pojacano pistanje + slabije vuce=najverovatniji uzrok pustanje vazduha pod
pritiskom na relaciji kompresor (ono sto zovemo u zargonu turbina je u stvari
turbo kompresor: centripetalna turbina koju pogone izduvni gasovi na istom
vratilu sa centrifugalnim kompresorom koji ona obezbedjuje extra vazduh za
sagorevanje) - intercooler - usisna grana. podigni haubu, zamoli nekoga da
lagano podize i spusta broj obrtaja motora (nema potrebe vise od 3000 - 3500
o/min) i potrazi izvor zvuka. posto svaki turbokompresor na semeringu vratila na
strani kompresora pusta neke kolicine ulja, ususni sistem je uvek masan i na
mestu pustanja vazduha se pojavljuju i masne fleke, tako da i ovo posluzi kao
dobra indikacija mesta pustanja. zvuk je pojacan kada 'dodas' gas zato sto
turbina kod vecine motora pocinje da jako ubrzava negde u rasponu od 1800 - 2500
o/min motora, zavisno od toga kako je dimenzionisano sve, obicno se gadja da se
izvuce maksimalni obrtni moment od motora cim motor pocne da pravi dovoljan
pritisak/protok sa izduvnim gasovima.
mehanicka ostecenja turbokompresora, zapravo najcesce lezajeva daju drugaciji
zvuk koji je narocito prepoznatljiv ako se skine crevo od filtera vazduha do
usisa kompresora: podignes broj obrtaja, drzis par sekundi, a zatim naglo
oduzmes gas i cuces zvuk slican mlevenju. naravno, pod uslovom da rotor nije
blokiran.
sve ovo po tvom opisu nije slucaj kod tebe: pistanje
znaci da se turbokompresor vrti jako brzo (tako i treba) a pojacan zvuk znaci da
uvo nekako dolazi u kontakt sa vazduhom koji taj zvuk nosi, sto ranije nije bio
slucaj. to opet vraca temu na pustanje vazduha pod pritiskom.
kod trazenja mesta pustanja obrati posebnu paznju na stegnutost selni i mesta
gde se eventualno nalaze prikljucci tanjih creva za recimo senzor pritiska,
pneumatske aktuatore... nisi nista rekao o tome kje je vozilo i koji motor,
dobio bi tacnije uputstvo gde tacno i sta tacno treba da pregledas.
sto se reparacije tice 250evra je pocetna cena, a konkretna zavisi od toga sta
je sve potrebno uraditi na tvojoj turbini... najcesci iznosi su izmedju 300 i
450
turbina se vise cuje zimi nego leti, vise se cuje kada je motor hladan.
problemi koji mogu da nastanu kod turbine su da se semerinzi ili dihtunzi oko osovine turbina potrose i onda turbina.osovina turbine ima lufta i time vise "sisti"
U svakom slucaju ona i nova sisti, ali je pitanje koliko.
najgore sto moze da se dogori je da pocne da pusta ulje na turbini i tada ce trositi ulje koje ce svakako izlaziti na auspuh
retki su slucajevi da se turbina fizicki raspadne
sto se tice servisa znam da je servis u Uzicu jeddan od boljih za remont turbina u SBR, ali ne mogu nista da tvrdim, samo prenosim iskustva drugih.
remont u zavisnosti od turbine je oko 250 evra.
nova turbina, nemam poima koliko moze da bude.
http://www.youtube.com/watch?v=Xp-EVOPBhIo [3]