nesto sam i ja zastitio sada se manje cuje ali bih ja to jos doveo u red...pa ako znate nesto,podelite to sa mnom?Hvala,hvala...
DA LI IMA KO DA MI POMOGNE OKO ZVUCNE IZOLACIJE ZASTAVE 101?
jel moram da kupujem CD ili ce negde biti free da se procita???
Bice, ali ne odmah. Ne mogu sve da postignem sam.
posto sam novi clan ovoga sajta i ne znam dali ste zvucno zastitili zastavu ja bi va preporucio da uzmete ARMOFLEKS, to je materijal za toplotnu izolaciju cevi u rafinerijama,parnim instalacijama,amonjacnim instalacija i.t.d.On se prodaje u trgovinama u cevastoj i plocastoj formi raznih debljina i dolazi kao gumeni sundjer,vama ce trebati plocasti u tablama.Sa njim ide i specijalni lepak,a moze ako vam je skupo iskoristiti i neostik,Ovo vam pisem iz iskustva zato sto sam i ja primenio,pozdrav iz makedonije!?
hvala puno.....valjda cu to naci u nasim prodavnicama u srbiji.....ukoliko ti zatreba neki savet u vezi moleraja slobodno pitaj...pozdrav
Pozdrav dobri ljudi....ako te jos uvek zanima zvucna izolacija trebao bi probati sa bitumenom........
Ja bih da predupredim, bitumen nikako pogotovo ne na zastavi. Od licnog iskustva i vi sami znate da patos na primer bilo koje zastave je zasticen bitumen trakom koja tokom vremena puca od hladnoce narucito zimi.Nakon pucanja vlaga ili voda koja ulazi kroz limene takozvane cepove grize lim i tako dolazi do korozije, i dolazi do samoljustenje bitumena!Posto se ja bavim autolakerskih i autolimarskih radova ja preporucujem svima koji voze zastavu da izvade tepison i oljuste bitumen traku i namesto nje stave vecu kolicinu plastobita(ne kubita) i kad se plastobit dobro osusi radi izolacije stave tanak armofleks,(moze i do 20 mm) i tako sprece i koroziju i buku?!
Eto resenja.
Bravo, care.
jeste ima gomilu textova na netu trazite samo DAMPIRANJE
Evo jednog zgodnog teksta koji bi mogao da se tice i zvucne izolacije na Zastavi 101. Ovo je prvi u nizu tekstova koji cu objaviti na ovom sajtu, u ovoj temi, da ne otvaram novu, kad je ovako lakse.
Iskakanje zgloba amortizera kod Zastave 101
Iskakanje zgloba amortizera kod Zastave 101 nije retka pojava. Ukoliko uspete da je prvi put namestite vrlo je moguće da će vam se to ubrzo ponovo destiti. Iskakanjem zgloba iz ležišta najčešće se ošteti zaštitna plastika. Osim toga vrata se zatvaraju i kad to ne bismo hteli, jer ih amortizer ne pridržava.
1. Na zadnjoj bočnoj strani Zastave 101 potrebno je skinuti zaštitni plastični deo, pričvršćen šrafovima za lim. Šrafcigerom koji ima kružnu glavu skinuti amortizer zajedno sa zglobom.
2. Zglob amortizera treba učvrstiti u škripac pa pomoću točkala i čekića obeležiti na jabučici zglob mesta za bušenje.
3. U zglob amortizera treba probušiti rupu razmere 2,5mm pomoću bušilice.
4. Na prethodno opisani način, pomoću točkala i čekića vršimo obeležavanje a zatim bušenje rupe od 2,5mm prvoj polovini zgloba. Istu operaciju ponovimo i na drugoj polovici zgloba. Ukoliko postoji velika zračnost u ovim ležištima, dodirne baze doteraćemo uz pomoć turpije.
5. U škripac stisnemo zglob amortizera i njegovog dvodelnog ležišta, a kroz probušenu rupu od 2,5mm provlačimo žicu od 2mm.
6. Žicu otkinemo na potrebnu dužinu, te je čekićem na krajevima zakujemo. Nakon toga motiramo amortizer na mesto.
Slike mozete naci na http://www.automehanicar.je.ro/
Rame za Z-101
Oscilirajuće rame je kod zastave 101, na žalost, potrošni materijal. Najčešće se istroši kuglasti zglob, u koji ulazi vazduh i čuje se lupkanje pri prelazu preko neravnina što je najmanje zlo. Međutim, mnogo je opasnije kad zbog zračnosti upravljane vozilom postaje nesigurno. Rame može i ispasti (1) s kugle (16), a tada se od njega odvaja kotač i vozač gubi vlast nad vozilom. Da biste sprečili najgore, češće kontrolišite ispravnost oscilirajućeg ramena. To je vrlo jednostavno. Sagnite se pod vozilo i zavucite jači izvijač ili polugu (slike 3) između homokinetičkog zgloba (17) i razmena (1), te čvrsto potisnitie izvijač prema dole. Ako je vazduh u zglobu rame će se pomaknuti prema dole. Proverite i gumene štitnike, Ako su oštećeni najbolje je da promenite rame, jer će pesak koji ulazi ili je već ušao u zglob istrošiti ležište kugle. Osim vazduha treba proveriti i da li je rame napuknuto ili deforisano, te proveriti elastične čaure (12), jer ako su uništene opet će ulaziti vazduh.
Zamena ramena
Rame možete vrlo jednostavno zameniti. Vozilo podignite i osigurajte tako da možete skinuti točak. Međutim, dok je automobil još na zemlji odvrnite maticu (18), koja drži homokinetički zglob (slika 4). Zatim odvrnite maticu (5) na stabilizatoru (slika 5) i maticu (15) na karoseriji (slika 6). Vijak (13) se može izvući. Posle toga odvrnite maticu (4) koja drži rame uz glavčinu točka (slika 7) i maticu koja drži sponu volana (slika .
Posebnim izvlakačem izvucite konusni nastavak kuglastog zgloba za remenu i kuglastog zgloba na sponi volana (slika 9). Ako nemate taj izvlakač, to ćete teže izvesti, pa vam savetujemo da ga posudite, jer u potivnom se može dogoditi da oštetite navoj, ako nestručno rukujete drugim alatom npr. čekićem. Sad treba izvući rame sa stabilizatora i delimično homokinetički zglob iz glavčine. Pri tom celu glavčinu povucite prema van i udaljite od menjača brzine, ali pazite da ne ispadne poluosovina iz menjača. Posle toga skinite rame (slika 10). Pri toj operaciji dobro upamtite koliko je podložnih pločica ( ostalo na stabilizatoru, jer pomoću njih se podešava geometrija prednjih točkova. Pri nameštanju novog ramena obratite pažnju da sve delove montirate istim redosledom kao što su bili postavljeni pre demontaže. Opet posebno pazite na podložne pločice (, pločice (6) i gumene čahure (7). Pri demontaži u starom ramenu obično stane cevčica (9), koju treba obavezno izvaditi i staviti u provrt na novom ramenu te sve zajedno motirati na stabilizator. Kad ste sve montirali pritegnite matice sa sledećim momentima:
-matica (18) M18 x 1,5 koja drži zglob- moment pritezanja 140Nm
-matica (15) M8 koja veže rame za karoseriju- moment pritezanja 80Nm
-matica (4) M12 x 1,25 koja veže rame za glavčinu- moment pritezanja 80Nm
-matica (5) M14 x 1,5 na stabilizator- moment pritezanja 60Nm
-matica M10 x 1,25 na sponi volana- moment pritezanja 350Nm
Kad automobil spustie na zemlju, još jednom pritegnite matice. Maticu (18) treba osigurati, a ostale su samoosiguravajuće.
Geometrija prednjih točkova
Posle montaže obavezno proverite geometriju prednjih točkova. Nagib točka mora iznositi 1º + /- 30`, odnostno, razlika mera na donjem i gornjem rubu naplatka mora biti 7-11mm.
Slike možete naći na www.automehanicar.je.ro
ovo pitanje usmeravam gospodinu Slobodanu, i hteo bih ako moze da mi pomogne.Ovako, imam opelkorsu 1.6 GSI 16 ventila ,godina proizvodnje je 1994.Ugradio sam plinski ured ali nazalost nikako ne mogu da sprecim ekspanziju u usisnoj grani,a psto je grana plasticna razdvojila se u dva dela.Sve sam to ja fino zalepio sredio ali uzalud,Hteo bih da mi neko pomogne, ne znam ima li sanse da se nadje metalna grana za ovaj tip motora,cekam vas odgovor,hvala unapred
Pozdrav.
mozda bi trebalo da pozoves OPEL Gomikom, nalaze se u Zarkovu, Partizanske vode 10. Mislim da salju i postom delove. 011/2500-101
ili probaj u Monterey - Strumicka 20 - Beograd 011/3444-730 ili 3444-720.
Oni su direktni uvoznici.
Ako ovo ne radi, prijatelju, onda probaj da pogledas oglase ili na otpad...
ja sam jos pre koju godinu dok sam vozio stojadina kupio za 300din polovnu izolaciju od golfa 2 tako da sam resio taj problem isao je kao stojadin a cuo se kao golf 2
mislim da bi na toj plastičnoj grani trebao da imaš klapnu koja će kod tih detonacija da se otvori a ne da se raspadne grana.To se kod metalnih grana ne dešava. ako nemaš klapnu a ti pitaj majstora koji ti je ugradio taj sistem šta sad. AKO SI TI TAJ MAJSTOR ONDA ILI METALNU GRANU ILI SEKVENCIJALNI UREĐAJ ILI OTVORI KLAPNU. nEKI TO REŠE TAKO ŠTO GRANI NAPRAVE OTVOR PA GA ZATVORE GUMOM,KOJA SLETI KAD DOĐE DO DETONACIJE.Izvinjavam se za velika slova nisam primetio Caps lock na vreme!
Bice uskoro tekstova o Zastavi 101 na www.automehanicar.je.ro