ajd kad smo već kod ulja i mene majstor ubedio da opelovo ulje ne valja mada sam ga koristio prethodnih godina u corsi 17D
ubedime da stavimo wurh-ovo
ili neki predlog kolja ulja su se pokazala kao dobra????
Zdravo,
u pitaju je Vectra A C20NE 2.0i 115ks.
Od skora mi se desava da samo kad je motor zagrejan na leru (recimo semafor posle nekoliko km gradske voznje kroz guzvu), da treperi lampica za pritisak ulja. Kad dodam gas ona se ugasi, u voznji se ne pali. Na prvu loptu sam predpostavio da je senzor pritiska otkazao s obziorm da ima dovoljno ulja, i da kada se otvori cep dok radi motor ulje "bucka" gore i lampica uporno trepce. Iako mislim da znam do cega je ipak me lampica nervira kad se upali.
Prvo pocinje da se pali povremeno (recimo gori pola sec, pa ne gori 2 sec), a ako je duza voznja posle 20 minuta voznje se intervali promene pa gori 3-4sec, a na krace od sekund se ugasi, kad dodam gas odmah se gasi. Iako samo malko pritisnem gas i drzim, ne pali se. Danas sam skocio do aerodroma i nazad (jedno 30km i zanimljivo kad sam posle takve voznje stao na prvi semafor nije treptala, tek j pocela na drugom ili trecem. Ja rezonijem na sledeci nacin, ako je temperatura motora manje vise ista i pri duzoj kontinualnoj voznji i pri kreni stani voznji, jedino sto moze da se promeni temeraturu na duzem putu je senzor, koji je ako se ne varam negde na bloku sa zadnje strane. Nepristupacan je od gore to znam, a gde je tacno to ne znam. Da li je tacno moje rezonovanje, da je najverovatnija solucija u konkretnom slucaju senzor pritiska ili ima razloga da se pribojavam i za uljnu pumpu i opste stanje motora?
pozdrav,
Sale
ajd kad smo već kod ulja i mene majstor ubedio da opelovo ulje ne valja mada sam ga koristio prethodnih godina u corsi 17D
ubedime da stavimo wurh-ovo
ili neki predlog kolja ulja su se pokazala kao dobra????
posto je ulje ono sto je da kazem moj fah reci cu prvo ovo:
tema je preobimna
i opel i vurt nemaju proizvodnju ulja nego su naslovili ime ulja drugog nekog proizvodjaca koga oni nodaberu u datom trenutku..naski receno naruce 20 cisterni ulja odredjenog tipa od proizvodjaca i napakuju ili im cak i oni to urade...naravno pre toga prodju sve analize i ispitivanja u njihovim labaratorijama
e sad koje ulje stavljati u auto:
najvazniji je interval zamene..zbog voznje auta u rezimu podji stani tj gradske voznje
interval zamene max 5000 km ako je uglavnom gradska voznja i ono sto je jos vaznije
obavezna zamena precistaca pri svakoj zameni ulja...cak sam od pojedinih strucnjaka cuo savet da se izvrsi jedna leteca zamena filtera na oko polovine predvidjene kilometraze za zamenu. dakle 5000 km je max. za gradsku voznju i to vazi za kvalitetnija ulja ...sto je kvalitet ulja nizi predvidjena kilometraza se mora smanjivati...
gradacija: pa pravilo glasi sto je niza spoljna temperatura niza pocetna brojka na oznaci pakovanja dakle 5W- , 10W ali i to zavisi od same konstrukcije motora ,stanja i godista...
uopste problem konzumacije ulja na nasem trzistu je jako prisutan zbog pojava falsifikata ali iz godine u godinu sve su redji slucajevi pronalazenja falsifikatora
proizvodjace koje ja preporucujem su od stranih Fuchs,Mobil, Shell, Selenia, Ellf,Motul......ev. lukoil
domaci i prostor ex YU: Nisotec,Fam
Modrica, Ina
mozda sam nekog proizvodjaca izostavio ali ovo je sto svi otprilike znamo
ako ima zainteresovanih za temu nastavicemo dalje
i jos jedna opaska...period zamene ulja u svetu se povecava tako da se predvidja da ce se u skorijoj buducnosti motor isporucivati blindiran tj. bez ikakvog servisa i zamene ulja
dakle vec postoje ulja koja ostaju stabilna i posle predjenih 1 000 000 km...pa ce se agregat menjati kao i svaki rezervi deo ako se pokvari...naravno ako bude nafte do tada
Godiste je '93, presao je koliko mi je poznato oko 270 hiljada, ako mu je neko vracao kilometrazu onda i vise. Kod mene je vec skoro 50 hiljada i sve veme sam ocekivao da ce da crkne svakog trenutka, a sad se nadam da ce da pregura zimu pa da ga prepustim nekom drugom. Fileter je Bosch. Do sad je u njemu bilo Opel 10W40, ali sam letos sipao 15W40 da probam (koriscen je deterdzent), jer dosta ljudi na ovim motorima koristi, pa sam mislio zato sto je gusce da ce manje cureti (vecina semerinaga pusta, a i gumice ventila pitanje kakve su). Sad planiram neko 10W40 ponovo, ali necu Opela, u mom cenovnom rangu ce biti ili Febi ili Swag ili nesto slicno. Za Swag sam cuo da je gusci od ostalih jeftinijih 10W40 ulja, pa ce on verovatno biti moj izbor. Filter ce opet biti Bosch.
Uzecu drugi davac za ulje, pa cemo da probamo redom.
Hvala
postoji fuksovo (fuchs)sa dodatkom molidbendisulfida MoS2 za motore koji su presli veliki broj kilometara
ulje je potpuno crno kao preradjeno ali je inzvaredno ... gradacije je 10W- 40....
ima i drugih proizvodjaca ulja koji imaju takvo ulje....ulje je zakon ...ne treba ti nikakav aditiv
ima odlican uticaj na motor...podmladjuje ga...smiruje povecava kompresiju....ako uspes da nadjes nesto slicno toplo ti preporucujem
Pero,video sam licno svojim ocima ambalatu i nalepnice jednom prilikom kod jednog plasticara u Pazovi.
Navescu ti jedan primer od pre nekih mesec i nesto vise,isto corsa kao tvoja samo sto je benzin,odrzavam je vec dve godine.
Zadnjih par meseci poce da trosi ulje motor presao nekih 100.000 km 1000 ccm tri cilindra motor,na hiljadu km smlati litar ulja.
Gledaj trazi gde curi nema nista,meri kompresiju sve ok,pade mi na pamet da uzmem drugo ulje da se proba.
Uzeh shell hx 7 10w40 polu sintetiku umesto opelovog istog i auto vise ne trosi ulje,mada sam cuo i dosta prica oko tog ulja,zale se ljudi na njega.
Nikakva reklama za shell nego znam od koga uzimam,veleprodaja,prijatelj mi radi sa njima vec neko vreme.
evo osma godina vozim corsu i uvek sipao to opelovo i nisam imao problema menjao svake godine u isto vreme na nekih 8000km
nego pre dve nedelje imao problem prilikom paljenja na četvrtom grejaču otpao vrh grejača i upao u motor
i naravno kod majstora skidanje glave novi grejači pa treba i ulje da se menja u tu počeli da polemišemo o uljima da opelovo ne valja
sad da kod nas nije orginal to je normalno i sasvim obična pojava
Izasao je juce na videlo novi problem, ceje ce resavanje verovatno da resi i gore navedeni problem kao i nekoliko drugih koji su se javljali ali nisu bili mnogo znacajni.
Naime, juce kada sam hteo da upalim auto iznenadilo me je ubrzano blinkanje checka tokom verglanja, pa sam nakon kraceg gnjuranja pod haubom ustanovio, da je neko nekad, a ja predpostavljam plinadzija kad je radio zamenu filtera plina proletos pritisnuo stablo koje vodi iz motornog prostora ka racunaru i u tom postupku otkinuo jednu od zabica stabla. Rezultat je kad sam se vratio s mora bio greska vezana za protokomer i greska vezana za potenciometar klapne. Tad se nisam previse opterecivao kad sam to saznao, ali se sve to malo ubrzalo kad sam jucce ujutru izgubio signal sa senzora radilice. Inace ovo vezujem sa prthodno opisanom padom obrtaja sa 800 koje je Sasco gore pominjao ja sam imao oko 600, s tim da obrtomer odskora prikazuje oko 300 obrtaja manje od prave vrednosti, pa sam se odvikao od gledanja u obrtomer. Nadam se da nece paliti lampicu za ulje kad ponovo bude na 800 obr
Sad mi je ostalo jos da se radujem sto mi se problem desio na kucnom parkingu, a ne u grckoj ili nekoj drugoj vuko***ini u kojima se auto nalazio tokom leta i jeseni.
Pitanje jedno imam ako neko moze da pomogne,na koji nacin je najpogodnije popraviti prekid na instalaciji senzora radilice? U pitanju je upletena parica u zasebnom shildu i zasebnom buziru unutar snopa, pa se plasim da ako upotrebim prave provodnike za popravku i zbudzim shild okolo da cu previse narusiti integritet i onako neznog signala. Znam da je kod CAN komunikacije sa popravkom slican problem, pa me zanima kako se to obicno resava ili ne treba da se opterecujem sa pravcem i nedostatkom mrezice u duzini od nekoliko cm?
Pitanje jedno imam ako neko moze da pomogne,na koji nacin je najpogodnije popraviti prekid na instalaciji senzora radilice? U pitanju je upletena parica u zasebnom shildu i zasebnom buziru unutar snopa, pa se plasim da ako upotrebim prave provodnike za popravku i zbudzim shild okolo da cu previse narusiti integritet i onako neznog signala. Znam da je kod CAN komunikacije sa popravkom slican problem, pa me zanima kako se to obicno resava ili ne treba da se opterecujem sa pravcem i nedostatkom mrezice u duzini od nekoliko cm?
Sale taj kabal od senzora je vrlo slican antenskom-koaksijalnom kablu,lepo preseci i blankiraj srednji zaletuj i lepo izoluj,a mrezicu isto zaletuj i izoluj i to ce da radi,pre pet dana sam na corsi to radio.
Ok, uradjeno je premoscavanje instalacije, ali se ispostavilo da nije problem bio do toga ili da nije bio samo do toga. Crkao je onaj dupli relej za pumpu, a preko njega ako sam dobro shvatio racunar dobija neko napajanje. Kada smo njega zamenili auto je upalio. Ali, u procesu testiranja smo uspeli da pokvarimo plin, ja predpostavljam da je pogresno vezan relej sto gasi brizaljke, jer je oko njega testiralo (on je postavljen tu dole pored racunara kod suvozacevih nogu gde je i relej od pumpe).
Nazalost sam celo to cose sklopio, pa treba sad ponovo da ga rasklopim da vidim kako je povezan taj relej i da vidim da li mogu da predpostavim kako treba da bude vezan. Ima jedna zica sa table sa osiguracima koja ide tamo, nagadjam da je sa "prekidaca" plina, ide jedna masa sa obliznjeg srafa i ako se ne varam ona druga dva su prekinut jedan od izlaza ovog duplog releja. Moje je pitanje sta gde ide na tom releju? Ja predpostavljam da je 30 sa plina, 86 masa, 85 i 87 ovaj vod sto se prekida, ali ne znam kako je trenutno postavljeno, moram prvo da ga rasturim, pa cu da dodam.
poz
Hvlala Sasco011, za dosadasnje savete, bili su korisni
Links:
[1] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366575
[2] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/sasco011
[3] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366578
[4] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/peradetlic
[5] http://peradetlic.hupont.hu/
[6] http://kreativnost.4umer.com/
[7] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366587
[8] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/agrooil
[9] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366654
[10] http://www.samsvojmajstor.com/portal/users/saleb
[11] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366656
[12] http://www.podsvojostreho.net/adserver/www/delivery/ck.php?n=a9b20567&cb=12354551126612312
[13] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366666
[14] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366667
[15] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366902
[16] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-366933
[17] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila/opel-vectra-lampica-za-pritisak-ulja-trepce#comment-367038
[18] http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/popravka-automobila
Pozdrav imenjace,takva manifestacija ukazuje na uljnu pumpu mada ne mora da znaci.
Nisi naveo predjenu kilometrazu motora ni godiste,trebalo bi proveriti pritisak ulja,izmeriti ga manometrom,mozda je i filter zaprljan a i ko zna kakvog je kvaliteta on a i ulje koje si sipao.
Probaj zameni ulje i uljni filter,nemoj uzimati opelovo ulje jer se lose pokazalo,nebi bilo lose zameniti i sam davac pritiska ulja.
Pritisak ulja bi trebao da bude 1.5 bara na 800 obrtaja motora,tj na leru.
Uradi to sto sam ti naveo pa ako imas jos nesto pitaj.
Slusaj mene i radi kako znas
0642249546