ozdrav,imam problem sa kucnim stubnim ventilatorom. Radio do skoro i sada nece da vrti motor. Ima tri brzine na sebi, i ni sa jednom ne radi.
Radi mu okretanje samog ventilatora(u kome pravcu da duva) ali kada pritisnem brzine jok. Znaci ne zuji ili nista time slicno.
Povezem ga na direktno i on radi...
Model ventilatora je honeywell ho1100re
Dali bi mogao da ga osposobim da radi kaoi pre? Ppreko onih dugmica(komandi) ...
Mislim sta bi mogao biti kvar? Dali je ona kontrolna ploca? Izgleda mi prosto. postavicu i slike
Probao sam da povezem motor direktno. i on radi ... bar sam probao samo na dve zice. nisam na svih 6.
https://ibb.co/mE4tUa
https://ibb.co/h5JRhv
Kucni stubni ventilator . Nece motor da vrti!
pa kada pritiskam dugmice sijaju diode koju funkciju odaberem(ima tri diode za 3 brzine). Kada pritisnem dugme za okretanje ventilatora pocne da se okrece stub levo desno... ono kod tajmera isto sija i ono posledne za wind isto sija ali se nist ane desava( ne znam ni sta bi trebalo).
ovako ispitao sam trijake pod naponom
T1 T2 T3 daju napon od 2.9 acv mereno od kraja ploce(tj. od naponskih kablova s leva na desno) prvo i druga nogica i prva i treca isto 2.9
Dok T4 tako isto daje 220 volti...a kada spojim prvui drugu zacuje se motor koji vrti ventilator levo desno. kao da hoce da krene.
to je bilo pod naponom ali nije bio ukljucen .
Sada kada ga ukljucim i stavim na prvu ,drugu ili trecu brzini nema napona na T1 T2 T3 dok tako ispitujem(crvena pipalica prva a crna druga i treca)
Kada satvim crnu pipalicu na prvu nozicu(opet gledano od kraja ploce gde su kablovi) a crvenu na trecu dobijam napon 0.7 . to je na T1 T2 T3 dok T4 stalno ima napon od 220
Sada kada odaberem prvu brzinu i merim T1(crna pipalica druga nozica a crvena treca) dobijam 1.4 v. T2 i T3 nista.
onda druga brzina i T2 (crna pipalica druga nozica a crvena treca) dobijam 1.1v .T1 i T3 nista
treca brzina i T3 (crna pipalica druga nozica a crvena treca) dobijam 1.1v. T2 i T3 nista
dok T4 stalno 220v
Nabavicu danas triake pa cu da ih zamenim. Ali gde da nabavim Ic 8206ba4? gde bih ga mogao naruciti?
Нисам баш разумео како је мерено, али ево шеме па се из ње може видети како све функционише.
Ако се на ножицама 11, 12 и 13 појави неки напон реда 1-2V приликом задавања команде, онда је интегралац исправан.
Прва ножица на интегралцу је обележена тачком, а преко пута ње је последња, 18.
На улазни терминал сваког тријака је доведен напон 220V који овај пропушта према потрошачу када добије сигнал са интегралца на гејт.
То би биле неке смернице.
ne razumem se ja bas mnogo u ovo... pa sam nesto guglao o trijacima...
sada kako da vidim dali ima napona na integralcu?
jednu pipalicu stavim na nozicu 11,12,ili 13 a drugu gde?
vidim da dolazi 220 volti ide na motore i druga ulazi u integralac u 18 nozicu..
preko triaka se isto i pali rotacija stuba ventilatora. a ostala tri su za brzinu . low medium i high.
Zamenio sam T1 , T2, T3 i opet nista. nisam menjao T4 jer je on za okretanje stuba ventilatora koji radi(okrece se).
Тешко је саветовати овако на даљину, поготово ако се нема искуства.
Напон на ножицама се мери у односу на масу, а то је у овом случају нпр. + крај било којег електролита јер се интегралац напаја са -5V (на ножицу 18).
Даље, могуће је и да су намотаји мотора у кратком споју, па изазивају цркавање тријака, то би требало испитати инструментом, али се морају знати прикључци мотора.
Затим, ако се утврди да је мотор исправан, могао би се, за пробу, било који од три проводника према мотору привремено пребацити на Т4 и видети да ли ће да ради, али, кажем опет, треба имати искуство и радити неким редоследом који ће елиминисати један по један могући проблем, а да се не изазове неки нови.
Такође би се тај Т4 могао пребацити на место једног од ова три и видети да ли ће да ради...
Ја бих ипак овде стао и дао неком искуснијем електроничару. Они имају и потребну опрему и знање.
Ma ja sam mislio da je neki laksi kvar. Imam ja majstora koji bi mogao da to popravi. Ali on naplacuje 1500 za popravku gluposti. tipa zamena elektrolita , kondezatora ,otpornika...
Dobar je ali skup. Zato sam potrazio pomoc na forumu. Dosta puta su mi pomogl oko nekih gluposti.
Icicu sutra posle posla kod jednog prijatelja koji se malo bolje razume od mene.
Hvala tebi puno na strapljenu i objasnjenju nekih stvari.
Javljam sta sam uradio
Ако је ожичење исправно (тј. није у прекиду), највероватније су поцркали триаци 97А8 и то они који (преко отпорника) добијају команду са излаза 11, 12 и 13 интегралца 8206ba4.
Та три струјна круга контролишу рад главног мотора.
Да ли ради индикација? Ако раде остале функције значи да је сам интегралац највероватније исправан, јер они кад цркну - цркну начисто.
Дакле, треба испитати триаке и ако су цркли, заменити их истим или сличнима.
Друга варијанта је да је цркао интегралац, кога у том случају треба заменити.
Ništa ne ostavljam nezavrš