Ovako, zanima me da li je moguce povezati dva trafoa, na netu sam nasao da moze ako su trafoi istovetni, ali u mom slucaju to nije uspelo. Imam dva identicna trafoa koji su kao sa slike. Trafo ima dva sekundara po 36V pa me zanima da li je moguce povezati ova dva trafoa da rade kao jedan i koje kombinacije su moguce na sekundaru? Na netu sam naso semu vezivanja po kojoj se primari i sekundari vezuju redno,al na taj nacin,tamo gde bi trebalo da dobijem napon tamo je 0V. I zanimame dali je moguce i kako kombinovati sekundare kako bi dobio neke druge napone,meni je potreban napon oko 50V
Trafo Help
znaci ako se paralelno vezu struja se sabira a ako se vezu redno napon se sabira? E sad,posto imam dva ovakva trafoa, ako bih sekundare svakog trafoa pojedinacno povezao redno kako bih povecao napon a onda oba trafoa da vezem paralelno da povecam i struju? I sta sa primarima, na njih da paralelno dovedem mrezni napon ili da i primarne namotaje povezem u red (ili ce to samo da poremeti odnos primara i sekundara?)?
Примар би требало исто да је дељен и на једном трафоу треба (највероватније) да се повежу намотаји редно да би их прикључио на 220 Волти.
Има ли трафо плочицу са податцима - на њој то пише.
Два трафоа везујеш паралелно - као што и све потрошаче у кући везујеш.
Ако после секундаре два трафоа повезујеш паралелно може да буде проблем да је напон једног већи па да се у празном ходу "свађају" а да под оптерећењем један мора да даје већу струју (као два коња која вуку кола - никад једнако не запну - увек један више вуче.
Све зависи шта хоћеш да прикључиш на такву везу.
pa konkretno hocu da dobijem oko 50/60V i sto vecu snagu za aparat za varenje. Trafo je veci nego ovaj na slici, nema plocicu sa podacima tako da neznam koja mu je tacna snaga.
Измери димензије језгра са стране па да видимо која је снага
jezgro je 45x60, primar je 2 a sekundar je 4mm. Znaci imam dva identicna trafoa, svaki ima 2X36V, imam i 4 diode D845-200-04 (trpe opterecenje 200A pri temperaturi od 95 stepeni i probojni napon je 400V).
Sve sam to povezao na jedan trafo i dosta dobro vari obicne elektrode, probao sam i sa redno vezanim sekundarima gde je napon oko 70V i fino vari i evb elektrode, al se zato sve sijalice po kuci skoro ugase.. Probao sam i oba trafoa paralelno da vezem ali sve radi isto kao i kad je samo jedan. E sad, nisam ni siguran da to i moze tako kako sam ja zamislio.. Da li mozda mogu ova dva trafoa da se nekako vezu na trofaznu struju kako bih rasteretio mrezu(kucnu instalaciju)? I na kraju ostaje mi problem oko regulacije, posto nemam vise izvoda na primaru nemoguce je koristiti grebenastu sklopku, imamo sam ideju da to izvedem upotrebom trijaka, ali nisam siguran da li je bitno da regulisem struju(napon) na primaru ili mogu i na sekundaru(znam da je moguce ali ne znam kako ce to da utice na kvalitet zavarivanja). Ili mozda postoji neko kvalitetnije resenje?
Hvala!
Чини ми се да би ти најбоље било да продаш та два трафоа додаш отприлике још толико и купиш апарат за варење са континуалном регулацијом.
На њега монтирај диоде и шта све још хоћеш и има само да прште варнице око тебе
Hvala na odgovoru, to je verovatno i najbolje resenje. Al cisto iz znatizelje, da li je moguce dva monofazna trafoa povezati na trofaznu struju ?
А што не би могло?
Вежеш их на ред па на две фазе.
Само ћеш тада добити мањи напон на секундару. 380/440=0,86
Кад садашњи напон секундара помножиш са 0,86 добићеш вредност напона у тој вези.
tacno i hvala na pitanju i odgovoru ovo je meni malo olaksalo mozganje
А што не би могло?
Вежеш их на ред па на две фазе.
Само ћеш тада добити мањи напон на секундару. 380/440=0,86
Кад садашњи напон секундара помножиш са 0,86 добићеш вредност напона у тој вези.
Nije bas tako kao sto mislis ,nikada se ne preporucuje ovakav spoj(bilo kakav spoj dva i vise) i rad transformatora u principu moze ali hm.........................................
Imam jedan improvizovani punjac za akumulator koji se sastoji iz dva izvoda. Jedan na 12V na koji je nakacen gretz i kondenzator i drugi na 17V koji ima samo gretz na sebi. Na trafou pise da na svakom od namotaja obezbedjuje 0.7A a ja bi zeleo da ugradim prekidac koji bi mi omogucio paralelnu vezu oba izvoda tako da dobijem vecu amperazu na ustrg voltaze. Da li je to resenje prakticno sto se tice duzeg radia bez problema, posto znam da bi se nejednako opteretili, i da li bi ostetio akumulator ako bi punio samo ovim drugim izvodom, tj. na 17V?
0.7 ampera mi je nekako mnogo malo za akumulator. Koji akumulator nameravas puniti ?
Ako je akumulator za auto to je slabo za njega ili si ti lose procitao.
Ako je automobilski akumulator u pitanju, pravilo je da struja punjenja bude 10% od nazivniog kapaciteta, znači ako je 56 Ah, struja punjenja je 5.6A, a napon treba da je 14V, znači 2V više od nazivnig napona od 12V.Poželjno je da postoji i automatika koja će prekinuti proces punjanja kad se akumulator napuni.Ovo su neka opšta pravila za punjenje auto akumulatora.
Hvala na odgovorima, ali to nije sustina pitanja... Sta je sa paralelnim vezivanjem ovakvog punjaca (tj oba izvoda) i jel ce to ostetiti trafo na duze staze?
Hvala na odgovorima, ali to nije sustina pitanja... Sta je sa paralelnim vezivanjem ovakvog punjaca (tj oba izvoda) i jel ce to ostetiti trafo na duze staze?
Dobro ... onda evo odgovora konkretno.
Ne mogu se dva namotaja istog trafoa (12 v i 17v) vezati paralelno, tj. mogu samo u slucaju da su namotaji motani identicno tj. imaju isti napon i istu debljinu zice.
Ako je automobilski akumulator u pitanju, pravilo je da struja punjenja bude 10% od nazivniog kapaciteta, znači ako je 56 Ah, struja punjenja je 5.6A, a napon treba da je 14V, znači 2V više od nazivnig napona od 12V.Poželjno je da postoji i automatika koja će prekinuti proces punjanja kad se akumulator napuni.Ovo su neka opšta pravila za punjenje auto akumulatora.
Proverio sam ove vrednosti na kupovnom aku punjacu i sve je tako kao sto pise, sa izuzetkom da jednom kada se prikljuci na akumulator napon punjenja padne na 13.1V, a istovremeno sam prikljucio i onu moju skalameriju sa namotajem od 17V i ceo punjac krene blago da vibrira, a napon na akumulatoru poraste sa 12,6 na 12,9V. E sada, jel neko moze lepo da mi objasni sta se tu desava i jel ga on tada puni kako treba?
Treba priključiti ampermetar pa izmeriti struju punjenja i rebus će biti rešen.Osim toga veoma je bitno koliko je "ispeglan" napon, jer akumulator se puni jednosmernom strujom, tako da naizmenične komponente baš nisu dobrodošle u tom procesu.I na kraju veoma je važno da se akumulator ne prepuni, jer i to je problem, dugim vremenom punjenja, kad nema automatike, dolazi do zagrevanja ploča u akumulatoru što izaziva njihovu deformaciju i to uzrokuje uništenje akumulatora.Iako je punjenje akumulatora, na izgled jednostavna stvar, to u suštini nije.Sve to utiče na vek akumulatora.
Primedba je na mestu, posto taj vod sa 17V nema kondenzator da mu pegla napon, vec samo gretz koji mu ne daje bas idealnu struju. Sto se tice amperaze, izmerio sam vrednost od 5A i na jednom i na drugom vodu (u poredjenju sa 15A koji sam izmerio na originalnom punjacu sto mi makar daje neku repernu vrednost)... Nego, sta mu znace te vibracije? Mozda da je preopterecen? Nije mi toliki problem, trenutno, za akumulator posto ga povezujem na neispravan, vec da ne unistim trafo.
Ово је један трафо са дељеним намотајима. Кад повежеш овако као је на слици напон остаје исти а струје се сабирају. Мораш водити рачуна да повежеш заједно оба почетка у једну тачку а оба краја намотаја у другу.
Ако оманеш трафо се лагано истопи.
Ако хоћеш већи напон спојиш крај једног намотаја са почетком другог па тада струја остаје иста а напони се сабирају. И ту мораш водити рачуна о почетцима и крајевима намотаја.