Dragi clanovi,
kupio sam Gorenje bojler od 80 litara i stavljen je sigurnosni ventil od 9 bara. Primetio sam da crevo za dovod hladne vode na kojem se nalazi sigurnosni ventil postaje vruce kad se ukljuci bojler. Da li je ovo normalno ponasanje?
Hvala unapred.
Crevo za dovod hladne vode u bojler postaje vruce kad se bojler ukljuci
Kako da ga prekontrolisem?
Zatvori propusni ventil u zidu za dovod hladne vode do bojlera.Odvi holender na brinox vezi sa sigurnosnog ventila i ako ne curi voda na njemu onda je ventil ispravan, a ako curi treba ga zameniti.
Znaci da ne mora da znaci da je problem u ventilu, mozda je problem u bojleru?
U bojleru ne može biti problem, problem može biti samo u sigurnosnom ventilu, a objasnio sam kako se proverava njegova ispravnost.
...ako ne curi voda na njemu onda je ventil ispravan, a ako curi treba ga zameniti.
Moze da curi i samo u slucaju kada se voda zagreje na trojku.
Tako je bilo u mom slucaju. U pitanju je bio Gorenje bojler sa iznutra plastificiranim kazanom. Zbog toplote ta plastika se na kraju istopila i zapusila sigurnosni ventil a iz slavine je 20 minuta sikljala para bez kapi tecne vode. Da sam malo kasnije primetio, odleteo bi ceo sprat u vazduh.
Ukratko, nikada ne potcenjivati (Gorenje) bojler-bombu, sigurnosni ventil..i nikada grejac ne spajati direktno na struju (zaobilazeci termostat) , makar i na dan-dva dok ne nadjete nov termostat.
Koji ventil preporucujete da kupim?
Ovde na forumu preporucuju KOMAK Aleksinac ventil, procitaj ovu stranicu
http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uredjenje-%C5%BEivotnog-pros...
Postoji na dobrim sigurnosnim vetilima mogućnost provere ispravnosti samog ventila, na taj način što se polugom ili zavrtnjem oslobodi pritisak opruge i ako je ventil ispravan sa strane treba da curi voda, znači i ako se desi kao u slučaju sa plastificiranim bojlerom da dodje do zapušavanja sigurnosnog ventila to se da primetiti pomenutim načinom provere,Zapušenje sigurnosnog ventila može da izazove i nataložen kamenac, zato i ne treba grejati vodu sa termostatom na maksimalnoj poziciji, jer se tako stvara više kamenca u bojleru za kraće vreme.
Zamenio sam ventil sa KOMAK Aleksinac ventilom i kad sam ukljucio bojler posle nekog vremena se desilo isto. Proverio sam ventil otvaranjem zavrtnja i pocela je da curi voda tako da bi to trebalo da znaci da je ventil ispravan. Moji roditelji imaju Ariston bojler, brat ima Dom bojler i kad se pipne cev iznad ventila ona nije vruca kao kod mog Gorenje bojlera tako da se pitam da nije ipak problem u bojleru?
Bitno je i na koliko temepraturu se greje voda u bojleru.Ne treba da termostat bude postavljen na maksimum.
Svaki bojler bi trebalo da ima 2 termostata od kojih je sigurnosni postavljen na 95C a radni se podešava u rasponu od 30-90C(ili tome slično već zavisno od proizvođača) takođe ima i bojlera bez podešavanja koji su obično postavljeni na oko 65C. Ukoliko dođe do grejanja dovodnog voda ispred sigurnosnog tj. nepovratnog ventila to je onda znak ozbiljnog kvara i tu se ne treba igrati već ukoliko sam korisnik ne nađe i otkloni uzrok treba pozvati nekog ko je dovoljno stručan i vičan da otkloni kvar inače posledice mogu biti katastrofalne. U principu treba naći ''izvor'' tople vode, to može biti ili taj bojler kome su neispravna oba termostata (mala verovatnoća ali moguće) i neispravan sigurnosni tj. nepovratni ventil (čak iako je nov mogućeje i to) ili je u pitanju neki drugi tj. tuđi bojler koji je vezan na istu vertikalu pa on kuva i nabija vrelu vodu u isti vod pa do bojlera dolazi topla voda a ne hladna u kom slučaju bi i na česmi umesto hladne išla topla voda. U svakom slučaju ovakav problem bi trebalo hitno rešiti.
Najbolje da pozovem Gorenje servis da dodju da vide u cemu je problem posto je bojler nov.
Zvao sam Gorenje servis i preko telefona su mi rekli da je to normalno, navodno prenos toplote preko metala.
Pa jeste, metal provodi toplotu, ali ne bi trebalo da bude bas vruce, nego eventualno mlako. Proveri samo da li su ti sonde od termostata i sigurnosnog termostata uvucene dovoljno, mozda su se izvukle...
Termostat mi radi kako treba tj. iskljucuje se.
Kad radi bojler prakticno se izjednace leva topla i desna hladna cevka po toploti, uopste nema drasticne razlike.
Malo sam zbunjen, servis mi kaze da je to normalno iako nisu bili licno da se uvere, kazu da su imali jos takvih poziva i sve su resavali usmeno, kao oni daju objasnjenje i sve super, a s druge strane dobijam informaciju da to moze biti ozbiljan problem.
Da mu nije konstrukcija takva da cev za dovod hladne vode stoji jako blizu grejaca pa se zato vise ugreje?
Cev od hladne ne vode ne sme da bude vruca ukoliko je se sve ispravno, a sve opisano ukazuje da nije ispravan sigurnosni ventil
Sigurnosni ventil ima dve funkcije
1. je da je jednosmeran ventil da dozvoljava ulaz hladne vode u bojler i da ne dozvoli izlaz tople vode kroz istu cev da ne bi uzaludno grejao ceo vodovodni sistem, posto usled grejanja vode povecava se pritisak i onda bi se topla voda vracala u sistem.
2. da kroz malu rupicu sa strane ventila ispusti vodu usled povecanog pritiska vode u kazanu
Ukoliko se desi da se radi termostat pokvari i ne iskljuci na zadatoj temperaturi onda bi trebalo da odreaguje sigurnosni termostat i da iskljuci grejac pre nego sto dodje do kriticne situacije pa ukoliko i on otkaze sigurnosni ventil ispusta visak pritiska.
Promeni ventil posto je on poslednja linije odbrane od eventuale havarije a i racuni za struju ce biti manji
Ne mora da znaci da ce bojler da eksplodira ali moze da se desi da ce da pukne crevo ili slavina ili cev u zidu a sve to je daleko veci trosak od sigurnosnog ventila ili ako ti ne mozes da se izboris od majstora koji ce to da uradi kako treba.
Ovi iz gorenja sigurno nece preuzeti nikakvu odgovornost ukoliko dodje do havarije vec ce krivicu prebaciti na nestrucnu montazu a ti ne mozes da dokazes da su ti dali pogresan savet
Hvala puno na savetima
Ako sam ja dobro pratio temu procitao sam da je @aleksandarkok vec kupio novi sigurnosni ventil i zamjenio i opet ima isti problem.
Nesto mi se cini da je mala vjerovatnoca da mu je i ovaj drugi sig. ventil neispravan. E sad sta ovde moze biti problem i mene jako zanima, jer sam i ja skoro u selu kupio i postavio nov bojler ali nije mi palo na pamet da pipnem i vidim da li ii kod mene grije ovako. Cim odem moram provjeriti.
Smanjio sam temperaturu na termostatu i cini mi se da se to vise ne desava mada kod mojih koji imaju Ariston gde je termostat stavljen skoro na maksimum sve je u redu.
Bice da je do bojlera, kad grejac radi duze on zagreje celu zgradu. Ili je mnogo dobar grejac ili je lose uradjena izolacija.
Imali smo slican problem kao i aleksandarkok sa bojlerom Gorenje, ugradjenim od ovlascenog servisa 16.avgusta 2011.
Na startu, bile su oznake za toplu i hladnu vodu zamenjene?! Sta li je u samom bojleru zamenjeno??? Kako je to proslo kontrole u fabrici?
Pri grejanju - termostat je namesten je na "ekonomik" - bojler je bukvalno urlao - kao da je pokvaren usisivac.
Cev koja dovodi hladnu vodu je bila topla.
Naravno da smo zvali majstora iz ovlascenog servisa koji je promenio ventil.
Bojler i dalje ispustao zvuk, pri grejanju...ali tise, kao kada se zagreva voda u loncetu tj otvorenom sistemu...
Bojler je PROKLJUCAO, 4.decembra 2011. Sva sreca da smo bili budni i da smo ga iskljucili. Para je "sprzila" jednorucnu bateriju i kroz nju je kuljala para!!!
Kupili i montirali novu bateriju.
Juce su iz servisa promenili termostat.
I dalje se greje cev za dovod hladne vode.
I dalje bojler susti, pevucka...
Sada ne greje dovoljno - na "ekonomik" nema tople vode - stavili smo na sredinu, pa je nekako mlaka...
Eto, ako nekome pomogne nase iskustvo, dobro je. Nama svakako nije dobro, kao da imamo potencijalnu bombu u kuci. Sta dalje?
Da li je sigurno da su oznake za toplu i hladnu vodu farbičkom greškom bile zamenjene?Nešto mi je to jako sumnjivo.Da li je to uošte bojler predvidjen za vertikalnu ugradnju?Ipak bi trebao neko ko se razume da pregleda taj bojler, a pošto verovatno još važi garancija za taj bojler, jer ako sam dobro razumeo ugradjen je u avgustu ove godine, treba tražiti ili popravku ili zamenu proizvoda.
U svakom slučaju tu ima još neispravnosti, jer bojler ne sme da proključa.Postoji i sigurnosni temostat koji iskopčava napajanje ako voda predje projektovanu temperaturu, a to je u svakom slučaju ispod tačke ključanja.
@optimisto ,puno rupa u tvojoj prichi.Bojller ima potencijal bombe ali nemoj ga podgrevati.Ni ja nisam fan gorenja ali nemozes dotle sumnjati u fabricku kontrolu ipak ta firma ima renome iako ih ne respektujes !?
prvo pitanje i za tebe i za @aleksandarkok-a je sta ste vi uzeli za horizontalnu ili vertikalnu montazu ?
i drugo kako ste ga namontirali?
-Zvuk iz bojlera moze da potice od povratnog, i to kada se ispusta topla voda ( to ne znaci da je neispravan).A svakako zvuk moze da potice sa ventilske baterije T / H
-nakon montaze a pre ukljucenja ,mora se odzraciti ili ispustiti vazduh iz bojllera ( ako vam je za horiz. montazu avi montrali vertikalno (ili obrnuto )) ,necete nikad odzraciti.
-stepen zastite je termostat sa galvanskim odvajanjem napajanja ( i linijski i neutral vod) ,mehanicka zastita je povratni ventil kojii propusta toplu vodu u vodovodnu mrezu ako se pojavi veci pritisak u bojleru nego u vodovodu. Vrlo jednostavno a funkcionalno.Tako da je neverovatno da se desi da para sama izlazi iz chesme ako je sve pravilno montirano i povezano .
Mozete pojacati na max. time dizete temperaturu vode ane kolicinu vode u bojleru (ukupno razblazene ,da ) a posto ni auto ne vozite koliko god moze brzo da ide ,smanjite i bojler za 1/5 kruga
pozzz
Prvo, puno vam Hvala (sa velikim H namerno) sto ste obratili paznju na problem.
Zbog ogranicenog mesta za montazu uzeli smo slican tip bojlera koji smo vec imali (od iste firme) a i zato sto nas je jako dobro posluzio.
Model: TGR 50 N
Kupovina i montaza bojlera je isla preko firme koja je za to ovlascena i sa kojom imamo veoma pozitivno iskustvo. Oni imaju ugovor sa vise firmi koje proizvode bojlere i oni su kupili i doneli bojler, neraspakovan. Kada ga je majstor raspakovao video je da su oznake zamenjene. Konsultovao se sa kolegom telefonom i prikljucio ga kao da nisu zamenjene oznake (desnu cev na hladnu vodu, kao sto je uobicajeno).
Dakle, firma koja nam je ugradila bojler je odgovorna za montazu (tako nam je receno) a za termostat i sve sto se tice samog bojlera Gorenje servisi jer u protivnom prestaje da vazi garancija, ako neko drugi vrsi zamenu ili popravku.
Nikome, osim meni, nije zasmetala omaska pri obelezavanju dovoda i odvoda vode. Iz bojlera je dolazio zvuk a ne iz cesme.
Niko nije pregledao bojler, kao da je majstorima ta primedba nevazna, da ih to smara. Smorena sam i ja, boli me glava...
@optimisto
Ko je konstatovao da su zamenjene oznake na toploj i na hladnoj vodi???
Ne snalazim se bas najbolje na forumu jer sam novajlija. Dalibore, pise u mom postu, ali da ponovim majstor koji je doneo otpakovao bojler, je konstatovao zamenu a i ja sam bila tu.
...ali da ponovim majstor koji je doneo otpakovao bojler, je konstatovao zamenu a i ja sam bila tu.
Ok. To mi je jako čudno i iskreno da ti kažem prvi put čujem za to.
Navela si da je bojler montirao neko ko je za to ovlašćen, pa pretpostavljam da je ispustio vazduh.
Promenjen ventil, promenje termostat...
Ostaje ti da još jednom pozoveš ovlašćeni servis i od njih zatražiš da ti sada zamene bojler
To je tvoje pravo.
Meni je isto vruce i jedno i drugo crevo kad gori bojler a zamenio sam sigurnosni ventil.Prilikom koriscenja vode je crevo hladno na strani gde je sigurnosni ventil a vruce gde je vruca voda.Sigurnosni ventil sam zamenio po uputstvu i pre ukljucenja bojlera sam pustio vodu malo na ventil a zatim zavrtao dok se nije zaustavila voda nakon toga sam ukljucio bojler i dalje se zagreva i jedno i drugo crevo.Ne znam sta je problem i sta da radim.
Sigurnosni ventil je ujedno i ventil koji propusta vodu samo u jednom smeru i ne bi trebao propustati vodu nazad u dovod. Prekontrolisi ga, mozda je feler ...