Na spoljnoj strani bojlera, farba je počela da lagano bobri, te se odskora pojavila i rđa ispod. Bojim se da će se to širiti, pa bih da to saniram. Ne bih rekao da bojler ne radi dobro - greje vodu, ne curi nigde.
Cenim da bi trebalo skinuti farbu na ovom delu, isšmirglati postojeću rđu, zaštiti nečim i prefarbati.
1. Ako je ovo dobra postavka, onda su moja pitanja:
-čime skinuti rđu? šmirgla, metalna vuna, metalna četkaili nešto drugo?
-čime zaštititi metal?
-čime farbati? Imam Happy Color akrilni beli lak u spreju, da li je to dobro?
2. Ako pod 1. nije dobar postupak, šta predlažete?
Hvala!
Rđa sa spoljne strane bojlera - kako sanirati?
ovako gledajuci meni lici da je ovo posledica unutrasnje kondenzacije, pa se unutar bojlera izmedju kazana i oklopa slivala voda pa najverovatnije je bojler malo nagnut ka toj strani gde je rdja, pa je propao ceo lim, probila voda spolja pa se nabubrila i farba, videcete kad budete strugali. ja sam svoj bojler ocistio nitro razredjivacem i presao dve ruke uljanom i evo dve godine i dalje nema nicega
Probao sam da skinem rđu i došao sam do vune. Ima li leka ili nov bojler? Ako je nov, šta predlažete - prohromski, emajlirani?
Pa ova korozija ne utice na ispravnost bojlera, to je samo spoljna oplata koja drzi izolaciju i daje estetiku bojleru. Ukoliko je kazan dobar i bojler radi, ovo se lako da sanirati, komad lima se isijece, zavari i ofarba, moze se spojiti i nitnama, srafovima, gitom. Nema ono nesto da trpi opterecenje pa sad da je bitno.
A sto se tice novih bojlera, iskreno pojma nemam zasto uopste bojleri bilo koje varijante sem prohromskih obitavaju uopste na trzistu, i ko to uopste kupuje. Mada narod voli nek je jeftinije, pa nek traje 5x krace, samo da se ustedi koji dinar u pocetku.
Bojleri se pretezno plastificiraju, mada kvalitet same farbe ili plastifikacije je, drzi vodu dok majstori odu.
Rdja se najbolje skida pjeskarenjem, ali suludo je skidati bojler i pjeskariti, pa ostaju alternative, i sve sto ste pobrojali, smirgla, celicna cetka, jos bolje celicna cetka na busilici, lepazasti ili lamelni diskovi za brusilicu, i sve ono sto moze da skine postojecu koroziju. Sto se bolje ocisti mjesto koje je korodiralo, to ce dugovjecnije biti kad se odradi.
Preporuka je da se nanese umrtvljivac korozije, koji jeste malo skuplji, ima ga u svim farbarama, ali daleko je bolji od antirosta, posto antirost ako se nanese mora veoma dobro da se ispere, jer ako ostane ista ispod farbe, naknadno nastavlja da radi i na tom mjestu dize farbu sigurno.
Ako se farba citav bojler, mora se matirati ili ovlas osmirglati cijela povrsina koja se zeli farbati, moze sa smirglama 320-400, na suvo. I prije farbanja sve odmastiti i ocistiti, moze i nitro razredjivacem.
Farbanje moze sta god, sem tih sprejeva( to i dalje ne znam cemu sluzi, i kako se uopste prodaje na trzistu, kad bukvalno nisu nizasta), uljana boja, tj podloga pa emajl, nitro podloga i nitro emajl, ili neku od 3u1 varijanti, irkom ima dobre 3u1.
Farbati se moze cetkom, valjkom, ili pistoljem za farbanje. Valjak je najbolje uzeti filcani 3-5cm sirine i lagano, posle pistolja, sa valjkom se dobija najbolji efekat, cetka i nije bas za ravne i vece povrsine, neravnomjerno rasporedjuje boju i ono, poslednja opcija je cetka.