Problem: Ne pali se ventilator hladnjaka na kolima.
Prokuvao mi je hladnjak.
Izvrsio sam odredjene provere.
Pumpa za vodu radi,u crevima ima pritisak,i voda cirkulise kroz sistem.Ventilator hladnjaka sam ukljucio tako sto sam otkacio konektor od termoprekidaca hladnjaka i kratko ga spojio i on radi,bez problema. Konstatovao sam da problem mora biti do termoprekidaca na hladnjaku,kupio sam novi,orginalni,samim time sam ispustio i antifriz iz hladnjaka, sve to zamenio i dolio dve litre tecnosti...kupio sam neki koncentrovani antifriz i razblazio ga u odnosu 40%-antifriz, 60%-voda, sto na specifikaciji kaze -25c...
Medjutim...
I dalje mi se ne ukljucuje ventilator. ali mi nije prokuvao niti je imao neke intikacije da ce prokuvati,ali sam vizualno zakljucio da je postignuta visoka temperatura jer mi je auto radio dobrih 30 minuta u leru..
Zanima me da li postoji nesto sto sam prevideo? da li s'obzirom na ove niske temperadure nisam dovoljno turirao masinu i zagrejao je dovoljno da se termoprekidac ukljuci?, ili sam mozda pogresio u izboru antifriza? I da li cu imati neki problem sa motorom ako mi ipak prokuva? Na fiatu,posebno mom modelu,ne postoji indikator temperature u kabini tako da ne mogu ocitati temperaturu motora.
Molim za savet.
Proveri osigurac i rele ventilatora, moguce je da ti termoprekidac sada radi (stavio si novi) ali mozda je osigurac ili relej ventilatora pregoreo, pa ne vredi sto ti je dobar termoprekidac. Na nekim FIAT-ima taj osigurac i rele se nalazi u motornom prostoru, a ne u kabini vozila a releji su obicno crvene boje i ima ih dva, jedan je od pumpe za gorivo, a drugi je od ventilatora hladnjaka...
Kod fiata je mnogo gadno kada ti auto prokuva, tad gotovo sigurno riknjava dihtung glave motora, tako da to moras hitno sanirati, ako vec i nije kasno, posto kazes da je vec prokuvao. za utehu, ravnanje glave sa promenom dihtunga je sa rukama je oko 100 eur.
pozz