Kompletan polusklop motora odnesi negde na masinsku obradu i problem je resen
Vec mesec dana ne mogu da opravim kadeta. Tesko pali i kada upali umesto da uvalci vazduh u karburator on ga izbacuje u vidu praska kao da "stuca", kada radi na benzin i kada je skinut filter za vazduh vidi se i vatru kako izbacuje, najcesce to se desava cim pretisnem gas, posle kada ga zadrzim nekako i radi bez stucanja, ali cim pustim gas i ponovo ga stisnem situacija se ponavlja, stuca isto i na benzin i na gas, . Od konstatacije raznih majstora da je komutator, ili razvodna kapa, zamenjena i kapa i ruka i komutator, ponovo ista situacija, nije prezubio, kompresija, prvi i cetvrti 10, drugi i treci izmedju 8 i 9, dok radi motor kada se skine prvi ili cetvrti kabl kola se ugase, medjutim kada se skinu i drugi i treci motor i dalje radi, svecice na drugom i trecem zamascene, na izduvnoj grani se vide tragovi ulja, skinuta glava motora, nosio je na ispitavanje, kazu nema potrebe jer nije pukla, nije izmesao motor vodu i ulje, dihtuhg glave motora dobar kada se skinuo, drugi i treci klipovi zamasceni prvi i cetvrti suvi, gumice na ventilima propali, nisu vise gumice nego kamen, i tu propusta ulje, kazu i da se mozda zapusio neki otvor na motoru kroz koji prolazi ulje, ali majstor koji je rastavio motor misli da nije samo to uzrok kvara, i ne sme da sastavi motor. Molim za savet oko konstatacije kvara
Kompletan polusklop motora odnesi negde na masinsku obradu i problem je resen
Nema riseva, sada sam proverio
Tenzor jeste li sigurni da je do toga, najvise me plasi ako to uradim i problem ne bude otklonjen?
pogledaj kakvi su izduvni ventili na 2 i 3 cilindru moguce je da oni ne zatvaraju.
Sve te provere okom i prstom su varijanta proroka i vracanja .
Svaka iole ozbiljnija firma koja se bavi masinskom obradom ima alat i instrumente a i probne stolove gde se svaki polusklop motora moze premeriti i ispitati . Sve ostalo je gubljenje vremena, para a i zivaca
Sada sam se setio, zaboravio sam da napisem, jer su se kola setala kod nekoliko majstora, jedan majstor mi je rekao da je druga svecica bila zamascena i da su 2 i 3 kabli pogresno namesteni, on ih je zamenio. E sada pre toga kola su "stucala", ali posle te zamene ''stucala'' su mnogo ucestalije, i taj mi ''otac'' mehanike mi kaze da je do komutatora ili kape, zamenio sam nije to. Odem kod drugog majstora, i njemu kazem da mi je prethodni majstor zamenio drugi i treci kabli jer su bili kao pogresno rasporedjeni, a i po duzinama kablova nije mi licilo da su sada ispravno rasporedjeni, ponovio sam mu to nekoliko puta, ali mislim da me nije konstatovao, vec je konstatovao da se sada pored druge i treca svecica zamastila i zamenio ih je i posle pet minuta rada ponovo su bile mokre
Glava svakako mora da se sredi, t.j. da se provere vođice ventila, zamene gumice i obrade ležišta. Sve to pod uslovom da nigde nije naprsla, što može da se ustanovi samo na probnom stolu.
Elem, sudći po kompresiji, karike mogu da guraju još neko vreme, ali kad je sve već rasklopljeno najbolje bi bilo da se mikrometrom proveri prečnik i geometrija cilindara, pa da se odluči da li samo staviti nove karike ili razbušiti blok pa staviti hilzne za standard (ako su klipovi OK) ili ići na prvu specijalu.
Kad se sve to sredi, ako je razvodnik paljenja dobar, kablove rasporedi da dobiješ redosled paljenja 1-3-4-2, i sve će biti kako treba.
Glava treba da se odradi kompletno (vodjice, gumice i obrada), lezista ventila i verovatno sami ventili su puni naslaga sagorevanja od ulja koje je curilo preko gumica. To nije kvar od juce nego se vremenom stvar pogorsavala, verovatno trosi i ulja i benzina mnogo vise nego sto bi trebalo. Kad se glava sredi, zadihtovaces ga odozgo i bilo bi dobro da bar karike odradis ako nisi u situaciji da sve radis. Znaci druga solucija ne postoji. Izbacuje ti vazduh kroz karburator napolje jer ventili ne dihtuju i ta izmerena kompresija je da kazem virtuelna, jer se meri prilikom verglanja i vazduh ne moze da tako brzo prodje izmedju ventila i lezista, ali kada palis motor svecica zapali smesu i tu eksploziju ventil i leziste ne zadrzavaju. Zato ti se auto gasi kad skines svecicu sa prvog ili cetvrtog jer prakticno radi na dva cilindra plus na ova druga dva u nekim vecim obrtajima. Ne znam kojim si majstorima nosio glavu ali ovo je skolski primer ne odrzavanog auta gde prvo gumice nisu odradjene kad su se pokazali prvi simptomi, plavi dim na auspuhu, potrosnja ulja.
Ako ventili zatvaraju kako treba, gorivo tj. izduv se ne vraća u karburator, nego ide preko izduvne grane u auspuh.U svakom slučaju ne sagorelo gorivo će uništiti motor jer spira uljni film u cilindrima i vrlo brzo će taj motor biti zreo za generalnu.
kompletna obrada glave ti ne gine... druga stvar je da se izvade klipovi, provere cilindri kao i karike od strane STRUCNOG lica
Samo da vam javim da je danas majstor sklopio glavu i sve radi. Za karike nismo imali vremena da menjamo jer mi je otac boleststan i sada je najbitnije da on ima prevozno sredstvo, i majstor je rekao da bi to bilo najbolje sada uciniti ali tako je ispalo, zamenjene gumice ventila, svi dihtunzi, svecice, zupcasti, klinasti, razvodna kapa. Do cega je bio problem i meni nije jasno, ali mislim da je moguce da se vise sitnica spojilo, zamena kablova, svecice, gumice ventila, to je samo pretpostavka. U svakom slucaju hvala na savetima, to je pomoglo da se brze sastavi glava i da se ne luta mnogo unaokolo oko kvara.
Ako ide, teraj dok ide... , a kad dodju bolja vremena znas sta trebas raditi (ako ga u medjuvremenu ne uvalis nekome). Sto kazes sad ima bitnijih stvari... Pozdrav i sve najbolje
Odlicno sto si sredio problem, imam isti auto i na prolece i moj ide pod noz...
Jos ide, samo malo teze pali, i losija je kompresija ali sacekace lepo vreme.
Sto mi je dosta hitno je da zamenim lezajeve u tockovima posto glasno bruje i ne verujem da ce docekati prolece, mesecno prelazim oko 1500km. Da li zna neko koje su dimenzije lezajeva da ih imam spremne za zamenu kad dopusti vreme? :roll
Odes u opelovu prodavnicu i trazis lezaj za svoj model => nema greske
I da, da te malo utesim, ja sam do skora prelazio mesecno po 10000km 3 godine bez pauze :nes
mesa ti plin i benzin..... zato vidis vatru a mozda ti se zaglavio koji ventil......
iako je problem resen, mozda za neki drugi put.
Uzrok pominjanih simptoma na karburatoru treba traziti i ograniciti se na 2 sklopa-
razvodnik paljenja i sa time vezano, pogresan redosled kablova, svecice, sami VN kablovi ukljucivo i pogresno zupcenje razvodnika odnosno neispravni vakumski regulator
venitli i sa time vezani elementi.
sve ostalo pominjano poput riseva nema uticaja na opisane simtpome.
Uzubi dobro taj auto i pase sve.Usisni ventili ti nisu skroz zatvoreni pri opaljivanju pa vraca plamen kroz usisnu granu i karburator. Pogotovo ako je kadet 12-ica ili 14-ica. Njima se ventili ne sudaraju sa klipovima.Vidi dal nisi pogresio za 180 stepeni kod uzubljivanja. Pozdrav
Imam jedan problem. Zamenjena kapa, ruka i svećice. Auto radio normalno dok mi prijatelj nije štelovao kapu. Otpustio je i malo okrenuo da stiša motor, ugasio sam da dotegne kapu. Posle nisam mogao da upalim. Kada smo najzad upalili motor je radio kao"traktor" lupao...Šta se tu desilo?
Nisi napisao koji je auto u pitanju .... ali ako je tvoj prijatelj samo stelovao "kapu" to jest ugao pretpaljenja onda je poremetio to.
Moguce da ste u medjuvremenu i pomesali kablove ili ako ste vadili ceo razvodnik mozda za neki zubac prezubili razvodnik ... ko bi znao ??
Opel Rekord.
Nismo skidali ruku(pokušali ali nismo uspeli)
jednostavno je pojebao paljenje , krenite sve ponovo dok ne nadjete dobar ugao , postoji mogucnost da je omasio neki zub , ali tesko
meni se desilo to isto ali jedva smo otkrili da je ventil na glavi deformisan
Moze li meni neko pomoci oko moje suze 1.3.s ohc?
pa reci problem prvo o čemu se radi da ne pogađamo
Javljaju mi se neke eksplozije u autu odnosno pod haubom pri vecoj dozi gasa .Pre je bilo samo dok je hladan ,a sada je ucestalo.Auto inace koristi i benzin i tng.A imam i prpblem sa vodom,tj gubi jako puno vode,a sva sam mu creva zamenio kao i hladnjak.Procitao sam sve sto ste pisali pa se bojim da mi je pomesao ulje i vodu.
A da i kablove sam zamenio kao i svecice i kumultator.
Javljaju mi se neke eksplozije u autu odnosno pod haubom pri vecoj dozi gasa .Pre je bilo samo dok je hladan ,a sada je ucestalo.Auto inace koristi i benzin i tng.A imam i prpblem sa vodom,tj gubi jako puno vode,a sva sam mu creva zamenio kao i hladnjak.Procitao sam sve sto ste pisali pa se bojim da mi je pomesao ulje i vodu.
A da i kablove sam zamenio kao i svecice i kumultator.
Moras skinuti glavu i komplet ispitati i remontovati jer da nije onih "eksplozija" i gubljenja vode mozda bi bilo dovoljno samo eventualno ravnanje glave i naravno zamena dihtona.
a jel znate koliko to kosta?
a jel znate koliko to kosta?
Zavisi od toga sta sve treba da se uradi a to ce ti majstor reci posle pregleda. Ako slucajno treba menjati sve ventile sa vodjicama, sicevima i naravno gumicama onda mozda bolje da potrazis neku polovnu a dobru glavu na nekom auto otpadu.
mozes li mi reci kada se radi generalka koliko to otprilike kosta i koliko je to delotvorno?Mislim da li je to isplatljivo? I sta znaci prva ,a sta znaci druga specijala?Malo sam dosadan ,ali prvi mi je auto pa me sve zanima.
Links:
[1] http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files//sites/default/files/05022010358.jpg
[2] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326860
[3] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/zvukoljub
[4] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326861
[5] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/tenzor
[6] https://www.facebook.com/tenzor1/
[7] https://tenzorisanje.wordpress.com/
[8] https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw
[9] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326862
[10] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/lazaar
[11] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326863
[12] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/deyan
[13] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326864
[14] http://www.podsvojostreho.net/adserver/www/delivery/ck.php?n=a9b20567&cb=12354551126612312
[15] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326865
[16] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326866
[17] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/tomi
[18] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326867
[19] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/dfast
[20] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326868
[21] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326869
[22] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/vaskee
[23] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326870
[24] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326871
[25] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326872
[26] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/scrumiera
[27] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326873
[28] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326874
[29] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/majstorii
[30] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326875
[31] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/energija
[32] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-326876
[33] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/88611
[34] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-363730
[35] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/vinetujanos
[36] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-363731
[37] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/carlos
[38] http://www.podsvojostreho.net/adserver/www/images/4dbf1ead7af8027758dbc3fa41f6c916.gif
[39] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-364195
[40] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-364196
[41] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-364219
[42] http://www.samsvojmajstor.com/portal/user/89516
[43] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-364699
[44] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/stanoje011
[45] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-367429
[46] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/dusansilni
[47] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-367431
[48] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/peradetlic
[49] http://peradetlic.hupont.hu/
[50] http://kreativnost.4umer.com/
[51] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-367432
[52] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-367433
[53] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-367436
[54] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-367447
[55] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar#comment-367465
[56] http://www.samsvojmajstor.com/portal/print/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-kadett-13-ne-moze-da-se-nadje-kvar?page=1
[57] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila
Treba proveriti da li ima riseva na stublinama na drugom i trećem, moguće je da su karike pukle.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..