Diferencijalni termostat ima i hisrerezu pa isključi/ugasi gorionik/kotao na recimo 65 stepeni izmerenih na sredini akumulatora, a uključi/upali na 40, što odgovara temperaturi od 75/45 na vrhu/dnu. To toplote što je preostalo u gornjoj zoni namiruje sistem dok se kotao ne zagreje i ne počne da isporučuje vruću vodu. Ništa ne ostaje neiskorišćeno. Tako je kod mene.
Grejanje na pelet
Uredjaj sam dobio na poklon od firme (inace za cenu njegovog kostanja pre bih uzeo trokraki ventil sa automatikom nego njega, ali i on ce doci na red
). Pocetkom decembra idem u centralu firme pa cu otuda doneti jos jednu sondu i dodatne module. Ovo je inace osnovni model i jedan je od mnogobrojnih koje su koristili za testiranje novog software-a. Posto sam ga danas namontirao on je trenutno na dnu bafera samo radi testa inace cu za vikend da ga prebacim na sredinu mozda cak i malo vise. Imam ceo vikend za igranje i testiranje
.
E sad jedno mozda glupo pitanje a vezano za potrosnju. Predhodnih dana sam uspeo da uz pomoc Vasih sugestija dovedem da bafer u donjoj zoni bude na temm izmedju 70-72c a u gornjoj konstantno na 78 (uz rad podnog i radijatorskog grejanja). Uz rad kotlna sa minimum snage (sto ce biti potrosnja cc 1.6KG na sat. Zeljena temp na obe etaze bi se postizala u vremenskom intervalu od 30min za radijatorsko do 120min za podno. Fakticki je kotao za to vreme odokativno potrosio nekih 3.2-4kg. Kako je grejanje radilo od 06-00-08:00 temp na obe etaze ne bi padala takoreci ceo dan za podno. Dok bi se za radijatorsko koje je na gornjoj etazi ukljucilo negde ok 16:00 jer bi temp pala ispod zadate. Do 18:00 bih ja sam imao 1 ukljucivanje podnog i 2 za radijatoe i za tih 12 sati moja je procena da je otislo 5-6kg peleta ukupno. Jer za to vreme imam i nekih 3x10min rada kotla kada samo dogreva buffer kad je u standby-u.
Posto sam danas morao da ugasim kotao i da ohladim sistem na nekih cc 40C buffer i kotao da bi ugradio uredjaj. Nakon paljenja mu je trebalo dobrih 1.30min da napuni bufer i to u rasponu rada od P5 do P3 a nakon tih 1.30 narednih 30min je radio u P2 i P1. Uz to termostat za radijatorsko i podno je bio iskljucen da bi se brze napunio buffer. Procena je da je za to vreme potrosio dobrih 10kg.
I konacno dodjoh do pitanja Da li je bolje za ceo sistem da radi pri najmanjoj snazi a ujedno i manja potrosnja ili da radi sa duzim intervalima ukljucenja a u mom slucaju ne verujem da bi se ukkljucuvao vise od 1x. dnevno (ali cu posle vikenda i to testirati)
Po ko zna koji put jos jednom hvala
@Goran Tosic
Mogu da pitam kolege da li je moguce prikljucenje lambda sonde, sigurno znam da mogu 2 sonde jer je meni to bilo bitno. Al cu pricati sa kolegama pa cu Vas obavestiti.
Posao akumulatora toplote je da sačuva trenutni višak proizvedene energije, odnosno da nadomesti trenutni manjak. Nema smisla držati akumulator 'ful punim', a da vatra i dalje gori. Kad se akumulator napuni, vatra se gasi a odgovornost za grejanje preuzima akumulator, a kad se on isprazni, naravno ne sasvim, vatra se pali i akumulator se puni. Takođe, nema neke veće potrebe puniti akumulator do 'fula'.
Hvala na odgovoru, za vikend cu sprovesti i to testiranje pa cu javiti rezultate (potrosenje) ako se u mendjuvremenu ne razvedem jer zadnjih 20 dana ja od 18:00-03-04:00 provodim u kotlarnici .
Hvala jos jednom
Rike75--
Može i lambda samo koliko i ona košta i koliko traje.
Da sada uspostavljam sistem uzeo bih AT i neki jeftin polovni gorionik a verovatno bi bio SSM bez elektronike (recimo doziranje fiksno a ventilator na potenciometar ručno)naštelujem jednu snagu i regulacija On-Off.To bi moglo vrlo jeftino da se odradi.E sad ova cena peleta skače osetili ovi trgovci navalicu.
Pozdrav svim forumašima.
I ja sam se od skoro priključio društvu peletara. Dosta toga sam čitao na ovom i nekim drugim forumima ali još jako puno toga me interesuje i hteo bih da naučim.
Do sada sam koristio kotao na čvrsto gorivo i grejao sam 120m2 solidno izolovane kuće u jednoj etaži (stiropor 5cm, na plafonu stiropor 1cm, na tavanu mineralna vuna 10cm, sva stolarija PVC) i za to sam trošio po sezoni oko 5t uglja (kombinovano sušeni + banovići). Došlo vreme za zamenu kotla pa sam rešio da se progospodim i da pređem na pelet. Izbor je pao na Radijator TKAN1 od 35KW (8.1-34.9KW). U planu je proširenje grejnog prostora na 150-160m2. Znam, kotao je predimenzionisan za tu kvadraturu ali to je sad neka druga priča. Rodilo se valja ga ljuljati. Elem, kako bih umanjio efekat predimenzionisanosti kotla a i zbog nekih drugih razloga uzeo sam i akumulator toplote CAS1001. Sve je povezano i pušteno u rad pre par dana. U kotlovskom i u radijatorskom krugu se nalaze termostatski trokraki ventili ESBE VTA322. Pumpom radijatorskog kruga upravlja sobni termostat QRF7 a termoregulator pali kotao kada temperatura vode u akumulatoru padne ispod zadate. U AT sam ugradio i električne grejače 2x6KW za dogrevanje u nižoj tarifi, pogotovo u prelaznom periodu. Dimnjak je od cevi fi160, visine 8.5m. Grejanje je radijatorsko a sistem otvoren.
Serviser je bio, pustio kotao u rad ali se nije bavio podešavanjem parametara (puštanje je besplatno pa baš i nisam mogao da cimam čoveka previše mada čisto sumnjam i da hoće oni time da se bave). Moja neka prva zapažanja za sada su da je potrošnja prevelika i da se voda u AT sporo zagreva (zbog još uvek relativno visokih spoljnih temperatura koristio sam kotao svega 2 dana a posle toga sam dogrevao sa klimama jer mi se to za sada više isplati). Na početku rada kotla temperatura vode u AT je bila 20°C i za zagrevanje do 80°C trebalo je nekih 5+ sati (teško je odrediti tačno vreme rada kotla jer se u tom periodu kotao više puta gasio na kratko nakon postizanja zadate temperature kotla a zatim nastavljao sa radom kada bi temperatura u kotlu opala). Kada počnem sa redovnim korišćenjem kotla ne bi trebalo da imam tu situaciju tj. ne bi trebalo da mi temperatura u AT padne do 20°C već ću ranije uključivati kotao ali svakako to mi je nekako puno vremena za zagrevanje 1000l vode na 80°C sa 35KW jer je kotao sve vreme radio (kada je radio) u punom režimu. Računica kaže da bi se ta količina vode sa tom snagom trebala ugrejati sa 20 na 80°C za 2 sata (a ne 5 i više). Logično, kako je kotao radio toliko potrošeno je negde oko 30Kg peleta. Ne bi to bilo problem kada bi se ja sa tom količinom tople vode mogao grejati ceo dan ali niti sam nešto posebno grejao niti sam baš mogao da izguram ceo dan. Pri tom je spoljna temperatura bila u najtoplijem delu dana i do 15°C. Šta će biti kada zagudi i kada bude -15°C!? Molim sve forumaše koji imaju znanja i entuzijazma da mi pomognu šta bih eventualno mogao da uradim kako bih povećao efikasnost mog kotla i kako bih doveo potrošnju na neku prihvatljivu meru za moju kvadraturu.
Ovo su moji parametri kotla koji su trenutno podešeni pa bih voleo da čujem kako vam ovo izgleda i šta bi eventualno trebalo izmeniti:
Vreme doziranja transportera u radnom režimu: 2.5
Jačina ventilatora u radnom režimu: 27
Temperatura na kojoj se uključuje pumpa: 50°C
Zadata temperatura vode u kotlu: 85°C
Način potpale ručno/automatski: automatski
KOD Naziv Opis Vrednost
CL00 Snaga paljenja Faza 1 – prethodno punjenje Radno vreme puža1 tokom paljenja – faza 1 1s
CL01 Snaga paljenja Faza 2 Radno vreme puža1 tokom paljenja – faza 1 0s
CL04 Snaga stabilizacije Radno vreme puža1 tokom stabilizacije 10s
CL07 Snaga modulacije Radno vreme puža1 tokom modulacije 1.5s
CL09 Snaga za pripravu Radno vreme puža1 u fazi priprave za održavanje 12s
CP00 Snaga paljenja Faza1 – prethodno punjenje Vreme pauze puža 1 tokom paljenja – Faza1 0s
CP01 Snaga paljenja Faza2 Vreme pauze puža 1 tokom paljenja – Faza2 1s
CP04 Snaga za stabilizaciju Vreme pauze puža 1 tokom stabilizacije 10s
CP05 Normalna snaga Vreme pauze puža 1 tokom normalnog stanja 5s
CP07 Snaga modulacije Vreme pauze puža 1 tokom modulacije 5s
CP09 Snaga za pripravu Vreme pauze puža 1 tokom priprave 10s
Uc00 Snaga paljenja Faza1 – prethodno punjenje Brzina ventilatora1 tokom paljenja – Faza1 50%
Uc01 Snaga paljenja Faza2 Brzina ventilatora1 tokom paljenja – Faza2 50%
Uc04 Snaga za stabilizaciju Brzina ventilatora1 tokom stabilizacije 35%
Uc07 Snaga za modulaciju Brzina ventilatora1 tokom modulacije 25%
Uc09 Snaga za pripravu Brzina ventilatora1 tokom priprave za održavanje 30%
Uc10 Snaga za gašenje Brzina ventilatora1 tokom gašenja 40%
Uc20 Minimalna brzina ventilatora1 Min brzina ventilatora1 koja može da se podesi 10%
UA00 Snaga paljenja Faza1 – prethodno punjenje Brzina ventilatora2 tokom paljenja – Faza1 70%
UA01 Snaga paljenja Faza2 Brzina ventilatora2 tokom paljenja – Faza2 70%
UA04 Snaga za stabilizaciju Brzina ventilatora2 tokom stabilizacije 60%
UA05 Normalna snaga Brzina ventilatora2 tokom faze rada 20%
UA07 Snaga za modulaciju Brzina ventilatora2 tokom modulacije 20%
UA09 Snaga za pripravu Brzina ventilatora2 tokom priprave za održavanje 25%
UA10 Snaga za gašenje Brzina ventilatora1 tokom gašenja 25%
UA20 Minimalna brzina ventilatora2 Min brzina ventilatora2 koja može da se podesi 10%
F16 TEMP-DIM-ISKLJUČENO Termostat izduva za objavu da je sistem isključen 50°C
F18 TEMP-DIM-UKLJUČENO Termostat izduva za objavu da je sistem uključen 50°C
F21 TEMP-DIM-BRZO Termostat izduva za zaobilaženje stanja paljenja 80°C
F22 TEMP-DIM-MOD Termostat izduva za početak modulacije 270°C
F24 TEMP-DIM-PRIP Termostat izduva za odlazak u stanje priprave 290°C
A04 SIGURNOST-KOTAO-TEMP Termostat kotla za odlazak u sigurnosno stanje 86°C
A05 Delta modulacije Stepeni pre TEMP KOTLA za početak modulacije 0°C
A06 SIGURNOSNA TEMPERATURA Termostat kotla za aktiviranje izlaza za sigurnost 90°C
A12 Min. temperatura kotla Min temp kotla koja može da se podesi 50°C
A13 Max. temperatura kotla Max temp kotla koja može da se podesi 85°C
IA01 Histereza temp. pumpe Histereza temp. pumpe 2°C
IA06 Histereza temp. kotla Histereza temp. kotla 4°C
t00 Vreme predgrevanja Vreme faze predgrevanja 40s
t01 Vreme paljenja – Faza1 Vreme paljenja faza1 40s
t02 Vreme paljenja – Faza2 Vreme paljenja faza2 15s
t03 Vreme stabilizacije Vreme stabilizacije 1min
t04 Aut. vreme Vreme pauze za pripravu 30min
t05 Vreme održavanja Vreme priprave za održavanje 30s
t06 Vreme predgašenja Vreme čekanja pre automatskog gašenja 3min
t08 Vreme provere Vreme provere (početno čišćenje) 30s
t09 Vreme završnog čišćenja Vreme završnog čišćenja 40s
P02 Pokušaji paljenja Pokušaji paljenja 2
P03 Funkcija sata Izbor ulazne funkcije sata 1
P04 Funkcija sobnog term. Izbor ulazne funkcije sobog term. 0
P08 Omogućeno gašenje Faza mogućeg gašenja 1
P31 Omogućen ventilator2 Omogućen ventilator2 1
Na osnovu vaših iskustava šta mislite da li je bolje da kotao radi punom snagom dok ne ugreje AT i da se nakon toga ugasi dok ponovo ne dobije zahtev za uključenjem ili je bolje da mu se ograniči snaga ali da ona bude tolika da može da zadovolji potrebe grejanja i da postpeno dogreva vodu u AT? Da li je režim 80/40 (misli se na temperaturu vode u AT za isklj/uklj kotla) odgovarajaći ili bi ova razlika treabla da bude manja?
Na nekoliko mesta sam pročitao da AT može da se koristi i u otvorenim sistemima (kao što je moj) ali da je bolji zatvoreni sistem ako se koristi AT. Nigde nije bilo objašnjeno zašto je to tako pa ako bi neko mogao da mi kaže da li je to stvarno tako i zbog čega.
Izvinjavam se na opširnosti i hvala unapred svima na pomoći.
Blade--
Jesi grejao i preostorije dok si punio AT.Dobio si 60Kwh u AT a potrošio oko 120Kwh.5t uglj,kojeg,koje kaloričnosti pa ćeš znati koliko ti pelete treba godišnje.
Otvoreni sistem ima problem sa posudom na tavanu jer oće da smrzne i kroz nju se voda obogaćuje kiseonikom pa je korozija veća,gubi se,isparava voda pa se dolivanjem ubacuje i kamenac.Kod zatvorenih sistema toga nema.Za AT je svejedno koji sistem.Otvoreni sistem je sve ređi!
@Blade
Пре свега добродошао, сигуран сам да ће ти се неко од искуснијих јавити и помоћи као што су свима нама. Ако се ја добро сећам писали су о некој фори да сонда мери температуру АТ-а а не котла а да трокраки између котла и АТ-а пусти топлу воду у АТ када постигне задату температуру, уколико сам ја то лепо укапирао у том случају Котао и АТ су "једна целина". Потом се котао гаси када достигне температуру АТ-а а трокраки између радијатора и АТ-а се онда отвара и "дозира" топлоту уз помоћ пумпе. Нисам баш сигуран да ли си и ти постави овако систем (а нисам ни 100% сигуран да иде овако, као што написах и ја сам нов у пелетарству), али већини стручних људи овде је много лакше да ти помогне ако добију неку скицу система. Док ти се не јави неко са много више знања и искуства, надам се да сам бар мало помогао.
@Blade
Sta reci , kao prvo daj nam neku skicu kako je to povezano.Prva nelogicnost je sto se kotao gasi a AT nije napunjen,tu sigurno nesto nije kako treba.Druga stvar je( a mozda je to prva stvar) izbor esbe ventila koji se koriste za potrosnu toplu vodu a ne za ovu svrhu koja tebi treba.Taj kotao je kao azdaja i u ful snazi trebao bi da razbuca AT a ne da se gasi kad postigne zadatu temp sto upucuje da nema dobre cirkulacije izmedju AT-a i kotla , verovatno zbog trokrakog ventila koji bi trebao da bude ventil za zastitu hladnog kraja kotla a ne ESBE VTA322.
Kao sto rekoh daj skicu hidro sheme ili slike pa da vidimo o cemu se radi?Mora se poceti od necega a stici ce se i do potrosnje.
@Goran Tosic
Nisam grejao prostorije dok sam zagrevao AT pa mi je zato i delovalo da to poprilično dugo traje. Uglja sam trošio oko 5t i to 2.5t sušenog koji ima kalorijsku moć 19MJ/Kg i 2.5t Banovića koji ima kalorijsku moć 18.4-21MJ/Kg. Kada sam ložio ugalj nisam imao AT pa je sigurno zbog nemogućnosti finije regulacije imao i određene gubitke. Kako pelet ima kalorijsku moć od 18MJ/Kg to bi trebalo da znači da bi mi trebalo biti dosta oko 5t peleta ali kako je krenulo to neće biti ni blizu toliko.
@Ximi
Da, sve je povezano tako kako si napisao. Evo šeme kako je sve povezano i ne mislim da je u tome problem. Mislim, mada možda i grešim, da je stvar u podešavanjima samih parametara kotla jer on može da se vozi na različite načine a od toga svakako zavisi i potrošnja.
@Blade
Sta reci , kao prvo daj nam neku skicu kako je to povezano.Prva nelogicnost je sto se kotao gasi a AT nije napunjen,tu sigurno nesto nije kako treba.Druga stvar je( a mozda je to prva stvar) izbor esbe ventila koji se koriste za potrosnu toplu vodu a ne za ovu svrhu koja tebi treba.Taj kotao je kao azdaja i u ful snazi trebao bi da razbuca AT a ne da se gasi kad postigne zadatu temp sto upucuje da nema dobre cirkulacije izmedju AT-a i kotla , verovatno zbog trokrakog ventila koji bi trebao da bude ventil za zastitu hladnog kraja kotla a ne ESBE VTA322.
Kao sto rekoh daj skicu hidro sheme ili slike pa da vidimo o cemu se radi?Mora se poceti od necega a stici ce se i do potrosnje.
I meni je nelogično da se kotao gasi a da nije postignuta temperatura u AT. Takođe mislim da bi kotao trebao da kako kažeš razbuca AT pa me to još više zbunjuje. I sam sam posumnjao da zbog trokrakog ventila nema dovoljno cirkulacije pa da je to razlog brzog zagrevanja kotla i njegovog gašenja. Koji bi mi trokraki ventil preporučio?
Ovaj vam treba između kotla i AT-a (mada je i to polovično rešenje): http://www.etazgrejanje.com/katalog/3-kraki-termostatski-ventil-vtc-512-...
Pročitajte par mojih postova 3 stranice unazad sa šemom koju sam dostavio.
Hvala na pomoći ali ovaj ventil ima samo u dimenziama 5/4" i 6/4" a meni treba od 1".
Srki je u pravu to je ventil za tebe i reduciraj ga ne 1 col i sve u redu.A od AT- a prema radijatorima takodje bi trebao da zamenis trokraki sa nekim trokrakim veceg protoka i rucnom regulacijom (npr VRG130 )na koji bi kasnije mogao da dodas motorce i automatiku.Ako je ostalo spojeno kao na semi koju si postavio to mora da fercera bez problema.
Sto se snage za zagrevanje AT-a tice to ces vremenom skapirati kako ti je najbolje ja na primer punim AT sa pola snage kotla negde sa 18 do 20 KW jer mi je tu nekako najoptimalnija potrosnja.
Sto se parametara kotla tice to mora neko da fino podesi ili da ti ukaze na podesavanja ,ne poznajem tvoj kotao,samo iz prospekta.
Tako ću i da uradim, uzeću od 5/4" pa ću ga reducirati na 1". Ovaj drugi u radijatorskom krugu mi neće predstavljati problem jer imam sasvim dovoljno rebara radijatora u kući tako da nikada nisam morao nešto previše toplu vodu da guram u njih da bi zagrejao kuću. Za sada će da radi posao a inače planiram njegovu zamenu u budućnosti sa nekim ventilom sa pogonom i automatikom.
E sad ostaju parametri kotla... Ako neko poznaje ovaj tip kotla ili može na osnovu parametara koje sam dao u prvom postu da mi da neke sugestije bio bih mu jako zahvalan.
Ako te ne mrzi kad budes imao vremena procitaj forum od pocetka svi odgovori na sva pitanja su tu samo ih treba prepoznati.Ne secam se da je neko sa tvojim tipom kotla diskutovao o parametrima ali univerzalna pravila vaze za sve,izgled plamena i izgled pepela moze ti ukazati da li su parametri primereni vrsti peleta koji trenutbo trosis.Inace odluka o zameni ventila u kotlovskom krugu je prava i tako ces na prvu dobiti stabilan sistem koji se nece gasiti do postizanja temp u AT-u.Uz redukciju samo snage pasce i potrosnja a ostalo je eksperimentalija koja ce ti doneti prave odgovore pa makar to bila pomoc strucnjaka koji ce ti instrumentima ustelovati parametre,nekd je i to racionalniji pristup nego enormna potreosnja.
Da li neko ima iskustva sa Marelievim pecima na pelet posto mi puno trosi peleta a ne znam kako da podesim parametre. Hvala unapred.
Pozdrav svima!!!
Molim vas ako ima ko neki savjet da pomogne bio bih vam puno zahvalan. Naime, ove godine sam instalirao sistem centralnog grijanja, kamin KENDA bh proizvođača jačine 25 kw, trenutno grijem jednu etažu od 70 kvadrata ( 6 radijatora), a jaču peć sam uzeo jer imam namjeru raditi sprat sa istom kvadraturom. Počeo sam sa grijanjem već nekih desetak dana i ono što mi se dešava je nešto što mi se ne sviđa. Prilikom prvog paljenja peći sve je ok, podigne se temperatura, i kad peć ode u modulaciju, a zatim u gašenje, nakon drugog paljenja prilikom dizanja vatre, plamen postaje nestabilan, peć tutnji jako, kao da je u pitanju neki laksi potres, plamen je tako nestabilan u ložištu kao da mu fali zraka ili je zrak prejak ne znam...a jednu večer je usljed tog tutnjanja zadimilo iz dimovodnih cijevi, pa sam ga ugasio...kod ponovnog paljenja se dešava isto...takođe garavi mi staklo nakon dan-dva, valjda slabije sagorijevanje.
Zvao sam servisera koji mi nije nikada namjestio prave parametre, već je ostalo po fabričkim postavkama, jer je serviser za moje područje nov u ovom poslu, preko telefona je dobio neke parametre, koje sam ja dodatno ubacio prilikom kontakta sa proizvođačem. Unio sam nove parametre, situacija je malo bolja, ali problem nisam u potpunosti riješio, te i dalje osjećam neugodnu buku u prostoriji u kojoj se nalazi kamin. Kamin se nalazi u dnevnom boravku, u uglu bez posebnog dovoda nekog svježeg zraka, izuzev zraka iz prostorije u kojoj se nalazi. Da li vi imate posebno urađene dovode zraka za vaše kamine i da li je potrebno za dobro sagorijevanje, mada sam mišljenja da to i nije potrebno zbog ventilatora koje imaju ovakvi kamini na pelet....da li je u pitanju pogrešna postavka parametara vezanih za ubacivanje i regulaciju zraka u ložište??? Samo da napomenem da je dimnjak klasični kućni, zidani, očišćen pred sezonu.
Dobio sam neke savjete da pojačam rad ventilatora u najjačoj brzini, povećavao sam i nema poboljšanja, pa kontam da pokušavam smanjivati?
Hvala vam puno!!!
Javljam se prvi put na forumu, mada pratim sve forume već dve godine. Imam kotao bosch solid 2000 b-27 kw. gorionik pelet brenn 2000 snage od 7kw-27kw (ovaj nov) sa elektronikom TECH- st-717, mešajući ventil esbe vrg 141 - motor esbe ara671 - BALKAN SPECIJAL TRM RGLT.Grejem 200 kvadrata. Uradio sam dodatne turbulatore u treću komoru. smanjio sam izduvne gasove sa
130 c na 90 u punoj snazi a na modulaciji je oko 70 c - kolko je u kotlu tolko je na dimnjači. Javljam se zbog toga da se zahvalim g. Zamajdinu, Grejaču, Srksonu, Mladenu Joviću i svima
koji nesebično dele saveta. Još da podsetim da koristim dve pumpe kotlovki krug - radijatorski krug - Mlden Jović me ubedio i bio u pravu - hvala. A zmajdinaova regulacija je prava stvar.
Prvo jeftina, drugo radi sve što treba, zatvara da ne hladi kotao, to zatvaranje kotlovskog kruga meni jako koristi jer povremeno koristim gas pa ne grejem kotao. Regulacija radi jako precizno
Temperara kotla 75 c - povrat 70 c - u kuću oko 40 c.Jedino što mogu pomoći članovima foruma to se odnosi na ovaj kotao i gorionok, jer mislim da sam mu ušao u štos.
Postovanje,treba mi pomoc. Kupio sam pec pre mesec dana (Marelli PS 18 kamin na pelet) problem je tzv. error05-gasenje usled visoke temperature izduvnih gasova. Pec se upali krene da gori i u jednom trenutku se plamen ugasi i napuni dimom,nakon nekoliko sekundi pec takoreci izbije taj dim u sobu kroz zatvorena vrata,kao pod nekim pritiskom....da li neko moze da mi pomogne ili predlozi sta da radim...??
Očisti sve oko ložišta. Isto se kolegi desilo, nešto bilo zaštopano.
Pozdrav svima. Evo malo da pošaljem slike kotlarnice, idem malo da modifikujem kotao nadam se na bolje (mada nekošta puno , par šamotnih ploča) našao sam na Češkom sajtu kotao
Dacon dor PF pelet, koji je dobio visoke ocene a identičan je mom kotlu bosch solid 2000 b (mada je to ista grupacija) Dodali su samo još jedan turbulator (što sam i ja uradio) i još
šamotne obloge od gore. Našao sam i tehnički crtež kotla. Ne izmišljam toplu vodu samo kopiram.Javljam rezultate.
@ekonomista_81
Ako si siguran da je pelet koji imas ok,onda je sve u podesavanju kolicine peleta koji se dozira i brzine ventilatora ,Moj predlog bi bio da kupis jedan djak nekog dobrog suvog peleta i da probas (kako bi otklonio mogucnost loseg,vlaznog peleta) ako se sve ponavlja definitivno je stvar u podesavanjima odnosa doziranog peleta i vazduha.Smanjenjem brzine ventilatora ces definitivno u jednom trenutku izgubiti to neprijatno brundanje ali je pitanje da li ce pri toj brzini ventilatora izgaranje biti optimalno.Ili da prepises parametre od nekoga kome to radi dobro ili da se upustis u eksperimente dok ne ubodes pravo podesavanje .Kad tako neprijatno brunda imas i puno goriva i puno vazduha.Brundanje bi trebalo da nestane i ako za neku brzinu ventilatora smanjujes dozu goriva.
Kupio sam pec na pelet milan blagojevic 18 kw,imam dobru izolaciju od 10 cm sa pvc-om svuda,zanima me jel neko ima ovu pec,i kako je podesio parametre za brzinu ubacivanja pelete i broj obrtaja ventilatora za snage od do 5 i jesu li menjali load pelllet opciju?Pitam iz razloga,da li je moguce,bar sada kada nije hladno da ona trosi do kg po satu?Naravno,sve pod uslovom da imate ovu pec i da vam stvarno toliko trosi?
I ja imam Marili PS24 kao i @Pićuka i ne mogu nikako da podesim potrošnju peleta koja je baš velika.Serviser mi kaže da isprobavam sve parametre jer ni on ne zna. Potrošnja mi je 2 džaka dnevno i to je puno kad je napolju 10 stepeni.
Da li neko ima iskustva sa ovim pećima?
Koji motor mi preporučujete na mješajući ventil prikazan fotografiji u postu
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
i šta da ga kontroliše?
Pri hladnom startu kotla pumpa se pali i gasi po 2-3 puta dok se dosegne temperatura kotla 70. Paljenje pumpe je na 55, gašenje na 50. Naravno mješajući je od starta otvoren skroz.
I jos da vas upitam, imam ovakav odzracni loncic na 2 mjesta.
https://www.ikoma.hr/content/product/image/odzracni_loncic_itap364kutni.jpg
Treba li se na njemu šta podešavati, vidio sam da ispod kapice ima onaj imbus sarafcic, trebam li ga odvrnuti ili ne?
Motor bi preporučio seltron promix,povoljan i dobar.
Na odzračnim lončićima je bitno da se ništa ne čačka ,samo je bitno da se plastična kapica ne sme zavrnuti jer onda ne vrši funkciju, znači odvrneš je i tako ostaviš.
Imam priliku da kupim ACC30 motor, da li bi on radio posao? I kako da ga se kontroliše?
Nadam se da si taj uređaj dobio od firme kao test uređaj i da ga nisi platio. Preskupa je to sprava za ovo što tebi treba. Ali kad je već tu i ima sve te opcije koje ima, onda je potrebno poručiti još jednu sondu-senzor za vrh buffera.
Zašto dva senzora gore i dole na bufferu?
Zato što se tako koristi sva topla voda unutar buffera, a time su intervali uključenja i isključenja kotla duži.
Kada imamo samo jedan senzor u dnu buffera, onda sa dolaskom hladne vode u dno, očas posla senzor odreaguje i već uključuje kotao kojeg je maločas isključio!? A buffer pun!.
Iz ovog razloga je zmajdin u jednom prethodnom postu napisao, da ako se kontroliše napunjenost buffera sa difernecijanim termostatom koji ima samo jednu sondu-senzor, onda ta sonda treba da bude negde na polovini buffera. Ja sam u vezi ovoga napisao da je ovo OK rešenje, ali uz neka ograničenja. Ta ograničenja su neiskorišćena topla voda iz gornje polovine buffera, a time i kraći intervali uključenja i isključenja kotla, a cilj je da budu što duži. Nadam se da je ovaj opis jasan?
www.stsrdjan.blogspot.rs