Imam jedan problem sa malim protocnim bijlerom u kuhinji. Buduci da je voda kod mene jako tvrda u vodovodnoj instalaciji se javlja dosta kamenca. Tako se i u instalaciji u kuhinji javljao kamenac, e sada, valjda kad se voda zagreje dolazi do nekog hemiskog procesa pa se taj kamenac pretvara u nekakve kao pesak sitne kamencice ili nekakve ljuspe. Kako se ta masa nahvata na mrezici (filteru) napravi nekakvu brijeru i tad mi se javlja problem da dolazi do odredjenog pada pritiska u sistemu, sto za posledicu ima da mi bojler ne ukljucuje. Posto protocni bojleri imaju prekidac grejaca koji se ukljucuje kad se stvori protok u instalaciji. Ima vec nekoliko dana kako nema tog taloga na mrezici, ali je pritisak jos slabiji nego pre i bojler ne ukljucuje. To se javla samo na toplom vodu, mlaz hladne vode je odlican. Ja pretpostavljam da je sad doslo do nekog zacepljena u bojleru i to cu proveriti koliko sutra. Medjutim sta mene zanima, ako utvrdim da je sada bojler zacepljen ili da se u samom bojleru (u namotaju cevi i grejacu) doslo do stvaranja kamenca, cime se to cisti, kako ja to da odstrnim. Da li ima nekakvo hemisko sredstvo za to ili se o mehanicki cisti?
Pretpostavljam da sam jasno objasnio svoj problem.
Protočni bojler
I mene muči isti problam sa protočnim bjlerom kojeg pravi firma DOM iz Pančeva / vruća voda hoće neće- curka /....Rezervoar je od prohroma ulazna cev kraća, izlazna viša ... sve okkk reklo bi se nema tu šta da se pokvari. Kao sam svoj nekada sam popravljao TIKI . PETNAEST GODINA NIŠTA TU NIJE MENJANO SEM GREJAČA . Doduše i ovaj DOMOV , KOJI OD PRVOG DANA NIJE OSETLJIV NA TERMOSTATU ,ČIM JE PROMENIO JEDNU BATERIJU POČEO JE DA KAŠLJE.
PA U ČEMU JE TU STVARNO PROBLEM , DALI JE ZVUKOLJUB U PRAVU ???...
Krenem ti ja na posao : Skinem bojlerče , Skinem grejač da bi bilo sve pod okom , Gurnem u dužu cev ( izlazna voda -vruća ) žičku i konstatujem da je ta cev totalno začepljena cco 50% dužine .... ??? Odem kod komšije koji ima hilti i nekako nađe burgiju za bušenje betona dužine cco 50 cm . Bojler smo postavili horizontalno i počeli bušenje kamenca u cevi. Morali smo uključiti vibraciju , bez vibracije nije mogao da se vadi materijal . Bilo je preko 15 cm čepa .Trajalo je to bogami priprema i ostalo- pola sata rada .
A šta je uzrok ??? Grejač je poveliki i u blizini je cevi koja šalje vruću vodu u sudoperu . Tako se u stavri greje više voda u tom delu cevi nego sama voda u kazanu a kako je ta cev malog prečnika dolazi do brzog taloženja kamenca u njoj samoj ( "ajnštajnova teorija relativnosti "). Još kad se doda da je ugrađeni termostat izuzetno male osetljivosti taj belaj se mogao očekivati .
U svakom slučaju sad je sve okkk. Radi bolje nego nov . ... Pa i nije loš ovaj tip bojlera ( ima odličan kazan od nehrđajućeg čelika ) ...nije baš najbolje konstruisan ali ga zato treba " bušiti " svake tri godine i to uvek u horizontalnom položaju -radi svake sigurnosti .
A ZVUKOLJUB .... pa nije baš u pravu jer ovaj kamenac je bar kod mene u kazanu bio potvrd (inače probao sam ja i njegov recept jer problem začepljenja cevke je i on uočio ali verovatno nije probao da razmekšava kamenac na svoj predloženi način )
@ zvukoljub
Pretpostavljam da bi ja sad trebao da izvadim bojler da ga okrenem naopacki(naglavacki) da bi mi obe cevi bile gore i da u zevi nalijem sirce. To bi bilo lakse, bez da rasturam ceo bojler i elektricne delove na njmu.
Druga opcija je da izvadim bojler, da ga ceo rasturim i da odredjeni deo na koji sumnjam potopim u sircu. To bi mozda bila bolja varijanta, ali bojler je pod garancijom i to mi se rastavljanje bojlera bas i ne svidja..
Hvala jos jednom za odgovor, probacu prvo da uradim jednostavniji postupak, ako ne uspe, preci cu na slozeniji.
Ne može se žica progurati jer iznad otvora cevi postoji zavarena pločica.problem je najverovatnije u samnoj bateriji.Treba je demontirati i u ulaznom delu postoji otvor od 3mm koji se najčešće začepi prljavštinom i trunjem iz vodovodne mreže.Kad se to očisti i izduva talog baterija opet radi ko nova.Neki majstori to razbušuju na veći prečnik, ali to ne preporučujem jer je to dimenzionisano tako da se uložak bojlera sačuva od povećanog pristiska.
Imam nedoumicu oko ova dva modela:
1) http://www.teres-m.rs/topla-voda/per_sa_elektonskom_kontrolom.html
2) http://www.teres-m.rs/topla-voda/peo_sa_elektonskom_kontrolom.html
Koji bi mi pre preporucili i zasto?
Za kupatilo u stanu mi je potrebno.
Protocni bojleri snaga od 11 do 27kW (!?!) su ogromni potrosaci.
Takvim potrosacima nije mesto u domacinstvu, vec u industriji.
Odaberite akumulacioni bojler.
Protocni bojleri snaga od 11 do 27kW (!?!) su ogromni potrosaci.
Takvim potrosacima nije mesto u domacinstvu, vec u industriji.
Odaberite akumulacioni bojler.
То уопште није тачно. У поређењу са акумулационим бојлерима су далеко мањи потрошачи јер греју воду само док се користи а то су у питању минути, за разлику од акумулационих којима су потребни сати да би загрејали воду.
Nije uopšte reč o potrošenoj energiji, već o snazi.potrošača i tipičnoj maksimalnoj odobrenoj snazi za domaćinstvo.
Kamenac se odstranjuje potapanjem u sirće.Deo koji treba da se očisti potopi se u obično sirće za domaćinstvo, nerazbalaženo i sutradan se ispere pod mlazom vode i bude ko novo.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..