Pozdrav za sve sa foruma,
Kombinovani frizider "Gorenje" sa 2 motora - koji je zimus bio u neadekvatnim uslovima tj. u prostoriji koja se nije grejala odjednom je prestao sa radom. Tacnije, zamrzivac normalno radi dok samootapajuci deo tj. gornji deo frizidera ne. E sad ovako.
Moj brat je mislio da je " zalepio" termostat i pokusao je sistem ukljuci-iskljuci i gle cuda ukljucuje na nulu i normalno hladi s tim sto ga ne mozete iskljcuti- ako vratite termostat sad u poziciju 1.2.3.4..Razumete????
Kako sad stoje stvari mi ga ukljucimo na nulu drzimo neko vrme da hladi i kada zelimo da ga iskljucimo, stavimo termostat u jednu od pozicija 1,2,3... i onda izvucemo frizideru prekinemo dovod struje tj. izvucemo iz uticnice pa za minut-dva opet ukljucimo. I tako smo ga izgasili.
Sta moze biti uzrok ovoga???? Jedan majstor mi je rekao da cekam toplije vreme je mu treba temperatura u okruzenju najmanja +15
Svaki savet dobrodosao, nisam bas finansiski "raspolozena" za majstora
Termostat frižidera i zamrzivača
Dedadule,
ZAHVALJUJEM na odgovoru i sledim uputstva.
Pozzz i svako dobro
ni moj frižider u nusposoriji zimi ne radi dok zamrzivač radi. frižider održava 4-8 stepeni a zamrzivač od -15 pa naniže,spušta se čak i i do -23 ako ne pazim. čim grane sunce i temperatura u prostoriji poraste i frižider se uključi i radi najnormalnije kao i celo leto. frižider neće da uključuje kompresor na temperaturi manjoj od +4 stepena a možda mu treba i svih +15. ne da mu termostat jer je dovoljno hladno u njemu. sačekjte da ugreje, ako već nije.
ili menjajte, nije to skupo.
Brat mi je danas zamenio termostat , opet isti slucaj, ne znam sta da radim?
Znaci radi na nuli, tu i ukljucuje a kad okrenem tockic on i dalje radi i nece ikljuciti dok ga ne izvucem iz struje ...znaci ovako ga pustam u rad. okrenem na 0 on ukljuci kad hocu da ga iskljucim okrenem na 3-4 (recimo) i onda izvucem iz struje, vratim uticnicu i to je to..ako ste me razumeli...
Da li je taj drugi termostat nov?
i Ako znate product number od frizidera
Molim pomoc.Frizider mi ne hladi ispod 13stepeni.Majstor punio freon zamrzivac ko lud ledi ali frizider lose.One cijevi iza su tople sto je znak da freon ne curi.Ali jedna je uvijek hladna tj nisu tople sve cijevi iza .Neznam jeli to tako treba..uvijek je na 6-7 okrenuto ali unutar frizidera uvijek se na zidu skupljaju kapljice vode.ponekad ali rijetkost da te kapljice na kratko zalede..molim pomoc ako neko zna dali mu ima spasa.Hvala
LP,
Na kombinovanom frižideru Privileg koji ima zamrzivač i frižider izvršio sam otopljavanje zamrzivača.
Nakon ponovnog uključenja počeo je raditi neprestano.
Posjeduje jedan kompresor, sa termostatom K59 L 1035 i grejačem je pričvršćen za isparivač.
Kako se nije isključivao posumnjao sam da je zalijepio termostat te sam nabavio novi oznake k59 L1102.
Priključio ga kao i ovaj što je bio, međutim ni ovaj se ne isključuje.
Omskom provjerom grejača utvrdio sam da je ispravan.
Termostat sam povezao ovako:
Na izvod 6 dovod struje crna žica,
Na izvod 4 odvod na kompresor i jedna silikonska žica za grejač i
na izvod 3 druga silikonska žica sa grejača.
Kada sam skinuo žicu od grejača počeo je normalno da isključuje, ali se prilikom isključivanja kompresora frižider jače zatrese.
Mislim da ovo nije normalan rad i tražim savjet šta da uradim.
Pozdrav svima! Dakle u pitanju je zamrzivač "ElektraBregenz" položeni sandučar. Pre dve sedmice primetio sam da se kompresor uopšte ne isključuje i non stop je uključena CRVENA lampica ( alarm ). Zamrzivač je uvek radio na maximum ( opseg 6 na termostaru ), pokušao sam da okrećem termostat prema nižem opsegu, pa sve do broja 1 ali CRVENA lampica idalje svetli. Kada prebacim na opseg stop isključi se ceo zamrzivač što je i normalno, međutim kada ga nakon par sekundi ponovo uključim, istog momenta se uključi i CRVENA lampica ( alarm ), a kompresor počinje sa radom tek nakon minut-dva. Termometrom sam proverio temperaturu u zamrzivaču, na samom dnu sa leve strane temperatura iznosi -22 stepena C, ali kada prebacim Termometar na desnu stranu na stepenik višlje gde se nalazi korpa temperatura iznosi -9 stepeni C. Nikada ranije nisam merio temperaturu u zamrzivaču i ne znam da li tako treba ili ne. Iskerno, očekivao sam da će temperatura u komori biti podjednaka bez obzira u kom delu komore se nalazi Termometar. Zamrzivač nigde ne curi, nigde nije oštećen, fizički je u dobrom stanju, vrata se lepo zatvaraju i guma odlično dihtuje ( provrio sam sa papirom ), kompresor mirno radi i tih je i kompletna izolacija je u dobrom stanju unutrašnju temperaturu ne prenosi na kućište sa spoljne strane.
Molim, svako ko zna u čemu je problem i šta je kvar neka napiše.
Unapred hvala!
alarm se pali na -12, verovatno je sonda koja meri temperaturu blizu dela gde je -9, kad je sve ok temperatura je ujednačena i kreće se od -18 pa naniže. pretpostavljam da je iscureo gas ali to može samo majstor na licu mesta da utvrdi
Hvala na komentaru! Pošto se ne dovoljno razumem u rashladne uređaje, ako uzmemo u obzir da negde gubi gas, da li to znači da su ošteceni dihtunzi ( ako postoje ) ili može da dođe do pucanja ili naprsnuća cevi? Ako bi bilo u pitanju naprsnuće ili pukotina na instalaciji, da li može da se pronađe to oštećeno mesto i da se zakrpi? U suprotnom ako majstor utvrdi da nedostaje gas i dopuni količinom koja je potrebna, problem će se nakon određenog vremena ponoviti, zar ne?
ne postoje dihtunzi nigde, sve je tvrdo lemljeno, prvi put se obično dopuni na blef pa se prati situacija a ako i tad gas nestane onda po pravilu bude skuplja dara nego mera ako je negde u izolaciji neka cev postala porozna pa polako ispušta, nije da ne može da se uradi, ali... a moguće da je i negde oko motora, jedni merodavan je majstor, pozovite ga
Pozdrav, upravo sam se registrovao* ovde da pitam za savet pre nego potražim majstora. Video sam dosta sličnih tema ali prilično starih iz kojih nisam našao odgovore pa da ipak pokrenem novu temu. Malo je duža poruka ali su valjda ovde strpljivi.
Koristim stari frižider koji radi normalno ali ima samo jednu komoru/pregradu za led i to mi postaje nedovoljno pa sam razmišljao o kupovini novog kombinovanog. Ipak, pre toga sam hteo da probam stari zamrzivač koji decenijama stoji u predsoblju isključen iz struje. U pitanju je stari Obodin vertikalni zamrzivač 260l, isključen je zato što su mi tada rekli da to uradim jer se ne gasi a i bilo je vreme kada nismo ni imali šta da čuvamo u njemu i samo je trošio struju.
Pre desetak dana sam ga uključio i on radi ali se naravno i dalje ne gasi. Nije upaljena nijedna sijalica, osim narandžaste kada pritisnem dugme za zamrzavanje. Ne znam da li je nekada pokušavana opravka jer se tada nisam zanimao za kućnu tehniku, imao sam druge obaveze pa i zanimacije. Dugme kojim se menja od 1 do 4 je malo izjedeno jer je verovatno neko okretao manjim šrafcigerom pa je proklizavalo. Možda je neko i probao da popravlja.
Merio sam temperaturu nekim kućnim termometrom za koji nisam siguran koliko je precizan, meri od -30 do +50 ali je i on star. Kada je preklopnik na položaju 1, temperatura u komori je -18 dok je u fiokama oko -16 (moguće da je u najnižoj do stepen niže) a toliko je i kada je uključeno dugme za zamrzavanje što mi nekako dođe i logično ako se već ne gasi. Da li je to viša temperatura od očekivane pa se zato ne gasi? Stvarno ne znam ništa o zamrzivačima pa ne znam te detalje. Skoro mi je neko pričao da zamrzivači hlade na -18 a da ono dugme od 1-4 samo određuje na koliko da se isključuje kompresor pa onda u proseku na 1 bude i malo veća temperatura dok na 4 bude konstantnija. Da li je tako? Sad sam prebacio na 2 (teško se prebacuje, možda je neko otvarao i oštetio preklopnik) i merim temperaturu pa ću da proverim ovu teoriju.
Zamrzivač inače izgleda baš očuvano, možda bih mogao da očistim gumu koja takođe deluje kao nova. Prema nalepnici pozadi, kompresor je 0,160kW i struja 1,4A, koristi R12 za koji sam čuo da nije više u upotrebi.
Dodatak, uključen je u struju preko smart utičnice i pratim potrošnju. Ako ne laže, troši oko 3kWh dnevno, potrošnja je oko 130W uz napon koji je kod mene ~236V i uz struju ~1370mA, mislim da je stalno tako ovih desetak dana koliko je uključen. Svakog dana je potrošnja oko 3kWh, neki put 2,99, nekad 3,07 ali je tu negde. Prema ovome bi za godinu dana potrošio recimo 1100kWh što je mnogo više u odnosu na nove koji troše valja oko 270kWh i to bi koštalo oko 50€ više. Za 5-6 godina bi koštalo kao neki nov zamrzivač/frižider ali ne znam da li danas prave kao nekada i da li bi neki novi trajao desetak ili više godina. Mada bi novi kombinovani verovatno značio izbacivanje i starog friždera pa bi onda ušteda bila i veća jer stari frižider i zamrzivač svakako troše mnogo više od novog kombinovanog koji bi mi bio dovoljan.
Pitanje vezano za ovaj dodatak, da li bi smetalo ako na smart utičnici podesim da se struja isključuje po nekoj šemi? Da li zamrzivaču tj motoru smeta ako nestane struja pa posle opet dođe? Na koliko se uopšte uključuju i isključuju zamrzivači, vremenski ili prema temperaturi za koliko poraste kad je isključen, gledajući prosečnu napunjenost i ostale uslove? Ako tako prepolovim potrošnju, onda se skoro i ne isplati da kupujem novi. Da li uopšte to sme da se radi ali i da li zamrzivaču smeta ako motor radi 24/7 mada je često veći problem uklj/isklj nego neprakidan rad, mada ovo drugo smeta novčaniku.
*Dugo pokušavam da se registrujem ali nema odgovora kad postavim gmail adresu, da li je ona nepoželjna? Nisam gledao, možda i piše u pravilima. Jutros stavim drugu mail adresu i odmah prođe.
Toliko troše ti stari rashladni uredjaji, skoro sam ja izbacio stari obodin zamrzivač koji je gutao struju i on se isto nije gasio. Nov zamrzivač iste litraže gorenje pravi uštedu od 1000 din.
Ti stari rashladni uredjaji su jednostavniji mehanizmi i oni mogu raditi na on off sistemu, tako im radi i njihov termostat, naravno ako nema neke dodatne elektronike. Klime recimo ne bi mogle, NF frižideri isto ne bi mogli. Električar sam nisam majstor za rashladne uredjaje ako hoćeš sigurniji odgovor raspitaj se konkretno kod nekog majstora baš za rashladne uredjaje.
Na tom frižideru morate zameniti termostat.
Zaboravite sve što ste pisali (pogrešno razmišljate)
Prvo skinuti stari pa po njemu kupiti novi termostat.
Razlika u dužini kapilarne cevi.