A gdje i pod kojim nazivom se moze nabaviti diferencijalni sklop posto ja nemam blizu g dina Srdjana
Grejanje na pelet
Pozdrav svima,
Evo da i ja iznesem stanje potrosnje u mom sistemu.
Greje se ukupno 220 kvadrata prizemlje (podno) i pokrovlje (radijatorsko). Grejanje radi 24/7 prizemlje 23C potkrovlje 22C.
U periodu za poslednjih mesec dana grejanje je radilo ukupno 558 sati, sto je nekih 19h dnevno. Za tih mesec dana utroseno je 750 kg peleta ili 1.34kg po radnom satu grejanja to jest 25kg dnevno.
Sistem je sa baferom i mesnim venmtilima.
dragan_ba wrote:Koja ti je temperatura u kući kad je greješ sa 28c?
Jel jasna situacija sada?
Kao suza
Kao suza . Kod tebe je mnogo niža tražena dnevna temperatura, bolja izolacija...
Svakako ti je potrošnja na zavidnom nivou.
Moja supruga bi tražila razvod (braka) ako bih joj ukinuo komfor od 24-25c. Na 22c pada u očaj.
Sa mojom dnevnom temperaturom 24c (noćna 20c od 1h-5h) nemam grejače, samo pelet, prošlu nedelju sam kao malo obraćao pažnju na potrošnju i ispalo je da prosečno dnevno trošim 1.7 žaka ili 22.5kg. 190m2, dva sistema. Da napomenem da mi se sve prostorije greju isto, u svima je identična temperatura, sem na stepeništu koje i nije uračunato u kvadraturu oko 8m2, tu je visina ogromna i ima 5 rebara (namera je bila da prilikom otvaranja ulaznih vrata na spratu nema prevelike razlike u temperaturi)
Verovatno može da se radi na smanjenju potrošnje kod podešavana kotla i za ove zahteve, ali nemam vremena. Preko dana nisam kod kuće a svi ostali jesu pa ako nešto zeznem i kotao ne upali zbog neke greške kad treba, e onda bi bilo panično stanje u kući
Kao suza . Kod tebe je mnogo niža tražena dnevna temperatura, bolja izolacija...
Svakako ti je potrošnja na zavidnom nivou.
Moja supruga bi tražila razvod (braka) ako bih joj ukinuo komfor od 24-25c. Na 22c pada u očaj.
Sa mojom dnevnom temperaturom 24c (noćna 20c od 1h-5h) nemam grejače, samo pelet, prošlu nedelju sam kao malo obraćao pažnju na potrošnju i ispalo je da prosečno dnevno trošim 1.7 žaka ili 22.5kg. 190m2, dva sistema. Da napomenem da mi se sve prostorije greju isto, u svima je identična temperatura, sem na stepeništu koje i nije uračunato u kvadraturu oko 8m2, tu je visina ogromna i ima 5 rebara (namera je bila da prilikom otvaranja ulaznih vrata na spratu nema prevelike razlike u temperaturi)
Verovatno može da se radi na smanjenju potrošnje kod podešavana kotla i za ove zahteve, ali nemam vremena. Preko dana nisam kod kuće a svi ostali jesu pa ako nešto zeznem i kotao ne upali zbog neke greške kad treba, e onda bi bilo panično stanje u kući
Kod mene je dnevna do sredine novembra bila 22c od kad imam grejanje, nije se moglo ispod. Ceo oktobar i pola novembra grejao sam 24h dnevnu na 22c.
Šta ustvari hoću da kažem i da ti predložim...
Ako je dnevna 24c (po meni a i po svim savetima stručnjaka, Svetske zdravstvene organizacije i bla, bla... je visoka i nepotrebna dnevna temperatura ali da se ne razumemo pogrešno, svako se greje onako kako mu odgovara) noćna je malo da bude 20c. Jeste da je razlika dnevna/noćna 4c što je neki maksimum po predlozima znalaca ali je to mnogo. Sta se ustvari kod tebe desi, ti za ta 4 sata noću ohladiš zidove (ne oseti se toliko u vazduhu koliko se ohlade zidovi).
Moj predlog, uradi da ukućani ne znaju (skloni termometre ). Grej noću na 22c a dnevnu podigni na 23c i ćuti. Ako neko nešto pita ti se pravi lud, reci da je 24c. Pa za jedno nedelju - dve spusti za stepen, noćna 21 a dnevna 22c. Pa isto tako... Da baš vidimo šta će da se desi.
Kod toga što spustiš na tih 4 sata temperaturu na 20c nemaš uštede uopšte, to potrošiš kad podižeš na 24c (po mojoj proceni potrošiš i više).
Probaj, ništa te ne košta. Samo može da se uštedi.
Nemam termometre po prostorijama. To ja koji put u toku sezone proverim temperature.
Prosto nije moguće da varam, pumpe se pale u oba sistema preko svog centralnog digitalnog termostata. Jedino je moguće da podignem podešenu noćnu temperaturu. Mada nisam siguran koliko će mi biti ptijatno da spavam tako, ali ću probati. Dnevnu sam podešavao i 22c i na 23c ali ima čarobno dugmence "+" i opet dođe na isto.
Još bolje ako termostat ima "offset". Udri mu +1, pisaće 24c, u sobi 23c i sve ok. Ne znam kako ćeš da spavaš, ja spavam na 18c, sve preko toga - nema spavanja. Ali spavam ko car, odmorim se samo tako.
Situcija u baferu kada temperatura na vrhu počinje polako da pada, odozdo nagore, sva 4 termometra:
Температуре у тренутку када први атоми вруће воде из котла улазе у бафер (одоздо нагоре, подразумева се. Сада следи 2.5 часовно џарање на негде 84-85с. Радни термостат грејача бафера показује 22с а сигурносни који је мало изнад њега 22.3с.
Спољна температура овог тренутка 9с, полаз према радијаторима 30.3с. Дневне и дечија 21с, остало 20с, спаваће 18с, купатила око 24с (сушачи без термо глава, максимум отворени).
Горња температура бафера овог пута није пала испод полаза (пала је до 33.4с) али у хладнијим данима се дешава и то (али врло кратко, систем то не осети). Или кад нешто чачкам котао па старт не буде овако пргав као сад.
Температура котла и температура поврата:
Данас боље него јуче. Котао радио 2 сата и 40 минута (мерено од самог старта до престанка дозирања тј. почетка хлађења), дневна подигнута на 22с (мало смо се разгаћили па се бахатимо
), бафер од оних температура горе напуњен до 85с целом висином. 8кг.
Napiši i koliko je kw struje potrošeno da neki prolaznik ne pomisli da je 8kg peleta ukupno.
Nakon potrošenih 1200 i koji kulogram koštice od višnje
https://youtu.be/P8FNfzrkR_M
Poslije 3 sata rada kotao je dobio radnu boju
Nakon intervencije na rešetci i finiranja parametara EKG izgleda ovako
Evo dana smo radili prepravke pa evo par slika
Napiši i koliko je kw struje potrošeno da neki prolaznik ne pomisli da je 8kg peleta ukupno.
Уназад 10 -так дана просек 30кв. Ноћас очекујем и мање, бафер је скоро пун дочекао јефтину тарифу.
Да ти буде згодније кад прерачунаваш без струје, оно што ја напишем пелет - ти удри дупло. Претераћеш мало али није страшно. Ових дана се то креће рецимо 8кг пелета кад ради котао и 6-7кг пелета кад ради струја.
Или још боље, све укупно трошим 1 џак дневно пелета. Плаћам као да трошим 11кг пелета (струја ме кошта упола јефтиније од пелета).
Или ако хоћеш месечно платим за грејање струјом максимум 3500 дин. У октобру 2500дин, новембар 3500дин, сада у децембру очекујем максимум 3500 дин.
Потрошња пелета:
Октобар 7 џакова
Новембар 17 џакова
Децембар (закључно са данашњим даном) 21 џак.
Очекујем да до краја децембра, за ова три месеца грејања (грејем негде од 10. октобра) потрошим 47 џакова пелета и 9500 дин за струју.
И у овом периоду је било штеловања котла, протока, радијатора, има доста што се потрошило више а није морало... Грејао сам пар дана бојлер санитарне воде, ту је добро отишло... Али, не жалим се, није страшно. Рачунам да ми следећа сезона буде најбоља, ове две бацам у воду, пуно је преправки било, учења, губитака безвезних...
Каква је ситуација код тебе што се тиче потрошње?
Душане, лепо изгледа котао, нема шта.
Него те молим да ми објасниш неке ствари, видим да си ушао у проблематику.
Играм се нешто ових дана са мојим котлом. Рачунам да са потрошених 8кг пелета (мерено тачном вагом, кило по кило), сипао у празан спремник, потрошио све, хтео сам да проверим бројчаник котла) добијем више од 40кв енергије. Ево како, у бафер отишло 32кв (напуњен (нека буде) од 30с на 85с). Нека је за та 2.5 сата у куће отишло 5-6кв (рачунам са губицима), има ту и потпале и загревања котла, сигурно није сагоревање 100% иако се мени свиђа... Сигурно више од 40кв. Значи да сам ја из 1кг пелета добио 5кв енергије. А пази сада, са око 160с димних гасова. Како је то могуће?
По твојој рачуници (али мораш превести у пелет јер се са коштицом и не зна баш), колико би са твојим котлом добио енергије од 1кг пелета? Могуће ли је добити 6, 7, 8, 10кв из једног килограма? Јасно ми је да би и ја добио да могу те гасове "охладити" водом и послати је у бафер или радијаторе али се питам чему ако добијем 5кв? Може ли котао уопште радити и дати ту снагу ако му гасове успори и охлади економајзер?
Не занима ме у овом случају твоја потрошња, није она важна. Занима ме искоришћење мог котла на пелет и твог на дрва/угаљ са гориоником, економајзером, шамотом и свим осталим додацима. Може ли се упоредити и извести закључак?
Објасни, молим те, ако те не мрзи.
cackao sam parametre na toby12 naravno nisam zapisao prethodne i zeznuo sam nesto.
Jel imaju mozda negde parametri koji se redom poklapaju sa onim na kotlu, koristio sam odavde https://docs.google.com/spreadsheets/d/1LVGE5y5OaAthuF_oMUKy_cw3cMCjgDga...
al em se razlikuje em je na tobiju neki tarzan engleski. Samo da napomenem da se ni ovi ne podudaraju sa onim na mom kotlu.
Muke vaskolike....
6,7,8,10 kw sigurno nećeš dobiti iz peleta.
Od odličnog peleta možda 5 kw u idealnim uslovima.
Na tako maloj količini kad promašiš u 2 kw to je već 5% a 95% iskorištenja nije nemoguće. To ipak mora da izmjeri kalorimetar a sve ostalo su želje i nagađanja
Zadnjih desetak dana 1.5 vreća za kuću od večeras pustam malo i u rasadnik koji je 28 m2 a treba mu preko noći od 6 do 10* a danju 14 do 16*.
@ Beethoven - da, po svemu sudeci, Vama i meni je potrosnja identicna.
Raslojavanje vode u AT - pumpa radijatorskog kruga kod mene radi u prvoj brzini i t na izlazu (regulisan preko TrmRglt na trokrakom) najcesce ne oscilira vise od +/-1 stepena C, a postavljen je na 40 C. Kazem najcesce, jer kad vetrim onda iskljucim pumpu preko sobnog termostata i nakon ponovnog ukljucenja dolazi do veceg skoka t, ali to je kratkotrajno. Raslojavanje vode u baferu mi je, pretpostavljam zbog malog zakretanja / otvaranja trokrakog, sasvim OK. t u dovodu na trokraki ostaje na 75 i vise C cak i kad na donjem meracu padne blizu 30 C. Mogu da slikam, evo danas je na vrhu pre oko sat bilo 77, gornji merac na malo ispod 60 a donji vrlo malo iznad 30 C.
Inace sam prethodnih 5 dana 'zavio' gornji termometarski prekidac koji pali kotao na svega 30 C - na koliko nijednog dana nije pala t, pa se kotao na pelet uopste nije ukljucivao u tih 5 dana. Ocitao sam sledece - ukupno potrosenih 322 KWh, od kojih 245 u jeftinoj (racunao sam da je sve otislo na grejanje), sto znaci tacno 49 KWh dnevno. Naravno, dnevna t u kuci mi je u proseku za oko stepen niza, u dnevnoj sobi, u kojoj se nalazi sobni termostat je padala i do 20 C (inace je maltene zakucana na 22), a jeftinu tarifu bih docekao sa sve 3 grupe grejaca (i poptuno otvorenim trokrakim), da bi se kuca brze ugrejala. Nakon otprilike sat vremena bih iskjlucio jednu grupu i ostavio EK da radi na dve. Opet, bez obzira na vetar, spoljna t je natprosecno topla, a da je u kuci prijatno - pa nije. Kad sa 'naviknutih' 22 C ide na 20-21, tako da ovaj eksperiment necu da ponavljam. Nemam dovoljno veliki AT za grejanje samo na struju. Ni 2 strujomera.
Ali da moze da se potrosi 50 KWh dnevno za grejanje, i to 100% na (jeftinu) struju, umesto 60, u odnosu 2:1 za pelet - moze. Ako je napolju relativno toplo i ako ukucani ne zakeraju za stepen do max dva nizu t od one na koju su navikli. Da li je rentabilno - pa imajuci u vidu da ako tako radim svaki dan - dolazim na ukupnu potrosnju od ca. 2.000 KWh mesecno, znaci ulazim u crvenu zonu - nisam izracunao, ali bih definitivno izbegao konstantno grejanje iskljucivo na struju, na duzi rok od nedelju-dve.
Moram da napisem sledece - sistem mi radi apsolutno kako sam napisao i potrosnju sam sigurno dobro izmerio - to je to. Pogresio sam jedino u vezi vremena rada kotla na pelet, nije 2.5 sati nego ce pre biti oko 2 sata da napuni AT i u kuci konstantno bude toplo. E sad sto se kuce i izolacije tice, ima par stvari koje treba da spomenem. Kubatura je kod mene sigurno manja nego kod 160 kvm u jednom nivou. Prizemlje je visine 2.75m, ali potkrovlje je 2.5m, sa kosinama u uglovima na svega 1.2m. Zatim, uopste ne grejem predsoblja (2, nisam merio povrsionu ali sigurno su u zbiru preko 10 kvm). Severni zid kuce ima garazu celom duzinom do visine prizemlja, tako da uopste nije spoljni zid. Iznad, u visini potkrovlja je 'sendvic', sa 5 cm izolacije iznutra, zatim giter blok + 10 cm + 5 cm vazdusni 'dzep' + cigla. Nema prozore. Dnevna soba mi je najveca u kuci, 32-33 kvm, ali takodje nema nijedan spoljni zid. Ima izlaz na terasu (15kvm, istocno orijentisana) koja je zatvorena folijom. Bilo bi bolje da je zastakljena, ali i ovako kako je na njoj t nikad nije pala ispod nule, bez obzira na spoljnu. Spavace sobe (25, 18 i 15 kvm) kao i kupatila su juzno orijentisani. Kuhinja i trpezarija zapadno, sto dosta smanjuje potrebe grejanja po suncanom danu.
Naravno, imam 'propuste' koje mi je bilo previse skupo da resim, kao sto su termicki 'mostovi' - terase, neizolovan pod, neizolovana 'cokla', itd. Ovo poslednje i nije bilo skupo, ali cist propust koji nikako da resim.
Gdje vi držite pelet. Imam osjećaj da se pod prstima lakše kida nego kad sam ga kupio.
Kad povuce vlagu - nabubri, i mozes samo da je bacis. Meni su neki dzakovi stigli lose zavareni, neki zakaceni u transportu, pa sam ih u startu odvojio i prve trosio. Ono sto je ispalo iz njih na pod ispod palete je u roku od par dana bilo neupotrebljivo. Meni je ostala jos jedna paleta sa dzakovima, stoji u garazi koja nije izolovana, ima neizolovanu betonsku plocu iznad, metalna vrata i prozore koji ne dihtuju. Vlaga verovatno skroz ista kao napolju. Ako su dzakovi ok, neosteceni, iz iskustva tvrdim da 5 godina moze da stoj cak i u takvim uslovima
Na predhodnoj strani sam postavio slike svih izmena koje smo juce odradili a uradjeno je sledece :
Ugradjen je 4 kraki mesni ventil Esbe VRG 141
Na svakom kraju po jedan termometar
Ugradjena je i pumpa u kotlovskom krugu
Obe pumpe radena prvoj brzini
Jos uvek posmatram i pratim ali trenutna situacija je trenutna :
U kotrlu temeratura 76 stepeni
Ispred mesnog ventila 73*
Ka radijatorima 47*
Povrat iz radijatora 43*
Povrat u kotao 71*
Kotao uglavnom radi u modulaciji kao sto je Srkson rekao
E sad verovatno bi se mogla postici jos bolja iskoristvost kotla kada bi se malo korigovali parametri
Ako imete neki predlog tu sam da pokusamo da izmenimo nesto
Trenutna potosnja 1 dzak za 8h neprikodnog rada kotla
@micky83
Ovo je više nego odlično za početak! Nadam se da sobni termostat u kombinaciji sa nalegajućim termostatom, kao i dodatni rele kontrolišu redosled uključenja i isključenja pumpi i kotla-gorionika?
Sledi fine tuning:
1. Kotao-gorionik postaviti tako da mu je ciljana temperatura 80C
2. Modulacija bi trebalo da krene najkasnije na 72C (zavisi od koncepta elektronike kotla-gorionika)
3. Ne dozvoliti da kotao dosegne ciljanu temperaturu od 80C i da sam ode u gašenje (pre toga mora da odreaguje sobni termostat kada se u grejnom prostoru postigne zadata temperatura ambijenta, recimo 22C)
4. Težiti da sobni termostat što ređe reaguje (isključuje i uključuje kotao-gorionik)
5. Da bi tačka 4 bila ispoštovana u što većoj meri ograničite snagu kotla-gorinika recimo na 1 i 2, a temperaturu prema radijatorima smanjujte
6. U slučaju da neko dobro poznaje kotao u smislu da može precizno da podesi snage od 1 do 5 onda će to dodatno da napravi uštedu u smislu da recimo kotao u snazi 5 radi sa maksimalno 15KW
7. Težiti balansu da proizvedena toplotna energija bude jednaka potrošenoj - ovo je jako teško, ali kao što rekoh, težiti ka tome.
8. Izolovati sve cevi u kotlarnici.
9. Probajte samo da pumpu u kotlovskom krugu podignete na brzinu III i pratite šta se dešava. Ovaj momenat bi trebalo da neznatno uspori brzo dostizanje ciljane temperature u kotlu od 80C, a brže dostizanje veće temperature povratnog voda - 65C
Javljajte rezultate i detaljno opišite kako se sistem ponaša u jedinici vremena!
@ Srkson
Trenutno sam sobni termostat iskljucio , palim i gasim kotao rucno
Kotao radi ovako , odem i ukljucim ga, pumpu kotla ukljucim direktno u steker
Kotao se pali , vrti stalno njegovu vodu, mesni ventil zatvorim , i kada se voda ugreje na 67 stepeni aktivira se pumpa radijatorskog kruga i tada i otvorim mesni rucno
Danas bi trebao doci drugar elektricar da resimo to povezivanje pa ako vam nije problem da mi malo detaljnije objasnite
Ovako sam ja to shvatio da treba :
Sobni termostat posalje signal da je pala temperatura, prijemnik termostata pali kotao jel tako ? E sada mi trebamo dadati jos jedan relej paralelno koji ce paliti pumpu kotlovskog kruga ? Nalegajuci termostat bi trebao da upali pumpu radijatoskog kruga kada temperatura na polaznoj cevi bude 67stepeni, to mi je jasno ...Pretpostavljam da kada kazete da sobni termostat treba da radi u kombinaciji sa nalegajucim termostatom da mislite da kada se postigne temperatura sobe , sobi termostat bi trebao da iskljuci pumpu radijatorskog kruga ?
Trenutno kotao ode u modulaciju kada se postigne zadata temperatura
Znaci aka je zadata 75* na 78* ide u gasenje
Razmisljao sam da povecam taj parametar,
pa da recimo u gasenje ode 81*, 82*( odnosno da ne moze toliko da probije zadatu temp )
Koraci kod manuelnog rada su OK.
Dobro ste shvatili i relejnu postavku, ali evo još jednom s moje strane:
1. Sobni termostat pošalje signal da je pala temperatura, prijemnik termostata uključuje rele, a koji preko svoja dva radna kontakta istovremeno uključuje kotao-gorionik i pumpu u kotlovskom krugu.
2. Nalegajući termostat koji se nalazi na polaznoj cevi kotla kada oseti 67C istog trenutka uključuje pumpu grejanja u radijatorskom krugu.
3. Mešni ventil može sve vreme da bude otvoren do neke granice koju ste odredili da prema radijatorima ide recimo 47C (samim tim što je pumpa u radijatorskom krugu isključena do 67C predstavljaće dovoljan otpor da vruća voda ne ide u radijatore, već da samo kruži u kotlovskom krugu do 67C. Ovaj momenat vas koliko toliko oslobađa robovanja - potrebe za učestalim okretanjem mešnog ventila.
4. E sad vrlo je važan momenat kada se u grejnom prostoru dosegne zadata temperatura, te sobni termostat pošalje signal dodatnom releju za isključenje kotla-gorionika i pumpe u kotlovskom krugu. Tada jedan radni kontakt isključuje kotao-gorionk, a drugi radni kontakt isključuje pumpu u kotlovskom krugu. Međutim pošto je u polaznoj cevi viša temperatura od 67C i pumpa u radijatorskom krugu i dalje radi, nama je istovremeno potrebno da radi i pumpa u kotlovskom krugu!!! Tada rele preko MIRNOG kontakta spaja pumpu u kotlovskom krugu paralelno sa pumpom u radijatorskom krugu i obe pumpe nastavljaju da rade do momenta kada temperatura na polaznom vodu kotla padne ispod 67C i tada nalegajući termostat isključuje obe pumpe. Ovim smo kvalitetno utrošili toplu vodu u kotlu akumuliranu preko 67C i dodatno je isporučili u grejni prostor. Voda u kotlu sada miruje i sa 67C laganim se tempom hladi do ponovnog zahteva sobnog termostata za grejanjem. Ovoga puta interval dostizanja temperature od 67C je kratak i grejanje će početi mnogo ranije, nego li da se sva topla voda u kotlu utroši kao što je to ranije bio slučaj, a bez ikakve kontrole rada pumpi. Ovakvom postavkom ušteda energenta je itekako primetna.
5. Povratni vod ka kotlu biće preko 65C, ali biće i oscilacija na nalegajućem termostatu i padova temperature ispod 67C te povremenog isključenja pumpe u radijatorskom krugu. Razlog: Prilikom uključenja pumpe u radijatorskom krugu hladna voda iz radijatora će odlaziti preko povratne cevi u kotao i rashlađivati trenutnu akumulaciju u njemu.
6. Obavezno smanjiti svih 5 snaga kotla. Znači kotao mora da radi sa najmanjom mogućom snagom u modu 1, pa za 1KW do 2KW više u modu 2 i tako do poslednje pete snage (mod 5). Kod viših spoljnih temperatura ograničiti kotao da radi samo u prve dve snage, eventualno ograničiti na tri snage. Ovaj momenat je jedan od najvažnijih ukoliko zaista želite uštedu energenta!!!
Kotao bi trebalo da se stavi na ciljanu temperaturu od 80C (nije potrebno više), ali taj uski dijapazon modulacije na tom vašem kotlu bi trebalo povećati, ako to naravno setup elektronike kotla dozvoljava. Trebalo bi da već negde od 72C krene sa obaranjem snaga kada temperatura raste, a kada temperatura pada trebalo bi da na nekih 69C krene sa dizanjem snaga.
Ukoliko ovo preko setup-a elektronike kotla nije moguće setovati, onda smanjivati prag temperature starta grejanja na nalegajućem termostatu 66C, 65C, 64C, 63C i pronaći pravi prag da sistem bude u balansu, odnosno da kotao što duže radi u modulaciji izjednačavajući proizvedenu toplotnu energiju sa potrošenom. Sobni termostat što ređe da reaguje, imate konstantno mlake radijatore, konstantnu temperaturu ambijenta, a time je i potrošnja energenta svedena na minimum pri najvećem mogućem komforu.
Iskoristite šemu sa bloga, a umesto regulatora HeatOn na šemi vi ga posmatrajte da je to vaš nalegajući termostat.
https://stsrdjan.blogspot.com/2016/11/povezivanje-heaton-wchr-01-sa-sist...
Od mene toliko, nadam se više nego iscrpno!
Inače ovo što sam gore ispisao NI JEDAN majstor vam neće reći.
Svima na forumu želim sreću i ZDRAVLJE u novoj 2021-oj godini!
Živeli!
! Inače ovo što sam gore ispisao NI JEDAN majstor vam neće reći.
Svima na forumu želim sreću i ZDRAVLJE u novoj 2021-oj godini! Živeli!
Velika većina i neznaju niti razmišljaju o problemu.
Srki pozdrav!
! Inače ovo što sam gore ispisao NI JEDAN majstor vam neće reći.
Svima na forumu želim sreću i ZDRAVLJE u novoj 2021-oj godini! Živeli!
Ko zna, zna pa još kad znanje dijeli za "dž"
eee, to treba pozdraviti.
Svaka čast
Očekujem nekog mudro**ra da kaže: Nije ovako a ja ne znam kako bi bilo ispravno.
Pozdrav za sve
Srkson hvala punooo. Sada je sve jasno. Posle praznika javljam rezultate
Svim forumasima sve najbolje u novoj godini
Леп провод за дочек а честитке сутра.
21c, veći deo kuće.
Ne grejem je sa 28c, grejem je sa (trenutno) 33.6c (danas kada se punio bafer bila je oko 31c). Situacija bude sledeća, da te ne buni. Dno AT-a veći deo rada bude na 27-28c. Kako se AT hladi tako i nagore bude ta temperatura. Pred kraj, pre nego se AT isprazni, na vrhu bude 80c a na drugom termometru odozgo 30c. Onda ta temperatura na vrhu pada relativno brzo. Diferencijalni sklop je kod mene na vrhu namešten na 40c. Kada temperatura padne na 40c uključuje se kotao na pelet. Temperatura sa vrha i dalje pada, padne i ispod trenutnog polaza ali to je baš kratko (10-tak minuta), to se u kućama ne oseti. Kao danas, gore je pala na 29c kada je već AT poceo da se puni. Dole se AT jos vise ohladio, ne sećam se koliko je bilo pa je ukupna temperatura vode bila i hladnija od 28c u celom baferu.
Ako je neko predimenzionirao radijatore onda sam to ja.
Na moju izolaciju, u dnevnoj sobi od 32-3 kvadrata nalaze se dva panelna radijatora 1600x600 plus cevi koje prolaze kroz tu sobu ( granaju se baš tu pa su na jednom zidu debele koje idu u ostatak kuće a na dva zida su tanke, ove sto napajaju radijatore i jedan zid koji nastavlja za hodnik). Ta soba moze da se greje sada na manje od 30c polaza za 22c unutra bez problema. Ovi radijatori kod mene jedva rade, dešava se često da budu hladni totalno (trudim se da se to ne dešava ali nažalost bude). Dečija i spavaća, obe po 14-5 kvadrata imaju 1400x600. Hodnik 15-tak kvadrata ima 1200x600. Kod burazera u kući, dnevna ko moja ima tri radijatora, jedan 1800x600 i dva komada 600x900. Kod njega je vuna na tavanu 30cm, spoljna izolacija 10cm (gde je moglo), gde nije moglo unutarnja knauf i 5cm vune.
Kada na moju kuću dodam još 20cm vune na tavanu (sada ima 10cm, kara tavan), zamenim još samo prozore na dečijoj i spavaćoj (tu su jos uvek drveni, ostalo je PVC), onda ulazim u polaz za podno grejanje.![Smile Smile](https://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/all/modules/smileys/packs/Roving/smile.png)
Malo je burazerova kuća problematična po pitanju izolacije i polaz koji ide je toliko "visok" samo zbog njegove kuće (tih 5cm vune me nervira strašno a ne može da se uradi spoljna izolacija, ne može da se prodje izmedju kuća). Ta kuća je radjena kao pomoćna zgrada i niko o tome tada nije razmišljao. Gde sam mogao uradjena je spoljna 10cm.
Ovo još uvek nije zima, ovo su smešne spoljne temperature. Meni se negde do nule ne oseća neka povećana potrošnja, ima malo ali neosetno. Kad krene ispod onda se stvari menjaju, ono kad je bilo -6 u novembru jedva mi je izdrzavao bafer do jeftine struje, par puta sam mu dozvolio da radi još jednom tog dana ali je tih noći mnogo manje potrošio struje.
Jel jasna situacija sada?
Kotao Termomont Toby b14, 150m2, veći deo poljska cigla, spoljna izolacija 10cm, cokla 5cm, plafon 10cm vune (na manjoj kući 30cm), PVC stolarija.. AT 500l, Vtc 512(60c), Vrg 131(1/2"), Esbe Ara 661, Heat On, dig. termo glave na svim radijatorima (dva sistema u obe kuće), Grundfos Alpha 3, Wilo 25/4.