Vozim Ford Sierru 2.0 iLX, '90. godište, prije mjesec dana samo benzin, sada benzin + plin.
Imao sam probleme sa trzanjem auta, strašna potrošnja, 15l nije moglo biti ni za 30km, nikako nije valjao rad u leeru, i slično.
Eh, odlučimo otac i ja, da uzmemo i da vozimo majstoru, kasnije majstorima, da to sve fino riješe, i da ugradimo plin.
Jedan majstor kaže, za trzanje, mijenjaj svječice, smanjiće ti se i potrošnja, i SVI će problemi nestati. Promjenimo, sve isto.
Drugi majstor kaže, kupi aditiv da ti se pročepi, i da benzin čišće ide u motor, ili u krajnjem slučaju da se pročisti ili zamijeni filter za gorivo.
Uradili smo prvo sa aditivima, kasnije i filter za gorivo promjenili. Opet sve isto.
Izgleda da smo promjenom svječica postigli da auto više ne pali iz prvog pokušaja, a kamoli iz 20-tog ili 100-tog.
Auto se trenutno pali samo kada imam dosta sreće, i skoro uvijek se pali kada držim gas do kraja i onda upali nakon 3-4sekunde.
Napominjem samo da je auto u vremenu do prije 2godine UVIJEK palilo iz prve bez ikakvih problema.
Onda nismo znali šta ćemo i hajmo zamijeniti ulje i filter ulja, usput i zraka, i ugraditi plin, nestaće problemi.
U leru je prije plina stalno se htio ugasiti, pali se lampica sa akumulatorom, i eventualno se ugasi, i kada se prebacuje u niži stepen prenosa,
pri skretanju desi se često da se ugasi, stalno sam morao paziti na ovakve situacije, jer su preopasne, za druge učesnike kao i za mene.
Kada sam prvi put sjeo nakon ugradnje plina, rekao mi je majstor što je radio plin, razvodna kapa je totalno otišla i treba zamijeniti, kupio novu, zamijenio, sve isto.
Evo nakon skoro mjesec vožnje na plin imam nove probleme, pored nemogućnosti paljenja iz prvog ili makar iz petog pokušaja, bilo na plin bilo na benzin, novi problem je
što prilikom paljenja na benzin, auto samo diže obrtaje kako mu je volja, i to 2000 obrtaja, u mjesto, nisam ni metar maknuo. Majstor kaže, sačekaj da se malo zagrije,
to je njegov choke, i on automatski podešava broj obrtaja da se motor zagrije, to mi NIKADA prije nije bilo, prije plina. To sa zagrijavanjem kako je majstor rekao, vodu ne pije.
Vozim auto 30 minuta, sve je manje-više OK, dolazim da parkiram pred kuću, odjednom digne na 2000 obrtaja, znači zagrijan je motor i previše, i opet se javi taj choke.
Nakon ugradnje plina, na benzinu se više ne javlja problem gašenja, sada samo na plinu, u leeru, strašno se nemirno ponaša, hoće da se ugasi, ali to samo kada ne diže sam obrtaje.
Otišao sam zadnji put kod majstora, što mi je plin radio, da mi podesi dotok plina u leeru, da se nebi javljalo gašenje, kaže ovdje je karburator van motora, kada riješiš problem na benzinu, tada će se i na plinu normalno ponašati.
Ja sam totalni laik, čitam svugdje i svašta, pokušavam shvatiti, ali džabe kad mi ovo nije struka. Ako ima neko da mi pomogne, ne idem više majstorima, jer svako ima neku svoju ideju, a meni treba dr.House, lahko je operisati, ali gdje i šta, to je umjetnost.
Zadnje što sam sam skontao, čitanjem po forumima i časopisima, je da možda ugradnjom svječica je promijenjen moment paljenja, da nisu dobro namještene i podešene, zato mi ne pali iz prve, i da će to riješiti problem paljenja, ali i dalje ostaje problematičan rad u leeru, auto trza i prilikom vožnje na plin i benzin.
Hvala svima koji makar pročitaju. Jeste puno štiva za čitanje, ali eto. Velik je Svijet, neko će već znati šta da se radi.
Ford Sierra problemi :(
vozim sutra/prekosutra i javim šta se bude dešavalo dalje, nadam se da će otkloniti kvar.
hvala puno
pozdrav
bio sam kod majstora, jednog, drugog pa i trećeg. Na tehničkom mi rekoše da nije svječica ok, i da se našteli, da se ode autoelektričaru.
Odem do autoelektričara, i reče baš kao što je gore predložio zvukoljub da se provjeri kompresija motora, jer sumnja da je otišao ventil ispod svječice ili dizne, sutra ću više saznati kada sprovede dijagnostiku, a nema auto karburatora jer je ajnšpric. Javim sutra šta će biti.
naglo podizanje broja obrtaja: 'falš' vazduh, najčešće zbog pukotina na nekom od creva za vakuum (koliko se seĆam, ima ih poprilično) ili na zaptivačima karburatora - normalna posledica nakon demontaže (zbog ugradnje plina) i nevođenja računa o zameni (ma, super je ovo, išlo je i do sada tako)
napravih grešku, jer mi u glavi jedna stara karburatorska sierra, sledi ispravka: ne zaptivači karburatora, nego zaptivači usisne grane. Takođe, potencijalno loše ugrađene 'sisice' - uvodnici za plin (pretpostaavljam da je reč o 'sekvent' sistemu).
Problemi sa paljenjem su takođe posledica istog tog falš vazduha u kombinaciji sa nakaradnim podešavanjem plina. Provera: pred gašenje motora prebaciti na benzin i ostaviti da radi na benzinu najmanje 10 minuta i ugasiti ga tako 'na benzinu' (na ovaj način upravljačka jedinica snima i pamti korektne korekcione parametre ubrizgavanja koji važe za rad na benzinu - jedinica nema pojma da je ugrađen plin niti o tome kako je bio raspoložen 'majstor' koji ga je podešavao - sa ovim parametrima će početi rad kod sledećeg paljenja, koje će svejedno biti na benzin, sve dok se ne postigne temperatura i uslovi za 'uskakanje' plina). Ukoliko ujutro pali bez problema (a trebalo bi), preduzeti sledeće korake: pripremiti spisak uže i šire rodbine 'majstora' (muške, ženske, ili jedne i druge, već prema ličnim afinitetima); otići kod majstora sa pomenutim spiskom; iščitati majstoru isti spisak uz improvizovanje sočnih predloga, priloga i drugih jezičkih alata kako bi se što lepše iskazale namere prema pojedinim članovima, a u svrhu prezentacije zadovoljstvaodlično obavljenim poslom!
nije sekvent sistem plina ugrađen, tradicionalni način - tako mi rekoše. danas sam bio kod majstora da mi provjeri kompresiju, napokon dobre vijesti, kompresija je odlična, čak mi je namjestio da na plinu se auto ponaša skroz normalno, znači nema više da mi se gasi a ni da pokušava da se gasi, niti ima, za sada, nepotrebno podizanje obrtaja. Kaže da je motor ok, i pp da je otišao MAP senzor, on je rekao neki naziv, ja sam pogledao na internetu, izgleda da je MAP senzor, a ako griješim, evo postavio sam sliku. Rekao mi je da na otpadima pogledam i pronađem pod ovim brojem što piše na njemu, i da je to to. Šta mislite da liće biti riješen problem zamjenom MAP-a ili je ipak još nešto drugo, pošto nemam "kvalitetnog" otpada blizu
... senzor pritiska u usisnoj grani... hmmmm... drižim ti palčeve...
Tu najpre treba proveriti kompresiju tog motora, zatim paljenje, a iza toga sve ostalo što je u sistemu paljenja, karburator dati u servis da se očisti i našteluje.U tom redosledu će se pronaći greška koja pravi problem.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..