a ni generalno grejači u rezervoaru ne rešavaju gotovo ništa...
pozdrav svima na forumu.da li neko zna gde mogu da se nabave grejaci dizela u rezervoaru?pre dve godine sam to video na tesla festu u ns,a sad ne mogu da nadjem tu firmu sto ih pravi :tup.
a ni generalno grejači u rezervoaru ne rešavaju gotovo ništa...
Upravo tako. Bitno je da su dobri grejaci dizela koji se nalaze u motoru. Mnogi kupuju neke jeftine Bosch, i svecice i grejace, u radnjama koji su ziva glupost. Iz iskustva mogu da preporucim NGK svecie i grejace.
da, grejači komore su veoma bitna stvar, naročito na niskim temperaturama. međutpim, oni ipak nemaju veze sa tim da li gorivo uopšte može da stigne do brizgača (dizne), što bi trebalo da reše nekakvi grejači u rezervoaru. međutim, džaba grejanje rezervoara, ako su zbog stinjavanja (kristalizacija parafina) dizel goriva neprohodni dovodni vodovi do transportne pumpe.
u čitavoj priči, bar što se tiče vozila koja kotrljaju po našim putevima i kakva viđam svakodnevno u servisu, problem sa startom na iole nižim temperaturama je posledica stanja/neodržavanja motora. najčešći problem je nedovoljna kompresija i prodor velike količine ulja u komoru. to na žalost, ne rešavaju nikakvi grejači, iako razne vrste grejanja mogu donekle da pomognu. grejači ne rešavaju nedostatak para za generalku
Zimi treba korsitili lakotecljiva ulja. Tako se dodatno olaksava hladan start motora.
... i dodatno puni uljem komoru za sagorevanje istrošenog dizel motora...
Ne govorim o dotrajalim motorima. Za motore koji su pred kraj radnog veka, nikako ne treba koristii ta ulja. Tu idu gusca ulja 15w-40, ili eventualno polusinteticka 10w-40.
e, tu već idu ulja koja su preporučena, ostatak igranja sa viskozitetom i drugim stvarima vraća čitavu ovu priču na prvu poruku u nizu...
još kad bio kod nas moglo da se kupi dobrih grejača bilo bi dobro pogotovo u provinciji ima da biraš između iskrinih i nekih ko zna gde pravljenih
Kao sto rekoh u nekom postu. Imas veoma kvalitetne i original NGK proizvode sa deklaracijom. Ja sam kupio set svecica V-line, a znam i dosta ljudi koji su kupovli njihove grejace. Svi su prezadovoljni. Od sada samo NGK.
jes ako ima da se kupi
a o naručivanju preko neta kod nas da ne pričam
Kod mene u Paracinu ima u dve-tri radnje da se kupe njihovi proizvodi, a Paracin je relativno mali grad. Odnosno, svaka radnja koja ima saradnju sa Mass Company-jem ima NGK proizvode.
kod nas i dan danas većina šopova vuče sve sa NS buvljaka
tako da kvalitet da ne govorim ako hoću nešto zglavno odem kod komšije on rasatura ona uvozna vozila i tamo ima delova orginalnih
a za radnje da ne govorim
Toga svuda ima. Mnogi nabavljaju delove na Bubanj Potoku i ostalim auto pijacama, i psoel prodaju po radnjama. Ja zato kupujem proverena ulja, svecice, kablove... koji su i skuplji, ali sam siguran da su original.
hvala na brzom reagovanju,ali nije to problem.rec je o kamionu sa odlicnim motorom,ali d2 je takav kakav je.meni je problem sto su na kamionu sve cevi za dovod goriva metalne,izlozene,pa kad na minus 10 dune vetar sa pogresne strane,eto belaja.sa jutarnjim paljenjem nemam problema
cuo sam da su neki te stvari resavali sa sijalicom 5w potopljenom u rezervoar,ali mi je to nekako nesigurno.
To je jako nesigurno. Jedna varnica je dovoljna da sve ode u...
postoje i aditivi koji se dodaju u naftu pogotovo zimi
ja dodajem kastrol kod mene i nisam imao problema na -26c pre neku godinu
što se cevovoda tiče, jedino pomažu aditivi. grejanje u rezervoaru ne pomaže za prvo paljenje. jedini slučaj kada ima neke pomoći od grejanja u rezervoaru je kod nekih starijih kamiona koji nemaju povrat goriva od motora ka rezervoaru. upravo taj deo sa vodovima je ono što je najteže efikasno rešiti. sorry, u ranijem pisaniju sam pretpostavio da je reč o putničkom vozilu, kamiondžije su ovde ipak malo ređe.
sipam ja aditive i dok nema vetra ok je i na minus 20.ponavljam,nemam problema sa jutarnjim paljenjem nego sa smrzavanjem u toku voznje.taj grejac sto sam ga gledao se potapa u rezervoar i dovoljno je da ugreje naftu na 5-6 stepeni da bi se izbeglo zgrusnjavanje i smrzavanje.
ne mora čak ni da ode u + da bi se rešilo stinjavanje... definitivno treba grejati vodove ili gorivo u rezervoaru na ustima usisne cevi, rešenja postoje, a izgledaju kao da voziš isključivo po sibiru... nisam video te grejače koje pominješ, ono za šta znam su derivati rešenja kakva se recimo javljaju na vojnim vozilima... da ne kažem tenkovima i sličnim trotinetima...
Pokusaj da pronadjes grejace koji se inace ugradjuju u rezervoare.Zavisi koliko si spreman da se potrosis tj. treba da se preracunas.VOLVO FH 12 ili16 otprilike 98-mo ili 9-to imaju grejace u rezervoaru posto koriste obican dizel.Imaju ih i drugi ali za ove znam posto sam ih vozio,kasniji modeli ih nemaju posto koriste evrodizel.Inace znam kakva je muka posto sam godinama vozio malog MB 1317 i bas se patio sa tim.Stariji soferi su sipali benzin u naftu ali to bas i nije neko resenje posto je D2 danasnji i bez toga dosta suv.Ja sam kasnije taj problem resavao sa petrolejom i to bas dosta uspesno.To me je posavetovao tehnolog koji je radio kod nas u firmi inace bas iz te branse.E sada treba videti sta je isplativije grejaci ili petrolej.Ima i ta fora sa sijalicom ali ja je nisam probao ali sam slusao od starijih da ''pije vodu'' ali samo za rezervoar dok je za instalaciju ipak petrolej bolji. :bye2
ljudi,sto se tice iskrinih grejaca oni su sasvim OK,imam iskustva sa njima,golfovi 1,2,3 kadeti mercedesi,na njima sam ih menjao
sipam ja aditive i dok nema vetra ok je i na minus 20.ponavljam,nemam problema sa jutarnjim paljenjem nego sa smrzavanjem u toku voznje.taj grejac sto sam ga gledao se potapa u rezervoar i dovoljno je da ugreje naftu na 5-6 stepeni da bi se izbeglo zgrusnjavanje i smrzavanje.
Da, problem je sto kamion dok je u pokretu i krece se recimo brzinom od 70km/h a spoljna temp. je -5 a to znaci da opstrujavanjem vazduha po donjem delu rezervoara je temp. min -10...-12, a u tom slucaju nepomaze aditiv.Ukoliko nepronadjes adekvatan grejac za rezervoar mozes jednostavno delimicno spolja izolovati taj isti rezervoar sa tanjim stiroporom ili staklenom vunom obavijeno najlonom.Preventivno je bolje imati skoro pun rezervoar u zimskim uslovima upravo zbog smanjene mogucnosti stisnjavanja.Vrlo bitna stvar je grejati vozilo u mestu 15-ak minuta kako bi
podgrejana- topla nafta u povratnom vodu razgradila parafin , tj. smlacila temp. goriva u rezervoaru.
Sto se zamrzavanja goriva tice mnogo je veci problem u dovodu goriva nego u samom rezervoaru,ovo tvrdim iz iskustva.Kad god mi je zamrzavala nafta to je obicno bilo posle nekog istovara.Vozili smo robu tj.razvozili koja se dosta brzo istovarala tako da smo se na istovaru jako kratko zadrzavali.Parkiram ispred magacina na brzaka ibacim potrebnu robu i gas.E obavezno kad krenem dalje i posle 3-4 km pocne da trokira i kraj.Odvijaj dovod cisti i teraj dalje.Imao sam parce zice usnirano u ciradu,odvijem holender proguram zicu i teraj dalje.E sad zamrzava posle kratkog stajanja posto se protok goriva smanji na leru parafin se lepi na zidove instalacije i jos vise smanjuje protok.
Sto se zamrzavanja goriva tice mnogo je veci problem u dovodu goriva nego u samom rezervoaru,ovo tvrdim iz iskustva.Kad god mi je zamrzavala nafta to je obicno bilo posle nekog istovara.Vozili smo robu tj.razvozili koja se dosta brzo istovarala tako da smo se na istovaru jako kratko zadrzavali.Parkiram ispred magacina na brzaka ibacim potrebnu robu i gas.E obavezno kad krenem dalje i posle 3-4 km pocne da trokira i kraj.Odvijaj dovod cisti i teraj dalje.Imao sam parce zice usnirano u ciradu,odvijem holender proguram zicu i teraj dalje.E sad zamrzava posle kratkog stajanja posto se protok goriva smanji na leru parafin se lepi na zidove instalacije i jos vise smanjuje protok.
S obzirom na gustinu parafina u zimskim uslovima i temp. u samom rezervoaru nije cudo da se i u dovodnom crevu nataloži, i zapuši dovod.
Tvrdim, da ukoliko se poveca temp.u rezervoaru neće se desavati stišnjavanje nafte u dolaznom vodu....
Svakako da pomazu grejaci u rezervoaru,ja sam samo naveo moj problem i iskustvo.Inace kod kamiona koji su se radili za skandinavske zemlje grejaci su ugradjivani u rezervoare i u filtere sve dok se nije pojavio evrodizel.Eto je prava stvar samo sto koliko ja znam dosta struje vuku.
postoji varijanta da se napravi paralelan dovod goriva od rezervoara sve do filtera nafte i to teflonskim crevom koje se moze dodatno izolovati buzirom i tad def. komplet izolovati sve vodove do motora.Po standardu
poprecni presek cevi za dovod je izmedju 7-8 mm, sto nebi remetilo da se ta nova postavi od 10 mm.Na novijim vozilima u startu se popstavlja plastichna ili teflonska cev za razliku od starijih resenja gde je bila celicna....
Problem ce biti resen ako ugradis grejac nafte koji greje gorivo u filteru,a ima resnja grejaca koji su protocni i postavljaju se ispred filtera ja imam jedan takav.
i jos nesto moze se izvuci i napraviti grejac od cevi u vidu spirale koji se obmota oko filtera za gorivo i kroz koji potice voda iz sistema za hladjenje odnosno grejanje i samo se poveze.
Links:
[1] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347379
[2] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/zvukoljub
[3] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347380
[4] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/foreigner
[5] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347381
[6] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/milanovic986
[7] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347382
[8] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347383
[9] http://www.podsvojostreho.net/adserver/www/delivery/ck.php?n=a9b20567&cb=12354551126612312
[10] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347384
[11] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347385
[12] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347386
[13] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347387
[14] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/peradetlic
[15] http://peradetlic.hupont.hu/
[16] http://kreativnost.4umer.com/
[17] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347388
[18] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347389
[19] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347390
[20] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347391
[21] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347392
[22] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347393
[23] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/92363
[24] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347394
[25] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347395
[26] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347396
[27] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347397
[28] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347398
[29] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347399
[30] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347400
[31] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/mirkockone
[32] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347401
[33] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/sasco011
[34] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347402
[35] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/montoya
[36] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347403
[37] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347404
[38] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347405
[39] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347406
[40] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347407
[41] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/mrakovic
[42] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru#comment-347408
[43] http://www.samsvojmajstor.com/portal/print/forums/uradi-sam/popravka-automobila/grejaci-u-rezervoaru?page=1
[44] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila
Ako je evrodizel ne trebaju nikakvi grejači, jer to gorivo ima aditive u sebi tako da se ne izdvaja parafin, kao u D2, na primer.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..