Pre neki dan sam kupio multimetar YX-2000A (kao na slici).Posto sam laik po pitanju elektronike,molio bih da mi neko detaljnie objasni kako da izmerim akumulator od 12V ?
Analogni multimetar
Ako samo prikačiš voltmetar na akumulator dobićeš podatak o trenutom naponu, tzv, elektromotorne sile električnog izvora, što reče paice, podatak koji ti ništa mnogo neće značiti.Da bi mogao da obaviš neka iole ozboljnija merenja to se ne može uraditi bez šenta, znači dodatnog opterećenja na kome možeš izmeriti pad napona ili izmeriti struju, koristeći ampermetar, da bi dobio preciznije podatke o akumulatoru.A ako nemaš potrebna predzanja o akumulatorima sva ta merenja ti neće mnogo pomoći.O stanju akumulatora se možeš informisati i na najpostiji način, ako uključiš svetla i vidiš da je svetlo slabije nego u slučaju kada motor radi to je već siguran znak da nešto sa akumulatorom nije u redu ili je delimično ispražnjen ili je već odsužio svoje.Jer osim sulfatizacije ploča, o kojima je pajce lepo pisao, problem je kod korišćenja akumulatora što se troši olovna ploča tokom eksploatacije, tako da se tokom vremena značajnije smanjuje kapacitet akumulatora i kod ekstremnih slučajeva ostane samo mreža od olovne ploče, a talog napravi kratak spoj u ćeliji i onda je takav akumulator samo za otpad.Nekad su se menjale ploče dok su akumulatori bili zaliveni bitumenskom smolom, ali se to već davno ne radi kod ovih akumulatora koji su za startovanje automobila, em se ne isplati em su sada kućišta tako izlivena da se ne mogu otvarati.
Dakle, jesi li izmerio napon na tvom akumulatoru ili si se uplasio svih podataka koje smo ti predstavili i saopstili pa sad ne znas sta da radis
To si mogao da pitas bilo kod elektricara da ti objasni. Stavi tamo gde pise VDC (jednosmerni napon) i na podeok (cetvrti sleva) 50 V. Crvenu pipalicu na + akumulatora crnu na -. I procitaj. Ali, sa tim instrumentom ces slabo da izmeris. Mislim i na preciznost i na mogucnost tacnog ocitavanja. Kod brace kineza ima za 500 dinara da kupis sasvim solidan( za tvoje potrebe) digitalni instrument koji je neuportedivo precizniji, tacniji i sa mnogo vise mogucnosti merenja.
Napomena:
akumulator je u SOLIDNOM stanju ako napon nije ispod 12,4 V. Sve ispod toga je za momentalno dopunjavanje ili punjenje, kako ti drago. Mada sam napon BEZ OPTERECENJA BUKVALNO NISTA NE ZNACI ako ima jos neki problem kod njega (sulfatizacija,kratak spoj...)
Pogledaj moje poruke na ovom forumu pod "punjac akumulatora". Tamo sam lepo i razumno obasnio mnoge stvari u vezi olovnih akumulatora. Nadam se da ces naci nesto za sebe.
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/