleti akumulator sto nije ni malo prijatno.
Pozdrav,
SaleB