...ne da si naceo temo nego si prakticno sve objasnio.
Sve je kompromis izmedju trajnosti i zeljenih performansi. Jos kad se tu doda trenutno stanje motora kao promenljiva, onda se ide na odstupanje od fabricnih normi. Jos jedna stavka i stelovanje samih brizgaljki odnosno na kolikom pritisku ce da otvaraju, kada se radi o klasicnom dizelu.
Zato iskusan majstor zlata vredi, nije dovoljan samo manual.
za linijske pumpe ne znam pouzdan nacin posto sam se do sada sretao sa dosta razlicitih nacina podesavanja, zavisno od proizvodjaca i same pumpe,
rotacione za putnicki program su maltene po slicnom kalupu radjene, a kod vecine je proizvodjac BOSCH, pa je to koliko toliko standardizovano.
naime sve se najfinije podesavaju komparaterom, ili ti mjernim uredjajem koji se lako moze napraviti od komparatera za strugove, i sl uredjaje. u pitanju je obican ako da kazem satic koji mjeri koliko je linearno rastojanje presao klip koji sluzi za mjerenje.
e sad samo podesavanje je stvar onoga o cemu se ne slazu mnogi,a to je da li podesavati na fabrickizadate vrijednosti, tj nulirati pumpu, ili ici u predpaljenje zavisno od karakteristika motora, istrosenosti dijelova i sl.
to u mnogome zavisi od pritiska koji sama pumpa obezbjedjuje, jer sto je manji, duze ce vremena trebati da se odredjena kolicina goriva rasprsi u pretkomori i izmijesa sa vazduhom pa samim tim treba vise ici na predpaljenje. nulovanje pumpe, tj trenutak kad je klip u GMT sa nulovanjem pumpe, kad je njen mjerni klip u krajnjem polozaju vjerovatno daje dobre karakteristike kod novih motora, mada se kod mene u praksi pokazalo da je predpaljenje od nekih -7 stotih neki hajde da kazem idealan polozaj.
zama pumpa se podesava rotiranjem oko svoje ose u jednu li drugu stranu zavisno od same izvedbe i polozaja zavisi i pravac okretanja pumpe da bi se dobio zelejni efekat.
polozajem u predpaljenju se dobija zivlji motor, sa malo boljim odzivom na gas, ali se i povecava nivo buke motora i sto se vise ide u predpaljenje buka postaje sve veca, ali se samo paljenje lakse, naravno ukoliko se ne pretjera.
iance kod vecine dizel motora sa tzv sauhom, tj polugom za hladan start, stvar je u tome da se potezanjem rucice ugao paljenja pomijera za oko 2,5 stepeni u predpaljenje, i zato motor drci kad se upali, i ta rucica se po pravilu vraca u osnovni polozaj posle 1-2 min rada motora..
kasnjenjem paljenja dobijamo motor koji se jako lijepo cuje, mekano radi, i prosto sapuce, ali je trom, vise cadi, i slabije vuce...
e sad o tom finom podesavanju ne znam sta da napisem, to zavisi od mnog faktora, i jediini po meni pouzdan nacin je pratiti parametre komparaterom, ali po licnom osjecaju naci ono sto nam ai motoru najvise odgovara, i tu karakteristiku koristiti za dalja podesavanaja kao osnovnu
toliko od mene, nadam se da sam bar naceo temu...