Pozdrav svima
Imam nameru da napravim kompresor za vazduh malo jaci za farbanje i peskarenje.
Jel moze neko da mi pomogne?
Interesuje me citav postupak sta i kako,korak po korak i koliko od prilike to sve kosta?
Pozdrav svima
Imam nameru da napravim kompresor za vazduh malo jaci za farbanje i peskarenje.
Jel moze neko da mi pomogne?
Interesuje me citav postupak sta i kako,korak po korak i koliko od prilike to sve kosta?
SAVET ZA LJUDE KOJI NAMERAVAJU DA PRAVE KOMRESOR !
Ukoliko već nemate nešto od glavnih komponenti (komresorska glava , elektro motor i boca ) a interesuje vas samo ekonomski aspekt samogradnje komresora, definitivno je jeftinija varijanta da kupite nov. Ako pak uzivate (kao ja) u tome sto radite ,onda se izplate.
Cene komonenti
BOCA - 20e (plinska , ili od kočionog sistema kamiona ili prikolica . od bojlera se NE PREPORUČUJE mada je ja koristim uz prthodno tesiranje na viši pritisak od radnog za 30 % )
GLAVA (jednoklipna)- 50e sigurno ispravna , 20e na otpadu ,kocka moze da bute potpuno ispravna a moze da ima razne probleme.
Najbolje bi bilo da je prikacitena neku bocu i vidite dali nabija pritisak ali to najverovatnije necete moći na licu mesta.
Prvo naravno okeretanjem remenice (ako je ima) proverite da nije zaribala.Mozete da je zavrtite bušilicom i vidite dali duva ali to i nije neki test jer i neispravne uglavnom uspeju da naduvaju 2 bara i tu stanu .
Mozeta da otvorite glavu i pogledate u kakvom je stanju ventilska ploča i lamelasti ventila (velika vecina ih ima )
Ukoliko ima vidljivih znakova dublje korozije ili oštecenaja na lezistima ventila (rupe na ploči) nejeverovatnije da glava neće raditi kako treba,površinska korozija je uredu,plomljeni ventil naravno nevalja. Probijen dihtung je uredu , lako ga je napraviti od materijala za dihtunge.Obican bilo sta tipa klingerit bez armature nista specijalno najobičniji ce odgovarati.
Primer ventilske ploče koja je morala kod metalostrugara na ravnjanje. (sledeća poruka )
NE ŠMIRGLAJ TE PLOČU ! mesingana evnualno čelična četka za skidanje ostatka dihtunga i korozije
Kompresiju delimično možete proveriti tako sto ce te okrenuti remenicu tako da klip bude u gornjem polozaju. Dlanom zapušite otvor cilindra ,i okrenite remenicu tako da klip krene dole negde do pola hoda. osetiće te vakum kako deluje na dlan. ukoliko posle 5 sekundi vakum nije značajno oslabio komresija je verovatno dobra.
Ako je kompresija loša, pogledajte da li ima vidljivih tragova oštećenja na zidu cilidra ,ukoliko ih nema najverovatnije su u pitanju karke koje se mogu lako nabavizi za 500 din .
ELEKTRO MOTOR 1,5 Kw 2800rpm 40-50e (moze i drgaciji ) za jedan kip sa odnosom remenica 1:3 ,oko 1000 rpm na glavi ,i vše nego dovljno. Neko ce reci da je 2,2kW minimum ali ja iz iskustva tvrdim da je kvalitetan motor 1,5 kW dovoljan , čaki i sa motorom od 1,1 kW radi bez problema barem po toplom vremenu.
OSTALO 50e maksimalno , u zavisnosti sta hocete, ukoliko zelite kavalitetnu pripremnu grupu to košta , mada moze da se napravi dosta dobra.
Potraži na forumu, ima tema o kompresoru koji je napravljen od stojadinovog motora. Ne znam tačan naziv teme.