Davne 1980 godine seo sam u voz, otisao u Trst i kupio kompletan autogas Lovato sa bocom od 60 litara, vratio se i ugradio ga, sam, u Reno 4 prema uputstvu koje sam dobio u kompletu. ( tada nije bilo servisa kao danas). Kupio sam i rucnu pumpu za pretakanje gasa iz boca za domacinstvo u auto, jer je tada samo u Ovci bilo moguce sipati gas u auto. Auto sam koristio 8 godina i presao negde oko 120000 km. I auto i uredjaj za autogas sam odrzavao sam, sem podesavanja ventila. Ovo sve sam napisao da bi bilo jasno svakome da ja nisam majstor za plin vec da sam iskustvo stekao koristeci svoj auto i resavajuci probleme koje sam imao. Veoma je bitno da auto besprekorno radi kada koristi benzin kao pogonsko gorivo. (ventili, paljenje, svecice, filteri itd) A sada o gasu. Isparivac Zavrtanj br 1 sluzi za podesavanje maximuma protoka gasa u karburator. Zavrtanj br 2 (nije postojao na mom isparivacu) najverovatnije sluzi za fiksiranje kolena na koje ide gumeno crevo kroz koje protice voda za zagrevanje isparivaca. Zavrtanj br 3 sluzi za podesavanje ler gasa i zavrtanj br 4 sluzi za ispustanje necistoca i ulja koje se nakupi u isparivacu. Podesavanje sam vrsio kada je motor zagrejan i to prvo ler gas na sledeci nacin: zavrtanj br 3 okrecem na jednu stranu dok motor ne pocne da pdrhtava, zapamtim taj polozaj i sada zavrtanj okrecem u suprotnom smeru , pri tom brojim krugove do ponovnog podrhtavanja motora. Broj izbrojanih krugova podelim sa 2 i za toliko vratim zavrtanj, najpovoljniji polozaj zavrtnja je na sredini izmedju dva podrhtavonja. Zavrtanj br1 sam podesavao na sledeci nacin: da bih imao neki pocetni polozaj zavrtanj sam zavijao dok motor ne pocne da podrhtava. (najmanji moguci protok gasa), sada zavrtanj odvijam i kontrolisem da li se motor gusi na punom gasu. Kada dodjem do polozaja da motor prima pun gas bez gusenja prestajem sa odvijanjem zavrtnja. Sada probati auto u voznji, ako nema dovoljno snage odviti zavrtanj jos malo. Nije lose ceo postupak ponoviti jos jednom. Ako nema pozitivnih rezultata posle ovakvog postupka prekontrolisati tanko gumeno crevo sto spaja isparivac i usisnu granu, a ako je ono ispravno, nijverovatnije je da su tanke membrane izgubile elasticnost i da se moraju zameniti. Moja praksa je bila da auto uvek palim na benzin i prebacim na gas kada motor dostigne bar pola radne temperature. Izvinavam se sto sam ovoliko oduzio, ali mislim da je ovo najkrace, nadam se da ce bar neko imati koristi od ovoga.
kod tebe vise nije to do stelovanja , moras da oteras u servis da ti zamene membrane , prvi znakovi su velika potrosnja