Pozdrav svima.
Imam par elektromotora od po 200kW, 110kW, 47kW koji pokreću amonijačne kompresore (klipne).
Decenijama unazad se nije vodilo računa o ispravnosti automatike za puštanje u rad ovih motora/kompresora.
Mnogi dijelovi, počevši od presostata niskog, visokog i diferencijalnog pritiska ne rade (ako ne i svi), a oni su jedan od
uslova za postepeno puštanje u rad i postepeno opterećenje kompresora. Pošto ja ne znam princip rada tih kompresora,
a račun za struju je sve veći, zamolio bih nekoga, ako ima iskustva sa ovakvim stvarima da mi pomogne.
Postavio sam šeme za puštanje u rad jednog kompresora. Sve što je prekriženo, smatram da ne funkcioniše (po riječima operatera).
Odnosno, linija od tačke x do y je "brikovana" (moja pretpostavka).
Na kompresorima postoji solenoidni ventil (1kom), i mene interesuje da li se preko njega može regulisati opterećenje kompresora. U šemi, postoje
oznake SV i SV100%. Interesuje me da li je na osnovu tog jednog ventila moguće podesiti dva režima opterećenja: 50% i 100%?
Ukoliko ne predstavlja problem nekome, da mi pomogne pri analiziranju šeme, kako bih bio siguran da ne griješim u razumijevanju iste.
Naravno, pošto sam ja mnogo mlad inženjer automatike, nestručno prepravljanje i gubitak natpisa/oznaka na ugrađenim elementima u ormaru
stvara dodatne probleme (nekih komponenata kojih šema prikazuje uopšte nema u RO - npr, ovaj step kontroler STK).
Takođe, dešava se da na jednom od motora kompresora pregorijevaju osigurači, kao i pojava varničenja i izbacivanja.
Da li je moguće da vremenski relej za prebacivanje iz Y/D nije podešen na odgovarajuću vrijednost?
Kako ću znati koliko vrijeme je potrebno za prebacivanje Y/D za motore ovih snaga? Zavisi od mnogo faktora, opterećenja snage,
struje, broja obrtaja itd, ali me interesuje ako su mi poznati ti parametri (osim opterećenja kompreosora) kako mogu podesiti relej?
Moja teorija djelovanja i puštanja u rad::
(Tinjalice TS1,2 i 3 takođe nisu u funkciji.)
Pri uključivanju sklopke b3, operater mora poništiti zvučni signal ZV pritiskom na taster D2.
Zatim, pritiskom na taster D1 motor se startuje u Y spoju. Međutim, operateri ne pritišću nikakvo "dugme" za pokretanje,
tako da je osim linije X-Y , pretpostavljam, "brikovan" i relej R??
Nije mi jasan ovaj kontakt PD (diferencijalni presostat od ulja valjda) - kada se postigne određen pritisak ulja, a VR1 odbroji, trebao bi se tek onda
uključiti relej R i pokrenuti motor (K1 i K3). Ujedno, uključuje se i relej SV (pretpostavljam 50% opterećenje).
Sljedeći korak bi bio prebacivanje u D preko K2, tj kad odbroji VR2, a zatim se kompresor i maksimalno opterećuje 100%.
Uhh... Al nadrobih!
Kako ovaj ventil zna kad je na 50% a kad na 100%?