Imam problem sa trofaznim motorom od krunjac-krupare. Nedavno ga je privatni majstro premotavao, radio je inace dobar deo staza u fabrici elektromotora Sever Subotica. Ugradio je i DM sklopku kao zastitu od pregorevanja 2,5-4A. Motor je fino radio jedno mesec dana, nakon toga pocela je sklopka da izbavuje par sekundi nakon sto se ukljuci. Pozvao sam doticnog majstora da pogleda o cemu se radi. Rekao je da je mozda negde probila faza na masu. Skinuo sam motor odneo mu kuci i nakon dan dva otiso po njega, majstor je rekao da je motor u redu i ponovo dosao kod mene nakon sto sam ga montirao i ponovo ga pregledao sa nekim instrumentima i rekao da na jednoj od faza vuce mnogo vise ampera nego da druge dve. I posto je motor u redu da je problem negde u kucnoj el. instalaciji. Potom sam pozvao drugo majstora koji se inace bavi el .instalacijama da pogleda u cemu je problem i on je samo motor pregledao i rekao da na sve tri faze dobija dobar napon struje skoro 400V i da ni na jednoj od faza ne gubi na voltazi. I takodje je rekao da kupim jacu DM sklopku i da probam sa njom. Kupih i drugu sklopku 6-10A podesim je nakon par probanja na negde oko 7-7,5A i motor sa opterecenjem radi, ostavih da se krupi kukuruz ali elem, nakon kekih 5min otprilike, izbaci opet DM sklopka a motor vreo, mnogo vise nego sto je to normalno.
Moje je pitanje jel je moguce da je problem u mojoj kucnoj instalaciji?? Mada nista nije menjano na njoj vec neko vreme, nije stara 999 godina vec je novijeg datuma. I u cemu je problem?? Da li me majstor koji je premotavao motor pokusava i mene da prevesla ?? Ako su potrebni podatci sa plocice motora ubacicu ih sutra u toku dana. I da napomenem doticni motor je radio godinama pre nego je pregoreo, i to bez ikakvih problema.
3-fazni motor
Pre ce biti da vikler ili materijal nisu dobri. Instalacija je skoro sigurno dobra, kako izgleda sa ove daljine.
Sve mi se čini da je problem u motoru, možda je promašio presekžice ili je loša izolacija. Na daljinu je jako teško odrediti kvar. Instrument (om metar) zna da slaže da se premere namotaji i deluje da je sve ok a motor nevalja. Možeš da montiraš drugi motor ili da zovneš nekog električara koji ima amper-klešta da premeri struju motora kad je uključen. Ubaci podatke sa pločice kad stigneš
Lezajevi znaju da zaribaju ili biksne, pa se rotor usenkuje.
Тешко је бити паметан на дистанци, али ако се мотор прегрева чини ми се да је "превеславање" у питању. У осталом најједноставније је донети други мотор па направити пробу, ако све ради нормално онда је инсталација у реду, јер да је у инсталцији проблем онда би и други уређају имали сметње.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..