Tu na prikačenoj slici su usisno-potisne pločice kompresora kućnih rashl. uređaja. Nisam ih brojao ali ih ima bar 1000 kom. što znači da je otvoreno bar 500 kompresora. Ustvari, to je samo jedan manji deo koji sam sasvim slučajno sačuvao. U to nesretno vreme sankcija i ratova bilo je teško doći do novih te ti ja nebudoh lenj pa krenuo sa remontom. Mnogi od tih remontovanih i sad rade.
Šta mislite, jeli isplativo raditi remont u današnje vreme?
Remont kompresora kućnih rashladnih uređaja
Jednostavno, ne!
Čak više nije isplativo popravljati frižidere ako se popravak tiče ozbiljnijeg popravka rashladnog kruga (zamjena kompresora, isparivača, kondenzatora, začepljenja isl.) kad za 200€ i manje imaš novi frižider sa garancijom od 3 god i više.
@frizideran ,kazi stvarni razlog otvaranja scipli.Ako si povadio 1000 vemtila znaci li to da sada rade bez ventila !?
Nisili ti otvarao zbog bakra.Zbog toga vredi otvarati.
U vreme kada su bili teze dostupni kompresore koje smo otvarali ,drzali smo malte ne u laboratorijskim uslovima i uvek je postojala opasnost da je ostao opiljak .Zbog nepredvidljivog rizika sam odustao .A danas nece da menjaju ni nov komp.jer je ceo uredjaj pristupacne cene sa ukupnom garancijom.
PS na slici nisu ventili iz kompresora kucnih rashl. uredjaja nego "dorin" "lth" i dr.
Dobro je da znam ko ima .
pozz
@cool men napisa,
"PS na slici nisu ventili iz kompresora kucnih rashl. uredjaja nego "dorin" "lth" i dr."
Ni jedan jedini komad na toj slici nije sa kompresora po kapacitetu većeg od 20 cm3. Prvi gornji levi je "Necchi" , pored njega je pločica danfosovog SC kompresora pa asperina pločica itd.
Ni jedan jedini komad nisam otvorio zato što sam hteo da prodam bakar ili zbog neke slične gluposti. Doduće, oni koji nisu upotrebljeni jesu tako završavali ali sam ih otvarao isključivo zbog reparacije. Delove nisam kupovao zato što bi me u asperinoj fabrici verovatno smatrali za ludaka kad bi se pojavio i tražio deset klipnjača za neki njihov model...Ali, ako otvorim dva ili više istih dobio bih rezervne delove, zato i na slici postoje pločice, nisu kompresori otišli bez njih nego su ove preostale posle kompletiranja onog koji je upotrebljen tj. ugrađen. Većina servidsera nije nikad videla kako izgleda kompresor koji ugrađuje. I šta znače slova koja obeležavaju određeni model.
Evo primer nama svima dobro poznati "Danfoss SC". Moćni, pouzdani, dobro zaštićeni električno ubačenom bimetalnom ampulom u srce svitka. Teško ćeš ga zapaliti... Model SC-10 je potpuno isti što se tiče samog mehaničkog izvođenja, znači isto telo u kome je ista klipnjača, klip, ekscentar rotora, pločice itd. Razlika je samo u visini samog rotora i elektropaketa. I naravno različito ulje jer svaki freon ima svoje karakteristično povlačenje i nošenje ulja kroz sistem. Danfoss SC12-A je potpuno isti kao i SC 12 G samo je razlika u jačini motora tj. u visini paketa i rotora. To važi i za sve ostale proizvođače i mislim da nepostoji kompresor u našem okruženju čiji bar jedan primerak nisam otvorio. Odatle i jesu rezervni delovi.
Kao što napisah, u to zlo vreme bilo je vrlo teško doći do novog kompresora a i platežna moć mušterija nije bila na nekom zavidnom nivou, pa da nebih zatvorio radnju sa nas petoricom zaposlenih, dovijao sam se kako sam znao i umeo. I mogu da tvrdim, bez lažne skromnosti da smo postali "fahmani". Onaj ko se nije razumeo u problematiku teško je razlikovao remontovani od novog. Završavani su farbanjem i lepljenjem potpuno iste etikete kao i na originalu.
Pozdrav svima.
@frizideran ,kazi stvarni razlog otvaranja scipli.Ako si povadio 1000 vemtila znaci li to da sada rade bez ventila !?
Nisili ti otvarao zbog bakra.Zbog toga vredi otvarati.
U vreme kada su bili teze dostupni kompresore koje smo otvarali ,drzali smo malte ne u laboratorijskim uslovima i uvek je postojala opasnost da je ostao opiljak .Zbog nepredvidljivog rizika sam odustao .A danas nece da menjaju ni nov komp.jer je ceo uredjaj pristupacne cene sa ukupnom garancijom.
PS na slici nisu ventili iz kompresora kucnih rashl. uredjaja nego "dorin" "lth" i dr.
Dobro je da znam ko ima .
pozz
Mogu ti objasniti kompletan postupak reparacije... Naravno, ako te interesuje... Bliže tebi, u Vrbasu je jedan "fahman" iliti naš kolega u isto vreme radio potpuno iste stvari, nisam ga upoznao lično nažalost moju, nadam se da je čovek i sad "operativan". Tvrdim da je reparacija i sad isplativa jer su troškovi zanemarljivi. Ako bude zainteresovanih, objasniću "step by step".
Vrlo dirljivo ali hvala lepo .
pozzz
"vrlo dirljivo", čini mi se da si i ti šaljivdžija kao što sam i sam, hhhaaaeehhaah...
Meni je pričao pokojni inženjer (iz drugog posta) da kad je bio u Danfoss tvornici u posjeti proizvodnoj liniji, jednom je golom rukom dohvatio klipnjaču od kompresora da je razgleda. Kad je završio sa razgledanjem, onda je ponovo odložio na stol. Međutim tip koji ga je vodio u obilazak odmah je skočio i taj dio bacio u otpad.
Ovaj se zabezeknuo i pitao zašto, a vodič je obrazložio da je znoj na ruci počeo proces oštečivanja tarnih površina nepovratno i da se to mora baciti.
Tako da, uz uzimanje u obzir ove priče, ne vidim kako u uslovima nekakve radione se može izvest remont kompresora prema svim zahtjevima tehnologije.
Da ne spominjem POE ulje i njegovu higroskopnost tj. maksimalno dozvoljeno vrijeme otvorenosti prema atmosferi od 10 min. kumulativno.
Meni pada na pamet otvaranje hermetičkih kompresora jedino radi utvrđivanja uzroka kvara.
U nas ne možeš dobiti garanciju ni na novi kompresor a niko normalan ne bi kupio polovni reparirani.
Zanimljivo objašnjenje, vredno pažnje. Međutim, voleo bi' da znam kako je "tip" namontirao klipnjaču na klip iliti stap i kako je sve ubacio u kućište. Verovatno mu je "baba Vanga" podarila bezkontaktni način tj. nije dodirivao ništa od toga... Služim se 3D programima ali i pored najbolje volje nemogu da dočaram način "bezkontaktnog" sastavljanja. Ponovo sam iziritiran nekim rvrdnjama koje nemaju osnova. Kako je "tip"sastavio kompresor? Vidim na Internetu svakakve automate koji to i mogu da izvedu ali.... Sastaviti jedan kompresor i u tako minijaturnoj izvedbi nije moguće za desetak minuta...Mnogo je zahteva postavljeno ispred mašine koja to treba da sastavi. Ako ga i sastavi za desetak minuta treba zavariti "lonac", treba ga izvakumirati, nasuti azot ili nitrogen, kako ko voli da nazove taj inertni gas, da ga ofarba, a pre toga da ga i prikopča i isproba... Ja tvrdim da sam napravio minimum pet stotina komada koji i sad rade. Predihtovani, osušeni, sa novim uljem, prefarbani i na kraju ugrađeni. Nisam čuo ništa od toga od "počivših", sve što sam radio radio sam u sopstvenoj režiji... Mukotrpnim radom... Prema svim zahtevima tehnologije...
Ulje koje sam koristio je uglavnom bilo "Shell Clavus-32" ili "suniso-32". To mogu i sad da uradim i da negledam šta radim, iako to i neradim više. Kako remontuješ poluhermetik, verovatno nedodiruješ delove?
Pozdrav kolega...
Pre mesec dana sam popravljao rashladni uređaj koji sam napravio za hlađenje ekstruudera za testo pre nekih pet godina. Kompresor je stradao (Aspera) zbog tog što se je kondenzator "zagušio" brašnom. Kupio sam novi (rotacioni) koji nije ni krenuo, dobio sam neispravan... I pored toga što ga nisam zalemio i nisam stavio u pogon, prodavac mi reče " pa ja imam samo par evra zarade na njemu, kako da ti dam garanciju? Šta mi je preostalo? Otvorio sam "Asperu", očistio pločice i promenio ulje, mašina radi...Više sam se napatio plaćajući razne "express"-e nego što sam i radio.
Pa ne znam .Razlicita iskustva imamo ,svasta se dasava na terenu.
Desavalo se i meni da dobijem nove a neispravne ali sam ih zamenio .Ti ako si 500 uradio, i to uspesno ,cudime da te nisu ukrali Rusi.
Svaki od elemenata kompresora koji su bili u radu su vrlo hidroskopni i malte ne pred ocima dobija oksidnu boju.
Kvarno je montirati secen i remontovan kompresor i naplatiti kao nov.
Nadam se da u predhodnom postu mislis na Asperu koja je stala da si promenio ulje i plocice.
U temu si stavio remont komp.kucnih rash. uredjaja a za ekstruder komp. je min. 1 kw el snage ?
Od svega su naj opasniji opiljci ako ostane unutar sciple ,jednostavno nepredvidivo a time neprofesionalno u SAM reziji naravno da moze .
pozzz
Na ovaj kompresor sam mislio, ne od kućnog friždera. Nažalost nisam snimio kad sam ga otvorio. Naplatio sam tačno ono što sam i radio. Na jedvite jade sam uspeo da vratim pare od prodavca.
Pošto je čoveku sprava trebala hitno bio sam prinuđen da remontujem, probaj da nađeš kompresor na R22.... Pored njega je taj "novak" koji jednostavno nije hteo da krene. Usput da naglasim da sam ga dobio sa iščupanim gumama iz cevnih priključaka i nevešto vraćenih i zalepljenih nekom groznom samolepivom trakom. Toliko o prodaji preko Interneta, naročito ovde kod nas.
Dakle Rusi, neznam šta oni tamo rade, možda njima frižidera i netreba imaju oni dosta svoga smrza, u ovoj temi sam samo hteo da skrenem pažnju na nešto što je stopostotno moguće raditi u SSM varijanti (profesionalnoj) jer priznaćeš da ako to radim i to isto i naplatim, nema govora o amaterskoj verziji.
Drugo, kad dođeš na lice mesta gde radi neki poluhermetik koji je ko zna iz kojih razloga stao, dali odmah predlažeš zamenu novim ili posle konstatacije kvara pokušavaš možda i da otkloniš uzrok stajanja? I taj poluhermetik je napravljen od vrlo sličnog materijala kao i ovaj hermetik i sklon je rđanju ali samo ako ga dobro osušiš tj. oduljiš. Moraš da priznaš da je I ta eventualna popravka SSM verzija, naravno profi. Otvaranje (otvaram po varenom obodu tako da nikakav eventualni opiljak nemože "uskočiti u "sciplu" kako je ti nazivaš). Samo otvaranje traje najviše pet minuta, Kopresor izlazi zajedno sa oprugama na kojima visi, odvrneš četiri vijka na glavi i vidiš pločice. U ovom slučaju je zbog konstantne visoke temperature došlo do taloženja uljne skrame na izduvnoj pločici koja biva konstantno podignuta i komp. mlati u prazno. Samo čišćenje je vrlo prosto a najkomplikovaniji deo je izrada "dihtunga" od klingerita. Kompletan posao se završava sa montažom na njegovo mesto za sat vremena. Teško može da dođe rđanja. Malo je vremena... Pre zavarivanja se odmašćuje poklopac "sciple" i rub donjeg dela do dubine od dva santimetra, da ulje negori prilikom varenja.
Zanimljivo objašnjenje, vredno pažnje. Međutim, voleo bi' da znam kako je "tip" namontirao klipnjaču na klip iliti stap i kako je sve ubacio u kućište. Verovatno mu je "baba Vanga" podarila bezkontaktni način tj. nije dodirivao ništa od toga... Služim se 3D programima ali i pored najbolje volje nemogu da dočaram način "bezkontaktnog" sastavljanja. Ponovo sam iziritiran nekim rvrdnjama koje nemaju osnova. Kako je "tip"sastavio kompresor? Vidim na Internetu svakakve automate koji to i mogu da izvedu ali.... Sastaviti jedan kompresor i u tako minijaturnoj izvedbi nije moguće za desetak minuta...Mnogo je zahteva postavljeno ispred mašine koja to treba da sastavi. Ako ga i sastavi za desetak minuta treba zavariti "lonac", treba ga izvakumirati, nasuti azot ili nitrogen, kako ko voli da nazove taj inertni gas, da ga ofarba, a pre toga da ga i prikopča i isproba... Ja tvrdim da sam napravio minimum pet stotina komada koji i sad rade. Predihtovani, osušeni, sa novim uljem, prefarbani i na kraju ugrađeni. Nisam čuo ništa od toga od "počivših", sve što sam radio radio sam u sopstvenoj režiji... Mukotrpnim radom... Prema svim zahtevima tehnologije...
Ulje koje sam koristio je uglavnom bilo "Shell Clavus-32" ili "suniso-32". To mogu i sad da uradim i da negledam šta radim, iako to i neradim više. Kako remontuješ poluhermetik, verovatno nedodiruješ delove?
Pozdrav kolega...
Ne znam detalje sastavljanja. Pretpostavljam da se koriste nekakve rukavice koje sprečavaju kontakt kože ruku radnika i metala i da je atmosfera kontrolirana tj suha. Možda je i proces sastavljanja automatiziran. Nemam pojma.
A što se tiče 10 min. i ulja, ulje se u proizvodnji vjerojatno dodaje na kraju , kad je sve gotovo (posebno i zbog toga što se isti kompresor koristi za različite plinove samo je naljepnica i ulje drugačije), tako da nikad nije ni bilo izloženo atmosferi, a ako je, onda je ta atmosfera kontrolirana.
Ja samo prenosim što mi je rečeno, i ne sumnjam u izvor.
Za razliku od toga, tvoj reparirani kompresor je, dok se skinuo, transportirao i otvarao bio izložen vlažnoj atmosferi. Dok se brusio i vario ostaci ulja su se pregrijavali i raspadali stvarajući kiseline u dodiru sa vlažnim zrakom iz nekontrolirane atmosfere.
Nakon sastavljanja i varenja ništa nije ispirano od ostataka i proces korozije i nagrizanja namotaja je nezaustavljivo počeo.
Ne kažem da tako odrađen kompresor ne može uspješno raditi neko vrijeme. Vjerojatno oni sa mineralnim uljem mogu neki duži period i biti OK ali je proces u njima počeo. Samo je pitanje koliko dugo če trajati. Sigurno ne koliko i novi zamjenski.
Razlika između hermetika i poluhermetika je ogromna u njihovoj konstrukciji, jer poluhermetici imaju puno veće tolerancije i napravljeni su tako da mogu podnijeti višestruka otvaranja i popravke, za razliku od hermetika.
Ne kažem da se ne može servisirati hermetike. Može, ali rezultat je dvojben, i po meni, prihvatljiv samo u uvjetima nestašice zamjenskih. U današnjim uvjetima i sa cijenama kineskih i Cubigel i sl. kompresora, ja ne vidim ekonomsku opravdanost takvog remonta.
Pošto je čoveku sprava trebala hitno bio sam prinuđen da remontujem, probaj da nađeš kompresor na R22....
Svaki kompresor iste kubikaže i iste električne snage motora može zamijeniti taj na R22. Samo se ulje izmjeni, ako je POE u zamjenskom.
Kompresoru je svejedno koji plin pumpa. Dokle god je plin i ulje kompatibilno i motor odgovarajući za područje primjene, kompresoru je svejedno.
Kao što sam napisao, ja sam tamo 90-tih učestvovao u reparaciji kompresora i moj deo rada je bio da zavarim kućište posle uradjene reparacije.Zato, mislim da je ovo što priča FrižiDeran istina i sasvim moguća životna priča, a one priče o nekoj kontrolisanoj atmosferi, rukavicama i "nasa tehnologiji" više spadaju u domen lovačkih priča.Znam da su kompresori koje smo mi uradili još dugo radili na radost njihovih vlasnika, a sem toga još kod jednog mog prijatelja sam gledao kako se to radi i nisam video niklakve posebno pripremljene prostorije sa posebnim atmosferama ni ljude u skafandrima.A taj moj prijatelj je te male kompresore za kućnu primenu radio onako uz put i nerado jer mu je glavni posao bio montaža i održavanje velikih rashladnih sistema u hladnjačama itd., tako da mu je ovo bilo samo gubljenje vremena, za njega lično.
@Zvukoljub
Izolacija žice na kompresorima za rashlad se razlikuje od one na običnim motorima. Gdje ste nabavljali žicu sa lakom za tu namjenu? Kojim je lakom impregniran namotaj?
http://www.copper.rs/Srbcro/lak_zica.html
http://www.iss.rs/standard/?natstandard_document_id=9811
Taj deo ne znam, moj zadatak je bio samo da zavarim kućište.Ko je i kako premotavao lak žicu ne znam, jer sam dobio već kompletiran motor.
Moja namjera je bila samo da ukažem kako postoji niz detalja na koje treba misliti kada se pristupa takvom zahvatu i da je prilično diskutabilno to raditi i očekivati da nakon svega imaš rezultat koji se može i približno mjeriti sa zamjenom kompletnog hermetičkog kompresora sa novim.
A s obzirom na cijenu novih rashladnih uređaja, cijenu zamjenskih kompresora, cijenu rada, moguće komplikacije i sl. ne samo da se ne isplati remontirati hermetički kompresor kućnoga frižidera, već se, korisniku, ne isplati niti popravljati taj frižider.
Kupi se novi frižider, najjeftiniji sa garancijom 3-5 god i noge u zrak, a ušteđeni novac takvom odlukom možeš potrošiti na masažu u salonu a ne da te "masiraju" razni majstori. To je racionalna i promišljena odluka.
Pa sad sam obriso sopstveni post jer sam zamalo isto napisao.
Nemoj tako, mislit če netko da smo ja i ti ista osoba ali da ta osoba piše pod različitim nadimcima!
@zvukoljub danas je vreme drugacije od nekih ranijih ,ako se bavis profesionalno tim poslom posvetices maximalnu paznju potezima koje povlacis i kako bi sveo greske na minimum .Ako mislis da na isti kvar dolazis po dva puta onda od tvog profesionalizma ,nema nista.Lovacke price su to sto ti podrzavas ,"ako nesto upucas ,dobro je ako ne bar sam proseto" Naravno da su linije proizvodnje kompresora zasticene i da se sve obavlja u inertnom gasu sta ima tu cudno .Oni u svom domenu svode mere rizika greske na minimum i za to garantuju.@frizideran kupi na limundu od ko zna koga kompresor i nadje se zaprepasten kako ne radi i zasto nema garancije!?..ma daj.Jos je pandam Danfossu.?
Trebalo bi da znaju svi koji su radili sa bakrom da postoje osobe cije se ruke znoje da taman da je vrh u svojoj struci ,mora nositii namenske rukavice ili da trazi drugi posao.Bakar je ocit primer gde je to vizuelno a tamo gde ne vidite mislite da ne postoji.Takva renomirana fabrika a i bilo koja druga koja drzi do imena ne pravi takve propuste.Ja pozdravljam taj potez odlaganja klipnjace u otpad.Neverovatno je da i dalje nosimo pokrpljenu odecu gde se pola zadnjice vidi a ostali materijal u fazi raspadanja da je pri tom i hvalimo i pricamo kako to jos moze da se krpi !?Mislim da znamo sta znaci pojam potrosacko drustvo ako mislimo da svi radimo i svi zaradjujemo onda je pogresno krpiti jer to moze da traje u nedogled.
@frizideran u centru si paznje .Scipla je ime produzeno od oznake SC ima svoje znacenje i nije moj naziv .
Gospodo kolege, uz dužno poštovanje,
pročitah nekoliko komentara koje i pored najbolje volje i naučno-fantastičnih predispozicija koje posedujem nemogu da "svarim"... Koja je to inertna atmosfera u kojoj se sastavljaju ti naučno-fantastični kompresori?
Sedi bratija u skafanderima i sastavlja kompresore za 50-100 evra? HHHHaahhheeehhhaaaha, pa vi ste odlutali, neznam dali i GPRS može da pomogne!?
Ako ste upoznati za zakonima fizike koji su davno dokazani bar na ovim tačkama planete, mislim približno sličnim u Vašim i mojem okruženju, voda koja je i inače najnepoželjnija u sistemu dotičnih rashladnih uređaja, podpada pod zakon trojne tačke, točke ili kako hoćete... Što je temperatura okoline viša, pritisak niži, tim je isparenje vode brže i sistematičnije. Voda na nekom dostignutom podpritisku od idealnih -1 Bar isparava na temperaturi od -11 stepeni Celsijusa. Znači prelazi idirektno iz čvrstog u gasovito stanje... Isparava, ode van izvan vakuumirane posude. Ako je kompresor zagrejan na 50-80 stepeni Celsijusa, sva prisutna vlaga je isisana, nema zadrške osim ako nije prešla u stanje H2O2 iliti teške vode, hhhaahheeehhaah. Nema skafandera i inertne atmosfere, pa neprave svinjski grip...hhaahheeh.
Ja bio u tvornici u Mostaru (Soko Mostar) gde su se sastavljali kompresori po licenc (Tecumseh)i. Trećina je išla u reciklažu ali ne zato što su ih dirali prstima (hhhaaehheeha) nego su bili malo nepažljivi.
Sad ću da "turim" još jednu temu, samo da napravim malu razradu... Možda me @zvukoljub ipak "išćera", vidite da se trudim, nisam još pokazao nokte na uvid, hhheehhaahheeh
@cool mennapisa,
@frizideran kupi na limundu od ko zna koga kompresor i nadje se zaprepasten kako ne radi i zasto nema garancije!?..ma daj.Jos je pandam Danfossu.? Ma nisam zaprepašten, već viđeno više puta... A bogumi ni iznenađen, imam reparaciju u rukavu, najteže mi je istrebiti "lovu" nazad...
Daću ti adresu, hhheehhaahh, nije na Limundu, Gde ima garancija, odaj mi tajnu? Pandan "danfoss"-u, kojem, onom iz Danemark-a Deutchland-a iliti Made in China? Na sva tri piše isto...
Men' se cini da u skafanderima nisu radili ni radnici u "Rikard Bencicu" a ni u "Preciznoj mehanici " onomad .....
nemam sta vise da vam kazem ,lepa ste druzina samo nastavite ja ne spadam tu !!
Pozdrav ljudi,ako može jedno pitanje a i odgovor.imam problem sa paljenjem motora od fižidera,
.Skinut je ispravan sa zamrzivača,povremeno je paljen i radio je.Nisam ga palio jedno duže vrijeme i sad kad ga upalim samo sečuje blago zujanje 5-6 sek.igasi se.Nakon hlađenja bimetala i hlađenja opet se pali i sve tako.Šta preduzeti i na koji način ga pokrenuti.Na slici ima kako je povezan napojni kabal sti što sam ja za prekidač premostio braon i bijelu žicu.Unaprijed hvala na pomoći.
nešto je problem sa slikama,samo da navedem da je braon faza a bijela sa bimetala
Molim vas za savjet, stari kompresor je na R22 novi je na 404a treba mi savjet cime oprati sistem prije zamjene
Molim vas za savjet, stari kompresor je na R22 novi je na 404a treba mi savjet cime oprati sistem prije zamjene
Tu nije samo pitanje čime (postoji nekoliko namenskih tečnosti za ispiranje sistema) već i neophodnog alata i opreme i procedure koja bi trebalo da se sprovede, a problem je i nabavka tih hemikalija ako niste serviser (sve spadaju u opasan otpad za koji je propisana procedura odlaganja).
Potrebno je da imate tečnost za ispiranje (mareli, sonax, belnet, loren...), tečni azot i rezervu novog fluida i adekvatnog ulja (ako to već nije upakovano u novi kompresor) i nešto sitnog potrošnog materijala. Takođe poreban je drugi kompresor i vakum pumpa.
Ukratko, delovi koji se ispiraju se prvo isperu namenskom tečnošću, isprazne, produvaju azotom (osuše) i vakumiraju do potrebnog nivoa (i proveri nepropusnost) pa povežu na kompresor i napune adekvatno količinom novog fluida.
U kućnoj radinosti to je prilično nemoguća misija, a za adekvatno opremljenog servisera rutinski posao koji će verovatno koštati manje nego da sami nabavite sve potrebno za zahvat.
Da bi zamenili kompresor koji radi sa drugim fluidom (rShladnin sredstvom ili gasom, morate da promenite sve elemente u rashladnom krugu (expansioni ventil sa pripadajućim (tzv orrifice in england correspondation) u zavisnosti od snage kompresora. Zatim zamena ulja u kompresoru ako nije odgovarajuće.
da li neko zna kako da dođem u vezu sa korisnikom frižideran, koji se već duže vreme ne pojavquje na forumu. hvala unapred
Moj prijatelj i ja smo se malo bavili tim stvarima, tj. on je remontovao motore i to uglavnom premotavao motore koji su izgoreli, a ja sam zavarivao kućište posle intervencije.Verovatno se i danas to isplati, jedini je problem nabaviti te mehaničke delove, jer toga nema u prodaji kao rezervnih delova.Takodje je bio problem nabaviti i ulje za kompresor.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..