Mene je davno zaintrigirala ova tema, najpre kao jako mladog kada sam prvi put čuo da su trupe Rajha u nedostatku prirodne nafte koristile naftu dobijenu destilacijom uglja a zatim i saznanjem da se u postupku pirolize čak i iz drveta i biljne mase veoma jednostavnom tehnologijom može dobiti gas koji pokreće motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
Smatram da je ovo u ovom trenutku na globalnom nivou jako zanimljiva tema pa sam rešio da je pokrenem u nadi da će se možda naći još koji entuzijasta pa da uđemo u projekat ENERGETSKOG SUVERENITETA makar u svojoj kući.
Automobil na drva
Evo i jednog podsticaja izbliza. Gospodin Anton Peterka je i Yugića uvezao u istoriju kao eko vozilo i dokazao da i mali automobili slabe konstrukcije mogu sebi priuštiti ovakav pogon.
http://freeweb.deltha.hu/zastava.in.hu/wood-gas.htm
Hteo bih da napomenem da je ovo naročito pogodno za poljoprivrednike i njihove traktore i teške mašine. Naročito ako se uzme u obzir da goriva imaju u izobilju.
Obratite pažnju na registarske table.
koliko je ovo izvodljivo u SSM reziji
one, two, three, PAJOO fire
Ja sam mislio da ovo postoji samo u"kamiondžijama".
Zbog enormnog poskupljenja nafte,nešto će se sigurno u bliskoj budućnosti mijenjati,
vidimo da su trend tzv"hibridna"vozila,sve su prilike da je budućnost u električnoj energiji
a možda i u HHO generatorima ili autima na drva.
Dorada na postojeći automobil je relativno jednostavna u zavisnosti od toga kakav alat poseduješ i kakav generator želiš. Ja sam eksperimentalno napravio mali generator od kantica čisto da prroverim princip i dobio sam plamen gasa. Plan mi je bio da napravim na Fordu KA koji sam vozio mali generator koji bi radio na pelete, ali sam kupio novi auto tako da je to otpalo.
http://www.das-holzgas-projekt.de/page2.php
Inače ovo je što se eekologije tiče znatno prihvatljivije od bilo koje druge varijante o kojima se danas govori.
Naime energetska nezavisnost je nešto što je rezervisano samo za velike sile i one će vam propagirati raznorazne priše o gorivim ćelijama i vodoniku hibridima i tome slično. To su vozila koja su jako skupa, njihov pozitivni efekat na zagađenje se odražava samo na smanjenje izduvnih gasova u gradu, odnosno na izmeštanje zagađenja iz grada a ne na globalno smanjenje emisije. Pitate se kako, pa vrlo jednostavno, prvo da bi se takav automobil napravio potrebno je mnogo više energije nego za običan automobil, koja se dobija prljavim tehnologijama, drugo baterije koje zahtevaju hibridna vozila proizvode se od olova što je postupak koji je katastrofalan za prirodu zemlje u kojoj se pravi počev od iskopavanja rude pa na dalje. I kada su u pitanju litijumske baterije situacija je slična. Došli smo do odlaganja ovih baterija nakon završetka radnog veka što predstavlja problem za sebe i ponovni utrošak energije sa veoma malim koevicijentom učinka. Sledeće je vezano za punjenje baterija kod ful električnih vozila koje se vrši sa distributivne mreže a ta struja se dobija ili nuklearnom fisijom, ili sagorevanjem fosilnih goriva a jednim malim delom i hidro potencijalom, tako da vi kada se priključite u šteker i pomislite kako koristite čistu energiju i kako nema dima, negde u Kostolcu, Černobilu, Kolubari isl. u tri smene dim i otrovi kuljaju iz dimnjaka i padaju svuda unaokolo.
Kod vodonika iako naizgled nije tako, situacija je još gora, kod korišćenja gorivih ćelija vodonik (za čije je dobijanje korišćeno obilje energije), skladišti se u enormno skupim rezervoarima pod ekstremno visokim pritiscima i niskim temperaturama, (pri čemu se zbog nestabilnosti stabilizuje anhidridima koji se dobijaju isključivo u akceleratorima čestica) a zatim se propuštanjem kroz specijalne membrane u gorivoj ćeliji pri iskorišćenju od samo 30 tak posto i manje dobija struja koja pokreće elektro motore čije korisno dejstvo takođe nije 100 %.
Kada se vodonik sagoreva u sus motorima sve je isto osim što nema gorive ćelije već se vodonik u gasovitom stanju koristi kao metan ili plin.
Slažem se da je malo nepraktično za grad i kratke relacije, ali za nekoga ko živi na selu i bavi se poljoprivredom ovo je rešenje mnogih problema i način da poljoprivredni proizvod bude konkurentan.
Ovakav izvor gasa kao i vodenice koje bi se usavršile i sl. su nešto što bi trebalo koristiti kako bi se osamostalili.
Dakle nije sve namenjeno svakome, treba pratiti prirodu i okruženje u kome živite i iz nje bez pravljenja štete uzeti ono što je džabe.
Proguglajte malo, videćete da Američka vlada ima registrovan program korišćenja ovakvih generatora za slučaj nužde.... kao i generatora vodonika koji se izdvaja u reakciji rastvora NaOH i aluminijuma, što je najbolji način za korišćenje otpadnog aluminijuma.
Ukoliko ste zainteresovani ja ću se potruditi da vam prosledim sve što imam o ovome mada sam dosta izgubio kada mi je riknuo hard prilikom pada sistema.
Što se tiče same izrade u najprostijoj varijanti trebaju vam dva bureta malo oluka ili termootpornih creva stari bojler, felna i još malo starog gvožđa od materijala, dobra volja staro vozilo i slobodno vreme. Poželjan je CO2 aparat plazma sekač isl. ali nisu neophodni.
Ima dosta planova po netu pročitajte dosta o principima o procesu pirolize pa onda krenite u izradu.
http://www.instructables.com/id/Convert-your-Honda-Accord-to-run-on-trash/ nalepio bih u pdf u ali je veće od limita
Što se tiče skuplje planske izrade za dugoročnu upotrebu, to može biti jako skup projekat koji zahteva masu prohroma i dobrog zavarivanja, ali osim na autu ovakav generator može obezbediti rada agregata velike snage, tamo gde nema izvora struje a ni nafte.
Snimak je Extra samo što japanac radi na paru koliko se ja sećam.
Sada nam je smešno ali će volovi i konji za koju deceniju postati statusni simbol, a današnji automobili će verovatno služiti kao valobrani potopljeni u priobalju novonastalih mora koja nastadoše podizanjem nivoa vode. Al sam se rasrooo.
Mene je davno zaintrigirala ova tema, najpre kao jako mladog kada sam prvi put čuo da su trupe Rajha u nedostatku prirodne nafte koristile naftu dobijenu destilacijom uglja a zatim i saznanjem da se u postupku pirolize čak i iz drveta i biljne mase veoma jednostavnom tehnologijom može dobiti gas koji pokreće motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
Smatram da je ovo u ovom trenutku na globalnom nivou jako zanimljiva tema pa sam rešio da je pokrenem u nadi da će se možda naći još koji entuzijasta pa da uđemo u projekat ENERGETSKOG SUVERENITETA makar u svojoj kući.
Гасни реактор није тешко направити,свако ко има брусилицу и апарат за варење може да направи без већих проблема.И сам планирам да направим један кад будем имао више времена.Гас добијен пирализом има већу искоришћеност него нафтни деривати али и већу запремину па ако се користи као гориво за аутомобил имаће 20 до 30 процената мању снагу
Drago mi je da se jo[ neko interesuje za ovu temu. Apsolutno se slazem sto se tice mogucnosti izrade, u eksperimentalnim uslovima moze se izvesti sa minimumom alata i materijala, ali ukoliko se zeli kvalitetna izvedba koja ce trajati, prilagodjena konkretnom motoru, potrebno je malo vise kako alata tako i googlannja i proracuna, ali opet nista strasno. Kao sto rekoh idealno za velike poljoprivredne masine i staticne agregate.
Ako smem da dodam, Paja i Jare su takodje vozili na drvni gas, parne masine izgledaju potpuno drugacije Drvni gas ima duplo manju energetsku gustinu nego TNG, eto da znate. Licno mi se najvise svidja sistem gde se gasifikator nalazi na prikolici koju auto vuce...
Izvinjavam se ako sam pogrešio vezano za Paju i Jareta. Tačno je da drveni gas ima manju energetsku vrednost po jedinici zapremine iz pomenutog razloga, zato i rekoh da je idealan za veće mašine ili stacionarne agregate. Nesporna je čiwenica da pored svih mana ima jednu ali veoma bitnu prednost a to je da omogućava zemljama koje nemaju rezerve nafte da smanje svoju energetsku zavisnost a seoskim domaćinstvima da budu energetski nezavisna. Zamislite koja bi ušteda za seljaka bila da ne mora da kupuje gorivo već da umesto njega turi u masinu seno ili neki drugi otpad koji bi inače spalio.
Ma, u filmu su samo glumili voznju na drvni gas, isto kao i u "ko to tamo peva" Ali to je nebitno, film je film. Bitno je to da nece seljake (a ni gradjane) spasiti ni drvni gas ni bilo sta drugo, cudni su ljudi... Mozes im pet dana pricati, nista ne vredi. I sto je prica bolja, manje veruju. Znas ono "da je to moguce to bi vec ceo svet koristio" i tako to... Ja se bavim inovacijama pa dobro znam kako to ide, imao sam cak i slucajeve da covek gleda u nesto sto radi i kaze "to ne moze da radi"
Painter, Te priče su mi jako poznate, ja se takvim stvarima povremeno koliko mi slobodno vreme dozvoli bavim sa prilično ozbiljnim pristupom (za hobistu). Nikada dinara od toga uzeo nisam čisto radi lične satisfakcije dokazujem već dokazane i nedokazane osporavane i neosporavane tvrdnje. Video sam čime se baviš, i u principu shvatam na šta si nailazio. Delim stav vezan za pelet, naime smatram da nema veće budalaštine od mlevewa zdravog drveta pa wegovo podvrgavanje skupom procesu sušenja sabijanja pakovanja transporta itd. da bi se vratilo u čvrst oblik sa neznatno većom kalorijskom snagom. To je zahebancija osim ukoliko to ne predstavlja otpad drvne industrije. Čak i tada piroliza piljevine je bolji izbor. Takođe pirolizom plastičnih i gumenih otpadaka može se u kontrolisanim uslovima na veoma jednostavan način dobiti nafta i njeni derivati. Tek sada će mi se smejati ali jebi ga to su činjenice.
Što se tiče odvraćanja od naprednih i jednostavnih i što je najbitnije jeftinih rešenja, smatram da su ista sveprisutna kako zbog usadjenog straha od svega što je kompleksnije od klikera, a koji je planski usadjivan u periodu industrijalizacije, a kulminaciju doživljava sada. Smatram da propaganda velikih proizvođača igra bitnu ulogu što se vidi i iz garantnih uslova za važenje garancije za bilo koji proizvod. Ne daju ti ni nalepnicu da odlepiš a kamoli da nešto uradiš sam, za to postoje ovlašćeni servisi ovlašćeni dileri, zastupnici itd. To je današnja politika gde se srozava kvalitet skraćuje vek a tokom kratkog veka trajanja cena proizvoda se plati još jedanput kroz korišćenje usluga gore navedenih subjekata. Mistifikacija i skrivanje pravih informacija su ključni elementi, tako da mi živimo u srednjem veku što se tiče novih saznanja i istraživanja, ista postoje ali ih sada umesto crkve poseduju i sprovode zatvoreni konglomerati. Da skratim nisu ljudi krivi i sebe ponekad uhvatim da se isto ponašam, npr. kupio sam novi auto i napravio čitavu nauku oko toga da li smem sam da mu zamenim ulje i koje da sipam... dok nisam stavio prst na čelo i shvatio da sam hipnotisan.
U prilog ovome ti govori činjenica da od kako su veliki proizvođači izbacili peći koje sagorevaju pirolitičkim postupkom, skoro svi su makar čuli za pirolizu, kada sam pre 6-7 da ne kažem i 10 godina objašnjavao nekim svojim ne tako primitivnim prijateljima princip i mogućnosti upotrebe pirolize ne samo za zagrevanje već i u reciklaži klimali su glavom a sutradan me zajebavali do besvesti.Verujem da si ti s obzirom da se ozbiljnije baviš problematikom mnogo bolje upoznat sa ovakvim pojavama.
Sve si jako lepo opisao Nikolajev. Ali sta je tu je, idemo dalje Voleo bih videti sto vise automobila na drva (drvni gas, gasni motor) kako jure nasim putevima, mozda i ja jednoga dana uradim to, cisto radi fore. Za sada znam samo za onog cikicu u Novom Sadu... Bas sam u nedelju video onaj autobus iz filma "ko to tamo peva", vozi se po Novom Beogradu, kao da je juce napravljen. Ide na benzin naravno, i ima jako lose sagorevanje, bas se oseca iz auspuha. Da ide na drvni gas ne bi se skoro nista osetilo iz auspuha ali eto to je danas ljudima vise kao neka fora nego realna mogucnost.
Za one koji se prvi put susreću sa ovim, da pojasnim, zapravo automobil ne sagoreva drva niti ide na paru kao u ''Kamijondžijama'' već sagoreva drveni gas koji se dobija iz generatora montiranog negde na vozilu. U generatoru se vrši sagorevanje drveta odnosno peleta ili briketa bez prisustva kiseonika u postupku koji se zove piroliza. Piroliza otpočinje negde na oko 650 c i tom prilikom dolazi do suve destilacije drveta, prilikom čega se izdvajaju metan, vodonik azot ugljen monoksid, voda i još neki produkti nebitni za nas. Poenta je da je ova smeša gasova eksplozivna i da se pali u motoru uz smanjenje snage motora za oko 20% čini mi se.
Da ne pomislite da su ovo gluposti, ovako fabrički pogonjenih motora je u Nemačkoj i Švedskoj za vreme i posle rata kao i do 60 tih godina prošlog veka bilo zaista puno.
Danas se samo entuzijasti i ljudi sa ekološkom i finansijskom svešću koji su dovoljno uporni da se dokopaju detalja vezanih za samogradnju generatora bave ovom problematikom i voze se na gorivo koje mogu sami da uberu u svom zabranu šljivaru isl.
Evo jednog zanimljivog linka o velikom projektu http://www.vedbil.se/index.shtml o momcima koji su sa ovakvim autom obišli švedsku.
Imam dosta materijala ali dosta sam i izgubio kada mi je pao sistem pa ću se potruditi da nadjem što više kako bih zainteresovao potencijalne učesnike u polemici. Evo bukvara http://www.soilandhealth.org/03sov/0302hsted/fema.woodgas.pdf a evo i nešto novo
http://www.holzgas.ch/