Ja sam u nasledstvu dobio jako dobro ocuvanu Ladu Rivu 1300 5-ka, sa predjenih 53000 km, ona je u super stanju sto se tice limarije (za ne poverovati) i motora, pa bih stoga je ostavio kao uspomenu na meni drage osobe, jer znam da ne mogu dobiti velike pare za nju kada bih je prodao. Elem, takodje bi je i malo vozio, i vozim je, registrovana je, ide super ima elektronsko paljenje i sl. Ali sam primetio da trosi dobro, kada kazem dobro mislim na 12-13l (mislim na benzin) u gradu i 10-11l na otvorenom. Do sada sam se raspitivao i rekli su mi da bi dosta dobro bilo postaviti na istu kečev karburator preko reducir ploče. Pa me sada interesuje Vaše mišljenje, dakle kakav bi bio odnos potrošnja / snaga / maksimalna brzina!? Ja recimo sam prošli vikend išao do sela (okolina Blaca 260km u jednom pravcu, inače sam iz Beograda), autoputem do Pojata i "ganjao" sam je nekih 120 - 130 km/h. Potrošiila je oko 28,5l u jednom pravcu!_ Pozdrav......
Karburator na ladi
Ne znam tačan podatak za tu Ladu, ali znam da kad predje tu brzinu od 90-95 km/h otvara drugo grlo karburatora i onda mnogo više troši.
Ako ugradiš karburator od Stojadina malo manje će trošiti ali će i slabije vući. Dobio bi isti efekat kao kad bi malo nežnije vozio sa originalnim karburatorom, da ne prelaziš 3000 o/min.
Ok! Znaci ne bih dobio nista samo bih je "ustrojio", mada su mi mnogi rekli da bi na manjim obrtajima bila cak i jaca, jer Stojadinov karb. ima veci precnik grla nego lada na prvom grlu!!!!
Таква Лада добро уштелована и са исправним мотором не би смела да троши више од 7-8 л на 100 км на отвореном друму уз вожњу испод 3000 обртаја .
Редослед радњи ти је штеловање паљења , карбуратора и штеловање вентила , само што код Ладе не важи правило " први на ваги .. " . Штеловање венитла је код ладе мало специфично ...
Danas sam dobio od rodjaka karburator od lade Samare, zajedno smo ga rasturili, oprali nitrom i zamenili membrane. Takodje smo, preradili polugicu za gas, vrlo jednostavno, i uspesno upasovali. Sada bi mi bilo potrebno, da neko od Vas ako je to radio na svojoj rivi (znaci postavio karburator od Samare na Rivu, sve pasuje), da mi objasni kako se ovaj karburator podesava, mislim pre svega na podesavanje smese, jer mi se cini da ima pomalo na auspuhu crnog dima, sto ukazuje na prebogatu smesu, ili se varam!?
Drage volje ali sam bez znanja u toj oblasti. Crn dim sigurno znači pogrešnu smešu, najverovatnije prebogatu. Podešavanje praznog hoda se radi tako ( po nekadašnjem) da postigneš najveći broj obrtaja i da ostaje stabilan sa najmanjom količinom goriva. S time da treba da broj obrtaja ostane u granici propisanih. najverovatnije oko 900 o/min bez uključenih električnih potrošeča i potpuno zagrejan, sa potpuno isključenim #sauhom#.
Ovo je samo okvirno, pronađi tačne podatke pa onda radi.
Pozdrav
Taj auto se vozi 90km/h osim ako ti je neko od rođaka šeik.
Bolje sve ostalo doteraj do optimalnih vrednosti, to sa karburatorom može da bude neizvesnog uspeha. (sredi pritisak u gumama, filter za vazduh, našteluj ventile , centriraj trap.... više će biti koristi)
Pozdrav