Donekle si u pravu, za mene je sve ispravno ako su radijatori svi topli i griju prostorije onako kako nam odgovara i ako kotao nema kondenz da se može četkicom čistiti. A da bi to postigli to može da košta recimo 250 e a može i 1000e pa ko šta voli neka izabere.
Grejanje na pelet
TwisterMJ wrote:
На сликама су тренутна температура полаза (HeatOn) и термометар на излазу из котла.
Ја прочитах да пустим ову воду из котла у куће па да термо главе регулишу? Да одврнем трокраки скроз и не контролишем полаз?
У кући су жељене температуре од старта грејања (негде 10. октобар) па и сада, чисто да знате да се не змрзавамо.
Kod tebe je sve napravljeno kako treba i imaš IZOLACIJU na kući a ovde je nema uopšte. Do sada je svima valjda jasno da se sa većom temperaturom prema porošačima može prenese veća količina energije. Rekao bih da se sa takvom temperaturom polaza u ovom slučaju ne bi baš ogrejali. Navedeno ranije stoji i dalje - u konkretnom slučaju temperatura polaza ka radijatorima nije kontrolisana, ide ono što kotao daje, i da ta kontrola ukoliko je ne želimo nije nužna da bi grejanje ispravno radilo. U ovakvoj situaciji gde bi regulacioni ventil skoro stalno bio otvoren 100% ugradnja regulacije polazne temperature sigurno nije prioritet, bar dok se ne sredi izolacija. Ovde ne pričamo o niskoteperaturnom grejanju i optimizaciji potrošnje nego prvenstveno o dovođenju sistema u koliko toliko ispravno stanje uz najmanje posla i ulaganja, a za optimizacije i unapređenja se uvek mogu uraditi ako ima želje za time.
Pozdrav,
Mozete li mi reci sta ce desava u sistemu kada je expansiona boca na polaznom vodu ?
Što se hidrauličkog ponašanja tiče, ekspanziona posuda može u teoriji da bude bilo gde ako može da prihvati širenje vode pri zagrevanju.
Međutim, uobičajeno je da se postavi na ulaz u kotao pre cirkulacione pumpe. Ako je postavljena na polaznom, toplom vodu izložena je nepotrebnim termičkim naprezanjima i varijacijama pritiska zbog rada pumpe, a u slučaju pregrevanja kotla i oslobađanja vodene pare membrana će sigurno biti oštećena.
@тарзан
Није код мене преко 80с у котлу због страха од конденза већ због других ствари (када будеш прочитао још штива - сложићемо се).
@ТвистерМЈ
Хоће полаз на 60с да буде и кад напољу буде +15с? Или да онда смањи температуру котла на 40с? Котлом не треба регулисати полаз јер котао није томе намењен. Котао је направљен да сагори енергент што боље и ефикасније. Котлови се не праве на основу тога да ли имате изолацију или је немате. И онај од 10кв и онај од 500кв треба да раде на истој температури и у октобру и у јануару.
Није то добро, јок. Без контроле полаза може само електро котао, котао на чврсто гориво никако.
E sad moram da kontriram. 15 godina grijanja izlazna temperatura 75* povratna u kotao 62* bez ikakve regulacije samo jedna pumpa ali zato termo glave rade svoj posao. To je ono što može i jednostavno a dobro.
Без контроле полаза може само електро котао, котао на чврсто гориво никако.
To bi onda značilo da velika većina instalacija u Srbiji i bližoj okolini nikako ne mogu da se koriste jer nemaju regulaciju temperature polaza ka radijatorima. Nisam pravio statistiku ali koliko sam do sada imao prilike da vidim, a video sam ih mnogo, 6-7 od deset nemaju je niti smatraju da im treba ta regulacija.
Tehnički gledano ta regulacija NIJE neophodna za ispravno funkcionisanje sistema Ja se slažem da je treba ugraditi i uvek je preporučujem jer pre svega povećava komfor ali to ne menja činjenicu da nije neophodna.
Moram na brzinu da vam opišem jedan primjer jednostavnosti. Prošle godine ja i brat krenemo sa pripremom oko izrade gorionika na sitni ugalj. Mene uštukne kičma i ja odustam a on napravi. Sad se brat grije na sitni ugalj kotao radi non stop a radna temoeratura kotla oko 40* pumpa je isključena godinama ne radi nikako znači prirodna cirkulacija. Ima samo bajpas na pumpi i 2 ventila i to je sve. Ja mu kažem što nisi ugradio mešni ventil da ti kotao radi na višoj temperaturi a on kaže štaće mi, kad je u kući toplo a kotao dobro sagorijeva unutra samo prašina. Gledam ja to sve pa se pitam da ja nisam možda pogriješio što sam prešao na pelet. Eto koliko je to kod njega jednostavno, netreba mu ni AT ni bilo kakva automatika.
@ Beethoven
Postovani, u prilogu je sema. Crtam nogama a pisem usima, bez obzira da li je olovkom ili na racunaru...pored toga, nedostaje tu svasta jos, nepovratnih ventila, manometara i termometara, ima 2 radijatorska kruga, a ne jedan, itd. Ali veza kotlova sa AT je takva kao na semi, a ukoliko treba da objasnim nesto sto nisam lepo nacrtao, molim recite. Stavio sam i slike, bice jasnije. Na AT gore i dole su termometarski 'okidaci' za diferencijalni sklop, u 'sredini' termometri.
Trokraki mesni u kotlovskom krugu je termostatski, u polazu ka radijatorima elektronski regulisan preko TrmRglt, sonde na 'luli' i iza pumpe ka radijatorima
Супер, не видех ништа да не штима осим оног што сте и сами установили и спремни да касније доведете у ред. Додуше, ја нисам неки зналац из струке али могу да погледам.
Зато се и грејете господски за мале паре. Нека греје на многаја љета.
П.С. Када будете решавали систем и додавали експанзиону посуду, место јој је поред самог котла (на поврату).
To bi onda značilo da velika većina instalacija u Srbiji i bližoj okolini nikako ne mogu da se koriste jer nemaju regulaciju temperature polaza ka radijatorima.
100% тачно. Лепо си написао "користе", те инсталације се не користе већ се муче (и оне и корисници). А та мука се огледа првенствено у великој потрошњи а то такви корисници једино и виде. Јер да виде и остало прво би кренули од изолације а онда би њихов систем постао тотално неупотребљив.
Предајем се, не могу да разумем да у котлу и радијаторима буде иста температура. Ако будете негде нашли у стручној литератури молим вас да ме обавестите (мислим и на колегу тарзана).
@Beethoven
Hvala puno! Imam jos dva pitanja, ako dozvoljavate.
Da li biste mi savetovali da 'dodam' jos jednu ekspanzionu posudu do kotla, ili da postojecu potpuno izbacim (sa veze na AT) pa urgadim vecu uz kotao? Moj kotao je dosao sa integrisanim maleckim ekspanzionim sudom od 10 ili 15 L (takodje i sa i integrisanom pumpom, ali to nije tema), pa je moj majstor postavio na bafer sud od 50 L. Za tu kombinaciju pretpostavljam da je nedovoljna jer mi pritisak varira od 1 do 2 Bar. Doduse, ruku na srce i sam sam kriv. 2 Bar je na 80 C, sa svim radijatorima zavijenim, a pumpa radi. Upropasticu pumpu, pritisak u sistemu bespotrebno visok, ali ne mogu bas svima u kuci da objasnim da susac u kupatilu treba da ostane 'odvijen'. Kad je tu otvorena veza, ili iskljucim pumpu, P naravno pada na 1.5 -1.6 Bar
Drugo pitanje, da li je opcija ugradnje u moj sistem jos jednog AT (ca. 300 - 500 L), sa paralelnom vezom, iz Vaseg ugla smislena? U prostoriji gde mi stoji AT nema mesta za veci od postojeceg, ali odmah uz kotao, ako bih malo pomerio kotao, bi mozda i bilo. Pretpostavljam da bi se 800 L u dva suda brze hladilo nego u jednom, ali necu dogradjivati kotlarnicu da to resim.
Hvala unapred!
Eto koliko je to kod njega jednostavno, netreba mu ni AT ni bilo kakva automatika.
Može i po bosanski ko brani,bacanje sopstvenih para je izbor.Grejalo se i pre 100god. i na ugalj,eto sad i gorionik naj savremeniji ali na pelet ne.Uostalom ugalj gori po drugačijem zakonu od drva.Ognjište na sred sobe je bez ikakve regulacije.Grešim i tu treba neki Deda kao regulacija,znači da regulacija oduvek postoji a Deda je najbolja regulacija.Mudolacija to nepostiže!!!
Nešto ti je promaklo, nije ista jer termo glave smanjuju temperaturu tako da su neki mlaki neki napola mlaki neki hladni kako koji. Sve je to od slučaja do slučaja, potpuno je jasno da ko ima termo glave može biti bez mešnog ko nema termo glave opet može bez mešnog ali je jako poželjan. I ja sam ugradio mešni i pored termo glava da malo smanjim prema radijatorima a više iz razloga da povećam temperaturu u kotlu na 75*. I ja malo bolujem od te automatike ali ne previše i ne bespotrebno. Zaboravio sam reći ko ima termo glave na svim radijatorima netreba mu ništa drugo.
@Beethoven
Hvala puno! Imam jos dva pitanja, ako dozvoljavate.
Da li biste mi savetovali da 'dodam' jos jednu ekspanzionu posudu do kotla, ili da postojecu potpuno izbacim (sa veze na AT) pa urgadim vecu uz kotao? Moj kotao je dosao sa integrisanim maleckim ekspanzionim sudom od 10 ili 15 L (takodje i sa i integrisanom pumpom, ali to nije tema), pa je moj majstor postavio na bafer sud od 50 L. Za tu kombinaciju pretpostavljam da je nedovoljna jer mi pritisak varira od 1 do 2 Bar. Doduse, ruku na srce i sam sam kriv. 2 Bar je na 80 C, sa svim radijatorima zavijenim, a pumpa radi. Upropasticu pumpu, pritisak u sistemu bespotrebno visok, ali ne mogu bas svima u kuci da objasnim da susac u kupatilu treba da ostane 'odvijen'. Kad je tu otvorena veza, ili iskljucim pumpu, P naravno pada na 1.5 -1.6 Bar
Drugo pitanje, da li je opcija ugradnje u moj sistem jos jednog AT (ca. 300 - 500 L), sa paralelnom vezom, iz Vaseg ugla smislena? U prostoriji gde mi stoji AT nema mesta za veci od postojeceg, ali odmah uz kotao, ako bih malo pomerio kotao, bi mozda i bilo. Pretpostavljam da bi se 800 L u dva suda brze hladilo nego u jednom, ali necu dogradjivati kotlarnicu da to resim.
Hvala unapred!
Ух, ја сам тотално заборавио на малу експанзиону у котлу... Када и њу додамо (у главама јер реално постоји) Ви немате онда никаквих проблема по питању експанзије. Ако не грешим бафер 500л, котао 30-50л, у електро котлу још нешто мало и плус инсталација. То покрива добро 60-65л експанзије, књишки не може боље.
Вама се дешава други проблем. Немате потребе за толиким притиском у систему на хладно а бојим се да ни постојећа боца није довољно напумпана па су те осцилације. Предлажем скидање постојеће експанзионе посуде, пумпање на 1бар. Притисак у систему 0.8 бара. Ово је одокативно, на невиђено али готово сам сигуран да ће све бити ок. Знам да је кућа на спрат али овај притисак у систему који предлажем ће бити добар код Вас (књишки и висок).
А да Вас уверим у то могу на основу мог система. Иста прича, котао 30 и нешто литара, бафер 500 литара, јако предимензионисани радијатори (само немам електро котао, тачније имам али није повезан). Притисак на хладно 0.8 бара, експанзионе посуде на 1 бар. Притисак максимално 1.5 - 1.6 бара. Пазите сад, укупно експанзије код мене - 48 литара.
Морате да проверите експанзију јер мислим да из неког разлога у њој нема довољно притиска (мембрана није страдала јер онда би било већег скока). Нема довољног притиска и она не може да прими тај вишак. Или нешто треће што не знамо тренутно а гледа нас. Урадите овако па да видимо шта ће бити, дефинитивно није потребно више експанзије, имате максималних 10% што је препорука стручњака.
Што се другог питања тиче мислим да уопште немате потребе за додавањем још акумулације. Додуше, лепо би било да котао ради дуже у том једном цугу. Мени се ни мојих 14кв котла и 500л еспанзије не свиђају јер ми котао ради 2-3 сата. Ја би да он одради до 5 сата минимум у дану али и ово је ок. Једино из тог разлога је додавање још акумулације оправдано а то и није неки разлог, зар не? Струју немате више на располагању, улазите у црвену зону (знам да је и даље ноћна ок али ви трошите онда и дневну). Да имате још једно бројило одма' би требао још један бафер. Овако, то је ок. По мени, ништа више по том питању.
И да, молим Вас да се према мени не обраћате као према неком стручњаку, понављам, ја сам само корисник котларнице која је мојих руку дело (и помоћи другара и пријатеља). Па према томе ту сам за инстант помоћ само и искључиво из личног искуства и логике, за сваки подухват ангажујте и консултујте се са стручњаком. Ја сам стручњак у тотално другој бранши.
Tarzan--Može i tako!Mnogi se pokaju.
Evo da se i ja pohvalim svojom novom igračkom. Više manje ovaj forum uz par vanjskih resursa je izrodio ovu regulaciju. Ne mogu da ne spomenem Zmajadina i Srksona jer njihovi postovi su mi usadili bubicu da napravim ovakvo nešto. Danas sam je prvi put probao i radi fenomenalno. Još je u fazi izrade, takođe čekam da mi kinezi isporuče štampanu pločicu pa da mogu sve to lijepo spakovati. Regulacija je vođena vanjskom temperaturom. Sad mi kotao radi u rasponu od 70 do 80°C a u radijatore ide onoliko koliko je regulacija izračunala u zavisnoti unesenih paramerara i vanjske temperature. Kao posljedica toga gorionik je ušao u modulaciju i radi na manjoj snazi tako da nema rasipanja već se grije samo onoliko koliko treba.
Hladna voda iz radijatora neme potrebe da se u AT ubacuje u višlji ubod.Već imaš regulaciju polaza pa ova na kotlu može da reguliše povrat a polaz da je širom otvoren i još nepovratni na pumpi radijatora ako ima neželjene termosifonike,po pravilu se stavlja i ne smeta.
brmilos, Свака част, регулација обећава. Само напред!
Za ovakav slučaj kad se dešava da se svi radijatori zatvore jedno od mogućih rešenja je diferencijalni bajpas ventil. Treba ga postaviti odmah posle potrošačke pumpe između polaza i povrata i podesiti jedanput, a posle toga on sam reguliše protok tako da ne dolazi do porasta pritiska kad se sve zatvori niti preopterećenja pumpe zbog toga. Ispod je link do jednog modela gde je lepo objašnjena i funcija i podešavanje.
https://www.caleffi.com/sites/default/files/file/01007_sr.pdf
Ух, све обећам да нећу да коментаришем и не могу да издржим....
Када говоримо о малим системима грејања (наше стамбене куће па и до 500 квадрата), диференцијални бајпас вентил нема шта ту да тражи. Код "глупих" пумпи довољан је отворен сушач пешкира који на тај начин решава влагу у купатилу. Довољно је да се пригушницом реши проток кроз њега. Термо глава на сушачу нема смисла јер ради контра посао, кад уђем да се туширам паром подигнем температуру и термо глава затвори радијатор. Глупост. Када нисам у купатилу сушач греје.
Код "паметних" пумпи је мислим јасно, њој је бајпас вентил непотребан.
Али, премда заговарате тотално погрешан систем, готово сам сигуран да је вама неопходан бајпас вентил (и башка шлепер пелета). Без њега нећете моћи да преживите пиштање термо глава, пумпе врте у месту, кавитација и још охохо проблема.
Зато је главна фора код грејања да увек (24 сата) постоји проток кроз радијаторе. Биће променљив, прилагођен потрошњи и сваки од радијатора ће га добити колико треба.
Ни диференцијални бајпас вентил није најсрећније решење за вас јер се са "глупом" пумпом у систему свашта дешава и никад није у балансу. Једна термо глава притвори - повећа се проток кроз неки од осталих радијатора. Готово са балансом. Једино да се иде до краја док сви не затворе али шта онда са котловима од 25 или 50 киловата. Гасе се. Отвара се убрзо пар радијатора јер кућа нема изолацију, котао се брзо хлади итд, итд...
Стварно не могу више, исписах све контра од онога што су људи већ измислили. Пишите како вам воља, па нека буде све контра ја да сметам ту више нећу.
@brmilos
Bravo za ovakav poduhvat!
Možda su ovaj ventil caleffi-jevi inžinjeri izmislili i napravili za male sisteme da bi nas zezali i smo nam uzeli pare za nega, a baš košta, celih 30€. Ponekad treba pročitati i nešto novije.
Većina malih sistema, da ne kažem skoro svi nisu u optimalnom balansu ni po protoku ni po pritiscima. Čim u jednom sistemu postoje termo glave i pumpa fiksne brzine takav sistem i balans se tek ponekad sretnu nakratko ali to je problem projektovanja od strane iskusnih "majstora" koji balansiranju pristupaju metodom "ma to će da radi i ovako, ne treba ti to", a da nisu ni pokušali da izračunaju potreban protok i odaberu adekvatnu pumpu, a da ni ne pominjem pojam dinamičkog balansiranja za koji verovatno nisu ni čuli.
Ovaj ventilčić sigurno neće dovesti sistem u optimalno balansirano stanje ali može prilično da pomogne u delu za koji je i namenjen, a to što je neko rekao da se balansiranje ne primenjuje u malim sistemima je iz nečijeg bezobrazluka (ne mislim na vas) jer neće da se bakću sa računanjem i podešavanjem ali hoće da naplate sistem kako da su ga radili doktori nauka.
Predložio sam ga kao moguće rešenje iz sopstvenog iskustva jer znam par mesta gde je pomogao da se sličan problem reši i namontiran je i testiran kod mene u instalaciji podnog grejanja. Kod mene je instalacija dobro izbalansirana i ima pametnu pumpu pa ovo i nije nužno, ali je tu zato što zonski ventili podnog grejanja mogu svi da se zatvore, a pumpa radi u režimu proporcionalnog pritiska pa on obezbeđuje da kad se to desi ima kuda da pumpa dok se ne ugasi.
Sve što sam predložio svako može da prihvati ili ne prihvati, da se složi ili ne, ima slobodnu volju.
Ok.
Dobar je to ventil za određene sisteme a za nas jednostavne dovoljan je i sušač bez termo glave. Sjetih se da sam negdje pročitao da je gospodin Srkson (za njegovo znanje skidam kapu) odgovorio čovijeku po pitanju ugradnje centralnog grijanja sa AT i automatikom za grejanje 50m2 jednostavnim odgovorom da je za tu površinu neisplativo to raditi skupo je bolje da se grejete inverter klimama. To i ja pokušavam da odbranim da mali sistemi su neisplativi za preveliko ulaganje, e sad kome je dosadno i ima viška para može da izvoljeva.
Pozdrav. Namontirao sam termostat Prosto DTS-W11 na kamin na pelet. Tražio sam po netu neki tutorial za podešavanje, bezuspešno.Može li neko da mi objasni kako to funkcioniše? Hvala unapred.
Za podešavanje termostata imaš upurstvo ovde https://www.elementa.rs/files/60209-a.pdf.
Što se tiče veze sa kaminom, drugi deo termostata - prijemnik, se u principu povezuje na njegov kontroler na ulaz za sobni termostat i onda bi trebalo u podešavanjima izabrati adekvatnu opciju da bi prihvatio kontrolu od eksternog termostata ali to moraš da vidiš u uputstvu od kamina.
@ Beethoven, TwisterMJ i Goran Tosic
Puno hvala na savetima!
Inace uz otvoren ventil susaca u kupatilu pritisak odmah pada. Namerno nisam stavio termo glave, jedino u kupatilima, da bi uvek postojao otvoren vod za cirkulaciju. Sad mi je i jeftinije i pametnije da bijem po prstima onog ko zavija, ali 'gde ces Milutine rukom na roditelja' Valjda ce ukapirati, samo treba da se ponovi hiljadu i jedan put...
Ekspanziona boca - menjao sam ventil i dopumpao je na 1 Bar, serviser Radijatora koji mi radi godisnji servis (i overi/produzi garanciju) kotla mi je to obavio prosle godine, ali promene nije bilo. Njegov zakljucak je da imam previse 'izlomljenu' vezu do radijatora (gore-dole) pa je i samo ozracivanje komplikovano, Oscilacija od 1 Bar nije opasna za sistem i ako je tako radilo dosad neka radi i odsad.
Povrat iz radijatora na isti vod sa povratom iz EK - svakako, hvala! Vec sam od strucnih ljudi dobio pitanje sta ce tu gde je, ali ajd' da ne vracam majstora da prepravlja i tako ostalo. Svakako cu prebaciti kad bude prvi naredni put usao u moju kotarnicu, racunam nije prevelika greska da gura jos tako kako je, ali nakon ugradnje i pustanja u rad, znaci od pre pet godina - nisam ga zvao.
Evo ovako je za sada plan :
Da ugradim jos jednu pumpu i 4k mesni ventil, bez motornog pogona , jos jedan nepovratni ventil u radijatorskom krugu i 4 termometra na svaki krak mesnog ventila. U planu je da Pumpu kotlovskog kruga pali elektronika kotla na 67* kako Srkson predlaze na svom blogu
Srkson predlaze da kad god radi kotao da radi i pumpa kotlovskog kruga. Kako da to odradimo ? U plani je i automatika ali to sledece godine kada se odradi izolacija
Skoro svi proizvođači kotlova integrisanu pumpu u svojim kotlovima, a koja je kontrolisana od strane elektronike kotla, tretiraju kao PUMPU GREJANJA!
To znači da proizvođači u startu percipiraju grejni sistem samo sa tom jednom pumpom i eventualno insistiraju da se na povratnu cev ka kotlu postavi antikondenzacioni trokraki ventil uslovljavajući tako onu čuvenu garanciju na 5 godina.
Tako i svoje servisere edukuju, a koji to znanje sprovode kod korisnika tako što im na radijatorima nakače termoglave, stave maksimalnu temperaturu kotla na 65C i teeraaaj! Gruvaj u radijatore 65C, odnosno sve što kotao proizvede nek ode da se potroši, a tobože će termoglave da održavaju sistem u balansu, elektronika kotla će kontrolisati uključenje i isključenje pumpe, a preko nakačenog sobnog termostata! Nije nego!
Evo ja javno to ovde kažem da to tako može da radi, ali da NE VALJA!!! Ko god ovo čita može da usvoji ovo što pišem, a i ne mora!
Zašto pišem ovim tonom? Zato što 90% krajnjih korisnika odradi svoje grejne sisteme baš ovako kako sam iznad opisao, a pre nego što je "konsultovao" forum, pa kad krenu problemi eto ih ovde i kreću sa prepravkama.
Bez separatisanja primarnog-kotlovskog kruga u odnosu na sekundarni-grejni krug ugradnjom hidraulične skretnice, pri čemu i primarni i sekundarni krug ima svoju zasebnu pumpu, kao i to da primarni krug ima zaštitu povratnog voda ka kotlu - antikondenzacionim ventilom, a sekundarni krug ima kontrolu temperature vode ka potrošačima - mešnim ventilom, NEMA PRAVILNO IZVEDENOG GREJNOG SISTEMA!
(Iznad izneto ne odnosi se na sisteme sa četvorokrakim mešnim ventilom jer on sam po sebi predstavlja opisanu separaciju, zasebne pumpe su potrebne svakako.)
@micky83
Sa prepravkom koju nameravate da odradite, a bez izolacije objekta, nećete postići ništa spektakularno osim što ćete imati pravilno izveden grejni sistem i eventualno za nijansu duže intervale toplih radijatora.
Nakon hidraulične prepravke uradite sledeće:
Raskačite kotlovsku pumpu sa elektronike kotla, povežite tu istu pumpu preko releja, a koji se pobuđuje preko sobnog termostata (električna šema data na blogu), preko tog istog releja neka se pali i kotao, a pumpu u grejnom-radijatorskom krugu neka uključuje na 67C nalegajući termostat postavljen na polaznu cev kotla.
Temperaturu ka radijatorima podesite na onoliko koliko vam je potrebno. Kotao sve vreme da radi u modulaciji. Javite rezultate!
Не гарим га ја због акумулатора већ због котла.
Ок, свако ће радити онако како мисли да треба само ми се не свиђа што се то дели на форуму. Неко ће следити пример и учити погрешно.
Kotao Termomont Toby b14, 150m2, veći deo poljska cigla, spoljna izolacija 10cm, cokla 5cm, plafon 10cm vune (na manjoj kući 30cm), PVC stolarija.. AT 500l, Vtc 512(60c), Vrg 131(1/2"), Esbe Ara 661, Heat On, dig. termo glave na svim radijatorima (dva sistema u obe kuće), Grundfos Alpha 3, Wilo 25/4.