Hteo bih sam da napravim prikolicu za camac tipa smederevca (6m.x1.2m). Imam osnovni materijal i opremu (osovina. cevi, sapa...), ali nemam semu koja govori o duzini rude, udaljenosti osovine od sape i td. Ako neko zna nesto bio bih jako zahvalan za informaciju.
kako napraviti prikolicu za camac
Udaljenost izmedju osovine i sape mora da bude tolika da kada je prikolica pod punim opterecenjem pritisak na sapu to jest kuku ne prelazi 50kg.
U maksimalnu tezinu uracunaj i vanbrodski motor, gorivo, vesla, suncobrane, dve gajbe piva, cumur, meso to jest sve sto ces poneti sa sobom na visednevni izlet.
Moze da ti se desi da se zaglavis negde i da moras da otkacis prikolicu i da je okrenes a ako je vece opterecenje to neces moci da uradis.
Po nasm zakonu ruda od osovine do sape mora da bude iz jednog komada, duzina nije definisana ali sto je duza ruda lakse je voziti prikolicu u rikverc
Kod nas najčešće prave prikolice od starih kamp kučica. Odlične prikolice. lagane , imaju naletnu i ručnu kočnicu, kod šape imaju ugrađen točkić radi lakšeg manerviranja i dobro se ponašaju u vožnji. A i u konačnici izađu đaba, jer kamp prikolica ako je koliko toliko dobra može se utržiti bez podvozja za iste pare nekome za vočnjak ili vikendicu . Ili se oprema iz prikolice kao plinski štednjak, frižider, sudoper , grijalica , plinska rasvjeta i sl. proda posebno, a ta je oprema sva prilagođena i cijenjena za ugradnju u brodice, te kao takva postiže odličnu cijenu . To tio je moj savjet, jer češ takvu prikolicu lakše atestirati, a i lakše ćeš je jednog dana i prodati, a kud i kamo će biti lakša od ručnog rada .
Ako želiš ipak u samogradnju, bitna stvar ti je gdje ćeš postaviti osovinu. To određuješ po svom čamcu, na taj način da mu nađeš težište ili da prvo napraviš okvir prikolice , utovariš određeni čamac te nađeš onda težište, tj. osovinu pomjeraš naprijed - nazad, dok na šapi ne ne dobiješ opterečenje od 20 - 30 kg a maksimalno 50 kg. tako da ju možeš sam otkačiti i sa istom manervirati. Ako češ na čamcu držati i motor na krmi onda i njega postavi kad budeš tražio težište prikolice , kao i svu ostalu opremu postavi na čamac ali baš tamo gdje će ista i stajati dok istu vučeš.. Znači težište prikolice mora uvijek biti na šapi , nikako na zadnjem kraju prikolice. Ako malo fulaš, ništa strašno , jer onda rasporedom opreme u samom čamcu možeš dodatno još korigirati težište . Rasvjetu prikolice pravi tako da istu lagano možeš kompletnu sa nosačom iste skidati i otpojiti od struje , da ti se ista ne moći ili ne ošteti prilikom utovara i istovara čamca u vodi.
Struju spajaj po šemi
нису исте приколице за чамац са равним дном и они што имају кобилицу (мислим да се тако зове)
Naravno da nije ista prikolica za ravno i V dno.
Druga bitna stavka je da B kategorija pokriva samo vucu prikolice do 750kg ukupne mase...preko toga ide E kat.
:roll :roll
Hvala svima na trudu. Sacekacu jos malo da cujem-vidim jos neki savet, a onda krecem sa izradom. Iskustva prenosim u toku rada. :+
Imam ja takvu prikolicu koja je rucni rad moga oca , doduse ima samo jedan problem camac i prikolica stoje kod mog komsije u dvoristu koji nece biti kuci jos 20-ak dana ali cim dodje slikacu i premericu sve pa cu objaviti .
Inace je prikolica vucena i sa 120km/h sa sve camcem njoj i savrseno se ponasala . Iskoristen je donji postroj "Brako "prikolice tj torziona osovina , ruda i tockovi , inace je prikolica konstruisana kao samoutovarna tj za vadjene i utovar camca samostalno .
https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw