Drugari imam jedno pitanje, naime trebam da povezem el. motor na kompresor ali me zeza sto sam na sajtu prizvodjaca procitao da on ima dva kondezatora jedan je od 30uF 450v a za drugi nisu dali podatke. Kako sam ja shvatio jedan je startni a drugi radni kondezator pa ne znam kako se vezuju, radi se o motoru 1.ZKCS 90 S-2 1,1Kw 2830 obrtaja Sever Subotica
Povezivanje kondezatora na el motor
Jedan kondezator si rekao da je od 30uF drugi bi trebao da bude startini od 100 do 125 uF. Ako nije nešto prepravljano na priključnoj ploči (klembert) kondezator od 30uF trebao bi prikopčati na gornji srednji i gornji levi šraf. Drugi kondezator jedan kraj ide na srednji gornji šraf a drugi kraj na centrifugalni prekidač a drugi kraj centrifugalnog prekidača na gornji levi šraf. Mostove postavljaš donji desni šraf povezuješ na gornji desni ; srednji donji sa srednjim gornjim i levi donji sa lavim gornjim, ako ti je kontra smer okreneš pločice tako da povežeš gornji desni sa gornjim srednjim i donji desni sa donjim srednjim. LEVE MOSTOVE NE DIRAŠ! Za stalno uključen kondezator isto je kao i gore navedeno bez startnog kondezatora.
evo slike kako je povezan ovaj jedan od 30uF
Kondezator od 30uF je ok povezan. Zbog lakšeg zavrtanja obično kondezator ide gore desno i mostom se spoji sa glavnim namotajem i dovodom napona.
ovo je radni a kako da namestim startni jer kad ukljucim kompresor moram rukom da zavrtim remenicu
Ne vidim na slici da iz motora izlaze žice za centrifugalni prekidač, moguće su ti dve varijante : prva da je skinut ili druga varijanta da tom motoru treba dva radna kondezatora. Koliko vidim na slici konstrukcija dekle kod ventilatora je obična nije produžena tako da bi trebao da je to motor sa dva trajno uključena kondezatora. Možda bi trebao da ga odneseš kod nekog viklera da ga pregleda i tačno ti dimenzioniše kondezatore.
NOSIO SAM GA SKORO I ON MI JE STAVIO OVAJ KONDEZATOR JA GA DO SKORO NISAM KORISTIO I SADA PRIMECUJEM DA NECE SAM DA SE POKRENE VEC DA MORAM RUKOM DA GA POKRENEM A ONDA NASTAVLJA MOTOR
izvini za velika slova nisam video
Nešto mi je malo 30uF za taj motor, pokušaj da ugradiš kondezator od 10 uF zajedno sa 30uF. Nek ti neko pregleda namotaje motora možda je u njima problem
Ako ti nije problem izbaci koju sliku celog motora
evo jedne slike ali nije nesto posebno. Da pojasnim malo nekada je taj motor bio na hidroforu za vodu i secam se da je imao dva kondezatora na nosacu, e sad kako su bili vezani to ne znam. Kada sam ga skinuo sa pumpe koristio je par godina na cirkularu i onda je poceo da zeza i ja sam ga odneo kod vinklera on je pregledao motor i rekao da je sve ok i da ne valja kondezator, stavio je ovaj koji kako on kaze ide na ovaj motor i od tada zeza. ja sam ga zvao i objasnio mu problem a on mi je odgovorio samo da zeza nesto drugo. kada motor ukljucim bez ikakvog opterecenja on krene da vrti ali ako se okaci kajis onda mora rukom da se pokrene i posle radi super, ne greje se nije bucan i td
nemoj da te buni kodezator sto ovako visi jer sam taj dan pravio drugi nosac za isti pa ga nisam namestio
Nosio sam danas kod majstora on kaze da je motor ok, ali da nema drugi kondezator da proba, i kao da je to slab motor koji nema pocetnu snagu i bla, bla. Tako da vise ni sam ne znam sta da uradim
Mislim da je jasno. Sasvim je dozvoljeno otići kod drugog viklera i čuti mišljenje.
(nije lepo da kazem, a cini mi se da se prvi vikler vadi na raznorazne izgovore, pa ako prodje, proslo je.)
Ništa te ne košta da probaš kod drugog viklera da odeš. Ako je od hidropaka ili pumpe na njemu bi trebalo da su bili dva kondezatora od 18uF ili jedan od 36uF(40 uF). Probaj ipak da u ugradiš još jedan od 10 uF i isprobaj dali će startovati.
Evo ovako, danas smo se ja i moj drugar celo prepodne zezali sa resavanjem problema oko ovog motora, i pored dva vinklera koja su pregledala motor odlucimo da uzmemo nov kondezator, odem i kupmo od 35uF 450v i namestimo. Kada sam probao motor uzeo sam krpu i stavio na remenicu i kada ga je moj drug ukljucio ja sam zadrzao rukom remenicu. Onda je usledilo razocarenje, ali mi tad drug predlozi da ga namontiram na kompresor i probam, i gle cuda ima snagu da pokrene kom. glacu i isto ukljuci kada padne pritisak. Hvala svima koji su se trufili da mi pomognu
JEDNOFAZNI MOTORI SA STALNO UKLJU^ENIM KONDENZATOROM - specijalni rotor 3000 min-1
Tip motora PN kW nN min-1
1.ZKCS 90 S-2 1,1 2830 65 0,88 8,7 3,6 0,5 15,6-----------------------ovaj je moj