Problem je što pre prepravke niste čitali silne postove na tu temu ovde na forumu.
Osnovni problem je što nemate dve pumpe u sistemu!
Problem je što pre prepravke niste čitali silne postove na tu temu ovde na forumu.
Osnovni problem je što nemate dve pumpe u sistemu!
Kako ova pumpa bar ne ostade posle mešnog. Ali opet bez dve pumpe ništa...
Kotao Termomont Toby b14, 150m2, veći deo poljska cigla, spoljna izolacija 10cm, cokla 5cm, plafon 10cm vune (na manjoj kući 30cm), PVC stolarija.. AT 500l, Vtc 512(60c), Vrg 131(1/2"), Esbe Ara 661, Heat On, dig. termo glave na svim radijatorima (dva sistema u obe kuće), Grundfos Alpha 3, Wilo 25/4.
Znači još jedna pumpa treba gore iznad mešnog na toplom vodu. Dali istu kao ovu 5/4. Ili manju.
Pumpa od 1", nema potrebe za većim promerima ali vodi računa, čak i 25/4 je jaka (brza) za naše kućice od 200m2... Vidim da se kod nas kao difolt postavlja 25/6, ja ne znam šta se pumpa tim pumpama. Ja ne znam šta ću sa mojom 25/4, duva ko luda u 1. brzini. Bila jaka u radijatorskom krugu, sad pa u kotlovskom hoće da ispravi kolena na cevima. Kad na sistem prikačiš pametnu tek onda vidiš koliko su ustvari pumpe jake (brze). Ja sa ogromnim radijatorima pa eksperimentišem, nikada ti neće trebati više od 700l/h ma kako ga okreneš. Pogledaj dijagram za pumpu 25/4, sve će ti biti jasno.
Kotao Termomont Toby b14, 150m2, veći deo poljska cigla, spoljna izolacija 10cm, cokla 5cm, plafon 10cm vune (na manjoj kući 30cm), PVC stolarija.. AT 500l, Vtc 512(60c), Vrg 131(1/2"), Esbe Ara 661, Heat On, dig. termo glave na svim radijatorima (dva sistema u obe kuće), Grundfos Alpha 3, Wilo 25/4.
Ja znam da je ova moja 5/4 a nisam gledao dali je 25/4 ili 25/6
Pa kako je to sve uopšte spojeno? Gde se račvaju dve grane posle mešnog ventila?
Jel možete da skicirate kakva je trenutna hidraulična postavka.
Wilo je /4 a Grundfos /6, obe 5/4.
Kotao Termomont Toby b14, 150m2, veći deo poljska cigla, spoljna izolacija 10cm, cokla 5cm, plafon 10cm vune (na manjoj kući 30cm), PVC stolarija.. AT 500l, Vtc 512(60c), Vrg 131(1/2"), Esbe Ara 661, Heat On, dig. termo glave na svim radijatorima (dva sistema u obe kuće), Grundfos Alpha 3, Wilo 25/4.
Nemam snage da komentarišem nešto što nije za komentarisanje.
Molim vas pročitajte ovu temu: http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Hitno pronađite PRAVOG majstora i da vam sve to lepo preradi kako struka nalaže.
Srećno!
Hvala na savjetu znam da nije baš stručno ali grije. Za ovu zimu ostaće ovako a za sledeću zimu vjerovatno ću instalirati i AT pa će biti sve to prepakovano.
Pitanje za znalce, narocito za @dusanmijat:
Urihtao sam plamen na kotlu, sve je to ok, dobar kotao, dobra potrosnja... Ali mi se sve cini da moze i bolje. Da li moze jedan tutorijal od strane znalaca, najvise me zanima odnos primarnog i sekundarnog vazduha, anomalije koje se desavaju i zasto se desavaju (varnice, nestabilan plamen, veliki plamen, mali plamen, zamagljeno staklo, vise dimnih gasova, manje dimnih gasova, manja t dimnih gasova a veca t u kotlu, visa t dimnih gasova a manja t u kotlu...). Ja sve ovo znam da izvedem ali me zanima sta kaze struka. Sta sve mozemo uz pomoc dovoda primarnog i sekundarnog vazduha a sta uz pomoc ventilatora, slabiji ventilator veci otvori primara i sekundara, brzi ventilator a manji ulaz primarnog i sekundarnog... Sta je bolje brzi ventilator, sporiji... Ka čemu težiti...
Ajd ko zna - izvolite, da naučim i o plamenu nešto.
Kotao Termomont Toby b14, 150m2, veći deo poljska cigla, spoljna izolacija 10cm, cokla 5cm, plafon 10cm vune (na manjoj kući 30cm), PVC stolarija.. AT 500l, Vtc 512(60c), Vrg 131(1/2"), Esbe Ara 661, Heat On, dig. termo glave na svim radijatorima (dva sistema u obe kuće), Grundfos Alpha 3, Wilo 25/4.
Čini mi se da kod mene nema tog primarnog i sekundarnog vazduha ja to nigdje ne vidim. Primarni je valjda usisni ventilator i kod mene postoji samo regulacija usisnog ventilatora, doduše u postavkama ima i donji ventilator ali ja niti ga vidim niti ga čujem kao da nije ugrađen.
ko bude pregledao video, izvinjavam se na poprilično lošoj rezoluciji ali se suština može vidjeti.
Poslije ovoga, možda se neke stvari mogu lakše objasniti
Ovo je komplikovanije od svemirskog broda.
Ja sam malo pokušao da odstupim od fabrički parametara pa sam podigao obrtaje usisnog ventilatora za sve snage za 100 obr . A dozator smanjio za sve snage za 0.1 sec.
Čini mi se da kod mene nema tog primarnog i sekundarnog vazduha ja to nigdje ne vidim. Primarni je valjda usisni ventilator i kod mene postoji samo regulacija usisnog ventilatora, doduše u postavkama ima i donji ventilator ali ja niti ga vidim niti ga čujem kao da nije ugrađen.
Ventilator odsisni je jedan a klapne za primar i sekundar su zasebne.Na različitim snagama je podpritisak koji ventilator stvara različit a klapne su isto otvorene.Odnos vazduha kroz njih je svakako različit na različitim snagama.Možda na nekim kotlovima i ima dva ventilator ali ja neznam za njih(i nemoram).Zato je i nemoguća savršena modulacija jer odnos vazduha nije približan idealnom.Jednu snagu je moguće naštelovati super i to one jače skoro maksimalne jer je i veće iskorišćenje a “modulaciju” da preuzme AT.To bi bilo skuplje rešenje ali bolje nema.
Može i kao Dušan ali je čovek posvećen tome i ide mu,kad bi i konstruktori tako razmišljali!!!
Za obične korisnike AT je zakon!!!
Ооо, каква част, баш сам се пријатно изненадио кад сам чуо да је видео снимљен у моју част. Хвала душанмијат.
Фино, хардвер је супер, свега ту има и све ради колико видим и корисник је задовољан.
И ја сам задовољан и својим хардвером и генерално оним што имам али би да упознам пламен и све што уз њега иде. Па ако установимо да ми нешто фали да ја то додам.
Можемо сад о пламену?
Kotao Termomont Toby b14, 150m2, veći deo poljska cigla, spoljna izolacija 10cm, cokla 5cm, plafon 10cm vune (na manjoj kući 30cm), PVC stolarija.. AT 500l, Vtc 512(60c), Vrg 131(1/2"), Esbe Ara 661, Heat On, dig. termo glave na svim radijatorima (dva sistema u obe kuće), Grundfos Alpha 3, Wilo 25/4.
Za obične korisnike AT je zakon!!!
Грешиш Горане, за обичне кориснике није АТ. За обичне кориснике је котао од 25 киловата на 80 квадрата, везан директ на цеви без мешног, заштите поврата и осталих џиџа - биџа. Собни термостат везан на котао и пали - гаси цео дан. 5-6 тона за ту квадратуру по сезони, раније трошио 30 кубика дрваи лопатао, сад му цена иста седи ко господин у соби и гледа тв. Приде, има народ паре, плати огрев кешом у априлу - мају и накриви капу. И не мути мозак, иде да се шета (да се мало смрзне) дође кући, топло, милина, последња реч технике. Плати котао и собни термостат, то ке све од улагања (на котлу има већ уграђену пумпу или задржи стару од угља, озрачна лончета, сигурносни, експанзиону посуду... Е, да, сада уз неке котлове на пелет продавци дају поклон собни термостат.... Плати он и вози.
И најважније њему да може да попије још коју ракијицу у гостима а не да га жена подсећа: "Ајде дизе се, че ни угасне огњат!"
Kotao Termomont Toby b14, 150m2, veći deo poljska cigla, spoljna izolacija 10cm, cokla 5cm, plafon 10cm vune (na manjoj kući 30cm), PVC stolarija.. AT 500l, Vtc 512(60c), Vrg 131(1/2"), Esbe Ara 661, Heat On, dig. termo glave na svim radijatorima (dva sistema u obe kuće), Grundfos Alpha 3, Wilo 25/4.
Odmah da naglasim da je ovo moje zapažanje, mišljenje i zaključak na osnovu nekog skromnog iskustva.
Odokativnom metodom, kod plamena, možemo da primjetimo boju, intezitet, kontinuitet, dužinu, oblik plamena.
Ja ću svoja zapažanja iznijeti za gorionik kod koga je plamen horizontalan dok kod vertikalnog plamena neki uticaji na plamen se razlikuju.
Najveći uticaj na plamen ima odnos goriva i ukupnog zraka a onda i odnos primarnog i sekundarnog zraka. Pored toga, veliki uticaj na plamen ima i odnos količine goriva, površina rešetke i raspored otvora na njoj te veličina komore u kojoj to gorivo sagorijeva.
Moji primjeri:
Dug plamen, boja jarko crvena
Uzrok- previše doziranog goriva ili nedostatak vazduha/ više primarnog što može da uzrokuje i zaprljana rešetka.
Kratak, blještav, nemiran plamen
Uzrok-previše primarnog i nedostatak sekundarnog vazduha. Ovakav rad na duže vrijeme uzrokuje stradanje plamene cijevi jer viškom vazduha usmjerenim na plamenu cijev dobijete efekat plinskog rezača (autogenog rezača)
Kratak plamen, tih, različitog inteziteta gorenja, niža temperatura dimnih plinoa
Uzrok- trenutna snaga gorionika manja od najniže predviđene (nedovoljno doziranje goriva, rešetka djelimično pokrivena gorivom i žarom a kroz ostatak rupa na rešetci primarni vazduh prolazi ne iskorišten, bespotrebno odnosi toplotu iz kotla i rashlađuje dimne plinove.
Plamen zadovoljava i boju i intezitet ali zbog minimalne snage koeficijent iskorištenja je nizak
Uzrok- snaga ne prilagođena veličini komore za izgaranje
Bez mijenjanja niti jednog parametra ali ubacivanjem ove maske sa slike (smanjena zapremina komore i zaštićena plamena cijev), dobio sam kvalitetan rad gorionika na manjoj snazi i dobar plamen
Na kraju, ispravno ili ne, ali plamen prvo prolazi kroz šamotnu komoru pa tek onda ide na izmjenjivače
Za početak toliko od mene.
Očekujem komentare i konkretno izlaganje vašeg iskusta a pod pitanja malo kasnije kad bude napisano i zloženo više iskustava
Ja danas provjerio moj kotao peling 25 tf i nema drugog ventilatora za sekundarni vazduh niti ima nekih kanala, samo ispod dozatora ima jedna cijev oko fi 60 kroz koju usisni ventilator vuče vazduh.
Odmah da naglasim da je ovo moje zapažanje, mišljenje i zaključak na osnovu nekog skromnog iskustva.
Odokativnom metodom, kod plamena, možemo da primjetimo boju, intezitet, kontinuitet, dužinu, oblik plamena.
vo prolazi kroz šamotnu komoru pa tek onda ide na izmjenjivače[/url]
Odlično, ja sam novu rešetku napravio od komada inoksa 3mm debljine. Na njemu je bio jedan prorez kao kod vas a ostalo sam izbušio rupe. Međutim prorez u većini vremena ostane čist dok se rupe zapuše. Tako da je definitivno dizajn sa prorezima bolji. Međutim inoks se krivi i nije najbolja opcija za ovu namjenu. Možemo li ovu diskusiju nastaviti u ovoj temi http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
Tema je mrtva a ja privatno dobijam mnogo pitanja vezano za samogradnju gorionika. Ne želim da to sve znanje ostane zarobljeno u emailovima i privatnim porukama. Evo ja ću započeti a vi se možete nadovezati.
Postovani strucnjaci,
Imao bi pitanje ako je neko raspolozen za pomoc.
Imam kotao toby 20 od 2016 god.Prosle godine na pocetku grejne sezone otisao je displej.
Zvao sam servisera,covek zamenio uzeo 50 evrica ja proverio parametre i sve ok idemo dalje.
Ove godine isti slucaj,displej ne reagje na tuch ne moze da se upali...Zovem serisera doso covek
doneo displej ali drugaciji stariji model,kaze oni su losi brzo se kvare ovi stari su boli i jednostavniji...jeftiniji,lako se podesavaju
uze 25 evrica i ode,Ja ga montirao i isad je problem...Mogu da upalim ali nikakva dalja podesavanja ne mogu da pronadjem.
Svasta san probao ali samo mogu da ostavim na AUTO ili neku tem.koju pokazuje vou u kotlu.
Prethodni model displeja je bio FUMIS PREMIUM,a ovaj sada je isto Fumis ali montiran je pa ne mogu da vidim tacan naziv.
Imali ko kakav savet ili uputstvo za upotrebu i podesavanje.Na kraju krajeva kupio bih od nekog Fumis Premium displej.
Pozdrav svima!
Pozdrav, crkao mi je grejac za paljenje peleta, kotao Unical Pellexia 27 , gde god sam pitao niko nema takav.. Moze li se napraviti negde po uzorku?
Kotao Unical Pellexia 27, bafer 500l, 190+ m2 - (PR 90m2 SP 100+m2), blok 25cm, izolacija 5cm, krov 20cm vune + 2cm stirodur, PVC stolarija, alu radijatori 68cm-nemam termo glave, oko 140 rebara + 4 sušača
Pozdrav svima,pratim temu vec neko vreme i pokusavam da nadjem odgovore na par nedoumica ili prolema.Evo prvo sto me najvise je to,da uvek u spremniku ostane 3-4 kg peleta i to sa strane,prosto se ne spusti dole gde ulazi u puz koji odvlaci pelet ka gorioniku,jednostavno ostane na zidovima i onda izbaci gresku Er03,tj ugasi kotao zbog nedostatka peleta//ovo me zaista malo nervira,serviser kaze da je to zbog neodgovarajuce velicine peleta..I jos jedna stvar me zanima,uzeo sam sobni termostat,i sad ne znam da li je pametnije da namestim da da stalno radi od ,lupam 07h do 23h sa recimo temperaturom 22 stepena,pa da on sam pali po potrebi ili da namestam nekoliko dnevnih pali gasi termina,sta je najoptimalnije,inace je kuca oko 60 kvm,sa izolacijom od 5 cm i pvc stolarijom, i kolika bi trebala biti okvirna potrosnja za sezonu,ovo mi je inace prva zima na pelet..hvala unapred na svakom odgovoru ili sugestiji,pozdrav jos jednom
P.S. evo kako izgleda kad se kotao ugasi a ima peleta u spremniku
Posle spajanja novog kotla i dodavanje mešnog ventila 5/4 dobio sam takvu situaciju da nemogu da pošaljem u radijatore manje od 60 stepeni jer kad dalje prigušim mešni gubim cirkulaciju u daljim radijatorima a dva potopljena radijatora postaju hladni. Pumpa je ostala na istom mjestu na hladnom vodu ispod mešnog. Dali može neko stručniji od mene da mi kaže gdje je problem. Možda problem bio riješen da je pumpa na toplom vodu iznad mešnog ali nisam siguran.