jedno pitanje sa kojom piljevinom si probao mislim od kojeg drveta ako si ubacivao samo od tvrdog onda je tu moguci problem potrebno je mijesati sa piljevinom mehkog drveta u omjeru max 30 tvrdo:70 mehko drvo, vlaznost u rasponu od 11-13% ne znam cime mjeris ali to mora biti konstantna vlaga bude li i malo promjene odrazava se na kvalitetu peleta...
pises da si matricu skinuo na 28mm i ako konusi mislim na ulazni i izlazni uzimaju 8-10mm ostaje ti veoma malo cilindra za sabijanje tako da bi ito moglo da bude uzrok.
Kod mene je potpuno drugaciji princip prese tako da nisam siguran sta jos isprobati a niti sam imao priliku zaviriti u takvu.
Brzina moze i ne mora imati uopste uticaja manja brzina veca snaga na reduktoru i motor vuce manje Ampera.
Konusi nebi trebali predstavljati problem u njih se nasipa materijal i postepeno sabija prema cilindru 6mm jgdje se i formira granula...
Presa za pelet
Radim sa piljevinom bukva-topola 50-50. vlaga je tako od 11-14%, merim sa onim tk-100 sto koristis i ti...
Primetio sam da su zadnja 3 reda rupa skroz prohodna a 3 reda blize osovini puna piljevine, kad recimo napravim pauzu posle sat vremena. Da li to nesto govori mozda?
Rupa je na ulazu siroka oko 8,5mm. Neznam dal si mislio ovo 8-10mm na sirinu ili dubinu?
Da li je presitna ova granulacija?
E to je koristan podatak sto znaci da radis kombinaciju oba tvrda drveta necu reci da je to nemoguca kombinacija ali definitivno fali mehko drvo koje ce da napravi vezu .... nisam to ja izmislio vec sam tu info pronasao na netu,..
dobro sad ulazni konus jeste siri ali opet to nema bas nekog uticaja.... mislio sam na dubinu cilindra u kojem se presuje znaci onih 6mm odraduje najbitnije sto ce ispasti ispod... to 8-10mm sam mislio na ukupne dubine tvojih konusa ulazni+izlazni i onda od debljine 28mm ostane duzina cilindra od 6mm pa tvoja ploca (matrica ) otprilike odgovara presovanju mixa tvrdog i mehkog drveta ...granulacija je dobra ako vije prasina i ako imas izgled k'o mlinar onda je to ta..zezam se moje sito na mlinu za piljevinu je 4,5mm sto znaci da nema veceg komada(cestice) od 4,5mm a manje ce da bude jer 9 nozeva u mlinu udara nemilice da sve pretvara u prah i kod mene sipa ko brasno ali to nema veze...
neki to rade i drugacije prosiju svu piljevinu i onda melju samo ono sto nije proslotj sto izbaci na drugom kraju sita tako izbjegavas usitnjavanje sitne piljevine... to se radi na rotacionom situ ....
rasprica se ja odoh a ti probaj malo proci kroz net i potraziti neku informaciju ima dosta o ovome da se procita preporucam Kanadske web stranice imaju vise iskustva i ne kriju male tajne...
Ajd daj neke stanice ako znas, nista konkretno nemogu naci...
U nekim sam pregovorima za prepravku masine, mislim da od ovakve moje nema nade!
Nece ni sa 100% meko drvo
Ja bih prije radikalnih mjera pokušao sve koje manje bole.
Ako znamo da ova mašina zahtjeva: Odgovarajuću strukturu i vlažnost materijala, poliranje (početno) i zagrijavanje masnom masom bar na 60-70 stepeni i kontinuiranu dostavu materijala na matricu. Ako je sve sa mehaničke strane u redu i ispune se ovi uslovi ne vidim šta drugo treba očekivati nego PELET. Roleri i matrica su brušeni i za očekivati je da su solidni. Poslije toliko proturene prašine i matrica je ispolirana. Materijal na oko ne izgleda loše mada sve što je manje početne prašine u njemu, bolje je. Ako ova masna masa proazi i izlazi u obliku peleta a ne prašine i nakon zagrijavanja počneš BEZ PREKIDA DOZIRATI (vrlo bitna stvar) piljevinu a ona počne muljati između rolera i nakon toga izlaziti u prašini onda je problem u smjesi odnosno u vlažnosti smjese. Kad pripremiš smjesu na tih svojih 14% uzmi digitalnu kuhinjsku vagu, odvagaj tačno 1000 grama a onda to u dobru tepsiju pa u el.rernu na 150-180 stepeni. Prati kroz staklo i roštiljaj bar 1 sat. Isključi rernu a materijal neka ostane unutra i neka se hladi dok ne budeš mogao da ga ponovo izvagaš. Trebao bi to uraditi dok je temperatura bar 50-ak stepeni.
Učini pa nam ovdje rezultate javi.
Nešto sam zaboravio NE DOLAZI U OBZIR mješanje suve i vlažne piljevine pa da dobiješ odgovarajuću vlažnost. Obje vrste piljevine moraju biti manje ili jednako 14% vlage a vlagu povećavati sa vodom u što sitnijoj magli a ne probušenom flašom
Da li predlazete vecu vlaznost? Ne mesam vlaznu i suvu, sve u kontinuitetu prolazu kroz susaru sa oko 35% na 11-14 u proseku-nema vecih variranja od toga. Kad pocinjem sa masnom izlazi ko lud teram tako oko 15 min pa onda sa normalnom piljevinom.
Ako smem da pitam koji je razlog "pecenja" piljevine?- Nema frke probacu i javljam!
Razlog jednostavan provjera svih mjerenja vlažnosti. Ako je mjerenje u redu trebao bi poslije "pečenja" imati 120-130 grama manje
Poželjna rerna sa ventilatorom i opet vizuelni pregled da ne počne dimiti
ja cekam da se gos'n Dule ukljuci pa da doda nesto produktivno da se pomogne kolegi... slici meni dok sam bio u pola g..... do grla pa htjeo sve da batalim pa onda Dule uskoci i pogura sa par "sitnica" od velikog znacaja...
Proizvodim pelet već dva mjeseca. Do sada je proizvedeno 14 tona. Koristim isključivo suhu stolarsku piljevinu od bukve (90%) , hrasta (9%). Cilj mi je proizvoditi 100% od bukove piljevine ali još nisam dokučio na koji način. Jedna od verzija je da se nabavi kondicioner i dozator pošto mi je vlažnost trenutne piljevine od bukve ispod 8 %. Ovakvu piljevinu ne mogu iskoristiti za peletiranje bez dodavanja hrastove prilično navlažene piljevine. Zadovoljan sam izgledom i kvalitetom peleta. Jedan od problema predstavlja mi metal ( komadi šarafa , matica,...) u piljevini, to pokušavam riješiti magnetima. ležajeve sam mijenjao već 3 puta u prosjeku na svake 4,5 tone.
Interesuje me gdje bi se u BH po povoljnoj cijeni mogao kupiti ili naručiti kondicioner i dozator.
piljevina u refuzi najpre mora proci kroz sita -pa i tad se moze desiti da se pojavi neki manji sraf (ipak sve to dolazi iz stolarske radionice) ja ikao je proslo sito propustim kroz mlin -manja mi je steta na mlinu nego na matrici i rolerima -nije mi jasno koliki bi trebali biti magneti da uspeju sav metal iz piljevine da izvuku-magneti mogu da pomognu eventualno kod tecnih media kod piljevine sumnjam
i jos nesto kombinacija bukve i hrasta bez aditiva mi malo sumnjiva -ako uspevas da napravis dobar pelet svaka cast
Za ne povjerovati je koliko šarafa i drugih metalnih dijelova ostane na magnetima, naravno dosta toga prođe i na matricu .
i jos nesto kombinacija bukve i hrasta bez aditiva mi malo sumnjiva -ako uspevas da napravis dobar pelet svaka cast
Bez aditiva 100%, ni ja nisam vjerovao da to može sa ovim presama ali kada je krenulo , pelet za 10 što bi rekao moj kompanjon. Prva prilika idu slike
Ja bih prije radikalnih mjera pokušao sve koje manje bole.
Ako znamo da ova mašina zahtjeva: Odgovarajuću strukturu i vlažnost materijala, poliranje (početno) i zagrijavanje masnom masom bar na 60-70 stepeni i kontinuiranu dostavu materijala na matricu. Ako je sve sa mehaničke strane u redu i ispune se ovi uslovi ne vidim šta drugo treba očekivati nego PELET. Roleri i matrica su brušeni i za očekivati je da su solidni. Poslije toliko proturene prašine i matrica je ispolirana. Materijal na oko ne izgleda loše mada sve što je manje početne prašine u njemu, bolje je. Ako ova masna masa proazi i izlazi u obliku peleta a ne prašine i nakon zagrijavanja počneš BEZ PREKIDA DOZIRATI (vrlo bitna stvar) piljevinu a ona počne muljati između rolera i nakon toga izlaziti u prašini onda je problem u smjesi odnosno u vlažnosti smjese. Kad pripremiš smjesu na tih svojih 14% uzmi digitalnu kuhinjsku vagu, odvagaj tačno 1000 grama a onda to u dobru tepsiju pa u el.rernu na 150-180 stepeni. Prati kroz staklo i roštiljaj bar 1 sat. Isključi rernu a materijal neka ostane unutra i neka se hladi dok ne budeš mogao da ga ponovo izvagaš. Trebao bi to uraditi dok je temperatura bar 50-ak stepeni.
Učini pa nam ovdje rezultate javi.
Nešto sam zaboravio NE DOLAZI U OBZIR mješanje suve i vlažne piljevine pa da dobiješ odgovarajuću vlažnost. Obje vrste piljevine moraju biti manje ili jednako 14% vlage a vlagu povećavati sa vodom u što sitnijoj magli a ne probušenom flašom
G-dine Dule ispeklo se tacno 1000gr. piljevine sa 13% vlage, posle sat vremena na temp 150 , spalo je na tacno 900gr. , vlaznost 6-7 %
Evo kako izgleda pelet od bukve i hrasta.
Svaka cast !!! Moze li malo vise o mashini? Jel se okrecu roleri , koliko pravi na sat? neka slika
Svaka cast !!! Moze li malo vise o mashini? Jel se okrecu roleri , koliko pravi na sat? neka slika
Mašina je snage 15 KW, ručne izrade, kod ove mašine glavno kretanje vrši matrica, roleri se okreću. Kapacitet joj je 150 kg/h. Za 5 minuta napravi 12,700 kg peleta.
Za ne povjerovati je koliko šarafa i drugih metalnih dijelova ostane na magnetima, naravno dosta toga prođe i na matricu .
nstopa wrote:Svaka cast !!! Moze li malo vise o mashini? Jel se okrecu roleri , koliko pravi na sat? neka slika
Mašina je snage 15 KW, ručne izrade, kod ove mašine glavno kretanje vrši matrica, roleri se okreću. Kapacitet joj je 150 kg/h. Za 5 minuta napravi 12,700 kg peleta.
Kojom brzinom ti se okrece matrica?
Karabajaem wrote:nstopa wrote:Svaka cast !!! Moze li malo vise o mashini? Jel se okrecu roleri , koliko pravi na sat? neka slika
Mašina je snage 15 KW, ručne izrade, kod ove mašine glavno kretanje vrši matrica, roleri se okreću. Kapacitet joj je 150 kg/h. Za 5 minuta napravi 12,700 kg peleta.
Kojom brzinom ti se okrece matrica?
Neznam
Ja oterao masinu na remont pa sta mi bog da! Ovako nije imalo smisla. javljam rezulatate.
postovani gospodine nedime, pratim vasa izlaganja i dosta se slazem sa vama,ja sam napravio masinu za peletiranje sa motorom od 15 kw, e sad...bukovu cistu piljevinu nema sanse,zablokira jedva rupe provrtim,kad dodam 15 procenata mekinja pelet ide ekstra samo sto je za moj ukus malo pretvrd,nemozes da ga polomis rukom,vlaznost piljevine je 9 procenata pa onda ja posto to jos uvek rucno radim dodam malo vode na valjke tj,prskam ih stalno i to ide dobro! E sad vidim da ti pricas nesto oko meke i tvrde piljevine a neko pomenu topolu i ti si se izjasnio da je to tvrda piljevina,posto se je ne razumem u tvrde i meke reci ti meni koju vrstu je najbolje da mesam i u kom procentu? A koliko sam shvatio za matricu vazi pravilo ako je konus na ulazu veci onda bolje peletira meke materijale zbog veceg prihvata i normalno veceg sabijanja, a za tvrdo drvo ili drvo uopste treba manji konus ja sam izgleda napravio malo veci konus i sad imam problem sa tvrdim materijalom! Molio bih odgovor i naravno ispravi me ako gresim!
Postovani forumasi dali neko od vas ima BIOMASER secku za sitnjenje mase,ili bar ima li neko iskustvau radu sa takvom masinom? Takodje i peletmetalac ima kopiju takve masine za mlevenje cetvrtastih (malih) bala, ja sam se upustio u samoizgradnju takve masine ali imam nedoumica sta ima ispod ploce tj kako izgleda "srce" tog mlina,znam da je to u sustini cekicar ali dali postoje i neka krilca (lopatice) kao kod turbo ventilatora ili... tako da bi bio jaaako zahvalan ako neko moze opise ili jos bolje postavi sliku te unutrasnjosti!
Postovanje Mladene,
Bas je dobro da nas ima sve vise..ovako jedne prilike me neko upitao za tvrdo drvo i odem maksuz do stolarske radionice da uzmem hrastove piljevine i upravo to se i desilo blokada cim je dobio pod valjke kasnije sam ubacivao otprilike 10% ali nikakvog efekta necete dobiti osim smanjenog kapaciteta znaci koliko % dodate tvrdog drveta toliko % smanjite kapacitet prese... pricao sam sa prijeteljem koji ima presu od 1t/h i kaze da je morao raditi posebnu matricu koja je bila 50% tanja od ove koju koristimo za meko drvo..meko drvo jela, smrca, C. bor, B.bor,topola, joha, vrba, lipa .... ... tvrdo drvo hrast,cer, bukva, javor, jasen, grab, orah, tresnja .... neka od ovih mekih nisu zxa pelet u vecini slucajeva koristi se zimzeleno iako je moguce napraviti od svih samo sto nece imati potrebnu kaloricnu vrijednost...
Ulaz ili konus tu se skuplja pocinje proces sabijanja mase a nastavlja se kroz ravni cilindricni 6mm prolaz e tu se desava pravo sabijanje, pecenje i zacepljanje... znaci za tvrdo drvo treba manji put kroz cilindricni dio da bi lakse mogao sabiti a normalno je da su nam i razlicite velicine tih konusa sako je to proizvoljno uradio jer nigdje ne postoji neki standard vec jednostavno kroz testiranja i rezultate dobijamo nekakve velicine i mjere... evo kod mene recimo jucer lijepo stanca medutim kako je ugrijalo izgubio sam osjecaj sa susarom pa mi se presusio materijal ispod 10% sto se odmah odrazava na presi znaci pocne izlaziti vise prasine i krt je pelet plus kapacitet 30% manji...
pregledom na peletmetalac stranici vidim da on prodaje sjeckalice za rolne slame i ima ove lopatice unutar bacve radi rotiranja bale na dnu bacve je u jednom kraju nesto nalik na disk sa 4 noza postavljenih pod uglom 45 tako da isjecenu slamu povlace okolo diska sa nizim od nekoliko redova cekica cekicar kao i svi drugi usitnjavaju(melju) i guraju kroz sito... evo ti link pa pogledaj sliku
tako je Nedime, ja sam dosta oko toga studirao moja matrica je debljine 29mm rupe na ulazu7,8mm konus je dubok5,5mm,sto daje 22 stepena konusa,strucni ljudi kazu da taj konus moze da peletira tvrdo drvo,e sad ostaje cilindricni deo od oko23mm sto je po misljenju mnogih previse! Naime 15mm cilindricnog dela kod matrice za tvrdo drvo je sasvim dovoljno sto implicira da moja matrica treba da bude najvise 21mm! E sad treba po mom misljenju da matrica ipak bude debljine 30mm ili 25 a da konuse napravis sa obe strane i eto 2 muve jednim udarcem!
kod mene je 35mm debljina i nema sanse da protjera tvrdo drvo a kao sto rekoh smanjuje kapacitet same prese matrica i treba da je je oko 21mm i sa dva konusa sa obje strane dobija se cilindricni dio oko 12mm duzine sto je dovoljno za formiranje i pecenje peleta... kod mene je u svakom slucaju izlazni konus sa druge strane sa jos ostrijim uglom znaci nemogu koristiti matricu sa obje strane ali nema veze poravna se ova pa ponovo konusi i to je to moze ici najmanje 5x na obradu ...
Pokusao da napravim konuse na drugoj strani matrice rezultat...2 potpuno skrunjena roto glodala,na kraju odneo kod alatnicara 150 eura nekim specijalnim glodalom ali bar cu da svedem cilindricni deo na 18mm pa da probam sa tvrdim drvetom ako i dalje neide prodajem sve i selim se u kanadu!!!!!!
E ovako doterao sam masinu sa remonta. Pustio smesu za poliranje oko sat vremena ( da li mozda treba vise da se tera).? Sa masnom smesom izlazi kako treba, imam preporuku od majstora da za pocetak idem sa oko 20% vlaznosti prvih nekoliko dana dok se ne razradi kako treba. Sta misli forum o tome ili neki drugi predlog???
posto ja imam mogucnost promene broja obrtaja na mojoj presi mogu ti preneti iskustva
naprimer-ako je brzina mala onda pelet bude nabijen previse i sobzirom da se duze zadrzi u rupama bude specen po obodu tj pocrni kao da je nagoreo -kad je brzina dobra pelet je normalno sabijen i gotovo da nema promene boje po obodu-i kad je brzina prevelika pelet je slabije nabijen i zna da gubi formu-
e sad koji su to tacno obrtaji u pitanju nemogu ti reci jer kod mene presu pokrece dizel motor-ali ako te ne mrzi da racunas mogu ti dati podatke pa racunaj heh