Pre nekoliko godina sam menjao bojler kod prijatelja. I primerio da je kip prekidac postavljen horizontalno. Ne pali se na gore dole. Nego levo desno. Primetio sam da je to stara zgrada. A prekidac takoreci tu od kad je ona napravljena. Dugo sam sporadicno razmisljao o tome. Postoji mogucnost da je pravjen od kvalitetnije plastike. Pitam se jos jedno. Da nije nacin da kazem pogresne montaze njemu produzio vek. Posto se kip prekidac ne mrda gore dole gde su sile potezanja jace, vec bocno.
Kasnije sam kod mene zamenio indikator slicnom logikom, a pored toga sam dobio prekidac za sijalicu slabije snage i lakseg koriscenja. I evo kod mene prekidac dosta dugo radi. Imam potrebu da podelim ovo sa majstorima, da vidim njihovo misljenje.
Prekidaci za bojler - indikator
Mislim da je u pitanju kvalitetniji materijal.
Savet:
Isključujte bojler kada je dostigao zadatu temperaturu.
Tada prekidač traje duplo vremena.
Poštovani, u stan u koji sam doselio je postavljen indikator za kupatilo Sigma I22 ili možda I22b za bojler i svetlo a grejalicu ne koristimo jer je i nema. Već posle nekog vremena počinje prekidač da se sve teže podiže a nakon 4 meseca se potpuno zaglavi. Struja je u redu, jednostavno onaj feder unutra uđe u nekakav čudan položaj i zaglavi se. Bukvalno se raspadne. Nismo od onih što se kupaju s uključenim bojlerom ili ga ostavljamo da non stop radi kad nismo u stanu.
Svaki put kad odem u radnju, pitam ih za neki drugi indikator koji bi se uklopio s rupom u zidu a da bude lakši za rukovanje. Jer ovo je stvarno fizički posao! I svaki put kažu da nema ništa slično i onda kupim isti taj. U zadnje vreme kupujem samo prekidače na indikatoru i njih menjam ali to nije rešenje. Očajni su!
Pa bih zamolio vas ako znate nešto slično indikatoru Sigma I22 (ili je I22b) a da je nežniji i lakši za rukovanje. I naravno, da se uklopi sa otvorom u zidu. Pitam najviše zbog dece. Prosto zavidim kako neki uključuju prekidače na indikatorima s malim prstom a mi u stanu moramo da bildujemo zbog jednog prekidača!
Napomenuo bih da žice u zidu nemam baš previše. Taman za ovaj indikator kojeg bih se rešio.
Ovo bi trebalo da resi vase probleme
https://www.aling-conel.com/sr/products/univerzalni-kupatilski-indikator...
mislim da je ovo prava tema za moje pitanje koje ima veze sa indikatorima a i nema, naime radi se o ovom prekidacu (prva slika) sa kojim planiram da modifikujem moj indikator (druga slika). dali on stvarno moze da izdrzi 16A koliko pise na njemu ili makar 10A? planiram da preko njega povezem da se pali ves masina, da ga ugradim umesto ovih prekidaca za svetlo a za svetlo da postavim dva zasebna gore u mestu signalne lampice. trenutno se ves masina prekida na prekidacu za grejalicu ali ukoliko ikada zelim da postavim grejalicu ova modifikacija bi bila idealna. takodje ukoliko mogu da izdrze hteo bih i da ugradim jedan u kuhinjsko bojlerce da ne cimamo termostat nonstop. dakle zanimaju me iskustva o ovim kineskim prekidacima
A razlog za modifikaciju je ?
kao sto sam vec naveo ako nekada budem zeleo da postavim grejalicu pa onda bi trebao prekidac i za nju pa bi da sve naguram u ovom indikatoru. kabal za grejalicu postoji ali trenutno je postavljena OG uticnica koja nema svoj prekidac, tako sam povezao. znam da je najbolje modularni program pa da postavim prekidaca koliko mi volja ali indikator je nov i zelim da izbegnem stemovanje
Suvise je sitna kinta i posao da bi se igrao i budzio . Ali tvoj tavan , tvoj letra , penji kako hoćeš
posao nije itan kao sto sam rekao vec eventualan, samo me zanimalo oko ovih prekidaca dali su pouzdani, dali na trzistu ima samo kineskih ili kvalitetnih jer sam kod komsije video da je bas ovakav fabricki ugradjen na bojleru, pa pored indikatora ja bih ugradio isti i u kuhinjsko bojlerce
Kineski prekidaci mogu a ne moraju da budu pouzdani . To valjda i sam mozes da predpostavis
Ti plastikaneri nisu za jake termičke potrošače.
Radiće lepo neko vreme, ali kada se začade i nagrizu kontakti usled varničenja (koje je neizbežno za veće potrošače) dolazi do povećanog otpora u kontaktima i njihovog zagrevanja usled toga. Tu dolazi do izražaja materijal od koga je prekidač napravljen.
Zato su obavezni prekidači sa keramičkim telom. Ne toliko zbog boljih električnih, nego zbog njihovih termičkih osobina - mnogo je manja mogućnost požara.
Ipak, svaki prekidač koji počne da se greje treba što pre zameniti, ili mu barem očistiti kontakte jer iako keramičko telo štiti prekidač, greju se i provodnici što može u krajnjoj liniji izazvati kratak spoj i - eto veselja za vutrogasce.
Uzgred, kako si uopšte zamislio da ugradiš taj novi prekidač kada je očigledno da tu nema mesta za proširenje otvora?
onda odustajem od ideje, ako ikada zatreba grejalica onda cu postaviti modularni sistem ili u najmanju ruku da povezem da se grejalica prekida njenim namenskim prekidacem a ves masinu cemo da "cupamo iz zida". sumljivi su mi ovi prekidaci mada vidim ih svuda pa sam hteo da se posavetujem i hvala vam na odgovorima.
@Vukoje.B
Uzgred, kako si uopšte zamislio da ugradiš taj novi prekidač kada je očigledno da tu nema mesta za proširenje otvora?
sva sreca pa prilikom kupovine mi "zapao" ovaj indikator jer su bile identicne rupe za srafove na staru kutiju u zidu. za moju zamisao ne bi bilo potrebno nikakvo prosirenje secenje busenje, jedino malo vremena i malo (vise) zivaca da se sve prepakuje i preveze, evo slika, dakle umesto ona dva prekidaca za svetlo ugradio bih jedan dvopolni, a gore umesto tinjalice ugradio bih dva jedinacna sa ugradjenom tinjalicom, dimenzije su standard tako da sve pase
Trofrtaljac, kako vam žena komentariše estetku komponenttu ovog rešenja.
sam svoj majstor, sam svoj gazda, nemam zenu
mada sto se tice estetike ni tu nema problema sa obzirom na veliki izbor dizajna ovih prekidaca, ovo sto sam slikao je samo primera radi, sa prekidacima koje trenutno imam inace ukoliko bih to radio naravno da bih odabrao bele prekidace koje se uklapaju u indikator i ne bodu oci, siroko je polje izbora naravno ako bi to bilo jedini problem
E sad malo teorije.
Pri uključenju većih potrošača dolazi do velikog protoka struje na kontaktima prekidača u kratkom vremenskom periodu, pri čemu dodatni problem pravi i mikroskopsko odskakanje kontakata usled njihovog sudara izazvanog oprugom.
Sve to dovodi do varničenja koje vremenom nagriza površinu kontakata, usput ih i malo "začadi" zbog čega se povećava prelazni otpor između njih, a time i zagrevanje usled prolaska velike struje. I što je najgore, vremenom se oštećenje povećava.
Međutim, kada je veš-mašina u pitanju, ona u momentu uključenja na indikatoru nije u pogonu. To znači i da ne teče nikakva struja kroz glavni prekidač, tako da nema gore opisanih pojava. Kada mašina počne da radi, ulogu prekidanja struje vrši njena instalacija dok je u isto vreme na glavnom prekidaču već ostvaren kontakt.
To u krajnjoj liniji znači da bi i taj plastični prekidač mogao da se upotrebi za veš-mašinu, pod uslovom da je kvalitetan, a ne neki 'no name' kinez.
potpuno identicno sam i ja mislio kao vi, ali nisam hteo da davim previse hvala vam, kad bude trebalo razmislicu sta cu, do tada, zdravlja samo
Vrlo je prakticno povezati bojler preko modularnog kontaktora, recimo https://www.se.com/ww/en/product/A9C21732/ict-25a-2no-230...240v-50hz-mo...
Kupatilski prekidac prekida napajanje spulne kontaktora, a sam kontaktor prekida i nulu i fazu napajanja bojlera.
Ako se radi modifikacija postojeceg sistema, kontaktor se moze spakovati u nadzidnu kutiju sa dva osiguracka mesta, i montirati pored dozne, iznad kupatilskog prekidaca.
Posle su moguce razne modifikacije. Dodavanje tajmera. Upravljanje signalom za jeftiniju tarifu itd.
Ako neko, pak, zeli da poveca osigurnost, tako sto ce paljenjem svetla u kupatilu iskljuciti bojler, moze da upotrebi 2xNC modularni kontaktor, recimo https://www.se.com/ww/en/product/A9C20736/ict-25a-2nc-230...240v-50hz-co... , ciju ce spulnu napajati preko prekidaca za svetlo.
.......Ako neko, pak, zeli da poveca osigurnost, tako sto ce paljenjem svetla u kupatilu iskljuciti bojler, moze da upotrebi 2xNC modularni kontaktor, recimo https://www.se.com/ww/en/product/A9C20736/ict-25a-2nc-230...240v-50hz-co... , ciju ce spulnu napajati preko prekidaca za svetlo.
Допада ми се идеја. Искористићу је кад ми се укаже прилика. Хвала.
Silom prilika sam to instalirao u stanu koji je u vlasnistvu firme u kojoj radim, a koji koriste gosti van Srbije.
Povezao sam kontaktor pre prekidaca i indikatora bojlera, tako da se indikator takodje pali/gasi.
Manipulacijom prekidaca bojlera dok je svetlo ukljuceno (u beznaponskom stanju), produzuje se zivotni vek istog.
Mada, tada nedostaje 'wetting current', odnosno, minimalna struja koja je potrebna da se prekidac pravilno zatvori.
@sculptor odlična ideja!
Ima samo jednu manu - problem koji nisam uspeo da rešim, a to je zaboravljanje svih ukućana, uključujući i mene, da ugase svetlo u WC-u ili kupatilu.
Ne pomaže ni indikacija.
Jednostavno, svetlo ostane upaljeno po celu noć. Doduše otkako smo prešli na LED potrošnja struje je zanemariva, ali ipak za ovu varijantu problem nije ni malo naivan...
Jedino da svetlo ide preko tajmera, ali i to nije baš najsrećnije rešenje. Usred sapunjanja ti se ugasi svetlo i uključi bojler.
zaista zanimljiva ideja, ovim putem bi cak moglo da se postave kontaktori za sve vece potrosace kupatila (po jedan za bojler grejalicu i ves masinu). prekidaci ostaju maltene vecni
Kod mnogih proizvodajača modula maltene je obavezna ugradnja kontaktora , jer su prekidači sve manje i manje snage . Ali to dodatno komplikuje razvod struje povečava se kolicina kablova . Pre nekih mesec dana u stanu od 90 m2 utrošeno oko 1220 m raznih kablova .
Jednostavno, svetlo ostane upaljeno po celu noć.
Moze occupancy senzor (sa tajmerom) umesto tajmera.
Може и по дијагонали, машта нема ограничења. Иначе се не монтира тако.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..