Pravim kolica i kupio sam točak kao na slici. http://www.wobyshop.com/ProizvodDetaljno.aspx?KatOznaka=76590310 Nije mi jasno kako da ga povežem tako da se vrti, kao treba da izgleda osovina. :tup
Kako spojiti ovaj točak
Hvala na odgovoru,
Gde naći osovinu ili od čega, unutrašnji prečnik od valjka do valjka ležaja je oko 15mm, dok je prečnik one limene čaure 16mm. Šraf M16 je prevelik, M14 premali. Da bi odgovarala neka bolcna i gde je naći.
Postoje metalostrugari koji lako mogu napraviti potrebnu čauru i osovinu.
Ovo je točak koji se montira bez lagera. Tj. osovina ide direktno u točak. Osovina bi svakako trebalo da bude istih dimenzija kao što je rupa ali umanjeno za zazor - tek neki deo milimetra. Osovina je fiksna, tj, ona se ne rotira. Aksijalno pomeranje točka se sprečava podmetačima, rascepkom ili nekim drugim sličnim izvedbenim rešenjima.
Kotrljanje se olakšava podmazivanjem mastima sa grafitom.
Ovo je standardni način za spoj ovakvih točkova koji se koriste za kolica kao što su: građevinska kolica, kolica (torbe) za pijacu, poneka dečija kolica, kolica iz hipermarketa i slično.
Пеђа
да ли би ми, молим те објаснио зашто "sa grafitom"?
Grafit, kao dodatak mastima višestruko pooljšava učinak podmazivanja. Prianja za površinu metala i budući da je sam veoma klizav - dodatno utiče na umanjenje trenja.
Ali grafitne masti se ne smeju koristiti u kotrljajućim ležajevima (kuglagerima), ni kod preciznih sklopova sa zupčanicima, ili kod drugih izuzetno preciznih sklopova.
Takođe grafitna mast je relativno "star izum". Savremena tehnologija ima bolja rešenja kao što je na primer molibden disulfid tj. MoS2
Ipak jeftina grafitna mast ostaje najzgodnije sredstvo za podmazivanje relativno grubih i nepreciznih sklopova kao što su na primer šarke na vratima, mehanizam kvake, gorepomenute vrste točkova i slično.
Питао сам само зато што су мене учили да се графитна маст користи само тамо где је висока температура. Обична маст се на таквим местима истопи и нема је а графитна (која је уствари обична маст са додатком графита у праху) остави графит који подмазује. То подмазивање је лошије од подмазивања машћу али је једино могуће обзиром на услове рада.
Зато ми засмета кад видим предлоге типа "подмажи графитном машћу" за места на којима је радна температура испод 100 степени.
Ипак су нас различити мајстори учили па различито мислимо.....
Sasvim se slažem da je možda grafitna mast NEOPHODNA tamo gde je radna temperatura visoka.
Ali ne vidim u čemu je problem primeniti je i na drugim mestima, iako je temperatura na nivou sobne ? (Naravno, isključujući pomenute mehanilke sklopove gde se ne sme primenjivati)
Слажем се да није проблем али исто тако не видим разлог да се предлаже за места на којима обичне масти дају боље подмазивање.
И ја користим графит у праху помешан са уљем и њиме намажем сваки шраф који иде на места са високом температуром.
Кад га треба одвити нема никаквих проблема, а без графита је најчешће решење одсецање јер толико запече.
То ме не наводи да СВАКИ шраф мажем на тај начин.
Ovo je točak koji se montira bez lagera. Tj. osovina ide direktno u točak. Osovina bi svakako trebalo da bude istih dimenzija kao što je rupa ali umanjeno za zazor - tek neki deo milimetra. Osovina je fiksna, tj, ona se ne rotira. Aksijalno pomeranje točka se sprečava podmetačima, rascepkom ili nekim drugim sličnim izvedbenim rešenjima.
Kotrljanje se olakšava podmazivanjem mastima sa grafitom.
Ovo je standardni način za spoj ovakvih točkova koji se koriste za kolica kao što su: građevinska kolica, kolica (torbe) za pijacu, poneka dečija kolica, kolica iz hipermarketa i slično.