Imam jedan lep tekst o tome, ali nešto neće da se prikači. Pošaljite mi na PP e-mail, pa da ga pošaljen drektno.
Grejanje na pelet
Jest malo zamrla ova diskusija, pa k'o velim, da se malo razmrda: upravo sam se vratio iz Makedonije, bio sam kod Tračeta (Trajče.mkd, priključio nam se na ovom forumu u februaru ove godine). Elem, malo smo štelovali gorionik (Ferroli/Viadrus U22) i postigli ovo što se na slici vidi.
Mogli ste da svratite I kod mene u Vranje da se malo pozabavite CM-setom 35kw.
zmajdin ce po svoj prilici morati da napravi tour de pellet.
Namera mi je da to učinim, jedino što su troškovi opterećenje: ako bi bilo više zinteresovanih iz jednog mesta, mnogo bi lakše bilo. Generalno, upriličavanje rada gorionika ima višestruke koristi: manji je trošak grejanja, manje se naših drva poseče, a i udišemo bolji vazduh.
Juce sam radio jednu kotlarnicu. Zameni stari TVT kotao koji je procureo i ubacio drugi kotao Megal MVS od 35 KW. Uz to sam kompletno prepravio staru instalaciju u kotlarnici. Bile su cevi od 2" posto je sistem nekada radio na gravitacionom principu... Ubacio cetvorokraki mesni ventil..... Ferroli gorionik P7 (34KW) a pelet je Bio Energy Point. Gorionik za sada radi na 3 snazi (25kw). Temperatura vode u kotlu je 70C (gorionik se ponovo aktivira na 60C), a prema instalaciji ide 50 a povratna je 45.
Elem dok sam ja radio, komsija se po obicaju zainteresuje i hoce on da ugradi gorionik na svoj kotao Steadler 36 star jedno 30 godina. Objasnim sve prednosti i mane te investicije itd. Uzme covek gorionik i za probu 5 dzakova nekog peleta. I naravno....masa sljake.
Objasnim ja coveku da je problem do peleta, i on kaze prodavcu...ovaj lepo opali po meni. Kao to je do stelovanja gorionika.... Izvadim ja sljaku i radi fore, acetilenskim brenerom je spaljujem na temperaturi preko 3000C I ona se pretvori u neku vrstu staklaste mase. Ne bude meni tesko, skoknem do kosmije, uzmem pola molerske kante BioEnergy peleta, skinem crevo sa transportera...stavim najlon kesu. i ukljucim gorionik. Sipam dve sake kroz metalnu cev i potpalim gorionik. Kako krene transporter da radi, tako ja odokativno dodajem rukom pelet u gorionik, i tako jedno pola sata. Totalno neprecizno, neki put vise neki put manje. Nagurao on jedno 60C , potrosio pelet i sacekam da gorionik udje u blokadu. Iskljucimo gorionik i naravno, sljake ni traga. Jednostavno je dokazano da nije do podesavanja gorionika. Jer ne mozes ljudima objasniti da su svi parametri izduvnih gasova zadovoljavajuci, cak i u idelanim granicama. Da je problem samo u peletu. Eh sada ne znam sta stavljaju, da li je to kora, primese agro kultura, pesak (negde sam procitao da stavljaju i pesak zbog mase, il ida se nadje u peletu tako sto se piljevina uzima utovarivacem sa zemlje).
Mene realno i ne zanima od cega ga prave, ali me zanima da korisnici nemaju problema sa radom gorionika i sa grejanjem.
NIje mi ni u interesu da celu zimu provedem po kotlarnicama stelujuci gorionike. Od druge polovine ove godine ugradio sam i pustio u rad preko 60 Ferroli gorionika, prosle sezone oko 15. Do sada su pravili problem samo par njih, i vecinom je bilo do nestrucnog rukovanja i loseg peleta.
Sto zbog toga sto pelet nije skladisten u suvom, pa je povukao vlagu pa ga tako nabubrelog sipaju u spremnik, sto resetku ne vrate kako treba. Realno, ferroli gorionik nije los, ali naravno da ima neke mane. Prvenstveno to sto gorionici sa puznim transporterom unutar gorionika nisu toliko osetljiv na los pelet. Puz gura nov pelet a pelet gura sljaku i ostatke u pepeljaru.
ja npr imam drugačije iskustvo , naime imao sam priliku da vidim da sa jedne palete čovek sa ferolijem ima šljake a na centrometalovom setu radi perfektno , e sad do čega je ko će ga znati .
To sam i ja cuo. Mozda je drugaciji sistem izgaranja. Ali sta god da ga gori, ne moze silikati da izgore. Jedino sto moze da ventilator oduva sljaku sa resetke, jer centrometal nema onu pregradu na resetki za sagorevanje. Tj ima je ali je plitka. Kod ferrolija je veca i skoro 50% povrsine precnika difuzora
Pozdrav svima!
Treba mi mala pomoc.
Naime, pre mesec dana postavili smo termomont kotao na pelet toby 20 od 20KW. Grejem kucu na dve etaze, tj dva stana sa po 55kvm, spolja uradjena izolacija i stavljena pvc stolarija. Do ove godine smo se grejali na loz ulje ali posto je postalo finansijski neizdryljivo morali smo preci na pelet, sa time sto sam zadrzao i elektricni kotao, za one ne daj boze trenutke ako mi nestane peleta i cisto da imam alternativu. Uzeo sam BEP pelet 5 tona. Ugradjen je i mesni ventil, 4kraki, Firšt, ne znam mogu li ga nazvati "obicni", uglavnom nije "na struju" sto bi rekla moja baba.
E sad, meni je Termomont serviser prilikom pustanja u rad rekao da temp vode u kotlu nikad ne stavljam ispod 50c, a stavio je mesni ventil na 10. Temp vode u kotlu sam stavio na 50 zbog ovog prelaznog perioda kada su temp preko dana i preko 15c, ali sad citam na forumu da bih mozda trebao ta temp kotla trebala da bude visa a da na mesnom ventilu podesavam temp koja ce biti u radijatorima? Mozete li mi pomoci oko toga i eventualno pojasniti, posto sam poprilican laik u ovome. Hvala svima na pomoci!
e pa kolega po kotlu pozdrav ! i ja sam kupio taj kotao a koloko toliko ti mogu pomoć ovako : temperatura u kotlu mi je podešena na 60 c , mešni ventil na 5 , voda u sistem pre mešnog mi je 55 posle u radijatore ide oko 44 , povrat iz radijatora je oko 42 i posle mešnog ventila oko 41 ulazi u kotao, oko podešavanja parametara ćemo kasnije , tu imam jedan predlog koji sam juče sproveo u praxu pa ću videti kako se ponaša , evo i par slika , pozdrav
Temperatura u kotli treba da bude najmanje 72 stepena, što će reći postavite je (opet najmanje) na 75, a temperaturu radijatora namestite kako vam odgovara zakretanjem mešnog ventila. Tačka.
Hvala na odgovoru,kolega po kotlu:).
POsto sam, kao sto vec rekoh, nov u svemu, kako dobijas sve te podatke o temp vode pre mesnog, posle mesnog ventila, temp ka radijatorima itd? Cisto da probam da dodjem do svojih podataka i tako uporedim stanje.
Zmajdine,
Iz Vasih ranijih postova sam zakljucio da temp vode u kotlu treba da bude min 63 najbolje preko 72 stepena i da se pomocu mesnog ventila namesta temp radijatora. Meni sve to zvuci logicno u toku prave zime i temp. minusa, ali da li je tako potrebno postaviti i sad, u ovomprelaznom periodu gde su dnevne temp i preko 12 ili 15 stepeni? DA li ce ta temp uticati negativno na potrosnju ili ce postavljanje mesnog ventila na 5 npr smanjiti temp u radijatorima i smanjiti potrosnju?
Jos da napomenem da mi je termostat (tako je od ranije namesten, kada smo grejali na loz ulje) na pumpu pa mi je termomont serrviser rekao da taj sobni termostat drzim na 30stepeni. Takodje mi je postavio mesni ventil na 10.
Izvinite na ovoliko pitanja, prosto sam zbunjen.
Pozicija 10 znači da je ventil potpuno otvoren, tj kao i da ga nema uopšte, voda se i ne meša iz povratnog i odlaznog voda. Što je spoljnja temp. višlja to treba biti mešni ventil na manjem podeoku, npr. 2-4, tako će kotao ostati dobro ugrejan a u sistem neće ići previše vrela voda.
pa ako su ti majstori ugrađivali kotao tj instalaciju trebali su da stave po jedan termometar na sva 4 kraka mešnog ventila , ako nisu -greška- ovako nećeš biti u mogućnosti da pratiš temperature tj mešni ventil ti je skoro pa neupotrebljiv . evo sad sam i ja povećao na 73 c pa se igram sa mešnim i parametrima kotla
kako se malo smirio sad mi je u kotlu 73 , pre mešnog 70 , u radijatore ide 46 , povrat iz radijatora 44 i posle mešnog u kotao 45 i temperatura dimnjače oko 88 c al još pratim
Nazalost je tako. Majstor jeste kacio kotao na stariji, vec postojeci sistem pa mozda zbog toga nije stavljao termometre, mozda nije imao mesta a mozda nije hteo jer ga mrzelo il sta god, a ja opet nisam znao, verujuci njemu. No, sta je tu je-ostaje mi da se igram i metodom probe i greske isprobavam najbolje resenje.
Zmajdine,
Iz Vasih ranijih postova sam zakljucio da temp vode u kotlu treba da bude min 63 najbolje preko 72 stepena i da se pomocu mesnog ventila namesta temp radijatora. Meni sve to zvuci logicno u toku prave zime i temp. minusa, ali da li je tako potrebno postaviti i sad, u ovomprelaznom periodu gde su dnevne temp i preko 12 ili 15 stepeni? DA li ce ta temp uticati negativno na potrosnju ili ce postavljanje mesnog ventila na 5 npr smanjiti temp u radijatorima i smanjiti potrosnju?
Jos da napomenem da mi je termostat (tako je od ranije namesten, kada smo grejali na loz ulje) na pumpu pa mi je termomont serrviser rekao da taj sobni termostat drzim na 30stepeni. Takodje mi je postavio mesni ventil na 10.
Izvinite na ovoliko pitanja, prosto sam zbunjen.
Za sagorevanje lož-ulja ili plina ne smeta da ventil bude skroz otvoren, jer kod tečno/gasovitih goriva kondenzacije skoro pa i da nema, pa kotlovi mogu da rade na nižim temperaturama.
Sa čvrstim gorinom, a pelet to jeste, stvari stoje drugačije, a serviseri - ne svi, ali većina njih to ne zna. Problem je što čak i proizvođači gorionika/kotlova na pelet reklamiraju svoj proizvod sa "grejanje kao na plin", što jeste istina ali samo po automatizaciji rada gledajući. Po svemu drugom je drugačije.
Stoga, neka temperatura u kotlu bude uvek iznad tih (najmanje) 72 stepena i svi srećni, bez obzira da li je napolju malo, umereno ili mnogo hladno. Ne znam koji gorionik/kotao imate: iskreno se nadam da je neki koji ima mogućnost automatskog prilagođavanja snage trenutnoj potrošnji.
Imam termomont kotao na pelet Toby 20 od,jel, 20kw, a on ima mogucnost, a tako je i namesten, rada u modulaciji, tako da ujutru dok se ne zagreje na podesenu temp radi u najjacem modu na 5 a po postizanju spusta rad postepeno na 1 i tako odrzava do gasenja. Pomocu mesnog ventila podesavam koliko je moguce temp u radijatorima.
Tobz ima elektroniku baš onakvu kakvu ja nazivam "dobra". Dakle, sve onako kako sam napisao u prethodnom postu.
Ok, hvala mnogo na pojasnjenjima i strpljenju!
samo ti "kolega" povećaj temperaturu u kotlu kao i ja na 70+ c , a valjda imaš termometar posle mešnog ventila pa ti "guši" temp. u kuću a ostatak će dobro doći kotlu, bar dok ne montiraš te "skupe" termometre
Taj termometar imam:), stavljeno na 70+ c a mesnim podesavam temp u kuci:). A termometri cekaju iducu sezonu, kao i jos par nekih sitnica koje treba da se odrade a do tada cu se bolje raspitati pa cu ja majstora "uciti"
Pozdrav svima. Imam par pitanja, pa se nadam da neko od vas moze da mi pomogne.
Procitao sam puno korisnih informacija ovde ali mi neke stvari jos uvek nisu jasne.
Puno je tu metafizike kako je lepo rekao Zmajdin i ne mogu da se smirim i pomirim sa tim
da mi kotao radi kako ga je serviser podesio i da ja tu ne treba i ne mogu da uradim nista.
Grejao sam se na cvrsta goriva (ugalj i drva) a sada sam presao na pelet.
Klasican sistem, radijatori po kuci i (liveni) kotao (Solida Sime 25KW) u podrumu. Dimnjak zidan onim elementima,
izgleda nedovoljne visine jer sam imao mnogo problema sa kondenzacijom i u kotlu i u dimnjaku.
Nisam imao ni onaj cetvorokraki ventil i prvi put sam cuo za njega pre mesec dana. Hteo sam da ga
ugradim ali sam u medjuvremenu ugradio gorionik na pelet (BOSCH BRENN 14-34) i majstor koji mi ga je postavljao
mi je rekao da nema potrebe. Grejem se na pelet vec dve nedelja i nema ni traga od kondenzacije
i one cadji i smole. Problem resen... Tako sam bar mislio dok nisam video koliko puta je samo
Zmajdin (a i ostali) pomenuo da je neophodan zbog kondenzacije, cuvanja kotla i zbog boljeg
stepena iskoriscenja. E to mi sad nije jasno.
Prvo: Kako taj ventil moze da drzi temperaturu na 72 stepena u kotlu kad termostat(Q7) koji se nalazi
u sobi, pali i gasi gorionik po potrebi. I svaki put se kotao hladi i greje iz pocetka. Mozda je cak i bolje
za njega da voda struji i da se on postepeno greje nego da to ide naglo ako je ventil zatvoren dok se voda
u kotlu ne zagreje do 75 recimo.
Drugo: Na koji nacin on utice na potrosnju ako ne postoji akumulacioni sud u sistemu?
Trece: Negde sam procitao da su ovi gorionici dizajnirani tako da mogu da rade i bez dimnjaka
i da im cak i smeta kad dimnjak ima veliki cug ili promaju kako se vec to zove, pa se preporucuje neki
Zugbegrenzer ili Dragregulator koji sa strane pusta "fals" vazduh u sulundar i tako sprecava da podpritisak
iz dimnjaka uvlaci previse vazduha kroz gorionik i tako mu remeti rad. Interesuje me sta mislite o tome
i dali je neko to vec ugradio i kakva su eventualna iskustva?
Ja se ne usudjujem jos da cackam nesko dok ne skockam sve u glavi. U stvari, probao sam razne kombinacije
sa ragulatorom promaje na kotlu i ne primecujem neke razlike u radu osim sto se kad zatvorim cug greje ona
metalna cev kroz koju ulazi pelet. mislim da to nije dobro. I da, sada sam otvorio onaj otvor za ciscenje dinjaka
i vidim da radi bez problema. Tako sam eliminisao podpritisak iz dimnjaka. Ja nemam nikakve merne instrumente
kojima bi merio temperaturu u izduvu, stepen sagorevanja i ostalo pa mislim da bi bilo interesantno za neke od vas
da ispita sve te kombinacije i podeli iskustva sa nama smrtnicima.
Nadam se da vas nisam smorio ovolikim tekstom i da sam uspeo da otvorim neku novu temu za razmisljanje.
Voleo bi da naucim sto vise o ovim stvarima kako bi uspeo da izvucem maksimum iz peleta. Mislim da su oni
turbulatori odlicna ideja. Video sam da cak postoje i neke samotne cigle i metalne pregrade za Viadrus kotlove
pa me interesuje dali mi je i to potrebno.
Jos jednom pozdrav i veliko hvala svima koji su uljuceni na ovaj forum. Divim se vasem entuzijazmu
i zelji da pomognete drugima.
Gorionik poput vašeg ne može da radi bez dimnjaka. U stvari, možda bi i radio nekako, ali sigurno ne kako valja. Neophodan je, naime, potrpitisak u dimnjaku dal' 10, dal' 20 Paskala: taj podatak možete da nađete u uputstvu za upotrebu. Otvaranjem donjih vrata dimnjaka niste elininisali potpritisak u dimnjaku, već u peći.
Četvorokrakim ventilom možete da regulišete temperaturu vode u grejnom krugu - radijatorima, a da pritom temperatura u peći bude optimalna - iznad 72 stepena,.ali ako vam vreli radijatori nisu smetnja, onda vam ventil i nije potreban.
Sobni termostat gasi peć kad više nema potrebe za grejanjem, a kad se ponovo upali, voda u oba kruga - kotlovskom i radijatorskom dostići će zadatu vrednost za isto vreme, s tim što će ona u radijatorima porasti do (recimo) 40 ili koliko ste podesili, a ona u kotlu onih 72, odnosno više od 72. Sa motornim pogonom i još nešto elektronike postiže se ono što bi kotao najviše voleo: prvo se zagreje kotao, potom počne grejanje, a kad se gorionik ugasi, kotlovski krug se zatvara i hladi se sporije od radijatorskog, tako da će sledeći start biti "topao", - na višoj temperaturi, pa će i ona zadata biti ranije dostignuta. Ovo može da se imitira uključivanjem/isključivanjem cirkulacione pimpe na recimo 65 stepeni..
Kvalitet sagorevanja, sastav dima i koeficijenat iskorišćenja pouzdano mogu da se ustanove samo merenjem. Sa zatvaranjem klapne do kraja nemojte da se igrate: može da bude nevolje.
Hvala na odgovoru Zmajdine, pravi si Zmaj! Nadam se da neces da se uvredis ali toliko sam citao tvojih postova i postova ostalih da mi se cini kao da vas poznajem licno.
Izgleda da si pravu za dimnjak. Sad sam nasao u tabeli tehnickih podataka gorionika stavku: Snizeni pritisak komore za sagorevanje -0,2 mbar. To je to, znaci da mu treba podpritisak. Samo nemam predstavu koliko je to. Dali mozes odprilike da mi kazes za dimnjak visine oko 8m precnika 20cm koliki taj broj? Znam da bez merenja nema nista, ali vidim da imas puno iskustva i da si na mnogo mesta pitao koliko pile ima nogu, pa mozda imas predstavu i o tome. Ima logike, ako dimnjak vuce previse, onda i previse vazduha ulazi odnosno prolazi kroz gorionik, a ako vuce slabo, onda ventilator koji uduvava vazduh u gorionik ne moze da ga ubaci dovoljno. U oba slucaja sagorevanje nije kako treba. Sto vise razmisljam o temi, vidim sve vise stvari koje mogu da uticu, interesuje me samo kako je onaj serviser uspeo sve to da uzme u obzir za onako kratko vreme. Mozda sam pogresio sto sam uopste poceo da razmisljam o tome?!
Hvala jos jednom i oprosti na sali.
Ne bih se previše opterećivao tim potpritiskom u dinjaku: u vašem slučaju sigurno nije (pre)veliki.
Ferroli je pristojan gorionik i dade se namestiti da radi kako valja. Može to "odokativno", a mnogo bolje je sa analizatorom dima.
Ne znam da li ste pogrešili što ste uopšte o tome počeli da razmišljate, ja mislim da niste, ali vatra jeste ozbiljna metafizika i hoće da pređe u osesiju. To ja iz ličnog iskustva.
PS. Dopada mi se ono "ne mogu da se smirim i pomirim sa tim da mi kotao radi kako ga je serviser podesio i da ja tu ne treba i ne mogu da uradim nista". Dobrodošli u klub.
"PS. Dopada mi se ono "ne mogu da se smirim i pomirim sa tim da mi kotao radi kako ga je serviser podesio i da ja tu ne treba i ne mogu da uradim nista". Dobrodošli u klub."
Lako je kada neko zna sta treba a sta ne treba da dira. I sam znas kako se kod Ferrolija ulazi u parametre za podesavanje. I jos kad ti kazu "nista ja nisam dirao".. proveris parametre, kad ono.
"Mozda sam nesto pritisnuo kada sam cistio pepeljaru...gorionik...."
Da se nadovezem sada na temu. Ozak kao odzak kod peleta ne igra toliko bitnu ulogu kao na cvrsto gorivo. Tj njegova uloga je samo da odvede dimne gasove iz kotla. Mora imati tzv "cug" odredjene vrednosti samim tim da bi gorionik mogao da radi. Ako je odzak zapusen ili ga u opste nema (samo dimnjaca izbacena van kotlarnice), desava se da se u samom kotlu zadrzava dim i da fotootpornik "ne vidi" plamen i dolazi do blokade gorionika. Ljudi pogrese pa pritvore klapnu na dimnjaci i onda se desava ili ista situacija, ili se poveca potrosnja peleta, ili dolazi do blokade gorionika zbog sigurnosnog termostata puza. Vreli gasovi se vracaju kroz gorionik do metalne cevi i eto problema. Da ne zanemarimo i opasnost od samozapaljivanja prasine i peleta u cevi.
Sto se tice kondezacije u kotlu koji radi na pelet, ima je i te kako...samo sto nije toliko vidljiva kao na drva i ugalj, jer sam pelet u sebi ima veoma malo % vlage, pa se samim tim i kondezacija umanjuje.
Kada instalacija nema mesni ventil, a gorionik se upravlja sondom i/ili sobnim termostatom...ciklusi paljenja su dosta cesci. Skracuje se radni vek upalajca, do duse on i jeste potrosni deo gorionika. Zato je i sam Ferroli napravio toleranciju od 10 C za ponovno paljenje gorionika.
Jedno od pravih resenja je ubacivanje turbulatora, ako je kotao predvidjen za to, da bi se usporio protok dimnih gasova, samim tim i povecao stepen iskoriscenja, Za to vec je Zmajdin strucnjak.
Kao sto napominjem po ko zna koji put. Feroli tj Bosch ima davac pritiska koji regulise brzinu ventilatora. Ako serviser dobro podesi SVE parametre, ne moze odzak sam da uzima vise vazduha od onoga sto mu gorionik daje, Dalje, jedini i pravi nacin da se nasteluje bilo koji gorionik, pa samim tim i gorionik na pelet je analizator gasova. Ta spravica daje mnogo prostora za stelovanje, efikasnost i dobro sagorevanje. Do duse, zavisi i od samog sistema. Ako je kotao radio na cvrsto gorivo, vrednosti znaju da odu u nebesa. Kao sto mi se jedno desilo da nastelujem gorionik na glanc novom kotlu i vrednosti CO i CO2 su bile katastrofalne. Na kraju sam shvatio da je farba u kotlu bila problem. Da prvenstveno mora da se pusti u rad minimum pola sata, pa tek onda da se pristupi podesavanju. Jedino sto se ja ne igram sa prepravkama na kotlu. Ne ubacujem samotne cigle, ne pravim turbulatore i slicno.
Ja kao instalater i ing, da kazem da imam poverenja u ljude koji su konstruisali kotao, ma sta on sagorevao kao energent. Jedno sto sam poceo da izbacujem displej i da ubacujem par prekidaca, signalnih lampica i tastera za gorionik. Po meni inzenjeri iz Ferrolija su napravili OGROMAN propust sto su tako resili automatiku i sam interfejs gorionika. Drugo, i sam spremnik je katastrofa, i ako ima vise od 4 dzaka peleta, zna da "povuce vazduh" transporter i tada automatski dolazi do nepravilnosti u radu...blokade gorionika i slicno. Ima tu dosta mana, ali se nadam da ce se to vremenom resiti. Ja sam prvo imao Bosh gorionik koji je bio pozajmljen od kolege...kasnije sam uzeo Feroli i proveo noci i dane stelujuci i pokusavajuci da provalim kvaku. Na kraju kada sam prosao obuku i video da je to prosta stvar, korisnicima koji imaju "kefala" pokazem sta i kako,samim tim i ja kao serviser ili sta vec imam mnogo manje problema.
Znaci vas savet je da ja to ostavim onako kako mi je serviser podesio. Regulator promaje je bio skroz otvoren i tu mi se cinilo da sva toplota odlazi napolje. Zato sam i poceo da razmisljam o svemu ovome. Nisam dirao parametre i ne planiram jer mi nije jasno ono njihovo uputstvo. Ostaje mi znaci da pravim turbulatore jer ima dosta prostora izmedju rebara u kotlu.
Da ne zaboravim, serviser mi je ugradio jedan prekidac kojim treba da vrsim punjenje u slucaju da ostanem bez peleta. Gorionik je programiran da ukljuci transporter pet minuta kako bi povukao pelet iz rezervoara ako se slucajno ispraznio. za to vreme bi trebalo da dovuce pelet do gorionika i da ga upali. Cesto se desi da je to malo vremena i da programator blokira odnosno izbaci error jer nije uspeo da krene sa radom. ovaj prekidac ukljuci motor koji vrti onaj puzni mehanizam dok ne pocne da izbacuje pelet (crevo skinem i pustim da pada u neku posudu). Tek onda vratim crevo na gorionik i pustim ga u rad.
Recite mi samo kakve granulacije bi trebalo da bude pepeo? Kod mene je nekako grub, zrnast. Vise lici na sitan pesak. To je pre do peleta nego do sagorevanja, jel tako?
@tonykramzar
Nije mi jasno na sta mislis kad kazes regulator promaje. Ako mislis na leptir na dimnjaci kotla, on bi trebalo da bude otvoren. Moze se pritvoriti za jedan stepen, ali treba proveriti kako je sagorevanje.
A ako mislis na pravi regulator promaje, ono sto otvara vratanca na kotlu...ili ti ono sa lancem. To mora da bude zatvoreno. Turbulatori ce sigurno dobro doci.
Sto se tice prekidaca, to je prosto i da kazem ok resenje. U svakom slucaju je bolje i to nego postupati po proceduri za dopunu peleta. Prvo postavis sobni termomostat na min. Pa drzis taster P 10 sec. Pa parametar 1 se sa 000 podesi na 001. Komplikovano.
Sto se tice pepela, dosta zavisi i od samog peleta a i podesavanja sagorevanja. Moze biti sivkaste i braon boje. Granulacija se krece od finog brasna pa do peskaste strukture. Bitno je da nemas nesagorelog peleta u vecoj kolicini i da nema peleta koji je "ziv".
U mom sistemu ne postoji mešajuči ventil ako na njega mislite gde se on ugrađuje i čemu služi