Pa verovatno je smola jer se jako tesko skida i sva je rastegljiva kao zvaka.Probacu i taj sistem sa otvorenim ventilom i visom temperaturom u celom sistemu pa cu da javim,ali tek u subotu jer idem na neki put pa necu moci da probam dok se ne vratim.Sada sam razgovarao sa komsijom koji ima isti kotao i on kaze da je imao isti problem dok nije stavio metar inoxa na odzak i sada sve normalno radi bez kondeza,a jos i nema mesni ventil nego u ovom periodu drzi kotao na 40-50 stepeni ne vise.Uh poludecu zbog ovoga!
KONDENZACIJA, ljudi pomagajte
Evo mene opet sa zalbama.Kotao sam danas nalozio na 60 stepeni i otvorio mesni na Max i u temperaturu u instalaciji podogao na 60 stepeni i nista.Nije se odlepila ona smola sa zidova,tj odlepila je se samo na pocetku zidova dimovodnih komora.Znaci jako malo u gornjoj zoni je pocela da se odlepljuje,otprilike 10 posto od cele komore,ka donjoj zoni kotla.Definitivno moram da produzim odzak a kako to da izvedem ni sam ne znam,jer pocinjem da sumnjam da mi je malo da samo jedan metar inoxa.Odzak je zidan elementima kao sto sam i ranije opisao i samostalno stoji,pa ako ima neko bilo kakav predlog kako najlakse da produzim isti.Dodavanje,tj.zidanje otpada jer je nemoguce postaviti skelu da se dozida,a sa merdevina je rizicno da li sme da se naslone na odzak i da isti ne promeni polozaj,mislim padne.
Hmmm, mi se izgleda ne razumemo. Kondezacija je "voda" koja se pojavljuje...a smola je nesto drugo
Ako je potpuno pouzdana cinjenica, u konkretnom slucaju, da ce neki kotao pravilno da radi (a to znaci bez kondenzacije, normalno uz ispunjenje ostalih uslova) ako mu se obezbedi veca promaja u dimnjaku i ako se ta, potrebna, promaja moze da postigne, izmedju ostalog, i povecanjem visine dimnjaka onda po meni, treba videti koji su sve problemi i mane pri povecanju visine dimnjaka. Bilo kakvo dodavanje cevi na vrhu dimnjaka, pa njena izolacija, pa ukrucenje radi udara vetra, pa estetski problemi ..., je nezgodna stvar.
Postoje i drugi nacini povecanja potrebne promaje u dimnjaku, a bez povecanja visine. Jedna mogucnost je dodavanje odgovarajuceg ventilatora na izlasku iz kotla (kraj dimnjace i pocetak dimovodne cevi -od kotla do ulaska u dimnjak). Mana ugradnje ventilatora je u tome sto se trazi stalan izvor struje a struja i kosta, doduse ti ventilatori su vrlo male snage (za jednu grejnu sezonu potrosnja struje za jedan uobicajeni kucni kotao je cca. 120-150 kWh). Sledeca mana je sto kod nas, u Srbiji, nisam video da to neko radi pa smo upuceni na izradu kucista, nabavku ventilatora i ugradnju u domacoj reziji a i majstori nemaju s tim iskustva - pa se neko uci na nama a to mu jos i platimo. Prednosti ima dosta a najveca je u tome sto se sve obavlja oko kotla i nema intervencija na dimnjaku.
Pa Grejac druze uglavnom je smola,ali ima i po malo vode(kondeza) kada je ovih dana toplo,a sada iz tvoje price i ja sklapam kockice i shvatam da kada sam pisao da sam drzao kotao na 90 stepeni 4 sata i da je opet bilo kondeza izgleda da vode,kondeza nije bilo.Bila je samo smola ali jako meka i tecna,jer je i temperature kotla bila velika.E sad mi je malko lakse kad sam ukapirao da nije sve kondez(voda).Jos samo nesto a da li je ta smola stetna po lim kotla i u kojoj meri i odakle sada smola u toj meri i kako da je se resim u poslednjoj komori?
Astrea druze nije problem potrosnja struje nego ima li ko kakvu sliku kako bi se to odradilo i uopste gde treba staviti taj ventilator za odzak?
Pa smola nije toliko agresivna kao vodena kondezacija. Ona vise steti sagorevanju tj iskoriscenju kotla....ali...grejanje sa drvetom i drvenim ugljem (sirova Kolubara....) smola je neizbezna u tom radnom rezimu. Sve ce se to srediti kada padne temperatura napollju i kada se odzak bude izolovao propisno.
Pa mislis da treba jos dodatno spolja izolovati odzak jer on nema kondeza u odeljku za ciscenje,tj sve je suvo.Sto se lozenja tice lozim sa suvom kolubarom samo,nema nikakvih dodataka,tipa drvo ili neko drugo gorivo.Sada sam u nedoumici da li treba da odzak produzavam?
Pa bolje ga izoluj. Sto se tice produzavanja, to treba uraditi kako treba. Nista celicna cev....opet i to treba izolovati
Pa nista onda cu da pozovem odzacara da odradi svoj posao na odzaku,posto nije cisceno 7 god,odnosno od kako je napravljen,a nisam ga cistio pre sezone i novog kotla jer mi je dobro vukao,kao sto i sada smatram da dobro vuce,jer u kotlarnici nema dima uopste,ali opet neka se ocisti pa javljam rezultate.A kako onu smolu sa zidova skinuti?Ima li neko sredstvo za te stvari?Nasao sam neki proizvod iz Kraljeva ali ne znam sta je to i da li je to vec neko koristio?
E za to pitaj Astrea. On ti je strucnjak za te stvari i on ce ti iz prve ruke dati potrebne informacije
Jos u prvom javljanju sam jasno rekao da se mora nedvosmisleno utvrditi da li je u sadasnjem dimnjaku nedovoljna promaja. Ako jeste onda je, po meni, racionalno razmisliti da li promaju povecati ugradnjom ventilatora ili povecanjem visine dimnjaka. Dao sam i razloga za i protiv i jedne i druge opcije. Takodje, naveo sam i tacno mesto ugradnje tih ventilatora - na izlasku iz kotla tj. na kraju dimnjace i/ili pocetka dimovodne cevi tj. cunka.
Ventilatori dimnjaka i ogranicivaci promaje su poznate stvari ali kod vecih termotehnickih postrojenja ali nigde nije receno da je to nemoguce primeniti i kod malih, kucnih instalacija. Ti ventilatori su prisutni na svakom dimnjaku bilo koje toplane. Tako da bih ja potrazio nekog energeticara iz lokalne toplane i s njim popricao i zatrazio resenje uz zahtev da se napravi paralela izmedju povecanja visine dimnjaka i ugradnje ventilatora. Onda bi se jasno videlo sta je pametnije ciniti.
Ponavljam, sve ovo vazi ako i samo ako, je nedvosmisleno utvrdjeno da je premala promaja u postojecem dimnjaku.
Mislim da su ovo malo skupe stvari koje bi dozvolile da se igramo s pretpostavkama a da se posle utvrdi da nije to trebalo ni raditi.
Asrea druze kako da tacno utvrdim da li je dimnjak nizak,a sta da upotrebim za skidanje smole?
prijatelju, postavi ti jedan ventilator gde hoces na dimnjaku. pa mi reci za mesec dana ako je jos uvek tu, kako radi... ja sam kod mene skidao nekoliko puta onu kuglu koju okrece sama promaja, da ocistim lagere i podmazem, jer se ulepe sa smolom i osuse od temperature...
Nesha86 > Tebi izgleda nesto treba i treci put objasniti i nacrtati. Ja nigde nisam ni spomenuo te ventilatore koji se stavljaju na vrhu ODZRACNOG kanala vec sam dva puta jasno napisao da se ventilatori postavljaju na izlasku iz kotla. E sada kome je tesko da cita neka se vrati u osnovnu skolu ili neka trazi da mu ucitelj vrati pare, ja nisam ucitelj.
Ti ventilatori koji se postavljaju na vrhu ventilacionih kanala nikako nisu predvidjeni za dimnjake. Ali ljudi svasta rade pa tako i ti.
Ssr110 > Potrebno je izmeriti promaju u dimnjaku i ako je premala onda izracunati za koliko treba da se poveca visina ili ugraditi ventilator na izlasku iz kotla. Sve se to radi na licu mesta a ne ovako na daljinu. Ciscenje kotla i dimovodnih kanala se obavlja hemijski, mehanicki ili kombinacijom oba metoda. Postoje razna sredstva za ciscenje dimnjaka i lozista kotlova tako da ne bih reklamirao ni proizvod ciju proizvodnju vodim.
Ukoliko je tacan podatak koji si ti dao da nemas povratnog dima u kotlarnici ne bih tek tako lako razmisljao o povecanju promaje u dimnjaku bilo povecanjem visine bilo ugradnjom ventilatora. Ima dosta stvari koje treba proveriti pre ovako radikalnih i skupih zahvata - vrsta ogrevnog drveta, stepen vlaznosti goriva, temperatura vode u kotlu, da li je korisceno slucajno i nesto drugo osim drveta... sve to i ostale moguce probleme treba ispitiati svakako pre nego se covek odluci za skele i zidare ili ventilator...
Astrea hvala puno za podatke,a samo mi jos reci koliko cesto sme da se koriste takvi preparati i da li su stetni po kotlovski lim i u kojoj meri?
Jos jedna pogresna pomisao kada se spominju sredstva za ciscenje a ja mogu da govorim samo o onome sto se proizvodi pred mojim ocima >
Osnovna svrha tecnosti za ciscenje kotlova je da izvrsi neutralizaciju kiselinskih ostataka koji nastaju pri gorenju i ostaju na zidovima lozista kotla (smola, garez i cadj). Ti kiselinski ostaci koji sadrze hlor i sumpor u saradnji sa vlagom iz vazduha i eventualno sa kondenzovanom vodom stvaraju sumporastu, sumpornu i hlorovodonicnu kiselinu i to je osnovni razlog propadanja kotla. Tecnost za ciscenje kotlova je jedinjenje alkalne reakcije tako da se prskanjem po lozistu kotla vrsi apsolutna i potpuna neutralizacija agresivnih jedinjenja tj. kiselina i to je njen prvi, osnovni i najvazniji zadatak.Sledeci, drugi, zadatak je stvaranje privremene antikorozione zastite - npr. ako se kotao ocisti na kraju grejne sezone odnosno da spreci koroziju do sledece grejne sezone. Tek treci efekat tecnosti je da ukloni tj. ocisti smolu i ostale produkte sagorevanja, nesto u smislu ... kada sam vec tu 'ajde da i ocistim kotao posto sam ga zastitio pod propadanja...
Mi, normalno trenutno vidimo samo treci efekat (ciscenje kotla) i to je ono sto nam je bitno i u smislu ustede na ogrevu. Nalepi smole su izuzetno kvalitetan izolator (fenolne smole koeficijenat toplotne provodljivosti je ispod 0.020). Ima u svetu nekih (Savezni ured za energiju, Bern, Švajcarska) koji su bili malo "dokoni" pa su izracunali jos 2002 godine da samo 5 mm nalepa mogu da uzrokuju povecanje utroska ogreva za vise od 35 %.
Tecnost je nezapaljiva i sprecava novo nastajanje korozije (ali ne sprecava vec ranije zapoceti proces koroziranja lima i liva). U tom smislu moze da se koristi neogranicen broj puta na bilo kom pa i na kotlovskom limu.
E sad...da li su bas svi kotlovi i napravljeni od Cr-Ni (kotlovskog) celika?
Astrea druze puno ti hvala i mnogo si mi pomogao.Sutra zovem tu firmu sto proizvodi te preparate da pitam koliko kostaju i da li ce da posalju nekom od brzih posti.Jos jednom mnogo HVALA!!!!!!!
@ssr110
Da li si koristio te proizvode, i da li si zadovoljan?
Na tu temu, pročitajte ovu temu.
Da se ja pitam, bila bi lepljiva.
Ljudi pomagajte ,imam jedan problem pa ako neko moze da mi pomogne da ga resim bio bih vam zahvalan.
Tacnije imam problem kondezacije u kotlu koji sam ugradio pre 5 dana.U pitanju je kotao radijator kraljevo fk 2 lozim ga moze se reci sa suvim drvima koja stoje jos od predprosle godine i pored toga javlja mi se kondezacija u delu gde se lozi vatra tj: sliva se neka voda i stvara se smola,a jutros mi se pojavila po neka kap vode na onim vratancima gde se cisti cadj iz onih turbolatora?
Imam ugradjen cetvoro kraki mesni ventil i nista sa njim nemogu da postignem odvio ga do kraja ili stavio ga na sredinu sve jedno je on kondezuje iako je temperatura u kotlu od 65 do 70C a dimnjaca je otvorena skroz a cirkulaciona pumpa sama ukljucuje kad temperatura vode dostigne 50 c i gasi se kad temperatura vode padne na 47 c .
Procitao sam predhodne postove pa je neko od vas spomeno da se kondezacija u delu za ciscenje javlja usled niskih temperatura dimnih gasova ,pa mene interesuje koje temperatura dimnih gasova treba da bude na izlazu iz kotla tacnije na dimnjaci da se ne bi dolazilo do kondeza ?
I jos sam hteo da kazem znaci nastelujem temperaturu na kotlu na 70 c i kad dostigne tu temperaturu kotao tj:ventilator se sam izkljuci a pali se kad temperatura padne na 67c ,a mesni ventil je negde na onoj trecoj crvenoj crti .
Vise neznam sta da mu radim
Svaki savet bi mi dobro dosao
Unapred zahvalan.
@bakskg
Da li bi mogao da mi kazes duzinu dimnjace do dimnjaka, broj lukova i kakav je dimnjak. Izolovan? Spoljni? Da li ima neku vrstu kape na vrhu i slicno. Fk sa mesnim ventilom nikako ne sme da kondenzuje, ma koliko ogrev bio "vlazan"
Od dimnjace do ulaska u dimnjak imam dve krivine i duzuna cunka izmedju ove dve krivine je 87 cm, Dimnajak je unutrasnji zidani od fasadne cigle i supljina rupe je 25 cm koji je oblozen stiroporom od 5 cm
Da kazem da je sve to ok sto se tice dimnjaka. Probaj da povecas temperaturu vode u kotlu na 75C. Kada prvu vatru podpaljujes, neka poluga za izbor rezima bude u polozaju potpala i neka mesni ventil bude neki mm ispod pola. Kada temperatura u kotlu poraste na 45-50C prebaci polozaj klapne u radni rezim i mesni ventil podesi na odgovarajucu vrednost da ti ka instalaciji ide npr 50C. Jos jedna stvar, probaj da brzinu ventilatora podesis na na primer 60%. Imas u uputstvu kako se to radi. Bas mi je cudno to sto kondenzuje FK . Ja do sada nisam imao takvih situacija
Verujte mi da je i meni to cudno
Bas cu ujutru da probam da podignem temperaturu kotla na 75C pa cu da vidim sta ce se desiti ,a bas sam malocas podigao brzinu ventilatora posto je fabricki bio podesen na 30 ja sam popeo brzinu na 50 pa me bas zanima sta ce da se desi
U svakom slucaju javljam sta se dalje desava
Inace ako ovako nastavi neznam sta da mu radim
Pozdarv i hvala na savetu
Evo mene ponovo posle dva dana isprobavanja konacno sam mu usao u sistem tj: poslusao sam vas savet i temperaturu vode u kotlu sam povecao i povecao sam brzinu ventilatora tako da sada uopste nemam problema ni sa kondezom ni sa onom crnom smolom
Sada mi je prioritet da se bacim na ciscenje kotla i da skinem onu smolu sa njega.
Citajuci postove video sam da je neko spomenuo neki prasak koji proizvodi firma iz Kraljeva i danas sam narucio 6 kesica tog praska (da imam do kraja grejne sezone da ubacujem u kotao preventive radi) ,pa me interesuje ako neko ima iskustva sa tim praskom samo da mi kaze kako se taj prasak upotrebljava i koliko vremenski mu treba da deluje na tu smolu pre ciscenja kotla ?
Unapred zahvalan na odgovoru
Clan Astrea ce ti lepse objasniti. Ali sistem je prost. Zalozis lepo vatru, i kada se malo bolje razgori ubacis dve kesice praska direktno u loziste. Produkti sagorevanja praska, hemijski menjaju strukturu smole i cadji i posle ti ostaje samo mehanicko ciscenje. Problem mogu biti turbulatori, koji se tesko vade kada ima dosta smole u toj zadnjoj komori. Natapanje naftom moze pomoci da se turbulatori izvade. Moja preporuka, ciscenje komora i turbulatora na svakih 15 dana
Hvala na savetu Grejac
Ja sam moj kotao jutros ocistio i nisam imao nikakvih problema sa skidanjem turbolatora- vec samo nisam mogao da skinem onu smolu iz zadnje komore bas 100% jer je nepristupacno za ciscenje tj: gde sam mogao da zavucem ruku ocistio sam a gde nisam strugao sam sa spahlom i sa onom cetkom za ciscenje tako da se nadam da ce ovaj prasak sto sutra treba da mi stigne brzom postom potpuno pomoci da skinem svu smolu koje je ostalo vrlo malo .
Sto nije slucaj sa mojim komsijom koji je grejanje uradio pre 2 meseca i uopset nije cistio kotao tako da sada kod njega na limu gde lozi vatru ima oko 5 mm smole - a kako ce da skine turolatore neznam ni sam .
Recicu mu da proba da ih natopi sa naftom jer bogami kako se meni cini bice dosta zajebano jer je kotao dosta zapusten
Pozdrav
Ako moze mala pomoc
Posto imam kotao FK2 u prospektu pise da treba i ventilator da se cisti ali kako ?
Ja sam odvio ona 3 pleh srafa i skinuo oblogu ventilatora medjutim neznam kako dalje - jer spolja na njemu nema prasine ali primecuje se da na onim leptirima ima malo prasine a da bi se ta prasina sa nih skinula mora ceo ventilator da se rasturi ,ali plasim se prilikom odvijanja srafova na ventilatoru da nesto na njemu ne zeznem jer vidim da ima nekih zicica pa necu moci to da vratim
i da na kraju posle nebude vise stete nego vajde ?
Pa ako neko ima bilo kog iskustva nema mi pomogne.
Unapred zahvalan na odgovoru
Pa kazem ti sta je problem, i suvise niska temperatura dimih gasova...stoga se i stvara kondenz i smola na krajnjoj izmenjivackoj komori. Prvenstveno, nemoj menjati brzinu pumpe, jer sa tim nista ne postizes....pumpa se podesi na odgovarajuxu brzinu i to je to. Jedino da probas sledece. Kada se kotao razgori, postavi mesni ventil na max i Otvori sve radijatore u kuci. Neka radna temperatura bude oko 70 da bi na povratu imao bar 60. Jeste da ce u kuci biti pakao, ali skoro 100% sam siguran da neces imati kondezacije i da ce se ta smola malo odvojiti sa zidova kotla. Ako je samo smola u pitanju to i nije toliko strasno, gora je tecna kondezacija. Ako ti u rezimu kada kotao ima 80C mozes da drzis ruku na dimnjaci to ti sve govori. To ti je kao da kotao ima 40C.
Ako je ona kapa sa 3 - 4 proreza, obavezno je skini, a ako planiras da produzis dimnjak sa inox cevkom, izoluj taj deo. Imao sam slican problem pre par godina, do duse nije bio Solid, ali odzak je pravio najveci problem. Kada su uradili izolaciju, kondezacije u dimnovodnim komorama vise nije bilo. To je curelo i iz dimnjace, na odzaju, na samom kotlu...a loziste suvo.