Postovani,
vozim skodu fabiu (combi) 2004.god, sdi, 1.9 i imam problem sa elektronikom.
Naime, nesto trosi struju i prazni akumulator, akumulator je testiran i 100% ispravan ali nesto se povremeno pali i izvuce struju iz njega.
Bio je par dana kod autoelektricara i testiran je da li nesto trenutno trosi, ali nista nije pronasao jer se to ponekad upali i potrosi struju , vratio je auto bez pronadjenog kvara.
Dakle, ostavim auto preko noci u garazu i ujutru ga jedva upalim.
Majstor je stavio novi akumulator preko noci i ujutru ga je jedva upalio, a proveravao ga je i nije nista davalo signal da trosi jer se to samo u neko vreme upali.
Kaze da je jedino resenje da se autu kompletno pogledaju instalacije sto, predpostavljam traje dugo = mnogo novca.
Da li je neko imao slican problem i da li me moze upuiti na nesto sto bi mogli biti uzrok ovog "famoznog" trosenja struje.
pozdrav
Cudan problem sa trosenjem akumulatora. Skoda fabia 1.9 sdi
Nista nije radjeno od limarskih radova jer je auto perfektno ocuvan i presao nesto vise od 160.000km.
I da napomenem jos, radjen je alarm pre malo manje od godinu dana, onaj dvosmerni tj. koji salje signal preko pejdzera dakle nije onaj jednostavan koji samo pisti.
ali nisam koristio alarm uopste u poslednje vreme bas zbog tog problema ali i dalje isto.
Mozda i on vuce, izvadio sam plocicu od audio/cd radija pa cemo videti.
Koliko se krece cena od prilike tog pregleda instalacija kompletno i jel bih mogao to sam odraditi, ako nije komplikovano jer se, mogu reci, solidno razumem oko tih jednostavnih stvari koji ne potrazumevaju upotrebu racunara i neke specijalne instrumente.
Naravno da i vlasnik sam sve to može pregledati.Uglavnom se sve i svodi na vizuelni pregled i uočavanje eventulanih oštećenja.Za početak treba posebno obratiti pažnju na tu "dogradnju", moguće da oko tog priključenja alarma nije sve uradjeno kako treba.Negde je, možda, popustila izolacija ili je aljkavo uradjeno.
Ja sam nailazio na te probleme, zakaci ampermetar na stubic akumulatora i na klemu, naravno prvo skini klemu sa akumulatora i vidi koliko ampera ti vuce ako je sve iskljuceno u kolima od kupe svetla pa na dalje.Racunaj da ti kompjuter vuce sialno struju,radio,sat zbog odrzavanja memorije ali ne bi trebalo vise od 1A. Mozda ti altelnator ne puni dovoljno sa obzirom da se vozi pod svetlima,treba proveriti i punjenje.Po mojoj praksi unimerom izmeri voltazu akumulatora,mora da ima najmanje 12,7V a punjenje preko 14.Pozdrav.
Pronađite osigurač ili osigurače ispred konektora auto alarma, izvadite ih pa onda proverite ampermetrom. Pre toga isključite sve potrošače, npr. sijalice u kabini i diskonektujte audio uređaj, odnosno skinite ga sa napajanja. Izvucite osigurač koji mu pripada, ako nemate alat da ga izvadite iz kućišta u instr. tabli, da bi izvadili konektor iz njega. Onda struja ne sme da pređe 300 mA.
Ako je neko nešto dodatno instalirao, bilo šta, to može da pravi problem, mada je sasvim moguće da je u pitanju samo centrala za alarm, odnosno centralno zaključavanje. Skinete sumnjivo sa napajanja, izmerite struju, vratite i ponovo izmerite struju. Toliko od mene, problem je verovatno mali, ali ga treba naći.
miladine upozoricu te na jednu stvar-isti problem sam imao i ja -kupio sam dva nova akumulatora cak nosio na reklamaciju i oni tvrde da je akumulator ok -ja proverio instalaciju hiljadu puta i ona je ok -napominjem da sam ja kao neki automaticar -ali jbg desava se- a kvar je bio takav da nepoverujes -nije da nisam sumnjao u slab kontakt na napojnim vodovima i nije da nisam probao da prebrikujem najpre plus kabal pa zatim minus i nikakve promene nisam dobijao-znaci ovako ujutro kad nece da upali uzmi dva malo deblja kabla i spoji od stubica plus do anasera napominjem stubica ne kleme - i od stubica minusa do tela menjaca ako upali secice u ruke i menjaj kleme-meni su obe kleme bile lose a audi je upitanju
I novi akumulatori ima kad ne valjaju,izmeri napon ne sme da bude manje od 12,7V.Meni su stari majstori govorili da ne valja verglati akumulator nov cim ga stavis nego ga pojacati sa drugim ispravnim akumulatorom i ja to primenjujem 30 godina.Na mojim kolima varta je radila 5 zima bez problema i crko mi je jesenas pred zimu.Sad u njemu ima 12,5V.ali ne moze da okrene nista pozdrav. Daju garanciju 2 godine ali pod uslovom da je napravljen prethodnog dana,sta cemo sa onim vremenom provedenom u fabrici,po magacinima dok ga neko ne kupi.O kvalitetu da ne pricamo.Uglavnom treba obratiti paznju pri kupovini da ima najmanje 12,7V a idu i po 13V u prodaji i na prvo paljenje jel nov akumulator stavis na kola i zaverglas a on ne zna sta ga je snaslo opet pozdrav.
Treba ozbiljno shvatiti taj problem, jer ako je nešto radjeno na autu od limarskih radova, sve ukazuje na oštećenu instalaciju, a to je prvi znač da može lako doći do požara.Osim toga i kod vremešnih automobila dolazi do oštećenja instalacije od starosti, tako da to treba ozbiljno pregledati.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..