Srećno i nikako ne napuštaj suvo gorivo.
Koji dimnjak zidati za kotao na čvrsto gorivo Junkers S !??
Imam problem sa ovim kotlom
zaglave mi se drva i neznam kako to da resim
ono dole izgori a gore ostanu da vise drva koja nece da gore dok ih nekako ne ubacim dole
dal ima neko da mi pomogne?
pa ubacuj drva vertikalno, i nemoj da natrpaš celu šupu odjedared ostavi malo lufta da drva mogu sama da padnu dole u ložište, ja sam tako ložio trajnožareći kotao koji je imao slično ložište kao ovaj tvoj
Imam problem sa ovim kotlom
zaglave mi se drva i neznam kako to da resim
ono dole izgori a gore ostanu da vise drva koja nece da gore dok ih nekako ne ubacim dole
dal ima neko da mi pomogne?
Drva cepaj sitnije, krati uže i ređaj ih isključivo horizontalno ili pređi na ugalj koji je inače osnovno gorivo tog kotla.
Nekada je ta fabrika pravila verziju kotla za drva koja je imala drugačije ložište. Onda su je kupili "prepametni" Nemci koji su odlučili da je taj model suvišan. Za češko tržište se još uvek pravi (indijanci u rezervatu ga još uvek imaju) http://www.dakon.cz/cs/DOR.html (model se zove DOR D).
nema bas puno razlike al dovoljno da ne glave kao sto kod mene glave u pravcu zute linije
video sam dodat je jos jedan rost i smanjen ovaj bocni koji ustvari smeta
probacu da ga izvadim i prepravim ovaj obelezeni deo kako bi drva mogla spadati video sam kod poljaka na sajtu forum ogrzewaniu
ovo je inace 24KW al isti je princip
Pre nego što uđeš u ozbiljnije prepravke pokušaj da koristiš kotao sa izvađenom pregradom između nasipnog okna i prve plamene komore.
koristio sam ga tako ali mi daje previse snage pa moram da gusim vatru jer se sve upali a meni teba samo 14KW
moj pokusaj nije nikakva ozbiljna prepravka s'obzirom da se ovo obelezeno vadi rukama
aj videcu sta uradim pa javljam idu topli dani
koristio sam ga tako ali mi daje previse snage pa moram da gusim vatru jer se sve upali a meni teba samo 14KW
moj pokusaj nije nikakva ozbiljna prepravka s'obzirom da se ovo obelezeno vadi rukama
aj videcu sta uradim pa javljam idu topli dani
To obeleženo je dvodelni vertikalni rost i ako njega izvadiš žar iz ložišta može da propada u pepeljaru. Osim toga ostaju ušice koje drže ovaj rost.
Da, moze. Probacu nekako da zatvorim rupu koja bude nastala nekim drugim rostom ako uspem slikacu, ako ne vracam na staro i pravim cackalice :tup
usuce mi nece smetati jer su mi drva kraca nekih 25cm a i ako zakaci na jednu drugu nikako nemoze da dohvati bar se nadam
Svaki kotao ima svoju knjigu ili uputsvo i u njoj imas diagram za dimnjak u odnosu na visinu i radijus dimnjaka,sto ti je visina manja povecava se radijus odzaka i obratno
ne slazem se sa jednim a to je da svaki kotao ima svoje uputstvo
jer testiranja su uvek data za maksimalnu snagu tj.konkretno da bi moj kotao imao 27KW onda bi mu trebao takav dimnjak 12m f160, s'tim da se promaja moze ograniciti klapnom pri smaljenoj snazi.
medutim meni treba 14KW i naravno upola manji dimnjak s'tim da se taj vazduh usmeri na pravo mesto tj. da prolazi kroz zar a ne okolo ili pored, sto sam ja uradio samotnom ciglom.
ukratko visinu i precnik odredjuje snaga koju zelis da dobijes iz kotla,po meni
meni treba 14KW i naravno upola manji dimnjak s'tim da se taj vazduh usmeri na pravo mesto tj. da prolazi kroz zar a ne okolo ili pored, sto sam ja uradio samotnom ciglom.
ukratko visinu i precnik odredjuje snaga koju zelis da dobijes iz kotla,po meni
Snaga kotla se ne ogleda kroz veličinu ložišta (može da bude veće ali ne sme da bude manje od potrebnog) već kroz površinu ogrevanog lima u plamenim komorama.
Ako hoćeš da smanjiš snagu kotla postavi cigle u sve plamene komore vertikalno. Ako te interesuje da to precizno uradiš kaži mi koliko tačno kilovata zeliš da ti kotao bude jak pa ću ti napisati šta sve da prekriješ šamotom. Posle toga možeš slobodno da izvadiš ciglu iz ložišta i oslobodiš prostor za ogrev.
Znaci ovako ako sam dobro razumeo:
1.Treba da od 1.9m2 povrsine ogrevnih ploca za datu snagu od 27KW, pokrijem 0.8m2 da bih dobio 14KW !!!
Ovo jeste tacno, loziste bi oslobadjalo 27KW a ja bih primao samo 14KW a razlika od 13KW bi isla gde? odgovor je u dimljak !!!
2. A sad za ovu moju ciglu!
zamislite dve kocke koje izgledaju kao loziste i obe imaju dimnjak na vrhu ciji je otvor primera radi 1/4 povrsine stranice kocke, prva kocka ima kompletno dno otvoreno sa precicama za drva da mogu da stoje a druga ima samo polovinu istog takvog dna otvorenu.
ako nalozimo istu vatru u obe kocke(u drugoj na otvorenoj strani) imacemo sledecu situaciju
u prvoj kocki polovina promaje dimnjaka ide kroz otvorenu stranu kocke na kojoj nema vatre a druga polovina kroz zar, sto znaci da nam treba duplo jaca promaja dimnjaka da bi vatra isto gorela kao u drugoj gde kompletna promaja ide kroz zar.
3. Jos nesto, ako upalim u isto vreme 10 cepanica u toj kocki-lozistu one ce mi davati npr. 20KW, koji je nacin da od tih cepanica dobijem 10KW.
moje misljenje je da treba da izvadim 5 cepanica i dodam samotnu ciglu umesto tih 5 cepanica i time smanjim kolicinu upaljenog goriva i dobijem 10KW.
Nadam se da nisam mnogo udavio i uspeo da razjasnim 3 razloga zasto sam to uradio na ovaj nacin. poz
Znaci ovako ako sam dobro razumeo:
1.Treba da od 1.9m2 povrsine ogrevnih ploca za datu snagu od 27KW, pokrijem 0.8m2 da bih dobio 14KW !!!
Ovo jeste tacno, loziste bi oslobadjalo 27KW a ja bih primao samo 14KW a razlika od 13KW bi isla gde? odgovor je u dimljak !!!
Smanjivanjem ložišta ti gušiš kotao i indirektno smanjuješ snagu. Pravo smanjenje snage postići ćeš smanjenjem kvadrature ogrevanog lima. Pošto meni ne veruješ, izložiću ti uporedni primer koji možeš da proveriš i uveriš se.
Kao što sam već napisao kotao koji poseduješ se proizvodi u češkoj fabrici Dakon. Kada se pod njihovim imenom prodavao na našem tržištu postojao je model Dakon DOR32D. Ovaj model je po svim gabaritima bio isti kao model Dakon DOR32. Jedina razlika je u tome što je imao malo veće ložište i prva plamena komora je bila u celini šamotirana. Ovaj šamot nije dozvoljavao plamenu da direktno prenosi toplotu limu pa je kotao imao 28 a ne 32kw. Razmisli o ovome. Dakle i pored većeg ložišta imao je manju snagu veće iskorišćenje i manju potrebu za dimnjačkom promajom. Zar to nije ono što tebi treba.
kolega uopste nije problem da ti verujem ali nesto sto nije, nije.
imaju i ovi isti takav prospekt posto su preuzeli fabriku
kotao za drva32D ima maksimalnu snagu 28KW a 32 ima maksimalnu 32KW s'tim sto to nema veze sa ciglama samotnim vec sa vrstom goriva, prosto drva ne mogu da daju vecu snagu, kao sto znas mrki ugalj ima oko 5.3KW/kg ili 19MJ/kg a drva 4.2KW/kg ili 14MJ/kg pa u istoj kolicini nedaju istu snagu
Samotne cigle kojima je celo loziste oblozeno kod 32D sluze kao reflektori toplote za dobijanje sekundarnog sagorevanja i eventualno tercijarnog. Kod drveta je tesko dobiti sekundarno sagorevanje a tercijarno tek, jer je ono slabije kao gorivo i ako voda imalo ohladi gasove nema sanse da se upale,kod uglja je to lakse pa zbog toga ima i manje reflektora toplote(samotnih cigli).
Ovo iz zadnjeg pasosa sam i licno probao posto je meni drvo gorivo, oblozio sam gorivu komoru iznad lozista sa tankim plocama kao kod 32D i uspeo da dobijem sekundarno koje veoma lepo izgleda jer je cela goriva komora puna vatre a i vecu snagu za malo ali dovoljno. Danas sam ih skinuo da probam ali moracu da ih vratim jer nece sekundarno da sagoreva. Inace u uputstvu pisu razne stvari kako izgleda sekundarno pa gledas plamenove itd... al nigde ono sto treba. Kad cujes kotao bu bu bu tada je i goriva komora puna vatre a to je siguran znak sekundarnog paljenja(eksplozija) gasova. poz
kolega uopste nije problem da ti verujem ali nesto sto nije, nije.
Kolega gledaj pažljivo karakteristike. Kotao koji nosi oznaku DOR32D može da sagoreva i ugalj ali mu je snaga i dalje 28kw.
Šamot koji je u prvoj plamenoj komori služi da se nagreje i spali nesagorele ostatke iz dima koji se javljaju prilikom spaljivanja drveta (slično kao kod pirolitičkih kotlova).
Tercijalni otvori imaju nekoliko namena. Jedna od njih je dodavanje kiseonika kod ovakvog sagorevanja.
DOR32D inače fabrički dolazi sa pripremljenim sekundarnim otvorom za dotok vazduha. Naravno u slučaju da je potrebno koristiti ugalj kao gorivo preporučuje se podešavanje regulatora promaje da podiže klapnu za primarni dotok vazduha (koja takođe postoji).
Dakle kolega što jeste, jeste.
snaga mu je 28kw i za ugalj jer mu je cela prva komora u samotu pa nema povrsinu sa koje bi pokupio dodatnih 4kw i to je ono o cemu si pricao da sam smanjio snagu poplocavanjem ali to znaci da ja ako lozim ugalj bacam 4KW u dimnjak.
ovo na dalje nisam razumeo
meni klapna radi preko regulatora i uvodi primarni i sekundarni vazduh(podesen fabricki) pa ne vidim sta tu ne valja.
one argumente1,2,3 koje sam naveo u predhodnim postu nisi nikako damantovao.
tvoj nacin je u redu ali nije ekonomican ili moja logika nije uredu u sta sumnjam :tup
tvoj nacin je u redu ali nije ekonomican ili moja logika nije uredu u sta sumnjam :tup
Ništa ti ne bacaš u dimnjak, naprotiv zbog tog šamota taj kotao ima bolje iskorišćenje (vidi dokumentaciju DOR32D). Ne trudi se da pronađeš analogiju između veličine ložišta i potrošnje jer nije tako jednostavno.
Klapna koju podiže regulator promaje na tvom kotlu omogućuje dotok primarnog vazduha, sekundar u minimalnom obliku otvaraš kada rukom pomeriš okrugli poklopac na vratima nasipnog okna.
Tvoje navode pod 1, 2 i 3 nemam razloga da demantujem jer nisu argumenti nego predpostavke.
Nemam nameru da se u ovome takmičim jer mi je takva vrsta entuzijazma splasla krajem prošlog veka.
Potraži nekog kome veruješ da zna da projektuje kotlove pa sa njim popričaj o svemu.
mozda moj nacin pisanja nije ... pa si stekao utisak da se takmicim sto mi stvarno nije namera mislim da smo suocili misljenja i hvala na tome
kod mog kotla sekundarni vazduh dolazi odozdo kroz kanale u onom delu gde sam postavio ciglu a ne odozgo, ustvari to je deo primarnog koji prolazi ispod zara pa kroz kanale gde se greje pa u plamen
Ako mogu da pitam koji kotao koristis koliko godina i na koje gorivo,ovo pitam iz razloga sto ovo sto ti pises se kosi sa mojom logikom nacisto pa bih voleo da znam da li je na osnovu iskustva a bez ikakve namere da omalovazavam moze i na pp
licno verujem vise svojim nego tudjim ocima a i iskustvo sa instalerima grejanja koji mi kazu da mi je pritisak u otvorenoj instalaciji grejanja veci ako je bojler pun i da nema nikakve veze sa visinom vodenog stuba mi daje za pravo da budem skeptik.
da li je i u ovom slucaju sa lozistem u pitanju neki paradoks?
snaga kotla se da smanjit i regulirat sa smanjivanjem donjeg djela komore di se vrsi izgaranje tako da manja kolicina goriva gori
dobar link na sve moguce pirepetije sa takvim kotlovima
http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/352-junkers-supraclass-lub-dakon-d...
znamo
ovako
ja sam pre 5. godina licno ozidao taj dimnjak pa sam stoga bio siguran u njegovu pouzdanost i hteo da probam i mogu reci da za sada odlicno radi ne dimi i kada se lozi
naravno imam mogucnost za drugi dimnjak ali za sada mi on nece biti potreban
jer je moje vrsno opterecenje kotla oko 14kw
zbog ove snage koja mi je potrebna stavio sam samotne cigle koje smanjuju kolicinu goriva koje upada u gorivu zonu lozista i usmeravaju vazduh tacno u zar a ne rasporedjuju ga po celoj povrsini resetke jer mi toliko upaljenog goriva nije potrebno a i nemam toliku promaju dimnjaka
za sada bih rekao da mi je uspelo jer je odnos prigusenog rada i normalnog odprilike pola pola a koristim samo 8kw jer ne grejem trenutno donji sprat
ostaje pitanje zasto sam uzeo jaci kotao za pola pa mu sad smanjujem snagu :tup (imam potkrovlje!!! :cool i nema na trzistu manjih od 20kw,a i ne bih da ubacujem treske u loziste, mnogo je tu sekiranja :nes )
to sve izdleda otprilike ovako i nadam se da ce koristiti nekome jer evo u mom komsiluku ima bar pet kuca sa prevelikim kotlom jer radili izolaciju pa im sad treba pola snage al oni napune drvima, ugljem i bas ih briga a to sto se klapna za dovod vazduha uopste i ne otvara nema veze , tako treba,zar ne? :nono