coj jest to tako ali eto covek se tu nasao u medjuvremenu zitna slama se koristi kao aditiv za peletiranje nekih vrsta pilevine koje ne sadrze mnogo lignina neki proizvodjaci peleta izmedju ostalog u pilevini za peletiranje dodaju i stocnog brasna koji procenat time se povecava kapacitet proizvodnje a i taj pelet se ne razlikuje se mnogo od cistog peleta
Presa za pelet
Tacno je sto kazete da se kotao puni sljakom ali to vazi za zitnu slamu,ja imam kotao od ATI TERMING-a koji je predvidjen za sagorevanje takvih peleta! zitna slama ima mnogo silicija i stvara pogace isagoreni pelet ostaje u formi peleta samo malo skupljen i hoce da se slepi i stvori pogacu zato mora pec da se podesi da sipa malu kolicinu peleta i pokretna resetka da se duze pomera tj sa svkim doziranjem da na neki nacin proddzara zar...i takodje zitna slama ima najmanje kalorija,i ostaje mnogo pepela od nje i na zidovima kotla stvara neku vrstu smole koja se tesko sastruze ali zato je i najeftiniji jbg. E sad sto se tice peleta od sojine slame: pelet sagoreva u potpunosti ostaje pepeo isto kao kod drvenog peleta samo vise sto nije kod mene problem jer kotao ima u podnozlju puzni izbacivac pepela u eksternu posudu. na zidovima kotla nestvara smolu tako da se lako cisti i ima vise kalorija od zitne slame ali malo manje u odnosu na drveni pelet tako bar google kaze ali ja sam prethodne zime uzeo par dzakova drvenog kvalitetnog peleta i potrosnja na 24h mi je bila ista kao i sa sojom samo ima manje pepela a razlika u ceni je pozamasna bar u mojoj okolini drveni pelet je bio 180-190e a sojin 130-140e! no da se vratimo na temu: Ja sam tek na pocetku proizvodnje peleta i u fazi sam sa pronalazenjem odgovarajuce debljine matrice za cvrst pelet imam napravljenu matricu od 24mm debljine fi 6mm sa konusom 22stepena jednostranu sa 6tougaonim rasporedom rupa sto je premalo za sabijanje i na njoj nedobijam nikakav pelet onda imam matricu od33mm debljine sa kruznim rasporedom rupa obostranu sa fi 8mm rupama na kojoj dobijam lep cvrst pelet u samom pocetku jedno pola sata i onda pocinje pelet da gubi cvrstinu bude onako ispucao ako je sirovina presuva raspada se a ako pojacam vlazenje dobijam nesto nalik smokiju koji kad se ohladi je zadovoljavajuci ali nije savrsen tako da mi je u planu da napravim matricu od 45mm debljine pa da probam! sada imam nekih 40-45kg na sat sa manjom remenicom na puznom dozeru kada sam pojacao doziranje kvalitet se pogorsao tj presa uspe da proguta to doziranje ali pelet nije nikakav e sad moje pitanje je dali se smanjuje kapacitet prizvodnje sa debljom matricom i sta vi mislite dali da pravim matricu sa 6mm ili sa 8mm debljine 45mm sa kojom cu dobiti cvrsci pelet i veci kapacitet?
a koja ti je suvoca materijala na ulazu u peletirku???
To je jako dobro pitanje sa time sam dosta vodio rat jer bale su mi suve 100% tako da sam vlazio i mesao na razne nacine kao sto se pisalo na ovom forumu ali na kraju sam namestio da mi tako suva masa dolazi do peletirke i u samom kosu peletirke se ovlazuje sa prskanjem vode u vidu magle prska 1sekundu a razmak izmedju dva prskanja podesavam po zelji, to sam resio sa vremenskim relejom sa dva vremena i elektromagnetnim ventilom iz ves masine i posudom za vodu pod pritiskom
Takodje mi je nejasno zasto mi pelet izlazi dobar u pocetku dok je presa topla i dok se nepocne pariti iz nje znaci dok mogu da drzim ruku na njoj sa spoljne strane u predelu matrice i kada se zagreje na radnu temperaturu tj kada nemogu da drzim ruku na njoj onda kuklja para iz nje i pelet je slabije sabijen probao sam i sa i bez poklopca za potparivanje koji pokriva malo vise od pola otvora tj ostaje otvoreno samo toliko da moze da upada masa u nju i da moze da se ovlazuje,bolje je sa poklopcem za potparivanje? dali je potrebno da usporim okretaje rolera,sada imam 130obrtaja u min ili je to uzaludan trud?
Bebi evo matrica je gotova pa stavljam slike , konuse sam isao 4mm u dubinu 20* tako da ce uzimati malo manje materijala posto sam za topolu na briketirki morao smanjiti kolicinu i konus da bi mogla da ide sama. Lako cu doraditi posle probe i povecati konuse da bi mogla da uzima vise ako bude potrebe.
Rastislave pozdrav i tebi i mene interesuje rad sa biomasom pa mezanima kolike su ri rupe , kako si busio i koliko mozes da radis na sat sa koliko kw.
Ako moze neka slicica i malo vise podataka
Bebi neznam koliki ti je precnik klipa i kakva je pumpa sto imas.Ja sam imao pumpu klipnu, posto one sa manjim motorom stvaraju veci pritisak, bila mi je na motoru od 5,5kw direktna veza 1450 o/m .Klip je bio fi 150 hidraulicni deo a alat je bio fi 80 sa konisom na fi 78 ali posto sam radio odokativno bez vlagomera , desavalo mi se da zaglavi (kada je materijal suvlji) pa sam planirao raditi novu sa manjim konusom. Tako sam imao maksimalno 78 kg/h kada sam mesao sa ugljem biomasu.Uvek sam na zavrsetku dana morao da sipam ulja u alat tj. u zadnji briket jer ujutro nemoze da krene posto je alat hladan.Posto klip ide 3/4 u prazno za sat vremena mi je trosio oko 2.3 - 2.5kw .Ako planiras dobro razmisli jer hidraulika nezna koliko je slab metal pa mi par puta kidalo sve kada zaglavi. Ja sam dosao do toga da ako bidem pravio novu masinu radicu elektroniku sa kojom mogu kontrolisati pritisak, (samo da naucim taj masinski jezik "pic-basic") a sam vec pisao program za vodjenje taksi udruzenja u "basic-u" pa je to pomalo slicno. A poceo sam i elektroniku za onaj moj gorionik u kojeg isto moram pisati program ako stignem do zime. evo i par slika od briketa.
Kao sto si i procitao da je vlaga u sirovini jedan od najbitnijih preduslova za normalan pelet moram ovako napisati ali to tvoje 100% nista ne znaci svi uvijek kazu da im je suho ko barut kao prasina itd ... vlaznost bi trebala da bude konstantno ujednacena 0,5-1% gore dole ali i to zna biti puno... vjerujte vise puta sam znao presusiti ili malo pretjerati za vlagom i to sam pokusavao korigovati u samoj komori prese alio ne ide jer tada sirovina samo povrsinski dobija vlagu znaci morao sam je izbaciti van linije i ponovno pomijesati sa ostalom pa provuci kroz susau sa mjesalicom.... prvih pola sata sabijanje ide super jer sabija na hladno i nema isparavanja tj. izbacivanja vlage bez obzira ima li je malo ili vise od potrebnog... znaci regulacija i kontinuitet jednake vlaznosti ..kojom brzinom se vrti presa?..
Motor mi je 7.5kw 1440ob/min sa dva klinasta kajsa 17' se prenosi na reduktor 1:5 i dobijam 130ob/min matrica je 33mm debljine i sa obe strane je konusno upistena po 4mm u dubinu i rupe su fi 8mm ranije je bila sa 6mm ali zbog kruznog rasporeda rupa bilo je previse mesa izmedju to je bila prva probna varijanta pa posle smo je razbusili na 8cu jer sam jednu turu peleta iz backog petrovca dobio fi 8mm od zitne slame pa sam mislio da cu povecati kapacitet proizvodnje! i sada dobijam 40-45kg solidnog peleta na ovakav nacin ovlazivanja NEDIME hvala na savetima i nemojte da mislite da vam solim pamet ili nesto takvo,cenim svaki vas savet i zelju da pomognete drugima!!! Hocu da kazem da ni kupovan pelet od slame i od soje nije bio cvrst kao drveni on se jednostavno lakse lomi i kruni od drvenog tako da i da nedobijem bolji ja cu biti zadovoljan jer nemam nameru da ga pravim za prodaju nego samo za moje i burazerove potrebe jedino tezim savsenstvu kao i svi mi predpostavljam! e sad kao sto sam napisao kada povecam doziranje na oko 60kg/h dobijam meksi pelet slabijeg kvaliteta zato moje pitanje je glasilo dali sa debljom matricom dobijam nesto ili da smanjim obrtaje na presi da se taj pelet malkice duze zadrzava u matrici i zapece mada kontam sa smanjenjem obrtaja smanjujem i proizvodnju ali dli ce sa debljom matricom ostati ista proizvodne to neznam?
Lave koja ti je debljina te matrice?
Rastislave ja sam sada uradio matricu fi 200 sa 282.rupe 40 mm debljine i rupe su mi 6mm sa konusima samo sa jedne strane tako da mi ostaje 36 mm tunela za sabijanje (lako je stanjiti matricu ako bude potrebno) a slike sam malopre postavio samo sto nemam jos konstrukciju pa ako ne budes dotle napravio deblju matricu javicu dali i kako radi. Imam iskustva sa briketom i ako je duzi alat briket bude tvrdji a nadam se da je tako isa peletom . Mislim da sam procitao ovde na forumu da je manji kapacitet kada je deblja matrica.
Dali ti je peletirka sa vrtljivom matricom ili se okrecu roleri?
mislim da ti je bas tu problem kao sto i nedim rece...moras pre prese doterati da piljevina bude na odredjenu vlaznost..e sad po meni uvek bolje stepen niza jer kad se ugreje peletirka ona susi piljevinu a vlaga kulja napolje i dodatno vlazi piljevinu koja nadolazi...probaj da stavis neki ventilator koji ce izbacivati dodatno tu vlaznost...
imao si prenos slican kao kod mene prije nego sam podrobio reduktor...nisam imao prilike da probam propustiti slamu ili nesto drugo osim piljevine kroz peletirku ali opet smatram da je princip i nacin na koji se ponasa masa u samoj matrici isti... cestice ili komadici samljevene slame su lakse od drvene tako da se vrlo lako moze desiti da masa na samoj matrici "bjezi" ispred valjaka odnosno da valjci guraju jedan dio mase bez obzira sto su valjci potopljeni u masi u tom slucaju ako masa "boravi" duze u zagrijanoj komori prese ili se vrti po vreloj matrici vlaznost je nekontrolisana ... ja sam u tu svrhu pravio nozeve koji su kao nanosili sloj mase ispred valjaka pa onako i bio sam i nisam zadovoljan tom varijantom...dodatni predvaljci koji se mogu podesavati po visini , podignuti iznad matrice od 3 - 10mm koji bi imali za funkciju da pripremaju sloj ispred valjaka... ovo nisam probao ovo je samo ideja i izazov za one koji su zeljni avanture u ovojm sportu...
lave video sam matricu ona je sad spremna dopala mi se koliko para si kupio to glodalo ti si sad sa njim uradio dve muhe sa jednim udarcem debljina matrice u tvom principu ne trba biti deblja vi se nego 32mm sa konusom i dubine od 4 do 5mm i brzina da bude veca ali ne veca od 210 obrtaja u minuti rastislave kakav je princip rada tvoje masine to je mnogo vazno za da znamo jer od toga sve zavisi ali jedno je vazno da ti kazem nije vazno ko sta prica nego je vazno sta u praksi ti dobijas kod tebe je mozda vrvni kvalitet peleta koji ti dobijas a ti mislis da nije dobar jer ne zns sta drugi dobijaju mislim na one koji rade istim materijalom medju drugo ti kazes da radis sa matricom koja ima rupe od 8mm i koja je sa konusom od obe strane po 4mm sto znaci kad oduzmes 8mm ondak dobivas prostor matrice za sabijanje materijala od 25mm a kazes da je matrica 33mm ona jest 33mm ali formalno znaci tebi trba deblja matrica put sabijanja da bude veci znaci ti sad imas matricu za peletiranja tvrdog drveta kod tebe je po meni sada problem stoti je proodnost matrice veca nego potrebno jer ti je proodni kanal manji nego sta trba kad stavis vise pilevine onda masina savladuje sav materijal brzo ga gura prema rupama medjutim mali odnosno kratki put proodnosti pilevine dozvoljava da ona brzo prode kroz matricu i ne sabije se dovoljno dobro pa izgleda kao delimican smoki a i tada joj je smanjena moc kaloricnosti jer brzo sagori ako vkanal veci na matrici ondak ce se ona vise sabijati i pelet bice dobar ovo pricam ako vlaznost pilevine je normalna u tvom slucaju sa matricom koju imas potrebno je smanjiti obrtaje a time i kapacitet al imaces pelet boljeg kvaliteta bolj ce se tako sabijati u idealnim uslovima i debljinu matrice koju treba da imas sa fi6mm rupe brzina treba da ti bude maksimum150 obrtaja u min ako se na masini vrte roleri ako se okrece matrica od 190 do 210 obrtaja u minuti
Bebi- lako mi je stanjiti matricu ali hocu da probam ovako i mogu produbiti konus a kad uradim i sa druge strane konuse dobicu dvostranu matricu i samim tim bice kraci put sabijanja.Kod nas u vojvodini pretezno je mekano drvo a imamo raznih biomasa pa zelim to da iskoristim. Predvideo sam matricu tako da mogu da prosirujem konuse do 8.5mm i u dubinu do 6 mm ali to nakon probe.
Glodalo sam imao kuci a doneo sam ga iz nemacke posto sam tamo radio skoro 2 godine u vw ( radio limariju i farbanje). Glodalo ima u Novom Sadu na pijaci i kosta oko 25evrica ali u kvalitetu , ima i za 2-3 e ali to nije nista pet sest rupa i gotovo a ovo moje traje pet-sest godina ali nemam vise u rezervi a bojim se kupiti kod nas.
firma vurt kod nas prodaje takva glodala tamo je cena 53 eura za komad to sta pricas za matricu je ok ali ces imati manji kapacitet
Kapacitet nije sporan postepeno cu ga pokusati povecati u zavisnosti kakav pelet bude izlazio samo da on krene a posle cemo lako. Ja sam krenuo u ovaj projekat da napravim kapacitet od 50-tak kg/h a sve sto je vise dobro ce doci .Malo pravim pauzu sa radom , moram kositi travnjak a samohadna krepala pa guram malu kosilicu. Nemam puno samo oko 25oo kvadrata hehe ali za dan-dva sa pauzama to resim pa nastavljam dalje.
Peletarski pozdrav svima!!
prekaljenja uzmi najfiniju smirglu vodenu i navij je na neku osovinu da dobijes 6mm i ispoliraj rupe...podizes kapacitet garantovano...ja probao i ima rezultata...nedima posavetovao pa je dobio i on rezultate...ostali niko nista nije rekao...verovatno nece da dele iskustvo...
Hvala coj- ali ako uzmem najfiniju smirglu ja radim sa 3000 (poliranje auta posle farbanja) mislim da sa 600-800 je sasvim dovoljno ili cak i grubljom , sa kojom si ti radio? Svakako cu polirati a dali je neko probao sa pastom za slajfovanje ventila na autima.To mi onako palo na pamet mozda bi bilo dobro.
Mozda su i drugi probali samo nece da priznaju
u pocetku hoces ili ne moras da ispoliras rupe to smo radili sitnim peskom pregorelim uljem i pilevinom pravili smo mesavinu ili umesto pregorelo ulje stavljali smo masinsku mast i tako izvesnog vremena pola sata jedan sat zatim polierali smo rupe i smirglom po savjetu coja sve je to dobro ali najbolje od svega je kad nakon nekog vremena kroz posao kad napravis pet deset tona peleta oni se same ispoliraju koliko vise radis to ti je veci efekat i povecava se kapacitet
Na ES-forumu sam procitao da se radi sa -1kg belo brasno-1 kg prosejan pesak (sitni - dunavski) - 1litar jestivo ulje , to se propusta tri do cetiri puta i onda moze pilevina.
Pa to bi trebalo proslaviti ali nemojte jos gasiti temu dok ja moju zavrsim a trudicu se da pozurim dok ste jos tu.
Dusana mijata sam pratio na drugom forumu i video sam da je i ovde bio kratko ali sada ga nema.
Evo i slicice
Pozdrav lave i ostali. Temu nisam ni jednog trenutka napuštao i svaki post sam pročitao sa zakašnjenjem max. do 2 dana. Ovih dana kod mene su svi prioriteti okrenuti dešavanjima i nedaćama koje su izazvale poplave, tako da sam samo nekad kasno u noć pročitao nove postove ali nisam imao snage i bistru glavu da se uključim u diskusiju.
lav102 i ako je kratko na našem forumu pokazao je da se radi o velikom poznavaocu materija vezanih za SSM izvedbu i u opšte ne sumnjam da će uskoro biti vlasnik peletirke za primjer.
Sve pohvale za znanje i upornost jer to mora dati rezultate.
mali savjet za lav102
Nakon kratke probe, kad dobiješ prvi pelet, ako je pretvrd ili pregoreo a mašina "igra"- struja varira 4-5 A NEMOJ je siliti jer ćeš napraviti veću štetu nego korist. Prvo uradi konus i sa druge strane pa ponovo proba. Drži se konusa oko 22 stepena jer je bolje imati tanju matricu nego dublji konus.
http://www.elitemadzone.org/t442205 Vjerovatno si bio na ovim stranicama gdje se govorilo o ovoj problematici ali možda neko nije a može mu dati neke odgovore.
Pozdrav za sve i samo naprijed
Pozdrav dusane bas na tome forumu sam vas pratio duze vremena i procitao sve postove ali se nisam mesao u diskusije mada sam i sam pravio gorionik za pelet u kojem sam spaljivao otpad od uglja.
Na tome forumu sam prosle godine nasao objasnjenje kako napraviti briketirku i neces mi verovati objasnjavali su pre dve godine i eksperimentisali ono sto sam ja postigao pre 14-15 godina a nigde nisam video alat nego sam to tako zamislio i polako dosao do resenja. Doduse mnogo puta sam doziveo neuspeh ali upornost je cudo na kraju ipak radi. Sada mi briket dosadio neme vise izazova samo fizikalisanje i stancanje pa reko idem malo da delim vase patnje pa mozda nekome i ja pomognem sa savetima.
Sistem je skoro isti kao kod briketa, samo sto briket moze da izlazi i sa 7% pa i sa 20% vlage , cujem po radu masine i vidim izgled briketa i tako znam da li je suv materijal ili vlazan pa ga korigujem ali plus minus 5% vlage nista ne znaci posto tamo ima jedan konus i jedan alat koji se doteze u zavisnosti od materijala ,sto kod peleta vidim da vlaga igra veliku ulogu.
Dusane ja sam i planirao tako raditi jer kad uradim konus sa druge strane dobijam tanju matricu tj. kraci tunel za sabijanje , povecavat cu konus do 8.5mm ali isti ugao ostaje a sad dali je 20* ili 22* mislim da nije toliko bitno , sa tim cu dobiti da mi sakuplja vise materijala po rupi a i mrtvo telo tj. razmak izmedju rupa ce biti mnogo manji (siri delovi konusa ce se dodirivati)
lav102, ja u predhodnom postu nisam persirao i nadam se da to nije problem pošto uvijek težim da sa sagovornikom budem na približnom nivou da bi komunikacija bila što opuštenija i plodonosnija.
Ne znam kolika je razdaljina između ovih dijagonala na matrici ali za rupe fi 6mm ulaz nebi trebao prelaziti 8mm pogotovo ako je ugao 20 stepeni. Proširivanjem ulaza a samim tim i produbljivanjem konusa znatno se mijenja kompresioni odnos konusnog i cilindričnog dijela matrice. Matrica sad ima debljinu na kojoj se može uhvatiti ta ravnoteža ali nema potrebe ostati na samom rubu da bi svaki pelet bio polu spržen i tvrd jer ni to nije jedina karakteristika kvalitetnog peleta. Naravno, sve to treba propratiti sa čvrstom i funkcionalnom konstrukcijom ali poslije briketirke to tebi nije u opšte strano. Za sve ležaje predvidjeti dihtovanje azbestnom šnjurom, sa ležaja poskidati zaštitne prstenove i sa vanjske strane ugraditi mazalice tako da pri podmazivanju mast potiskuje prašinu i kondez unutra u komoru gdje se može ili očistiti ili će je pelet izbaciti. Sve vijke koji su u dodiru sa kondezom, prašinom i temperaturom obavezno zaštititi visokotemperaturnom mašću. Prečniku matrice, a samim tim i komore u kojoj će se vršiti sabijanje, prilagoditi prečnik valjaka da bi sa strane ostalo što manje prostora gdje se neminovno kupi materijal i uparavanjem postaje prevlažan. Kada se nakupi kritična masa tog materijala on se jednostavno otkine pod valjke i onda se dobije mala količina "smokija" koji se raspadne pri hlađenju. Težiti da valjci budu bar 120 mm a širinu bih ostavio na 35 mm. Probu vršiti isključivo materijalom koji će se većinom i koristiti i njemu se prilagođavati a vlažnost dovesti na procenat koji se kod kolega pokazao kao najpogodniji. Da ne davim previše a ako bude zainteresovanosti, spreman sam ovdje podijeliti i ostala iskustva i probleme pri gradnji.
Sretno
Dusane- persiranje mi je iz navike, obecavam necu vise , posto smo se "upoznali" . sve mi je jasno jedino sto rolere nemogu staviti da budu 35mm posto je povrsina gde su rupe na matrici oko 45mm a razmak izmedju rupa , od centra do centra je 8,5mm sto mi daje razmak redova 7,8mm tako je predvidjeno da konus moze biti maksimalno 8,5mm sirine a za sada je oko 7,7mm . Rolere sam i planirao da budu veci samo gaze mi blizu ruba matrice pa nemoze biti gore cev fi 200 kolika je i matrica , mora biti veca a tu dolazi do toga sto si naveo da ce biti vise prostora sa strane za sabiranje vise materijala koji ce kasnije praviti problem. Pokusacu napraviti gornje kucuste ekscentricno ( da stoji sto blize rolerima) a o tome vec duze vremena razmisljam kako najjednostavnije uraditi. smislicemo vec nesto
Ovaj početak konusa je sasvim dovoljan za probu a mislim i da neće biti velike potrebe za njegovu korekciju. Roleri neka idu 45 ali predvidjeti da se mogu bridovi skinuti ili pod uglom ili da se upuste za dubinu kanala tako da se može smanjiti gazna površina ako bude potrebe za tim. Od viška rupa neće da boli glava.
Što se tiče kućišta bolje je neka bude cilindričnog oblika a na nosač rolera predvidjeti podešavajuće čistače koji će na vrijeme skidati naslage sa strane. Ne pravi problem ako je naslaga 5mm ali ne dozvoliti da to bude 30 i više mm.
Osovina neka prelazi iznad rolera bar 50mm jer na sve to jako dobro legne koš sa duplim dnom na kom su šiber otvori sa kojim se jako jednostavno i precizno kontroliše doziranje a dobije se i uparavanje materijala
Da dusane ali kod mene se vrti matrica a ne roleri , razmisljao sam i o toj varijanti ali su mi predlozili da se vrti matrica a mislim da je i prostije ovako napraviti a i mogu se roleri dotezati dok masina radi ( po zvuku znas kolko ) dok kod varijante sa vrtljivim rolerima moras zaustaviti masinu pa stelovati zazor.
ovde se radi o principu vrtljive matrice kod mene je rupa 9mm konus 22 sa dubinu 4mm pilevina se bro sakuplja u rupe time se povecava kapacitet masine kod vrtljive matice mora masina da radi na veci broj okretanja matrice a roleri moraju bito manji mogu biti i 6omm samo moraju biti 70 ili 80mm visine da bi mogla matrica da ih okrece
Bebi kazes da su kod tebe rupe 9mm , dali se to odnosi na konus ili je to debljina peleta. Ja sam predvideo maksimum 8.5mm konusa a 6mm je pelet. Rolere moram praviti 55mm sirine da bi poklopio sve rupe a bice od 115-120mm precnika ako to nije preveliko a mislim da ce ih lakse matrica okretati ako su veci , planiram ubaciti dvoredne kuglicne lezajeve fi 40*90 a sirinu neznam sutra cu uzeti ali mi se uklapaju u sirinu rolera . Tako da ce osovina rolera biti fi 55mm na sredini a najtanja fi 40mm tu gde su roleri , nadam se da ce to izdrzati. Osovinu za matricu sam uradio a sutra radim rolere i osovinu za njih pa kada zavrsim bice i slike.
kod mene je konus 9mm a rupa je 6mm matrica je 32 mm sa4mm konus u dubinu znaci za peletiranj ostaje 28mm kanal roleri so 80 mm sirine i 80 mm debljine ali na 260 mm sirina matrice sa motorom od 18kw imam manju peletirku sa jacine motora 7.5kw kod nje je matrica iste debljine roleri su 70mm debljine 55mm sirine ako zelis deblje rolere to stavis jaci motor za te koje ti predvidjas treba ti motor 18kw ili 22kw da normalno radi peletirka za 11kw debljina rolera treba da bude 70mm ili 80mm
druze i ja sam iz vojvodine ali ovde vecina kupuje kotlove na drvni pelet i lozenje biljnog je problem jer kotao puni sljakom...