niz čunkove stalno curi crna tečnost ,imam vidrus kotao i ližim sa ugljem inaače ovo je prva godina da koristim centralno grejanje,takođe u odžaku ima vode do visine vrata za čišććenje mislio sam da je to od kiše ali se ojavila i ovih dana kad nije ništa padalo,odžak je imaće od šsamotnih cevi i betonskih obloga sa tervol užetom i staklenom vunom
problem sa curenjem iz čunkova
znači tako mu je kako mu je .....hvala u svakom slučaju
Ma mozda i nije.Videces kad temperatura padne ispod nule,pa kad budes morao u sistemu grejanja imati vecu temperaturu vode.Kondenz bi trebalo da nestane.Znaci ipak ima nade...
Da, kad ovde dodje Sibir.
Ugraditi ili podesiti ventil za mešanje ili instalisati rezervoar.
Kako je krenulo pre će ovamo Afrika nego Sibir.
Polako Tihi,da vidimo prvo da li je do kotla.Ako nije onda se zna sta je drugi uzrok,mada i tezi za resiti.
Sto se tice Afrike,potpuno si u pravu.
Da Darkelja, ali voda do pola vrata? To je bar 30cm! Rekao bih poplava.
Hamer, koju temperaturu vode teraš u sistem i imaš li prelazni ventil u sistemu? Možeš li da pročitaš i temperaturu povratne vode?
Ako daš ove podatke, može se što-šta zaključiti.
Mozda vrata dobro dihtuju? 8-O
meni su savjetovali ugradnju takozvanog mis ventila,ne znam kako se strucno zove,ali svrha mu je da zatvara odlazak tople vode iz peci dok temperatura ne predje 60 stepeni.mada ga nisam ugradio,mozda ti se pokvario regulator promaje pa ne drzi temperaturu?
Ljudi, molim za pomoc jer sam ocajan. Radi se takodje o kondenzaciji, a imam kotao Zavarivac Vranje trajnozareci 32kw koji sam kupio sam ga pre 2 meseca. Tacno je da kondenzacija i dim nestanu na temperaturi vecoj od 60 stepeni, ali dok se ona ne postigne imam poplavu u samom kotlu i oko njega, a od dima ne mogu da udjem u lozionicu. Jako sporo razgoreva drva, pa nekad ne mogu da postignem temperaturu 2 dana. Samo ih pari i fakticki gasi sa kondenzacijom. Pod pretpostavkom da je dimnjak dobar, da li je problem u samom kotlu koji ima los cug i provetravanje. Pretpostavljam da ce sa resenjem kondenzacije i dim nestati.
Pojedini ljudi mi kazu da je najbolje da ga na prolece prodam preko oglasa i kupim drugi, ali se meni to ne radi.
Postoji li resenje ovog problema (recimo preko trokrakog ventila)?
Molim vas pomagajte
Kotao nema cug vec to pravi dimnjak.
Cug nastaje kao posledica razlike gustina vruceg i hladnog vazduha na izlazu iz dimnjaka.Za cug je vazno da iz dimnjaka izlaze vreli a ne mlaki dimni gasovi.
Iz kotla mora da izlazi vruc vazduh, najmanje 220C a voda u njemu mora da bude u povrati najmanje 60C a u polazu najmanje 72C.
Ima premalo podataka da se odredi uzrok problemima kojih je ocito vise.
Dim nikako i nikada ne sme da napusti loziste i da ulazi u samu kotlarnicu.
Ko je izracunao i projektovao sistem?
Sta je korisceno za grejanje ranije, koliko kW snage.
32 kW je kotao za jako veliki objekat prosecne izolacije danas ili za neki potpuno neizolovani srednji objekat. Uglavnom to zahteva i mnogo goriva za lozenje ad bi postigao radnu tamperaturu od 80tak C.
Ko je odredio dimenzije i vrstu dimnjaka za taj kotao.
Da li dimnjak ima dovoljan presek i da li ima dovoljnu visinu.
Kako je dimnjak izolovan termicki u delu iznad krova.
Koja je automatika paljenja kotla, i kako je programiran kotao.
I na kraju mozda i najvaznije, koja je vlaznost ogrevnog drveta.
Da bi drvo bilo gorivo treba najmanje 2 sezone dobrog susenja pre upotrebe a nakon secenja.
Prema opisu jako lici da se koristi vlazno gorivo i otuda toliki kondenz pri pokusaju gorenja a ujedno i tako mala dobijena toplota pa se sporo zagreva kotao.
Puno pitanja zahteva puno informacija da bi se suzilo poreklo mogucih problema.
Zamena kotla nekim drugim tek je poslednji korak, ako je sve ostalo odradjeno kako treba.
Za kotao na kruta goriva pouzdano resenje je sistem podizanja temperature povratne vode i/ili akumulacioni rezervoar.
To je trebalo u startu predvideti ali ni sada nije kasno da se dovrsi izgradnja sistema grejanja.
Hvala na brzom odgovoru. Probacu da budem precizan i da fokusiram probleme. Ceo sistem nisu osmislila strucna lica vec stariji ljudi - "domacini", onako kaubojski. Prethodno je koriscen kotao od 18 kw na cvrsta goriva i nikada nije bilo kondenzacije. Dimnjak je visok oko 12 metara sa unutrasnjim precnikom samotne cevi od 16 cm. Prav je kao strela i izolovan stiroporom osim dela iznad krova, koji je dug oko 1,5 metara. Cini mi se da i sada dobro vuce, a i ciscen je pre mesec dana. Presli smo na veci kotao, jer smo supruga i ja dozidali potkrovlje i povecali kvadraturu kuce sa 130m kvadratnih na preko 200. Inace kuca ima odlicnu spoljasnju izolaciju, pa je veliki problem kada se lozi sa preko 60 stepeni jer je neizdrzljivo. Drva su sirova i katastrofalno mokra. Ali, kod pokusaja razgorevanja koristim suve daske ali se opet isto desava.
(da li treba mozda kod ovakvih kotlova koristiti brikete za brze razgorevanje). Dva majstora su mi rekla da je ovo problem karakteristican za Zavarivac kotlove i da bi ugradnja tzv. trokrakog ventila resila delimicno problem. KAZU problem je u slabom provetravanju (promaji) i zato se drva sporije razgrevaju.
Inace, dim izlazi iz kotlarnice na sve strane, a najvise iz pepeljare kada je otvoreno provetravanje.
Evo nekih informacija. Hvala unapred energija na pomoci
Ugradnja mesnog ventila (po mogucnosti cetvorokrakog) bi svakako resila stvar kondenza,pod uslovom da se loze suva drva.Problem dimljenja delimicno mogu izazvati mokra drva,a vecim delom neodgovarajuci dimnjak.Za trajnozarecu pec od 32 kw dimnjak bi trebao biti bar fi 180 .Visina je verovatno dovoljna.Problem je dakle nastao kada je izbacen stari kotao koji se zadovoljavao sa postojecim dimnjakom,a ubacen novi kotao koji trazi veci precnik dimnjaka za normalan rad.Takodje trajnozareci kotao zbog specificne konstrukcije potrebno je cesce cistiti nego obicne kotlove.Za to postoje na njemu posebni otvori.Verovatno je kod tebe skup vise stvari doprineo problemima koji se na srecu mogu otkloniti.
Hvala darkelja. Jedino sto problem dimnjaka ne mogu vise nikako da resim. Ozidan je kako je ozidan i vise nema vracke. VECI deo dima kod mene je posledica nekakve smole koja se stvara unutar kotla i izlazi napolje. Ona takodje kaplje ne žar i stalno ga gasi stvarajuci dim. Dakle,izgleda da je ugradnja mesnog ventila resenje vecine problema. Jedino me zbunjuje sto komsija ima gotovo identicnu situaciju i karakteristike dimnjaka, ali njegov Centrometalov kotao je suv kao barut i nema dima. Videcemo. Hvala unapred na savetima
Pokušaj da cirkulacionu pumpu uključiš tek kad temperatura kotla bude oko 60*. Dotle samo otvoren cug na obe strane (i prema dimnjaku i na vratima peći) i ništa više.
Proveri da ti nije čunak suviše ušao u dimnjak pa mu smanjio prečnik.
Počni loženje sa puno suvih sitnih drva i 2-3 hepo kocke.
Sve ovo u cilju ubrzanja postizanja temperature tj manje kondenza.
OK, dobro si opisao stanje pa je sada sasvim jasno sta se desava.
Centrometal kotao veorvatno ima sklopo za podizanje temperature povratnog voda (mesni ventil ili termostat) kao sastavni deo.
Inace, svaki kotao na kruta goriva mora da ima takav mehanizam za korektan rad, bilo kao osnovni sastavni deo bilo kao dodatna oprema.
Da se vratimo na problem, za 200 kvadrata dobro izolovane kuce je obicno potrebno 8-12kW snaga kotla.
Kotao od 32kW je gotovo sigurno debelo predimenzionisan sto se i vidi da se pri normalnom radu kuca pregreva.
I ako je ogrevni materijal nedovoljno suv, a jeste sto pokazuje direktno stvaranje smole.
Dakle, dimnjak je sasvim ok i on se ne moze dirati.
Potrebno je:
- iskljucivo suvo gorivo, u nedostatku drveta uzeti briket koji je suv sam po sebi.kao sto je receno za pocetak lozenja koristiti hepo kocke, one stapice sa voskom i piljevinom za potpalu, sitne parcice drveta, pelet i slicno
- obavezno resiti sistem povratne vode u kotao, koja ne sme da se spusti ispod 60C inace ce kotao ekspresno da korodira.
pitati proizvodjaca Zavarivac za opremanje kotla automatikom, i kako se programira kotao (kako se ulazi u softver kotla, kako se biraju parametri, itd)
Softver treba da vodi proces sagorevanja i ukljucuje pumpu po potrebi i regulise njenu jacinu (protok vode).
- posto je kotao nov i jos ima dug radni vek vlo preporucljivo je da se razmisli o akumulacionom rezervoaru.
takvo resenje omogucuje da se kotao lozi punim kapacitetom od 32kW i da se visak toplote cuva u rezervoaru tokom lozenja a samo mali deo koristi u radijatorima.
Kasnije kada izgori drvo, iz rezervoara se uzima toplota i greju radijatori nekoliko sati ili nekoliko dana.
Pogledati na http://www.ingenium.si/prometej/index.php?action=lasthour
kako izgleda jedno tipicno upravljanje putem softvera sagorevanjem krutog goriva
na istom sajtu je i opis kotlovnice, sta sadrzi jedan tipicni kotao na drva od opreme i kako se to izvodi u praksi.
Za sada, preporuka suvi ogrev i dobro loziti makar povremeno otvarati prozore.
Jeste, gubi se toplota inovac napolje kroz prozor ali je to manja steta od toga da strada kotao (a hoce od smole i taloga vrlo brzo) i posebno da strada dimnjak.
A taj talog je eksplozivan u odredjenoj situaciji i na svaki nacin treba izbegavati nastanak taloga u dimnjaku sto se sada desava.
Evenutalno razmisliti ako je ikako moguce skinuti ovaj jako kota i vratiti strai ili jos slabiji, vec shodno grejnim potrebama kuce.
Ovako jak kotao ima vece loziste i time ima i vecu potrosnju goriva po satu, a pogotovu kada radi neefikasno uz dim, smolu i gusenje zara.
Konsultovati i dimnjicara za mogucnost ugradnje odsisnog ventilatora na vrhu dimnjaka, ako mora da se zadrzi ovaj jak kotao.
Taj ventilator ce bitno popraviti stanje, obezbediti cug i time daleko bolje sagorevanje a nece biti dima u kotlovnici, nece biti problema pri lozenju hladnog kotla.
Takvi ventilatori su posebni za te namene, izdrzavaju +400C.
Ali uvek, drvo mora da bude suvo za bilo koji kotao i bilo kakav dimnjak da bi uopste moglo da sagoreva kako treba.
Mogu da preporucim iz licnog iskustva Giacomini termostatski mesni ventil, cisto mehanicki i sasvim ok radi.
kosta oko 40tak evra. ne treba nikakav elektronika.
kao pomoc za prvu ruku dok se ne ugradi puna elektronska automatika kotla sa sondama, motorima i pratecom opremom.
Mnogo hvala na savetima. Sve je mnogo jasnije. Pocecu odmah sa ugradnjom preporucenog mesnog ventila. Veliki pozdrav
Da se vratimo na problem, za 200 kvadrata dobro izolovane kuce je obicno potrebno 8-12kW snaga kotla.
Dakle, dimnjak je sasvim ok i on se ne moze dirati.
Kotao na cvrsto gorivo od 8 kw :hh
Dimnjak za ZTTK zavarivac vranje 32 kw=fi180mm.
http://www.expont.rs/index.php?mod=catalog&op=product&product_id=394
ko ne veruje nek procita.
Da, sto te cudi. Moderni kotlovi se prave od 4kW pa nagore.
10kW kotlovi se prave i u zemljama ex YU koa i susednim zemljama poput Bugarske.
Sasvim uobicajeno danas da se i kotlovi na cvrsta goriva prave sa modulacijom snage uz vrlo siroki raspon.
Mnogo hvala na savetima. Sve je mnogo jasnije. Pocecu odmah sa ugradnjom preporucenog mesnog ventila. Veliki pozdrav
To ti je najjednostavnije i najjeftinije resenje a bitno ce poboljsati situaciju u samom lozistu da se potigne dovoljno visoka temperatura sagorevanja i time visa temperatura dimnih gasova i bitno bolji cug dimnjaka.
Uzmi za probu i recimo jedan dzak briketa koji je kaloricniji od drveta i brzo zagreje dimnjak, za sam start lozenja.
Vidis nisam znao nista o tome,Ja sam inace mesar :hh
Mesar, mozes ti meni da sacuvas jedno par strukova onog kulena za april, maj?! :hh :hh :hh
Izvinjavam se na off topicu, ali ovo je bilo jace od mene
Jel ti mesar a kako ti radis kobasice jer na miligrame :tup :tup :tup
Jer ja sad racunam pa mi se vise isplati da pojedem 100 mg kobasice nego 0,5 kg a da opet budem sit i tako jedno 3 nedelje i onda cu valjda vise nauciti da ne jedem :hh :hh :hh
Jel ti mesar a kako ti radis kobasice jer na miligrame :tup :tup :tup
Jer ja sad racunam pa mi se vise isplati da pojedem 100 mg kobasice nego 0,5 kg a da opet budem sit i tako jedno 3 nedelje i onda cu valjda vise nauciti da ne jedem :hh :hh :hh
Djumicu kulen se i ne dira pre maja.
E pa da se i ja javim i predstavim moj problem koji je izrazen u vidu ogromne kondenzacije.
Da krenem redom:
dimnjak visok oko 7m (1m iznad krova )
zidan punom ciglom na kant do potkrovlja a onda normalno zid 10 cm plus malterisanje i fasada) iznad krova fasadna cigla
16x18cm je dimenzija do potkrovlja a onda se spajaju dva ista u jedan odzak dimenzije 18x36cm, bez poklopca ili ikakve zastite na vrhu.
Šporet centrometal 29kw + 3,2kw ekopek za cg
13 grejnih tela, oko 200m2 zagrevane površine na dva etaža
pvc stolarija i fasada sa izolacijom
jesenas je kuca završena i lozio sam samo 10ak dana
problem sa kondenzacijom u sobi na spratu na štucni i vratašcima manji problem dok iz samog sporeta sam istocio oko 10 litara kondenzovane tečnosti koja se sliva okolo šporeta i pravi haos po laminat podu i sto je najgore soba užasno smrdi na čadj tj tu kondenzovanu vodu. Kondenzacija je naročito izražena kada se vatra ugasi, jer tada krene da curi niz čumkove i sliva se u sporet u delu oko pećnice.
Još da spomenem da su drvaod jesenas takodje ali da su se fino zasušila jer su pokrivena ali na promaji.
Puko sam za grejanje preko 5000e ( 1600 šporet) plus nov odzak pa se ježim od same pomisli da sam (tj majstori) negde omanuo.
Nadam se nekom logičnom tj pravom rešenju jer me strah da šporet zalozim.
Promrzli Deja.
Au brate, prva porukica pa problemčina.
Jel ti dimnjak stvarno na kant ili na pola cigle? Dim će ciglu na kant (7cm) da probije za godinu-dve i ima da imaš crnu štraftu u sobi 100% celom dužinom dimnjaka.
uh, uh, nemoj tako tihi2 inace odoh ja sa foruma!
Hmm, cekaj ovako, neznam dimenzije cigle ali recimo da je 25x10x7cm, e pa ovaj expert je zidao tako da je debljina zida dimnjaka sa sve malterom odprilike 9cm. Jos da kazem da je dimnjak na unutrasnjem zidu.
takodje sam primetio da je na mestu gde cumak ulazi u odzak zid na suprotnoj strani (u hodniku) toliko vreo da se ruka nemoze drzati duze od 5 sekunde.
Sobzirom da izvodjacu radova nisam sve kesirao (dugujem jos 2000e) kao neko osiguranje da mu ne isplacujem baremjos godinu dana (dok se ne uverim da tihi nije u pravu).
Pozzdrav od deje
sad ovih dana se smanjila pojava curenja niz čunkove ali i dalje ima vode u delu za čišćenje dimnjaka doduše sporije se nakuplja ne nakupi se oko 10 litara dnevno kao dosad ali je ima i dalje probaću na proleće da uradim izolaciju stiroporom možda se nešto promeni..
uh, uh, nemoj tako tihi2 inace odoh ja sa foruma!
Hmm, cekaj ovako, neznam dimenzije cigle ali recimo da je 25x10x7cm, e pa ovaj expert je zidao tako da je debljina zida dimnjaka sa sve malterom odprilike 9cm. Jos da kazem da je dimnjak na unutrasnjem zidu.
takodje sam primetio da je na mestu gde cumak ulazi u odzak zid na suprotnoj strani (u hodniku) toliko vreo da se ruka nemoze drzati duze od 5 sekunde.
Sobzirom da izvodjacu radova nisam sve kesirao (dugujem jos 2000e) kao neko osiguranje da mu ne isplacujem baremjos godinu dana (dok se ne uverim da tihi nije u pravu).
Pozzdrav od deje
Gde ćeš sa foruma, tek si došao!
Nije mi baš jasna ta tvoja dimenzija dimnjaka. Koliki je tebi debeo zid u stvari? Cigle u mom kraju su 25x12x7 i nekako mi se ne uklapa dimenzija dimnjaka od 16x18. Ako je cigla i po (38cm) i ako je radjeno na kant, trebalo bi jedna dimenzija da je 22cm (valjda ta od 18cm). Ako je zid 25cm onda je širina dimnjaka najviše 10cm.
To da ne možeš da držiš ruku ti verujem. Jasno ti je da to ne valja. Koliko će to biti trajno? Ne verujem baš dugo.
Mislim da je staviti peć od 29kw na odžak ozidan ciglom na kant vrrrlo hrabro. Na tu snagu se stavlja ozbiljan dimnjak od minimum fi 160mm sa izolacijom od staklene vune 5cm + oplata (koja je još bar 10cm, a većina na sve to još i ozida dimnjak na pola cigle. Pogledaj šeme Šidelovih i sličnih dimnjaka.
Današnje peći traže jaaako dobar dimnjak kao uslov dobrog rada i velike iskoristivosti.
Ne znam ti više reći, valjda će se neki majstor javiti, ali dimnjak na kant može da prodje samo na peći za jednu sobu (3-6kw).
A možda ja nisam u pravu pa se javi neko ko to ima i kaže da ja nemam pojma.
Lično sam se grejao 2 zime na kreku od 6kw na dimnjak na kant i ništa loše se nije desilo, osim što je malter popucao sa druge strane. Verovatno bi tu krenula da probija gar sledeće sezone...
Sta su ti brate radili za 5000 evra :eek:
Sta su ti brate radili za 5000 evra :eek:
Sve! :tup :tup
Instalaciju (podnu bakarne cevi sa izolacijom) sa dve spratne razvodne kutije sa onim ventilima
13 radiatora sa onim nabudzenim ventilima
Bojler kombinovani (struja-grejanje)
El. kotao 24kw
sporet centrometal ekopek 29kw
pumpa, ekspanziona boca i ostale sitnice koje idu uz to.
sve u svemu 200m2 se greje plus ostavljena mogucnost i za potkrovlje koje nije prikljuceno-sredjeno sada.
prošao sam malo skuplje zbog loseg planiranja (naknadno sam se odlucio da odradim ceo posao oko grejanja a i slab sam pregovarac)
sutra cu da zalozim ( zivim u drugoj kuci) ako stignem.
Odzak mi je radio drugi preduzimac (malterisanje, pregradjivanje, fasada odzak, keramika i dr) doveo EXPERTA :nes za odzake.
kao sto sam objasnio u prvoj poruci dimnjak je do potkrovlja zidan sa dve supljine a onda bez pregrade se nastavlja do vrha. dimenyije kao sto sam naveo gore (par santima gore dole).
Majstor od one stare kajle- samo mistriju od alata i nesto malo od zanata- ocigledno. :nes2
Sutra izvestaj.
Klasicna boljka kod niskotemperaturnih rezima rada kotla.Takodje iz godine u godinu i klima se sve vise menja,tako da ce ta boljka biti sve cesca.